Aantal kinderen, wij zouden als het gegund is na deze kleine nog graag 1 willen. Daarna vinden we het beide genoeg
hoi hoi, net terug van de verloskundige. De kleine loopt 4 weken voor in groei wordt geschat nu al op 8 pond en erg lang . pff schrok best wel. moet nu donderdag glucose prikken maar ze dacht dat dat wel goed was. Nou hij/zij mag vanmij donderdag komen. Moet nu echt nog niet aan de bevalling denken
dus dat boek ik een aanrader, ik ben ook vaak iemand van ik volg niet alle regels op hoor doe mijn eigen ding en ik moet mij er prettig bij voelen. maar dit is een goede tip om voor de kleine een vaste voeding aan te bieden in de fles. kinderen zijn slim genoeg om het verschil te herkennen. en heb ook duidelijk gezegd borstvoeding geven moet leuk zijn en idd niet volop bestaan uit frustraties
Pffff!! Die van ons liep met 30 weken al 2 weken voor op de groei en werd al geschat op 8,5 pond bij de geboorte, dus snap wat je bedoelt! Hopelijk laat de kleine niet lang op zich wachten!
ja heb hem gehad ga hem nu even lezen. leuke foto van het aanzoek, en charmante schoenen, zo te zien croccies maar ja gaat om comfort nu hé. bumpie erg he een groot kind voorspeld krijgen. ik schrok ook toen ze zeiden er is niks mis word enkel een 10 ponder. met de 35 weken groeiecho lag het hoofdjes en buikje al over de 40 weken. maar qua gewicht viel het toch wel mee nu 2800 gram dus ik zal wel zien. gyn. zegt ook blijft schatting en er komt steeds wat anders uit. vrijdag naar vk wil daar vragen of ik nog met 37,5 week echo mag als het dan nog veel voorloopt ga ik met hun afspreken wat de mogelijkheden zijn tot al strippen en of ze kunnen kijken of de baarmoedermond al ver rijp is
Maienditje, Hahaha nee geen crocs, had al een paar dagen dikke voeten zijn gewoon nette lederen/suede schoenen met klittenband. Denk door de schaduw dat ze wat anders eruit zien
Jeetje Bumpie, dat was zeker wel ff schrikken? Ik hoop voor je dat het straks toch allemaal meevalt.... sterkte!
luusje, wij willen ook wel graag een derde maar voorlopig niet. omdat ik mega vruchtbaar lijk (Ties was eerste vrijpartij raak, deze kwam door de anticonceptie heen) heb ik pas geleden al geregeld dat binnen een maand na de bevalling bij de gyn een implanon wordt gezet. (die mag naast bv) hiernaast gaan we condooms gebruiken. vorige keer werd ik met bv al na 5 weken alweer ongi, gelijk regelmatig, dus ben opgelucht dat de vk me serieus heeft genomen en het al geregeld is. maar jij hebt er dus al twee van 8 en 6 jaar, dat lijkt me mooi, zo 2-2 kinderen zeg maar. hier zal het misschien ook wel zoiets worden. Bumpie dat is flink! zijn ze wel zeker van je zwangerschapsduur dan??? je zit dus eigenlijk al op 40+ weken! Maienditje ook al een grote... een 10 ponder is op zich niet erg maar lijkt me voor een eerste niet prettig! hopelijk kunnen ze met 37 weken al iets doen. josjo, ik heb ook een tijdje gekolfd waarvan een paar weken fulltime omdat mijn toeschietreflex zo pijnlijk was. Ties weigerde idd de borst daarna helemaal niet en hij was gelijk gewend aan de fles. heel handig om het alvast aan te wennen!
onze wens was als het zal lukken 2 kindjes maar we hebben een groot wonder bij ons dragen van 2 ukkies dus straks als alles goed gaat 3kleine wondertjes
@buikfoto's mooi en @Sammie leuk die foto!! @bedje wij hebben het ledikantje voor de eerste dagen in onze slaapkamer staan, ben er opzich voor om de beeb lekker snel in zijn/haar eigen kamertje te laten slapen, is toch naast onze slaapkamer. Speciaal een wieg kopen voor zo'n korte periode leek me onnodig duur en onze kraamzorg vindt kinderwagenbak niet goed.. (zou niet genoeg ventileren oid) @nog een kindje heel graag! misschien wel meer nog maar niet al te snel, ik vind het best wel zwaar, fysiek, een zwangerschap, en verheug me erop om eerst te 'ontzwangeren', op oude gewicht komen, etc. Misschien over een jaar of 2.. aan de ene kant leuk als de kindjes weinig schelen in leeftijd maar lijkt me voor jezelf onwijs heftig, 2 zwangerschappen achter elkaar en met 2 hulpbehoevende baby'tjes (tegenover een al iets groter kindje) vandaag liggingsecho gehad, kindje ligt al helemaal goed en ingedaald, jeej.. was qua groei juist wat aan de kleine kant, ze verwacht dat het rond de 40 weken ca. 6 pond zou zijn (maar niet TE klein zei ze, dus ik vind het helemaal best)
@ Suzanne en gup mooie buikies !! @ Bumpie grote beeb nu al een 8 ponder. Ze schatte mijn beeb ongeveer hetzelfde als Jens dat ze een 7 ponder zou worden. Lang in ieder geval lange benen. Donderdag nog een echo. Hier naar de dokter geweest heb Pariet gekregen. Maar op de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken tijdens zwangerschap. Nog teruggebeld maar hij zei dat het geen kwaad kon omdat ik nog maar een paar weken hoefde. Raar heb er toch een raar gevoel bij. Wat staat bij jou in de bijsluiter over jouw wondermiddeltje tegen zuurbranden. Anders ga ik terug en vraag me die .
Jemig... zware baby's, hoop dat het meevalt! Ik moet vanmiddag naar de VK en vorige week was de baby 2600 gram, dus geen idee wat het gaat worden.. iets boven gemiddeld met lange benen geloof ik Leuk zeg die foto van het aanzoek
@bumpie een 8 ponder ....... wowwwww wat doen ze presies bij de liggingsecho??? en waar kijken ze naar? ja weet het allemaal niet want ik heb dat bij alle 2 niet gehad toen was dat er nog niet dus ik ben erggg benieuwd en hoop voor je dat ongeveer met 37 weken je beeb komt want ja ik snap dat je nu niet aan de bevalling wilt denken ........
Jeej, flinke baby's al ja! Ik weet as donderdag meer, als we de liggingsecho krijgen. Dan meteen maar even vragen of ze kunnen schatten ho groot en zwaar onze uk is/zal zijn. Mijn moeder heeft een wiegje geregeld via mijn tante, kan ik deze week op gaan halen, dus das wel fijn. Ik wil onze uk ook de eerste maand(en) op onze slaapkamer leggen als ik borstvoeding geef. Tijdens de bv cursus is mij gezegd dat je inderdaad speentje/flesje wel moet aanwennen, maar niet al te vroeg, dus vanaf een week of 3 of 4. dus dat ga ik maar proberen Ik zou graag nog wel een uk willen na deze (denk ik), vriendlief zegt nu dat ie het bij 1 zou willen houden. Nou, we kijken wel hoor hoe het met onze eerste uk verloopt, dan zien we wel weer verder
nou, ben net bij de vlos geweest voor het bevallingspraatje. omdat het de vorige keer al vlot ging mag ik gewoon bellen als ik weeen heb. hoef geen uur te wachten en er hoeft geen regelmaat in te zitten. omdat ik graag een ruggeprik wil stellen ze het breken van de vliezen uit zodat ik niet te ver ben om hem te krijgen, en mits de persweeen er goed doorheen komen mag ik er ook weer mee persen en ik wil een spiegeltje tussen mijn benen, had de vorige keer echt spijt dat ik dat niet had gevraagd. verder gaat mijn man de baby aanpakken en vertelt hij het geslacht. vond de vlos wel een leuk idee, wij zelf ook! is natuurlijk wel mits alles goed gaat. oh ja, en niet strippen en inleiden, was ook prima. verder was de ligging wat onzeker, en ook ivm de groei heb ik volgende week wéér een echo! mijn bloeddruk was laag: 130/70 dus weer helemaal goed, begin wel wat kriebels te krijgen langzaam maar zeker....
Luusje, bij een liggingsecho kijken ze alleen of het kindje goed ligt. soms meten ze ook het hoofdje maar niet altijd. het is niet de meest boeiende echo