Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Maienditje dat had ik toen ook op het laatst. Het moet echt snel gebeuren he. Maar omdat je zolang op dezelfde plaats stil moet staan word je duizelig. Ik kreeg het gelukkig toen ze bijna klaar was.
    Ik was tegen het aanrecht gaan staan en kon daar een beetje hou vast vinden.
    Doe je het trouwens met gewoon gips of gipsverband ?

Manonenmike, rustig aan doen vandaag .

@ Bumpie wie weet mijn vriend word gek van me. Je bent zo onrustig. Tja weet ik veel. Heb vannacht slecht geslapen. Hij was aan het snurken . en ik moest constant plassen. Beeb misschien nu toch ingedaald ?

Nou ik ga even slapen :D

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier nog een vent die gek word:) Ik heb nesteldrang en jank om alles en niks, loop veel te schelden etc, de hormoontjes;). Maar ik heb hem nu wel zo ver dat we niet de stad in gaan maar richting soort van woonboulevard:D

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB

Oooh wat fijn om te lezen!!Gefeliciteerd!Wens je veel geluk tijdens je zwangerschap!

4. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lette proficiat meid!!!! Wat heerlijk dat het weer raak is, ik wens je ook een hele mooie zwangerschap toe!

Leeuwtje, dat je gezicht voller is wil dat niet gewoon zeggen dat je vocht vasthoudt? Zegt toch niks over dat de bevalling snel gaat beginnen :( :p

Guppekop en Manonenmike, echt vervelend dat jullie zo'n last hebben van de hormonen. Ik heb het ook gehad, maar is telkens weer weggegaan. Hoop dat t bij jullie ook snel weggaat!

Manonenkime, weeenactiviteit, dat klinkt wel spannend!

Balen Maiendietje, dat je gipsbuik mislukt is.... Hopelijk lukt t de volgende keer wel.

Fijn weekend iedereen!

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Lette, super meis! Gefeliciteerd! Geniet er maar goed van! :D

6. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier vannacht onwijs slecht (lees bijna niet) geslapen.
    Heb van 00.00 tot een uur of 04.00 onregelmatige voorweeën gehad.
    Wist niet waar ik het moest zoeken.. kon niet meer staan van de rugpijn en buikpijn met de bijhorende harde buiken.
    Gelukkig afgezakt, en vandaag nergens meer last van.
    Hopelijk aankomende nacht beter.

7. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ze zeggen dat je als je op het einde loopt (bijna gaat bevallen) je gezicht inderdaad veranderd en een beetje opgeblazen wordt....
    dus tja zou wel wat kunnen zeggen..... een lichte plofkop is dan ook best fijn om te hebben, als het inderdaad waar is ;)

8. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    @ Tooske, nee ik hou eigenlijk geen vocht vast.
    En idd wat Suzanne zeggen ze weleens dat de bevalling dan nadert.

Maar goed wil nog niks zeggen natuurlijk. maar het is gewoon gek dat het nu pas gebeurt en al die 8 maanden niet .

En ik vind het niet erg als ik nu een plofkop krijg haha. Van mij mag beeb komen. Ben 37 weken nu.
    Zometeen mijn ouders nog knippen.

@ Guppekop, fijn dat je hubby mee hebt gekregen naar de woonboulevard.

@ Sammie wat naar dat je zo slecht geslapen hebt. Hier vannacht ook een slechte nacht door het plassen. En eens niet door voorweeen. Is je beeb al ingedaald ?

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oeh Sammie dat is wel vroeg zegvoor zulke heftige krampen. Hopen dat het niet tot aan de bevalling zo doorgaat.

Het valt me op dat zoveel hier verwachten snel te bevallen.. Maar dat is echt heel vroeg hoor! De meesten van ons zullen echt nog even moeten denk ik....

Vocht vasthouden en bevallen heb ik nog nooit gehoord. Masr wie weet!

10. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    zooo herkenbaar!!!
    alleen is manlief hier echt te lief... werkt de hele week en belt een paar keer per dag nr huis... doet erg veel thuis met me samen, dus samen de was, hij tilt het en ik hang etcetc.... en tja dan ga je weer janken.....

11. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam

wat een rotgevoel he... ben je naar t ziekenhuis gemoeten?
    of thuis doorstaan? ik moet morgen weer op controle... tja op de zondag... vandaag echter weer harde buiken maar niet meer de weeen....
    hoop dat t jouw nu ook gespaard blijft voorlopig!
    sterkte meis!

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    net een heel verhaal getypt op de telefoon sloeg die weer vast, arggg... dus even gewacht en nu maar de laptop op gestart.

gipsbuik: had het met gipsverband gedaan, model zat er wel in toen ik niet goed werd en dacht dan maken we het om de grond steviger of leggen we hem de dag daarna terug als ik lig.
    Maar nu bleek het dus dat ze waarschijnlijk gewoon oud gipsverband hebben verkocht want allles bleef korrelig en het was niet aan elkaar gaan hechten, alle lappen lagen nog los.

Ga om 7 uur de 2de poging doen gewoon liggend en nu met nieuw gipsverband.

Lette: gefeliciteerd dat jullie het weer gegund is al lijkt het met wel raar de gedachten dat het er ook bijna op had kunnen zitten.
    wel leuk dat je het ons komt vertellen.

Hormonen: gelukkig geen last van, manlief heeft al die maanden niet te klagen gehad, wel vervelend als je er last van hebt vooral die jankbuien lijken me niks.

Vandaag heb ik de bovenboel verder gesopt dus die is nu bevallings en zomerklaar.
    Volgend weekend de beneden boel nog doen en dan zijn we er klaar voor.

Sammie hopelijk zet er nog niks door, want wat andere zeggen er hebben er hier wel heel veel vroeg voorweeën of dergelijke.

Zo ie zo wacht ik tot woensdag dan mag ik thuis bevallen maar ik zeg ook het is nog 3-5 weken.
    Op zo'n forum zie je dan echt hoevaak het nog voor komt dat kinderen vroeg bevallen.
    Bij mijn vriendinnen waren het ook 1 36 weken en 1 bij 30 weken.
    Maar het is toch fijner om te wachten je, je kleintje gelijk bij je te mogen houden hoor.

Hier bleek vrijdag bij de vk dat het dus ingedaald lag op lijn 1 van de 3 maar merk nu goed dat het nog verder gaat en herken die steken die sommige hier al noemde, niet normaal hoeveel pijn dat doet.

Vandaag ook nog nieuwe matrassen uitgezocht laat deze wel pas leveren na de bevalling maakt evt. vruchtwater ook niks meer uit.

Even nog over dat zeil onder mijn bed, waar ik vanaf gerold was ik heb dus op mijn matras bouwfolie.
    De kraamhulp zegt dat matje verpulverd en is dan al op voordat hun het nodig hebben bij een bevalling.
    Daarover heen zat gewoon mijn molton en hoeslaken, maar die waren ook wat verschoven met al het gedraai.

Het gedraai gaat wel steeds lastiger mijn benen gaan het echt begeven.
    Controle bij vk was goed, zoals ik al zei goed naar de groei gekeken en kindje woog nu bleek op de pretecho 2600 gram dus niks boven gemiddelde.

De 3de echo is ook nog gelukt, het kindje werkte eerst niet mee , handje er voor en doordat het ingedaald was werd het lastig maar toch 10 minuten beeld en 120 foto's op cd en dvd mee gekregen.
    ze had een aangepaste prijs en viel echt wel mee nu.
    ze hadden bij het pakket en aktie dat je met 3 maanden voor een proffesionele fotoshoot mag komen met je gezin en dan krijg je die foto;s op dvd mee.
    Ik gaf aan dat ik deze wel wilde doen maar dat mocht gewoon.
    Dus nu had ik voor 27,50 de echo, ongeveer half uur gelegen, kreeg nog een knuffelbeer, tijdschrift en dan een cd met die foto's en een dvd met de beelden.
    Ze had dus ook nog alles even opgemeten.
    Zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen.

En mocht de gipsbuik lukken vandaag spam ik die ook wel morgen.

fijn weekend iedereen verder en hopelijk slaapt iedereen rustig vanacht

13. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ik denk dat het ook een beetje verkeerd begrepen is. Ik hou geen vocht vast. Maar zie er schijnbaar anders uit in mijn gezicht. Op het laatst ga je tekenen in je gezicht zeg maar. Tenminste zo noemen ze dat in Limburg. Het gezicht zet een beetje op. Alleen zonder vocht. Maar wil nog niks zeggen.

En als dat verband zou houden vocht vasthouden en bevallen zou ik bij Jens al met 30 weken bevallen zijn.;)

Ik ga er ook niet vanuit dat ik snel zal bevallen. Maar zou het ook niet erg vinden als het nu zou gebeuren.
    Verveel me te pletter en aangezien ik niet lang verlof heb is alles meegenomen:D.

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    #1034 Sammie88, 9 jul 2011
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
    De laatste keer was hij behoorlijk ingedaald zei de gyn (ze zei niks over volledig), dit was met 32 weken.
    Ik zal woensdag nog eens vragen hoever hij ligt.
    Met 29-30 weken waren de indalingsweeën ook al zo pijnlijk.
    Vooral met lopen.
    Er zit duidelijk verschil tussen beide.
    De een deed echt pijn van onder en had ik harde buiken en de laatste daarvan was met 31 weken (indalingsweeën?) .
    Nu had ik echt het gevoel ongesteld te worden, maar dat het niet door wou zetten met daarbij enorme rugpijn en harde buiken (voorweeën?).

15. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej dat klinkt wel heftig hoor Sammie! Hopelijk blijft jullie spruit gewoon nog mooi even zitten.

Ik verwacht niet voor de 40 weken te bevallen, kweenie, gewoon een voorgevoel dat die uk nog even lekker blijft profiteren daarbinnen :D

Leeuwtje, ik snap m :) Ik heb er alleen nog nooit van gehoord :D

Maiendietje, fijn dat je toch nog 3d echofoto´s hebt nu!

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    leeuwtje nog even een vraagje over jou gipsbuik.

jij heb het laten doen natuurlijk en nu heb ik de 2de poging erop zitten maar vraag me wel af wat voor materiaal jij hebt gebruikt.
    hoelang heb jij totaal gestaan met opbrengen en uitharden, of haalde ze hem er snel af.
    en weet je hoeveel lagen er ongeveer opzitten.

bij die site van mamamozaiek verkopen ze een pakket met 7 rolletjes voor een vrouw geschikt tot 90 kilo.
    ik heb nu 10 rolletjes maar hij is nog wel op veel plekken dun.
    na 2 uur het laten uitharden nog niet hard, beetje droog gefohnd en toch er af gehaald.
    maar nu lig hij met kussens eronder om de vorm er in te houden want hij zakt ver in.
    ga morgen met knauf uit de bouwmarkt nog een laag er op brengen denk ik.

verder word ik ook helemaal gek van de ongikrampen maar bij mij denk ik dat het de indaling is

17. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    :(
    Ik heb maar een half uur moeten staan en toen was hij al aardig hard.
    Ze knipte wel sommige in kleine stukjes.
    Ik had dat pakket van mamamozaiek. en weeg nu 72 kilo. toen 69 ofzo. Maar er was nog zeker 1 rolletje over. en heb nog wat losse stukjes voor een handje van Jens.
    Als ze de gips in het water deed wrong ze het met de vingers erlangs uyit.
    Er zat een dvd bij het pakket en vaseline om je buik mee in te smeren van te voren.
    De buik was nog niet helemaal droog. Maar het begon erg te trekken ook op een gegeven moment.
    ik heb een paar dagen extra laten drogen en toen heeft ze hem opgehaald. Ik denk dat er toch iets fout gegaan is bij je.
    Ik wil je de dvd wel opsturen hoor . Pb je me je adres even. er staat heel duidelijk op hoe het moet.
    Heb je de gipsrolletjes ook dubbelgevouwen of enkel gelaten ?

Sorry voor het lange verhaal hihi.

18. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Lette wat een goed nieuws, heel fijn om te lezen, gefeliciteerd!!

@laatste loodjes en hormoontjes: sterkte iedereen!! ben zelf ook niet bepaald lief voor mijn man de laatste daagjes, zucht.. vind het dan ook weer een beetje zielig maar kan er soms echt niks aan doen en zit er soms fysiek ook zo doorheen door de vermoeidheid en pijntjes e.d. dat slaat toch op je gemoed.

@verandering in gezicht hm? interessant.. kreeg gister ook een dergelijke gezicht-opmerking, zou het dan..? ;) haha

fijne, traan- en krampvrije dag vandaag, allemaal! doe het rustig aan

19. bumpie

bumpie Niet meer actief

Iedereen fijne dag vandaag!!! Het is in iedergeval mooi weer! :D

20. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees over zoveel klachten bij iedereen. Ik snap er niks van maar ik voel me echt kiplekker, beter dan ik me ooit tijdens de zwangerschap heb gevoeld! Heb t idee dat ik alles al gehad heb ofzo? Ik werk ook nog zo'n 30 uur per week. Alleen afgelopen vrijdag was ik errug moe, maar dan ga ik een uurtje liggen en dan spring ik alweer van de bank: ik moet nog was vouwen, nog opruimen, nog dit en dat doen.... Ook slapen gaat nog prima, ben er vannacht niet 1 keer uit gehoeven om te plassen :( Maar ik ga meteen even afkloppen, zul je zien dat ik vanaf vandaag me helemaal niet lekker meer voel haha!

Is het trouwens zo dat de hormonen op het eind van je zwangerschap meer kunnen opspelen? Als ik dat zo lees? Ik ben echt een paar keer flink depri geweest, maar dat was rond de 24 en rond de 28 weken. Daarna is het alleen maar beter gegaan.

Tis zeker heerlijk weer! Probeer ervan te genieten dames en een hele dikke knuffel voor degenen die zich niet lekker voelen!!!! Dit zijn de laatste loodjes, denk aan dat mooie wondertje wat we heel snel in onze armen gaan krijgen!

Deel Deze Pagina