hier niet zo'n denderende nacht gehad. Daniel heeft heel de nacht tussenin gelegen dus kon nnu nog moeilijker draaien dan anders. Is wel de laatste keer geweest tot de baby er is. Normaal leg ik em na paar uurtjes weer in zn eigen bed, maar ik kon niet overeind komen en kreeg wim niet wakker dus daniel maar laten liggen. Nu veel last van mn bekken. Straks maar een lekker warm bad nemen met een boek erbij. Voor de rest alles weer rustig hier in mn lijf, geen vochtverlies meer, geen harde buiken, nog geen krampen gehad. Alleen nog erg last van hormonen. Eerste huilbui is alweer gepasseerd, en dat alleen omdat daniel geen schone luier wou vandaag niet veel doen, lekker binnen bij de airco zitten denk
tooske snap wat je zegt. ik krijg nu dan wel last van het indalen maar verder roep ik ook nog steeds volgens mij ben ik niet zwanger als ik iedereen om mij heen hoor over klachten. geen vocht, maagzuur, hormonen, huilbuien, slecht slapen ofweet ik veel wat hier. ik slaap ook gewoon heel de nacht nog goed door, maar ik werk ook nog 40 uur per week en het lijkt wel of je lichaam onbewust er reken mee houdt dat je nog geen tijd hebt voor kwaaltjes. of misschien komen ze er pas uit en valt het je op als je vrij bent en niks doet.
Hier een slechte nacht gehad. Lag om 23.00 uur in bed en was om 2.00 uur nog wakker. Constant krampen en harde buiken. pff Moet ik nu de vk bellen of niet. Ik heb nu ook nog krampjes. Vriendlief snapt er niks van. Kan nu toch niet al beginnen . Ja tuurlijk wel, maar volgens hem loopt het niet zo'n vaart. Volgens mij word hij langzaam zenuwachtig. Nu ook nog de hele tijd krampen. Maar heb nog geen vocht verloren of bloed of dergelijke. Maak me zowiezo een beetje druk omdat de echoscopiste donderdag zei dat de placenta al aan het verkalken was. Heb het eens opgezicht en schijnt niet zo goed te zijn als het al erg is want dan komt er niet genoeg voeding door naar de baby. Ook schijnt het meer bij rokers voortekomen. Maar ik rook al bijna 4 jaar niet meer . Nu weet ik natuurlijk niet of hij al erg aan het verkalken was. En om de vk nu op zondag te bellen. Dadelijk vind ze me een zeikerd ofzo. Ook ben ik van onder zeg maar opgezwollen. Nog iemand last van ? Misschien een rare vraag !
@ Gup fijn dat het vochtverlies gestopt is . Balen dat je ook zo;'n slechte nacht hebt gehad. Enm goed weer nou in Limburg niet drukkend warm maar geen zonnetje
goedemorgen! Tooske ik heb het ook hoor, mijn bi maakt dingen lastig maar verder voel ik me prima. gister wel een rolstoel gehaald omdat ik niet meer langer dan 5-10 minuten kan lopen, maar nu kan ik dus weer prima vooruit leeuwtje, die krampen zullen het probleem niet zijn, je hebt nu geen harde buiken meer begrijp ik dus zijn het of je darmen (en ja, die krampen zijn ook nasty en kunnen iedere 5 minuten komen, ik ben er al een keer voor in het zkh geweest) of het zijn voorweeen die bij een tweede zwangerschap nu eenmaal vaak voorkomen. ik heb ook veel voorweeen maar het hoort er nu eenmaal bij. niet druk om maken en als het steeds afzwakt hoef je er ook niet voor te bellen denk ik. je merkt het wel als het doorzet. je placenta heb je die niet met de vlos besproken? en rookt je man misschien? van meeroken kan je placenta ook enorm verkalken, vriendin van mij was er bijna niet meer geweest omdat haar vader rookte! hier verder alles prima, over een half uur gaan we kijken of Ties in zijn peuterbed wil ben benieuwd! en het bed staat op klossen sinds gister, hebben we maar alvast gedaan omdat het voor mijn bi zo veel fijner is! slapen doe ik ook prima, word alleen wakker als ik moet omdraaien en vaak plassen natuurlijk oh ja, van onder opgezwollen zijn heb ik ook, je schaamlippen e.d. zwellen op omdat alles beter doorbloed is. komt vaker voor, heel irritant bij de seks is mijn ervaring fijne dag allemaal!
@ Marieke nee mijn man rookt niet . En ik moet woensdag pas naar vk. Ik had die echo donderdag en was woensdag daar geweest. Ja idd kunnen ook darmen zijn . maar afwachten .
ik zou wel even de vlos bellen dan voor de zekerheid en om je gerust te laten stellen, dat mag best hoor! maar ik snap je wel, voel me zelf ook altijd opgelaten als ik bel
wat pakken jullie voor de baby in (ziekenhuistas)? vind het erg lastig nu. Bij Daniel was het makkelijker, winterkindje dus je kon er zeker van zijn dat het koud was. Maar nu kan het 15graden met regen of 30graden met zon zijn.
weet je wat trouwens ook erg is...kom er net pas achter dat ik eigenlijk veel te weinig (neutrale) kleertjes heb! een paar shirtjes en 2 broekjes van daniel die redelijk neutraal zijn. Dat word dus nog shoppen van de week! Maar bijna alles wat je ziet is geslachtsbepaald
guppekop, toen Ties werd geboren was het 25 graden, de koelste dag die maand... ik had voor hem een romper zonder mouwen, een pakje met lange mouwen en sokjes. voor de baby heb ik 5 geslachts neutrale pakjes. Van Ties heb ik de kleren nog en ik heb 2 meisjespakjes gekocht voor het geval dat. Als we een jongen krijgen gaan de pakjes naar vrienden van ons, die krijgen 3 weken na ons een meisje.
Ik zou gewoon even de VK bellen, dan heb je bevestiging en misschien ook meer rust in je hoofd (zo werkt dat in iedergeval bij mij)
@gup: wij hadden gisteren ook besloten om gewoon een jongens en meisjes outfit te kopen. Wil wel iets extra leuks als eerste kleertjes. Als t dan een jongen is, hebben we die meisjeskleertjes ook aks cadeautje ofzo... En idd korte mouwtjes maar ook n vestje of jasje met lange mouwen er bij..
Jeetje, wat is er weer veel geschreven zeg! Ik denk altijd maar, bij twijfel altijd het zekere voor het onzekere nemen. En als je dus twijfelt over je krampen e.d. gewoon de verloskundige bellen. Die is daarvoor en ze is dat echt wel gewend hoor. Bovendien kun je beter een keer voor niets bellen of langskomen, dan dat je niet belt en het straks dus wel wat is..... Hier al een paar nachten erg slecht geslapen. Ik slaap sowieso niet voor 03.00uur en als ik dan in slaap val dan slaap ik tot het einde van de ochtend. Vannacht had ik heel de nacht door ook telkens harde buiken. Erg irritant... Vanmiddag zijn we nog even naar de Oude Maas geweest en Thijmen kon daar nog even heerlijk spelen in de speeltuin en ik kon nog even van het zonnetje genieten. Hmmm, heerlijk! Morgen en dinsdag wordt het volgens mij ook warm, dus ik ben benieuwd. Ik heb al zoveel last van het vocht in mijn voeten, benen en handen... Fijne avond allemaal!
zit te twijfelen of ik de ziekenhuis tas morgen mee zal nemen. Ouders zijn 25jaar getrouwd en blijven dan nachtje weg...
Bij twijfel altijd even bellen! Of het nu zondag is of niet, ze hebben gewoon dienst. Vinden jullie ook dat de baby nu minder duidelijk aanwezig is? Ik voel hem wel hoor maar gewoon wat minder heftig... Morgen ga ik ook maar eens de vluchttas pakken. Dat is wel zo rustig voor mijn man haha.
Lees wel mee, maar in het ziekenhuis via de mobiel is lastig reageren. Wil jullie wel allemaal een hart onder de riem steken voor de laatste loodjes en dat de baby's nog mooi maar even blijven zitten. En bij twijfel bellen, heb ik ook gedaan en bij ons was het dus wel echt zo, je bent nooit een zeur!
vrijdagavond laat weer te hoge bloeddruk dus weer aan de scan... etc dat had ik al gemeld he.. volgens afspraak vanmiddag een extra controle en bloed en urine nagekeken. en weer de ctg scan... tja vanaf nu de laatste weken toch onder controle bij de gyn blijven....baby maakt t goed, heeft prima in me buik maar ik trek t zelf niet lang meer dinsdag weer terug op controle, ben wel blij dat ze me even goed ind e gaten gaan houden nu, maar baal toch wel van het feit dat ik niet meer naar de vk terug zal gaan.... weer wennen aan een nieuw gezicht. verder gisteren lekker ff films gekeken en vandaag boekjes gelezen dus echt wel even rustig aan gedaan... morgen hoop ik weer zo´n dag als in me mannetje dan weer werken en ben ik bang dat ik weer te veel zal lopen piekeren over hetgeen ik nog allemaal wil doen... erg he het huis is schoon, we hebben een mooi kamertje en t wiegje staat er inmiddels ook... toch die stresssss jullie een lekker weekend gehad?? @ tas ik zou hem meenemen hoor als je n nacht weg bent... @ timme alles ok met het mannetje??
Inderdaad bij twijfel gewoon bellen! 078mama, ik voel onze uk ook minder sterk. Komt volgens mij omdat die aan het indalen is. Heb ook minder last van voeten en knieën tegen mijn ribben ManonenMike, fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden meid. En ik herken dat wel, het gevoel dat je nog veel moet doen. Niet echt stress hier, maar wel een onrustig gevoel.... Morgen een lekker rustig dagje, ga niet werken op de zaak van mijn vriend. Ga maar eens een paar leuke pakjes scoren, want die hebben we nog niet (echt niet)