Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Augmam

Augmam Actief lid

4 dec 2010
    113
    0
    0
    Zweden
  2. bumpie

bumpie Niet meer actief

augmam wat een prachtig ventje :D heerlijk genieten

3. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ach wat een mooie knul zeg!!! :)

4. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ik bedoelde ook niet dat JIJ hebt moeten zeuren!!!
    Ik heb toen moeten zeuren, terwijl andere gyns in het zh makkelijker daarin zijn !
    Maar ik bedoelde alleen maar dat iki toen ook allemaal die dingen had met de lever enz. En dat ik me toen heel erg belabberd voelde en die gyn wat mij overnam een stugge vent was. Dat je dus geluk hebt dat je een gyn hebt wat meedenkt !
    Succes in ieder geval morgen

5. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    @ Augmam, wat een knappe knul !!!

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

ff een vraagje: hebben er meer last van heel veel eten??? Ik heb net gewoon 6 boterhammen op en lust nog wel meer:(

7. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam

wat een droppie!!!!!!

8. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ahh wat een lief klein mannetje Augmam! Ben benieuwd naar je verhaal!

Ja ik heb ook de hele dag door honger!! Ik probeer me wel een beetje in te houden.
    Elke keer als ik wat eet heb ik ook gelijk last van maagzuur, dus dat weerhoud me er gelukkig een beetje van ;):p

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

door de omeprazol heb ik geen last van maagzuur meer. Dus ik eet alles weer. Morgen toch eens aan de vk vragen hoe het kan. Lijk wel uitgehongerd ;)

10. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ik zit juist op het moment sneller vol..... ;)

11. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier hetzelfde.

12. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu ff thuis, dus dacht zal snel even mijn bevallingsverhaal typen:

Zaterdagavond 2 juli, verloor ik een heel klein beetje bloed, nadat we het zeg maar weer een keer gezellig hadden gemaakt na lange tijd.
    Toch niet helemaal gerust hierop het ziekenhuis gebeld en gevraagd wat te doen. Ze hadden zoiets van kan geen kwaad, maar volgens het protocol moet je dan toch ff langskomen.
    Dus wij 's avonds om kwart voor elf naar het ziekenhuis.

Aangesloten op de ctg was te zien dat ik af en toe harde buiken had, die ik zelf niet eens herkende en boogjes had wat kon duiden op weeen. Ik had niets in de gaten en had zoiets van zal wel meevallen.
    Omdat dit toch steeds duidelijk werd en ik nergens last van had, hebben ze toch maar een inwendig onderzoek gedaan. Wat bleek volledig verweekte baarmoedermond en 3 cm ontsluiting.

Doordat moest ik toch een nachtje blijven voor observatie of het door zou zetten of niet. Heel de nacht op de verloskamer moeten slapen, omdat ze zoiets hadden van als het zo doorgaat gaat het heel snel.
    Ik heerlijk geslapen en soms een krampje, maar niets bijzonders.
    Wel af en toe aan de ctg en het beeld bleef hetzelfde.
    Dus 's ochtends, ja we denken dat je naar huis kan, gebeurt vaker en je kan zo nog doorlopen tot de 40 weken dus oke.
    Voor de zekerheid willen we nog wel even voelen of je ontsluiting niet meer is geworden.
    Toen veranderde de zaak, ik bleek namelijk al zonder ergens last van te hebben gehad, 5/6 cm ontsluiting te hebben en kon niet meer terug.
    We kregen dus te horen, we gaan jullie vandaag papa en mama maken.

Om half 12 hebben ze toen mijn vliezen gebroken om te kijken of het op gang wilde komen.
    En om omgeveer half 2 had ik echt weeen, nog goed weg te puffen etc. Dacht nog als dit het is, dan is het goed te doen.
    Ze kwamen voelen en alweer ruim 8 cm ontsluiting!
    Eerst wilde ze ook aansluiten op weeenopwekkers, maar de weeen bleken dus wel sterk genoeg.

Om 3 uur kreeg ik rugweeen en heb dus om zo'n morfinepomp gevraagd en wat een verademing, heerlijk! AANRADER

En om ruim 4 uur was de ontsluiting compleet en mocht ik gaan persen. En 20 minuten later lag de kleine man op mijn buik, ging allemaal heel snel.
    Maar hij begon niet meteen te huilen, waardoor hij meteen werd weg gehaald en mijn man de navelstreng niet door mocht knippen. Meteen mee met de kinderarts en controle, maar begon al te huilen.

Nageboorte kwam eigenlijk al direct na weer een keer persen en toen lag ik daar, man met kinderarts en kind mee en ik samen met de verpleegster in de kamer. Ja alles wat goed, ik deed het goed, dus ze ging even weg.
    Ben toen iedereen maar gaan bellen, voelde heel bizar.

OHJA en zorg ervoor dat wanneer je last hebt van niet naar de wc kunnen dat je dat voor de bevalling bent geweest, anders zit je net zoals ik een uur lang met weeen om 3 uur op de po, met 4 man erbij! Had ik hier geen last van gehad, was de kleine dus al een uur eerder geboren!!!

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo een heel verhaal, maar dacht type het nu maar direct.

Timme doet het trouwens erg goed, maar blijft prematuur. Drinken is voor hem nog erg lastig en daar gaat de ene verpleegkundige beter en geduldiger mee om dan de andere. Ben nu wel iets meer over aan het stappen op de fles met daarin mijn melk, want dit is voor hem iets makkelijker. Ipv 4 tot 10 cc aan de borst drinken, drinkt hij met de fles ongeveer 40cc van de 50/60. Wanneer hij alles zelfstandig drinkt mag hij naar huis, maar het kost hem nu nog erg veel moeite en is dan ook erg snel moe. Maar alles heeft zijn tijd nodig en hij komt er absoluut.
    De kinderarts zei ook al, qua gewicht en leeftijd mag hij naar huis, maar hij drinkt nog niet goed, daarom moet hij blijven.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Augmam, wat een mooi mannetje! Leuk dat je even snel een foto hebt geplaatst!

Zj84, wat een vlotte bevalling en onverwachts zeg, bloedverlies is idd HET teken bij deze termijn dat er iets gebeurt! (dus raar dat ze zeiden dat het niets zou zijn) hopelijk mag Timme snel naar huis.
    Vind het trouwens echt een gave naam, het is dat Ties en Timme gern combi is... :)

15. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog ff een fotootje

16. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze zeiden ook niet echt dat het niets zou zijn, maar dachten eerst dat het door de seks zeg maar zou komen, dus vandaar de twijfel en omdat ik ook nergens anders last van had, wees totaal niet op een aankomende bevalling

17. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ik had 2 weken geleden ook bloedverlies en toen moest ik ook komen. Toen was het (gelukkig) loos alarm....;)

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel trouwens marieke voor de naam, vind het zelf heel leuk dat je deze naam niet zo vaak hoort :)
    Zeggen ook de verpleegsters en die horen toch heel veel namen...

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @augmam: mooi knulletje!

@eten: bij vlagen kan ik heel veel op, vandaag blijf ik in ieder geval wel aan het eten

@zj84, het begin klonk goed, tot de rugweeën! hopelijk met Timme snel mee naar huis!

@namen: ben heel benieuwd welke namen nog meer hier langskomen! Ik verwacht niet dat die van ons zo snel dubbel zijn, want die hoor je bijna nooit.

20. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    financieel administratief medewerkster
    Utrecht

Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Hoop dat jullie snel thuis kunnen gaan genieten van de kleine;)

Deel Deze Pagina