ik heb gisterochtend alles nog schoongemaakt dus schoonmaken hoef ik vandaag niet. Doe lekker rustig aan straks ff lekker een uurtje plat. en om 10 over 2 ff naar huisarts... daar ben ik zo blij mij ff me hart weer luchten. iedereen bedankt voor de lieve reacties..
gatsie ben echt boos op wim. Nou ben ik degene die zich niet moet aanstellen dat ik "even" alleen zit want zijn zus...:x zijn zus koos er 7jaar zelf geleden zelf voor om met die vent te trouwen en nu heeft ze zelf gekozen om weg te gaan hoor! tuurlijk is het rot voor dr, maar dat is toch nog geen reden om tegen mij te zeggen dat ik me niet moet aanstellen omdat ik nu alleen zit:x Ondertussen is meneer wel te moe om hierheen te rijden en wil eigenlijk ff uurtje plat bij zn ouders "want hij is ook geen robot" Nee tis een stom konijn die gewoon gister had moeten luisteren en van te voren even naar bed ahd moeten gaan of ze hadden gelijk moeten gaan nadat zn ouders eten/drinken op hadden hier en schoonzus smste dat ze moesten komen. Maar nee, dan blijven ze zitten wachten tot kwart voor 12 En is niet de eerste keer dat ik te horen krijg dat ik me niet moet aanstellen. Kreeg gisteravond ineens hele erge steken onder in mn buik/doos, vraagt wim wat er is dus zeg ik dat, krijg ik te horen: ja nu trap ik er niet meer in hoor en je moet je niet aanstellen:x vraag het dan ook niet als het je toch geen drol intresseert of ik pijn heb of niet:x echt, kan hem momenteel zn nek wel omdraaien:x
@ guppekop: Vervelend zo'n reactie van je man. Lijkt me ook niet fijn als daar alleen zit. Mannen kunnen soms raar reageren.... hopelijk is hij snel terug
Over koortslip, bij de intake van vk werd gevraagd of dat veel voorkomt in de familie. Ik zei enkel mijn moeder heeft er vaak last van en toen vertelde ze dat als ze het heeft vooral het eerste levensjaar omdat moment de kleine niet mag vastpakken. Dus zal toch wel iets heftigs zijn waar kleintje zich niet tegen kan verweren. Hopen dat het snel weg is en niet terug komt
koortslip: bevat bacterie die hersenvliesontsteking kan veroorzaken bij die kleintjes (met krentebaard ook oppassen, zit ook die bacterie in) @wim: die is voor 2u niet terug
Jeetje, weer veel bij moeten lezen. Ik heb niet alles onthouden, sorry @guppekop; wat vervelend zeg hoe je man reageerde... Hopelijk draait 'ie snel weer een beetje bij... @Slapen; hier vannacht ook weer eens een rotnacht gehad. Ik sliep pas tegen een uur of 4 en dan ben ik ook telkens na drie kwartier ofzo weer wakker. Echt irritant. Ik ben dan ook bang dat ik zo uitgeput raak voordat de bevalling begint. Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk. Vanmiddag een afspraak bij de gyn. Ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft ivm evt inleiding met 38weken. (= niet mijn eigen gyn) Maar goed, het staat zwart op wit in de computer, dus hij heeft niets te willen... @het weer; ik moet zeggen dat ik het wel saai weer vind, maar ik vind het qua temperatuur wel prima!!! Ik vind het helemaal niet zo erg dat het wat koeler is voor de tijd van het jaar. Ik moet er toch niet aan denken om met 25-30graden hier te zitten met een buik van hier tot weet ik waar.... @Maienditje; sterkte vanmiddag in het ziekenhuis.....
@guppekop: Niet leuk dat Wim zo reageerd. Niet echt handig hem om niet van te voren even te gaan slapen. Dat ie even een uurtje plat wil voordat ie in de auto stapt is misschien dan wel even handig. Anders gebeuren er misschien ongelukken omdat hij te vermoeid is en daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten. Hopelijk houd de kleine in je buik zich nog even rustig. @Cindy80: inleiden, spannend. Dat is volgende week al! Als het in de computer staat dan zal deze gyn daar vast niet moeilijk over doen neem ik aan. @Bumpie: suuces bij de huisarts! @Maienditje: Kan me voorstellen dat iedereen nu wat ongeruster is na je schoonzus. Vrienden van ons gingen afgelopen jaar met 36 weken gewoon voor controle naar de vk en toen was er geen hartje te horen. Het kindje bleek overleden, zonder verklaarbare reden. Een paar dagen later is ze bevallen van een helemaal gaf meisje. Gaat bij mij ook wel door m'n hoofd heen als ik de kleine soms bijna niet voel. Gisteravond in toen ik onder de douche stond van bloederig slijm verloren. Was vast een stuk van de slijmprop. Daarna nog wat licht bloedverlies gehad en vannacht een wat zeurende, pijnlijke buik. Nu is het weer aardig rustig, alleen af en toe wat harde buiken. Net even een rondje met m'n honden door het bos gelopen, die stonden te stuiteren van de energie. Ga liever niet meer alleen met ze naar het bos, maar ze hadden het echt even nodig. Ga zo naar m'n paarden toe om de manen en staarten is even een beetje kort te wieken. Is weer hoog nodig. Een meisje die ze sinds mijn zwangerschap rijdt gaat me zo even helpen.
@ Judith; oei, spannend bij jou meid! Op tijd rust nemen hoor en inderdaad niet te ver alleen van huis gaan. Tenminste, daar voel ik me nu ook niet prettig bij. @ Maienditje; goed dat jullie gisteren toch de vk gebeld hebben! Kan me je angst heel goed voorstellen en dan erbij, die mensen zijn er niet voor niks, je hoeft geen onnodig risico te nemen. Hopelijk is alles nog steeds goed vandaag. @ Bumpie; lijkt er toch op dat jij er ook bijna bent, spannend! Hoe was het bij de ha? Hier is alles rustig. Wel elke dag wat lichte ongi-krampen, maar verder nog niks.
Jeej het begint echt veel te rommelen overal nu! Spannend hoor dames! Guppekop, snap dat je je er niet lekker bij voelt dat je man weg is. En vervelend dat jullie daar mot om hebben. Hopelijk hebben jullie het straks weer uitgepraat.
hoi hoi net terug van huisarts. Krijg steun van alle kanten. Dat scheeld enorm en sleept me er op dit moment doorheen. Helaas heeft ze vanaf maandag 3 weken vakantie maar kan altijd bellen dan kan ik naar andere huisarts om mijn verhaal kwijt te kunnen. Ze kunt na haar vakantie langs op kraambezoek maar houdt tijden de vakantie haar mail in de gaten en belt me zodra de kleine er is. Ze is echt momenteel mijn steun en toeverlaat! ERg prettig. En jullie natuurlijk ook kan hier echt mijn verhaal kwijt!!
nou, hij is weer thuis, plofte naast me op bed en is in slaap. Gezellig zo'n vent, heeft geen woord gezegt tegen me
nou meiden heerlijk thuis aan t genieten van elkaar!! Quincy Lorena is haar naam 49 cm en 2775 gram... lekker aan de fles! super nacht gehad wij zijn zo trots!!!
wow bedankt voor de mooie foto manonenmike!! wat een schatje! @koortslip ja daar kan een baby'tje inderdaad heel ernstig ziek van worden.. helemaal niet aanraken wordt lastig als mama (bij bevalling en met borstvoeding geven e.d.) maar dan moet je iig heel hysterisch handen wassen en misschien mondkapje oid? en niet teveel aanraken, knuffelen, kussen al helemaal niet etc. zucht!! hopen dat ie snel weg is.. heb het er bij de vk-intake destijds ook al over gehad dat ik dit soms heb, zal ook wel vaker zijn in het eerste jaar vrees ik (en mijn moeder heeft er ook regelmatig last van) er zijn natuurlijk veel en veel ergere dingen die je kan hebben maar het is wel bloedirritant
@manonenmike; Wat een lekker ding!!!! Echt een mooie foto van een mooi kind!! Geniet maar lekker van elkaar! En fijn dat de nacht zo goed is gegaan!
Vanmiddag ben ik voor controle naar de gynaecoloog geweest. Bloeddruk was weer netjes 124/53... Ik zag er al tegenop om naar de controle te gaan, want mijn eigen gyn is op vakantie en ik wist van deze gyn dat het geen toffe peer was...... Het begon al gelijk goed: "Zo, en je wilt zeker net als de vorige keer met 38weken bevallen? Nou, reken daar maar niet op!! (en hij had me nog niet nagekeken) O, en ben je deze zwangerschap echt 30 kilo aangekomen? Ben je zeker niet blij mee?" Ik kon hem wel schieten!!!! Hij ging kijken naar mijn baarmoedermond, maar die was nog potdicht met een lengte van 5cm!!!!! Dat schiet dus idd niet op! Toen was het; "ga je nog op vakantie?" Wat vakantie... Ik ga nu toch niet meer op vakantie? 'k Lijk wel gek! "Oké, voor volgende week en die week daarop weer een afspraak....." En toen kon ik weer weg! Ik heb dus geeneens de mogelijkheid gekregen om te vertellen hoe ik me voelde, hoe slecht ik kon lopen, hoe slecht ik slaap en hoe ik me in het algemeen voel.... Mijn psycholoog heeft een geboorteplan gemaakt met mij en deze naar de gyn gestuurd. Hij heeft er geeneens naar gekeken!!! Toen ik bij de assistente de afspraak voor volgende week ging maken heb ik gelijk gezegd dat ik NIET bij deze gynaecoloog wil! Mijn eigen gyn is op vakantie, maar nu heb ik een andere dan deze.... Alles beter dan deze gyn!!!! Echt, zo ga je toch niet met patiënten om??? Ben nu erg boos, gefrustreerd en verdrietig. 'k Baal ervan! De kans dat volgende week donderdag mijn baarmoedermond verweekt is zal wel erg klein zijn dan, maar daar gaat het helemaal niet om bij mij. Het gaat erom HOE er mee wordt omgegaan... Sorry voor dit lange ego-verhaal, maar ik wilde het even kwijt.... Ik ga nu maar even ongezond eten (patatjes)....
hoi cindy, we kunnen elkaar de hand geven. vandaag deed de gyn. bij mij precies zo. ctg was wel weer goed, bloeddruk ook. ik snap als met de kleine alles goed gaat dat ze het liever binnen laten. maar de gyn. zegt ja wat kom je doen er is totaal geen aanleiding voor iets. je bent nog maar 38 weken dus inwendig onderzoek doen we niet. nou op aandringen heeft hij dan gekeken maar zei ja alles is pot dicht kind is nog geen eens ingedaalt. daarna moest ik nog langs de vk dus wel mijn onrust en alles gespuid. ben het beu dat iedereen wat anders zegt, niet dat ik om een keizersnede vraag hoor. snap wel als de controle goed zijn urine, bloed en kleine is goed dat ik gewoon moet wachten, heb ik alle respect voor. maar dat ik me zo kut voelt word gewoon genegeerd alsof ik mij aanstel. de vk zegt ik hoop dat je wel belt als er wat is maar ik word dan echt boos van de verdrietigheid dus ik zei huilend waarom. nu ook het loopt 5 kwartier uit en er word toch niet naar me geluisterd dus waarom zou ik dan mijn middag hier zitten te verdoen. ik vreet nu ook even een zak chips op en zo gaat de frietpan aan. vind het alleen zielig voor mijn man hij wilt lief zijn maar ik kan dat even neit aan heb hem weggestuurd. al dat medeleven gaat er even niet in bij mij