Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brood met aardbeien gaat er hier heeeel snel in. Ik pureer ook wel eens meloen of appel en dat doe ik dan op haar brood, daar wordthet ook een beetje soppig van, maar dan krijgt ze het heel makkelijk weg en het is lekker zoet. Hoop dat het werkt!

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie sterkte meis, hopelijk voel je je snel weer fitter.

Ros jij ook, weer wat meer ziekjes als ik het zo lees? Fijne vakantie alvast Ros!

Pandora, niet meer getest???? Weet ook niet meer of je nou wel of niet ongi bent geworden.... Tell me!

Olleke, dat vond ik ook zo fijn aan onze vakantie, dat vl ook eens de tijd heeft om helemaal tot rust te komen.

Merry hopelijk valt het mee en heb je het niet.

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

heb van alles al geprobeerd met brood. Weet het echt niet meer...

Maar aardbeien heb ik nog niet geprobeerd wel gepureerd fruit (appel, peer, banaan) ook dan lust ze het niet.
    Het het met manlief vanavond ook nog over het brood eten. Ik zeg als je nu eens een stukje brood aan de vork doet een door een toetje haalt misschien wilt ze het dan wel. Misschien dat we haar zo weer over de drempel heen krijgen. Morgen maar even een bakje aardbeien halen. Zijn in de aanbieding misschien werkt het.

Vanavond heeft ze wel een soepstengel bijna helemaal opgekauwt dus er zit vooruit gang in...

Het is eigenlijk begonnen toen ze een paar weken geleden buikgriep heeft gehad sinds die tijd wil ze geen brood, koekjes en dergelijke dingen meer. WE blijven gewoon proberen.

@ego: voel me wel wat beter vanmorgen ff gepraat met fysio. Hij zegt ook wel dat lucht wel op ff je hart luchten hoe rot je je wel niet voelt. Vrijdag ff naar huisarts. Vind me ongi ook maar heel erg heftig heb veel meer bloedverlies dan na de bevalling moet gewoon kraamverband dragen bah bah voelde me vanmiddag zo vies heb gewoon half uur onder de douche gestaan. pfff.... Lijkt me niet echt normaal. Ga morgen toch wel werken ff afleiding en geen mirthe om me heen. Manlief is alleen thuis met haar.

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie fijn dat je je ei kwijt kon bij je fysio.. hoop dat je je snel beter voelt!!

@ziekjes jahh superverkouden, overal pijn, bijna geen stem meer.. vol hoofd, niezen, etc. ik doe zo rustig mogelijk aan maar ja met beebje ben je toch heel de dag aan het rennen eigenlijk
    straks maar beetje bijtijds mn bedje in duiken, maar die ligt nog bedolven onder (stapeltjes, dat wel) schone was die ik nog moet opruimen

fijne avond dames

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

heb je de neusspray van dr vogel al eens geprobeerd? deze helpt bij mij altijd heel erg goed. 2 weken geleden erg verkouden en we gingen op vakantie dus gelijk gehaald na 2 dagen werd het beter en dag erna haast niets meer. Manlief ook vorige week gebruikt en na 1 dag al stuk beter te pas. Je moet hem dan wel 5x per dag gebruiken

6. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Oh dames jullie kletsen maar door maar kan nog steeds de energie niet vinden om de ltop te vinden.

Mijn pijn is sinds vrijdag weg maar moet mijn energie nog opbouwen, helaas is het voor de artsen een raadsel geblevrn wat het geweest is.
    Moet volgende week wel naar de reumatoloog.

Maar moe blif ik wel nu is schoonzusje er ook een week dus ja beetje lullig op itermet.

Lees wel gewoon mee

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    even snel bijgelezen
    Alle zieken, beterschap!
    alle vakantievierders, veel plezier/welkom terug!

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Iedereen buiten met dit lekkere weer?
    Het is zo stil hier.........

9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Bumpie, hoe is het nu? Voel je je weer beter? En heeft je meisje al wat brood geprobeerd? Ik was net hier bezig om nog wat spullen te pakken voor op tafel en meneertje had al zijn snee gepakt en in stukken gescheurd, vervolgens zat hij er lekker van te smullen. Misschien ook eens zonder beleg proberen en gewoon een groot stuk geven waar ze vanaf kan happen? Ik denk niet dat het probleem in de soort beleg zit als ze helemaal niks probeert.

Ros, al wat beter? Balen zo net voor de vakantie. Dan heb je toch altijd wat meer te doen. Lastig! Ik vind het inpakken tegenwoordig met kids zo'n gedoe.....Je moet zoveel mee slepen en eigenlijk kan je alleen inpakken als ze slapen.

Maienditje, hopelijk alweer een beetje meer energie! Balen zeg, heb je hulp op het kdv nu?

Karen, gefeliciteerd met je neefje. Leuk hoor en leuke naam ook!

Merry, 5e (of 6e?) ziekte schijnt hier ook geheerst te hebben op het kdv de afgelopen weken. Maar wij waren er natuurlijk niet.
    Hopelijk gaat het aan je voorbij.

Gister eerste werkdag gehad. Normaal is die meestal rustig na de vakantie, maar gister helemaal vol gepland.....Leuke bijkomstigheid was dat kleine man de avond ervoor verhoging had en gister ook nog niet helemaal fit. Toch maar naar kdv gebracht, want oma is nog op vakantie en dan heb ik geen andere back up....Op zich is het redelijk goed gegaan. Hij had wel veel geslapen, maar gister avond weer flinke verhoging. Vanmorgen ook nog ruim 38, dus maar weer zetpil gegeven. En nu net heeft hij smakelijk bijna een hele boterham op en was hij net weer heel leuk aan het spelen en gezellig zijn stem aan het oefenen;) Hoop dus dat dit doorzet en dat hij weer opknapt. Nu lijkt het in ieder geval wel even goed te gaan, en zetpil is inmiddels ook alweer aantal uur geleden, dus daar zal het niet meer aan liggen....
    Als hij morgen niet fit is moet ik vrij nemen....dus hoop dat het goed gaat.
    En manlief is direct in de puinzooi terecht gekomen op zijn werk....Lastig als je bepaalde dingen als enige kan.....Vandaag dus weer overwerken, want de opdracht had al klaar moeten zijn en het was zijn collega's dus niet gelukt tijdens onze vakantie:x

Zo zal eens wat drinken pakken voor de kleine man, en dan kijken of hij nog wat wil slapen.....

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    olleke, nee hier niet buiten maar druk met alles regelen enzo en beetje inspiratie voor kinderkamer opdoen

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @olleke jammer dat je gelijk weer zo in de drukte bent beland.. en hoe gaat het nu met je man?

@bumpie nee die neusspray ken ik niet, bedankt voor de tip

@verkoudheid is al een stuk beter, gelukkig! nog wel wat snotterig en schor e.d. maar ben over het dieptepunt heen volgens mij :)

vanmorgen naar babyzwemmen geweest, laatste x voor de vakantie.
    Morgen op vakantie! wat een werk met voorbereiding zeg, moet nog van alles inpakken, nog van alles wassen dat ik in wil pakken, etc. en krijg van beebje weinig tijd om dat allemaal te doen want ze heeft vandaag niet zo'n zin om te slapen (paar keer halfuurtje).. dat wordt dus avond-/nachtwerk :S

maar goed, we hebben er zin in :) en geen deadline voor morgen om weg te gaan dus we zien wel.. wil liefst na het ontbijt al vertrekken

12. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ brood: helaas nog niet gelukt vandaag. We hebben ook al geprobeerd om zelf te laten eten. hele plak brood, stukjes, reepjes. Alleen de korst die wilt ze wel. Maar als je met een vorkje met een stukje brood aankomt begint ze te slaan en houd haar mondje stijf dicht. Alle soorten beleg al geprobeerd ligt het ook niet aan. Ik probeer het gewoon elke dag weer wilt ze niet krijg ze gewoon een fles pap al wou ze die vandaag ook niet. Ik denk dat ik morgen de fruit hap eens verplaats naar 's middags of de helft 's morgens en de helft 's middags misschien dat ze dan meer honger heeft. Heb dat al eerder geprobeerd maar toen wou ze ook geen brood maar als ze geen brood wil heb ik liever dat ze dan wel een papfles drinkt.

Ze heeft gewoon een ontzettende eigen wil. Vanavond had ze een potje eten wij hadden gebakken aardappels maar dat eet ze nog niet dus had potje bonbebe van 8+ rijst met nog wat. Na een half potje slaan nee schudden mond stijf dicht. Toetje gepakt en 1 lepel toetje, 1 lepel warm eten en dan eet ze het dus wel.... pfff dametje al. maar ze heeft dat echt sinds ze ziek is geweest. Misschien toch een nare ervaring ofzo. Maar het rare is zet ik haar in de wandelwagen en loop een rondje en geef haar tijdens het wandelen stukjes brood eet ze wel een paar stukjes. Daar kwam ik laatst achter dus misschien morgen dat eens proberen. Heb nu ook aardbeien in huis. Heeft ze nog niet eerder gehad dus morgenvroeg ff proberen kleine stukjes. Vanavond had ze ook een klein stukje ei van ons daar kauwt ze nu wel op. na 4 stukjes had ze dat ook gezien en schudde ook nee.

nou ik heb weekend! Heeerlijk... morgen ff naar fysio en huisarts. Maar voel me al wel wat beter alleen beetje slapjes nog maar ja zóó ongi daar krijg je dat ook van.

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie soms is het hier ook standaard weigeren totdat ik gewoon eerste hap erin duw en hij denky oh het is lekker.
    Want ik weet dat hij alles eet.
    Aardbeien vandaag weer een bakje op vind hij heerlijk vers gehaald op de markt

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het soms ook eerste stukje met moeite erin krijgen en dan gaat de rest er vanzelf achteraan

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie vervelend dat het zo moeizaam gaat met eten.. en tja, eigen willetje.. hier ook!
    wat hier soms helpt is afleiding.. wil ze géén hapje nemen, doet papa leuk en hou ik de lepel bij haar mondje en hap! en als ze dan eenmaal weer een hapje heeft gehad smaakt het (soms) naar meer
    succes!

ladies ik kwam even gedag zeggen, vertrekken morgenochtend voor een week op vakantie (naar de Ardennen gaan we)... zit nu in een mega-bende thuis, pfff, nog druk aan het inpakken en alles op orde krijgen.. dus echt toe aan vakantie ;)

tot volgende week!

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Fijne vakantie ros, geniet lekker

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ros succes en fijne vakantie!

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    :sorry beetje lang geleden...

maar Timme is van zijn KMA af, de provocatietest was helemaal goed :D :D :D

Ook zaten de buisjes goed!

Nu druk bezig met zijn verjaardag, want zaterdag vieren we alweer zijn eerste verjaardag en dinsdag wordt hij dan echt 1:$
    Het gaat echt veel te snel nu.

Dit wordt de foto voor op zijn fototaart:

Bijgevoegde bestanden:

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @ZJ
    Wat een super leuke foto!
    Pff...alweer 1, wat vliegt die tijd toch!
    Fijn dat de buisjes goed zitten en zijn KMA over is. Kan ie lekker van de taart snoepen :D:D
    Hoe gaat het met jou? Mocht je nou blijven op je werk?

@Aardbeien
    "Mogen" die al wel? Dacht dat die super allergeen waren en pas na 1 jaar gegeven konden worden?

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik mag blijven, gelukkig!

Maar vandaag hadden ze weer iets leuks bedacht. Ik had aangegeven graag full time te blijven werken, maar dan wel 1 dag ouderschapsverlof op te willen nemen. (binnen het onderwijs is deze deels betaald)
    Maar nu vonden ze op het werk het wel een goed idee vanwege de bezuinigingen om mij dan maar een contract van 0,8fte (4 dagen) te geven, dan was ik toch een dag vrij en scheelde het hun geld.
    Dus heb maar een mail gestuurd, dat ik dit niet wilde. Optie voor mij is: of full-time met ouderschapsverlof of full-time dan maar zonder ouderschapsverlof. 0,8fte is voor ons financieel nu even niet heel erg goed haalbaar :(
    Dus was echt ff over de zeik, had mij daar zo op ingesteld en was eigenlijk ook al toegezegd.... Heb meteen p&o gebeld, maar wat ze willen doen mag, maar is alles behalve netjes. Heb ik weer!
    Sorry heel ego

Deel Deze Pagina