Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij was ik te vroeg met Timme feliciteren deze week haha, alsnog gefeliciteerd Timme, voor je eerste verjaardag gisteren!

Ros, wat klote dat jullie vakantie in duigen is gevallen, hopelijk went jullie meisje snel aan een campingbedje. Hier geen problemen mee, maar sinds ze niet meer in de wandelwagen slaapt (vanaf maand of 3) sleur ik mn campingbedje al overal mee naartoe en bij ene oma staat ook een campingbedje, andere een gewoon bedje. Dus ze is het hier gewend en vindt het heerlijk om met haar nageltjes langs het gaas te krassen :p Wellicht kun je er echt een speelplekje van maken Ros? Dat ze er op die manier wat aan went? Moet zeggen dat ik Jessi dr bed ook altijd vol met knuffels en badeendjes heb liggen, heeft ze wat te doen als ze nog niet slaapt.

Josjo, heerlijk een goede echo!

Hopelijk alles eind van de week klaar Gup, toch wel spannend allemaal.

Maienditje, heerlijk bijna vakantie, rust dan maar eens goed uit, ben jij aan toe zo te lezen. Nog altijd geen uitslag van wat je afgelopen weken had?

Lekker even van je afschrijven kan wel beetje opluchting geven he Bumpie :)

Wondertje, succes morgen, zal voor je duimen!

Vandaag vl jarig, dus vanavond met zn 8-en bbq-en. Wel gezellig, vl heeft wat tegenslagen gehad met het bedrijf (niet financieel, maar gewon heel vervelend) dus staat onder behoorlijke stress nu. Dus fijn om vanavond met een klein clubje te vieren leek me zo en dat vond hij ook. Dus vanmorgen om 8 uur stond ik al in de supermarkt om vlees, bier en gebak in te slaan :D Wel handig want vl hoeft altijd pas om kwart voor 9 weg thuis.

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske gefeli met je vriend! lekker bbq-weer :)
    en mmm ik wil ook gebak! *maakt mental note , straks toch nog boodschapjes doen *

en ik verwacht vandaag die travelcot, ga ik hem eens goed bekijken met beebje :) hopelijk is het wat

hier een ziek beebje helaas.. ze had al paar dagen koorts en nu superverkouden, is erg aan het hoesten en niezen..

vanmorgen wel even met man en beebje naar tuincentrum geweest bij wijze van 'uitstapje', wat leuke dingetjes gehaald voor de tuin.. maar voelden ons wel schuldig met hoestend en proestend kindje (het was daar ineens erger dan thuis), dus beetje snel-snel gedaan, al was ze verder wel vrolijk gelukkig.

Nu verder rustig dagje in het huis en de tuin in de planning..

fijne dag iedereen!

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

mirthe at net een paar stukjes brood. ze was aan het schommel dus haar een stukje in de mond gedaan en ze at het op na 5 stukjes had ze het wel bekeken maar toch zou ze het dan toch weer leren... had een keer ander brood meegenomen heel donker bruin normaal hebben we normaal bruin brood. Hopelijk zet het zo door. haha stond te juichen net buiten de buren zullen wel gedacht hebben wat heeft zij toch;)

4. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ach bu,pie ze lekker laten denken.
    Ik duim mee dat het niet eenmalig was en ze weer lekker brood gaat eten.

Tooske gefeliciteerd met manlief.

Wat mijn aanval is geweest blijft onbekend is gewoon afgesloten.
    Ben vanochtend wel naar de meumatoloog geweest en moet van,iddag in zkhuis bloed prikken en foto's laten maken van mijn rug en omstreken ze denkt sterk de vorm bechtref.
    En dan 17 augustus weer terug , wegens de vakantie wat langer vooruitgeschoven

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Zo, kind op bed dus even tijd om te reageren.
    Eigenlijk zou vandaag onze dakkapel worden geplaatst maar maandag belden ze op dat de screens pas vrijdag worden geleverd. Dus nu een week opgeschoven naar volgende week woensdag. We waren al halverwege met leegruimen/spullen verplaatsen dus mogen we nog een dikke week in de troep zitten. Erg jammer maar gelukkig is het maar een weekje.
    Maandag zijn we weer teruggeweest bij de huisarts, die wilde toch een bloedonderzoek doen omdat ze nog steeds haar beentje niet gebruikte. Gister uitslag: geen infectie of ontsteking te vinden gelukkig. Toch voor mijn gemoedsrust naar de kinderarts doorgestuurd waar we na lang wachten weer naar huis werden gestuurd met de 'diagnose' dat het ws te wijten is aan het virus dat ze 2 weken terug heeft gehad. Daardoor zou ze last van haar kniegewricht hebben. Voor mijn gevoel weten ze dus eigenlijk niet zo goed waar het vandaan komt, alleen dat het niet ernstigs is. En prompt begint ze nu ook weer wat meer te belasten: ze beweegt haar been meer en ging vandaag staan en liep zelfs weer een paar pasjes aan de handen. Weliswaar een beetje mank, maar ze zet haar voet wel neer. Had ze dat nou eerder gedaan, dan had ik me niet zo'n zorgen gemaakt. Ben een beetje hypochondrisch aangelegd dus ik zag al botinfecties en tumor horror verhalen voor me.. :)

@tooske: gefeliciteerd met je vriend. Heerlijk bbq weer heb je vandaag! (tenminste als het droog blijft). En lekker dat je al zo vroeg je boodschappen in huis hebt, heb je daar geen omkijken meer naar!
    @maienditje; ai, bechterew.. dat zou wel naar zijn.. Hoor je dan de 17de aug de uitslagen pas?
    @bumpie: balen dat je je zo rot voelt maar wat fijn dat ze brood heeft gegeten! HOpelijk blijft ze dat doen! We hebben hier ook heel donker brood en ze vindt het heerlijk!
    @ros: hopelijk is die travelcot wat. Vind het wel gekke dingen. Net van die hondententjes ;) Maar als het werkt is het super natuurlijk!
    @josjo: super van je goede echo! Heb je het verder al verteld? En hoe?
    @wondertje: heb je je gesprek al gehad? Hoe ging het? En anders nog heel veel succes!!
    @kleding: maat 74. Bovenkleding soms nog 68 hoewel de lengte van de romp vaak te kort is. Qua dikte past ze nog prima in 68

Beterschap voor alle zieke kindjes!
    Ik ga snel ff stofzuigen want het is hier een puinzooi. En nu beebje weer wat actiever kruipt, lijkt het me niet zo fijn als ze vlokken kattenhaar gaat opeten :p

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @zoe hm dus je bent nog niet veel wijzer......... maar gelukkig konden ze uitsluiten dat het iets ernstigs zou zijn!

@bumpie wat goed dat ze een paar stukjes brood heeft gegeten! :)

7. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Tooske gefeliciteerd met vriendlief.

8. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Jeremy heeft de waterpokken, overgenomen van de zoon van me vriendin.

Hij heeft het goed te pakken zit helmaal onder, zijn bijnaam is nu krentebol.
    Gelukkig heeft hij er zelf geen last van.

Onder de 1 worden ze officieel niet imuun maar hoop toch dat hij wel antistoffen opbouwt omdat hij bijna 1 is en het zo heftig heeft want dan is hij er maar mooi vanaf

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ross...heeft ze.geen hooikoorts???
    ik kom namelijk liever niet in het tuincentrum ;)

Tooske...gefeliciteerd met je vriend

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    josjo.....gefeliciteerd met je goede echo :)

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Heb ook wel eens met mijn zus en haar dochtertje in het tuincentrum gelopen en dat dat kind in het overdekte deel ineens traanogen kreeg, benauwd etc....Toen wisten we nog niet dat ze voor vanalles allergisch is, maar achteraf was het dus te verklaren.
    Hoop alleen dat dat het niet was, en dat het gewoon de warmte en de 'tropische vochtige lucht' daar was bij je meisje Ros!

12. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Misschien hebben jullie geluk omdat hij toch al aardig richting het jaar gaat:p
    Beterschap ermee en voor jezelf ook!

Bechterew zou wel vervelend zijn. Succes ermee.

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Josjo, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had al zo'n vermoeden nav een aantal opmerkingen die hier gemaakt zijn, maar omdat je heel duidelijk had aangegeven hier op ZP het nog niet bekend te willen maken, ben ik er maar niet op ingegaan en het maar rustig afgewacht:)
    Fijn een goede echo!

Tooske gefeliciteerd met VL, heerlijk bbq-en met dit weer!

Timme; gefeliciteerd!
    Hier vandaag 11 maanden! Tijd vliegt!

Leeuwtje, hoe is het met het wandelen van Femm, knap hoor van haar!
    Hoe is het trouwens met Lydia die snelle tante, loopt die inmiddels ook al?
    Soms mis is weleens wat omdat ik niet op FB zit.

Bumpie, balen van je schildklier! Ik ken toevallig iemand die er sinds een jaar ongeveer last van heeft, en die zei van de week nog dat het soms wel een jaar of langer kan duren voor het weer gestabiliseerd is. Zij zit inmiddels al een aantal maanden in de ziektewet, en mag ongeveer iedere maand een uurtje per dag meer werken...dat gaat dus langzaam dan.
    Zwanger worden is dan niet handig als je je zo voelt. Heb ook wel eens begrepen dat je een verhoogd risico op een miskraam hebt als je schildklier problemen geeft. Gehoord van iemand die het ontdekt had nadat ze na de eerste zwangerschap een aantal MK's gehad heeft en het blijkt dat ze tijdens de zwangerschap problemen ermee gekregen heeft...Inmiddels wel al lang weer een nieuw kindje na een goede zwangerschap.

Guppekop, leuk een ander schip! Heb je dan meer ruimte of zo?
    Wel raar idee, bij de meeste mensen die verhuizen verandert de omgeving ook echt, maar bij jullie is die sowieso steeds anders en is dus alleen de woning anders.

Leeuwtje, ik lees ook vaak over fotografie etc. Vind het leuk om daar mee bezig te zijn, en toen dacht ik ineens aan die foto van jou....Heb je er nog wat mee gedaan?

Ros, jammer van je vakantie! Echt balen. Wij hebben de eerste paar dagen ook wel gemerkt aan de kids dat alles anders was, maar uiteindelijk gelukkig ging het ook wel goed.
    Lastige was dat ze op 1 kamer moesten slapen, en dat de jongste vaak 's nachts wakker wordt en soms ook 's avonds niet goed gaat slapen. Uit voorzorg hadden we dus ons eigen campingbed mee en van een vriendin de travelcot...Die kon bij ons op de slaapkamer boven op het bed, en dan konden we hem overleggen als we zelf naar bed gingen. Wel even dan tegen een muur zetten als het kan en aan de voorkant een kussen of rolletje eronder tegen het omrollen van het hele tentje.

Hier; morgen vroeg naar het CB. Ben benieuwd wat dat manneke van ons nu weegt:D En ook weer prikjes als het goed is. Hij zit nog wel aan de AB, maar hij is wel weer helemaal fit gelukkig.

Zoe fijn dat ze het beentje weer een beetje gaat gebruiken!

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    kunnen baby's dat al hebben?
    heb het zelf wel!! kan daar ook niet te lang vertoeven, haha, maar snel rondje gaat nog wel

nja ze is wel echt zwaar verkouden... heeeel erg snotterig, als ze 1 keer niest komen er slierten snot tot onder haar kin, en letterlijk snottebellen e.d. blehh

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @schildklier/hormonale problemen lastig hoor!! dat je daar zoveel last van kan hebben, bah..

en w.b. miskramen, vroeg me wel af of je verhoogd risico hebt (kort) na een 1e zwangerschap.. heb meerdere mensen in mijn omgeving én hier gehoord, lijkt wel of het relatief vaker voorkomt (vlak) na een eerste kindje.. of is dat echt toeval?

16. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Even snel, Josjo gefeliciteerd met jullie goede echo! Lekker hè!

En Tooske, gefeliciteerd met je man. Denk dat het barbecuen wel is gelukt!

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    waarom zouden baby's dat niet kunnen hebben ;)

18. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    laatst las ik ergens dat het niet kon omdat je een allergie opbouwd ?
    Maar het viel me bij Femm op dat ze in Egypte geen verstopte neus had en tranend oogje en nu we weer thuis zijn wel. VL heeft hele erge last van hooikoorts. dus ik denk toch dat baby's er wel last van kunnen hebben.

Tooske fijne verjaardag gehad van vl , nog gefeliciteerd !

Olleke ja gaat heel goed met lopen. Mijn vader zei net nog ze loopt echt stabiel op die paar dagen dat ik haar niet gezien heb.
    Ze gaat ook steeds sneller net kroop ze op zo'n kleine trampoline daar en ging ze staan en was ze ook door de knieen aan het gaan van o ik ga springen haha. ook kwebbelt ze nu vrolijk er op los echt een dreumes ineens. ze kan nog niet rennen maar dat duurt niet meer lang denk ik.;) jammer voor Jens haha.

Ze is nu weer redelijk opgeknapt gisteravond nog 39,5 loorts en vanmorgen niks. toch maar naar de ha geweest . die blaasjes waren of insectenbeten wat mij onwaarschijnlijk lijkt want dan had Jens ze ook wel gehad aangezien ze op dezelfde kamer sliepen. Of een virus maar welk ? dat wist ze niet. Nu kreeg ze straks wel allemaal vlekjes en dat verklaart mss weer de koorts . dan zou ze de 5de ziekte krijgen. waterpokken waren het in ieder geval niet.
    En eindelijk heb ik een verwijzing voor de KNO arts.
    ze keek weer en er zat nog steeds vocht achter het trommelvlies. IK zei ja sinds carnaval heeft ze het nu al. Oh nou ik ga je nu echt doorverwijzen . gelukkig.
    Jens moest morgen maar nu gaan ze samen maandag , en dus benieuwd of ze nu ook buisjes krijgt. Jens zal wel nieuwe krijgen. kunnen ze dadelijk samen de ok op. wel fijn voor mama hoef ik maar 1 x te janken.:p

Bumoie voel je je al wat beter nu en wat goe dvan Mirthe dat ze weer wat brood gegeten heeft !!

maienditje ah sneu vor je kleine krentebolletje . dikke knuf hoop idd dat hij ze dan nu niet meer krijgt !

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik twijfelde maar las net dat het wel.kan

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479