Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    was toch eind juli de meeting?
    ik kan waarsch niet, maar volgens mij gaan er een hoop wél

Lori ik heb je toegevoegd op FB en hier een PB teruggestuurd, is idd gewoon privé de groep, don't worry :)

toen jullie zwanger wilden worden, dronk en at je dan wel dingen die niet mogen tijdens de zwangerschap in de weken/dagen voor je 'NOD'?
    we gaan soort-van voor een 2e (zo relaxed mogelijk ;) en zou pas over ca. 2 weken weer ongesteld moeten worden en drink nu toch nog wel graag een wijntje (met mate), dat kan toch wel?

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ ros: ik drink normaal geen druppel alcohol maar in mijn nod toen ik zwanger was heb ik 1 glaasje gehad.;) Heel veel weten dan nog niet of ze zwanger zijn dus zou me geen zorgen maken.

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    nee dacht ook dat de natuur dat heel fijn had opgelost door te zorgen dat je in die 2 weken dat je het nog niet weet nog geen bloedband hebt met de foetus, waardoor wat je eet en drinkt niet schadelijk is..

eet dus wel een rood vleesje zo nu en dan en geniet van een wijntje 'nu het nog kan' :p
    heb ik vorige keer ook wel gedaan maar voelde me daarna beetje schuldig

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

Spannend hoor als je gaat voor een tweede! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen.

Ik weet het nog niet wel of niet voor een tweede gaan. Het kriebelt wel maar ondertussen houdt iets me nu tegen. met 2 is het zoveel drukker. Kan ik het dan wel aan enz enz. Dus we wachten nog maar even..... Pas als ik er voor 100% achter sta gaan we er maar weer voor.

5. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Gaat wel snel hier met de berichtjes! Leuk te lezen dat er een paar weer zwanger zijn... moet er nog even niet aan denken.

Ik heb in mijn omgeving de meeste verjaardagen in maart. In augustus juist weinig. Zoon natuurlijk wel:) En zijn verjaardag komt nu wel snel dichterbij. Nog een maand! Hoe gaan jullie het vieren? Ik heb nog geen flauw idee...

6. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leeuwtje, hele dikke knuffel voor jou meis, hopelijk kun je het binnen nu en niet al te lange tijd een plekje geven en er beter mee omgaan.

Met mate kan geen kwaad hoor voor je NOD, als je echt veel drinkt zou dat invloed kunnen hebben op je eisprong en innesteling.

Op fb is wat meer activiteit dan hier :D Leuk Lori dat je ook bij ons geheime cluppie komt.

Hier beetje een butweek, vl en ik hebben een inkakpunt. Gelukkig wel goed over gesproken en de knelpunten eens goed doorgenomen. Alleen blijft er 1 punt over waar we niet veel aan kunnen veranderen: mijn wens voor een tweede kindje, zucht.... Hij vindt het goed zo, is dolblij met Jessi, maar ziet het totaal niet zitten om aan een tweede te beginnen. Hij heeft een beetje moeite met een gepland leven. Ook al hebben we een ontzettend makkelijk kindje, het blijft altijd een beetje plannen natuurlijk met een kind. En met twee is natuurlijk alleen maar meer. Ik weet alleen totaal niet hoe ik dit naast me neer moet gaan leggen.... Is een tijdje goed gegaan, maar speelt nu toch weer op ineens, k*tzooi! Sorry, moest er effe uit....

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    meeting is toch verzwt naar okt??? niet iedereen op de hoogte?

ik liet helemaal niks tijdens het bezig zijn met zwanger worden
    de avond voor de posi test had ik aardig geborreld :)

8. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ik dacht ook al de meeting word ergens oktober, nog niet echt een bepaalde datum

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ros: daar hoef je je echt geen zorgen om te maken hoor meis. Lekker van genieten, ik mis mijn broodje fileeeeeet! Ik dronk ook wijntjes en at rood vlees, alleen niet zoveel dat ik er dronken ofzo van werd haha

Meeting in oktober? Ik zal eens even bij afspreken.nl gaan kijken dan haha

tooske wat lijkt me dat een vreselijk moeilijk dilemma. Afhankelijk van je leeftijd zou ik me misschien meer of minder druk maken hierom. Een collega met een kindje van bijna 6 is net bevallen. Haar man wilde niet meer en daar had ze zich bij neergelegd en uiteindelijk wilde hij toch :). Als je al bijna 35 bent zou ik er anders in staan dan is het zo ongeveer nu of nooit he.. heel lastig lijkt het me als je er zo anders over denkt... sterkte!

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tooske..knuf

lijkt me moeilijk idd :(
    al denk ik dat de hoeveelheid meer plannen wel meevalt
    maar goed, daar heb jij niks aan

maar wat als je toch per ongeluk zwanger wordt ( jij gebruikt geen ac en soms gaat het wel eens mis ;) ) hoe denkt je vriend daarover?

11. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh merk dat ik vooral lees op FB en hier ver achter ben oeps...

12. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    dankjewel meiden , ja is inderdaad heftig die brief. gaat weer helemaal terug in de tijd en dan dat k*t gevoel weer terug, maar er moet echt iets gebeuren nu. ik ben vaak te onzeker met Jens en als hij boos word denk ik weleens dat het komt door toen hij zo klein waas. dat moet ik uit mijn hoofd krijgen. therapeute zegt je bent een goede moeder en je hebt alles gedaan wat toen mogelijk was . hij is nu gelukkig maar goed dat je het gezegd krijgt is dan inderdaad nog niet in je hoofd. komt goed.

Tooske dat is ook lastig idd als jullie niet op 1 lijn zitten. en ja ik dacht ook een 2de hoef je niet meer te plannen. maar het is wel drukker. en dan heb ik op zich 2 kids die zich makkelijk aanpassen. je weet niet of beeb nr.2 net zo word. maar mss moet Jessi eerst gaan praten ofzo eer je vriend het wat meer aanlokt. ze zijn nu denk ik weleens voor een kerel nog zo klein. hebben nog teveel mama en papa nodig. en als ze lopen en kletsen zijn het meer echte mensjes. dat spreekt een man vaker meer aan. tenminste bij mijn vriend was dat dan het geval eerst wilde hij ook geen 2de kind dit ook omdat hij dan dacht dat hij mss meer van dat kind ging houden as van Jens. toch niet gebeurd zei hij laatst. maar toen Jens ouderwerd had hij zoiets van ja ik wil er wel eentje. en daarbij inderdaad. is het maar 1 tot 1,5 jaar dat het wat drukker is denk ik met een beeb erbij. daarna loopt het allemaal vanzelf. lastig lastig maar wat pandora zegt jullie doen niet echt aan ac. dus er is altijd wel een kans dat het fout gaat. heeft hij dat ook gerealiseerd ?

Bumpie hoe is het nu eigenlijk met je man ?

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx ledies, wij gebruiken wel ac, condooms. Maar als ik net ongi ben geweest of ik moet dat bijna worden dan gebruiken we wel eens niks. Ik voel mijn eisprong heel duidelijk en herken alle symptomen, dus tis niet dat we heel onvoorzichtig zijn. Ja, 1 keer is dat voorgekomen, maar dat gebeurd niet meer.

Ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen om hem ervan te overtuigen dat ik zeker weet dat hij een tweede ook heel erg leuk vindt. Hij is ook niet zo van de burgerlijke familie uitjes en houdt er totaal niet van om in een sleur te zitten (zoals we nu helaas wel zitten). Maar ik denk ook niet dat dat erger wordt met 2. En begrijp me niet verkeerd, hij is DOL oh zo dol op Jessi, maar hij heeft blijkbaar ook nog veel behoefte om niks te moeten, beetje vrijheid blijheid, maar dat lijkt me met 2 echt niet erger dan met 1. Ik hoop hoop dat hij inderdaad nog eens het anders gaat inzien zoals jij aangeeft Leeuwtje, maar denk echt van niet. Mocht het per ongeluk gebeuren dan is dat zo, niet echt over gehad, maar dat is geen keuze dan, dan komt het kindje gewoon. Maar dat gaat niet per ongeluk gebeuren ;)

Goed dat je de koe bij de hoorns pakt Leeuwtje, zal niet makkelijk zijn om die moeilijke tijd een plaatsje te geven. En Pandora, wanneer moet jij weer?

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Over een 2e. Ik denk dat wij er ooooooooit nog weleens voor gaan maar dit ligt nog ver in de toekomst. Heb daar nog geen duidelijkheid over. Wij moeten er alkebei nog eens goed over nadenken. Het gaat wat dat betreft met ups en downs hier!

Josjo, hoe gaat het?? En Merry?

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske wat moeilijk zeg dat jullie er zo verschillend in staan.. Weet niet goed wat ik erover moet zeggen behalve dat ik me enigzins kan voorstellen hoe dat heen en weer moet gaan in je hoofd, verstand vs gevoel..

Denk zelf ook niet dat een 2e verschil maakt w.b. 'vrijheid' want gebonden aan je kindje zijn jullie nu toch al! Wel qua drukte en quality fime met elkaar, lijkt me.
    Pittig!

@Siren wat zijn jullie ups en downs dan? Staan jullie er ook zo vrschillend in of twijfelen jullie beiden?

@Merry wanneer is nu je 20(/21)weken echo?

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik weet zeker dat ik een 2e wil. Man schommelt met zijn gedachten maar hij denkt van wel. Hij wil nog wel een tijd wachten. Hij zei van de week dat hij een tattoo wil van lizzy op zijn been, toen kwam er achteraan..ik heb 2 benen, de andere hou ik open voor de 2e. Dat soort uitspraken. Ooooooooit komt er een 2e.

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Ok.. Ooooooooit... Beter dan nooooooooit ;)

Mijn man wil wel 4 kids.. Maar hij heeft als man makkelijk praten natuurlijk, hij hoeft het zware werk niet te doen :p

Zijn wel beiden 'toe' aan een 2e, voor ons gevoel.. Vind het wel spannend hoor want weet nu veel beter waar ik aan begin, en hoe intensief en ingrijpend het allemaal is..

18. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Lijkt me inderdaad moeilijk als de een wel nog een tweede zou willen en de ander niet. En het blijft toch een beslissing die je samen moet nemen.

Hier gaat alles goed. Mijn buik is sinds 2 weken flink aan het groeien. Ik heb volgende week dinsdag de echo, helaas pas in de avond....

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    een 2de...is supergaaf! tuurlijk is het weleens zwaar *denkt aan de avond dat ze beide niet willen slapen* maar als ik zie hoe de kindjes op elkaar reageren, super gewoon! Ik zou best een 3de wil maar gaat nog ff niet

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Eens! (behalve die 3e dan hier:p...)
    En juist als ze dicht bij elkaar zitten hoef je minder in te leveren bij de komst van een 2e. Lijkt me juist als er meer leeftijdsverschil tussen zit, je dan als het ware weer opnieuw begint met alles, terwijl het nu achter elkaar door loopt.
    In 'vrijheid' maakt het niet zoveel uit. 1 of 2 kindjes....volgens mij bij een 3e weer wel begrijp ik van anderen wel eens...

Maar Tooske, wat ontzettend balen voor jou! Ik hoop echt dat jullie er uit komen (met of zonder 2e kindje, maar wel allebei tevreden dan.)
    Sterkte! En klagen en zeuren erover mag hier natuurlijk altijd!

Leeuwtje wat moeilijk om zo'n brief te schrijven. Maar super dat je er ingedoken bent om iets aan de situatie te veranderen. En wat super dat je vriend zo met Jens om gaat! Jij ook sterkte!

Deel Deze Pagina