Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @pandora nog gefeli met schoonpa!

Hier ook een fijn weekend gehad, naar verjaardagsfeestje van een vriendin geweest en gister 'even' gaan lunchen in Belgie. Wilden eigenlijk naar een grote babywinkel daar maar die was dicht, hm, hadden we kunnen weten op zondag. Zo belandden we in Brasschaat..ik nog kijken of ik de Pfaffs ergens zag, maar nee hoor ;) ach was een leuke roadrip

@hier delen, ik zou jullie ook eerder vertellen als ik weer zwanger zou zijn dan bij de vrienden en fam. :)
    Net paar dagen flink ongi geweest (blehh) , deze maand gaan we er met goede moed voor

@Natas hoe gaat het bij jou? Al beetje een idee van je cyclus, die was onregelmatig toch?
    Hier ook even geen idee, is toch wat veranderd na de zwangerschap... Er liggen dus al ovutestjes klaar

@1e verjaardag: nog 2 daagjes! Ik wil morgen de taart gaan maken, word nu el zenuwachtig want heb dat nog nooit zo gedaan met marsepein enzo.. Hopen dat het lukt! Straks vast wat boodschapjes ervoor halen.

Echt maf, vandaag een jaar geleden begon het eerste 'gerommel'...

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oeh... was het dan niet slim geweest om eerst eens een taartje te oefenen van tevoren, in het kader van troubleshooting? :D Ik heb zelf maken ook even overwogen, maar vind het jammer dat Hidde er zelf dan niet van kan snoepen (en koemelkvrij maken is weer zo'n gedoe). Dus voor de KMA-kindjes (komen er nog 1 of 2) op zijn feestje een speciaal gebakje van de bakker (chocolade met vruchten, zonder koemelk!), en verder gewoon een grote kinderfeesttaart van de Hema ofzo.

@Pandora; was toch je vader en niet je schoonvader dioe jarig was? Proficiat nog mit diejen ouwe mins :D, heb je nog iets leuks voor op FB kunnen vinden?

@Bibi; onze gup is ook net een kliko, vooral met fruit en warm. Schuif hem een bak met 500 gram voor en ik wed dat ie net zo lang gaat zitten stouwen tot het erin zit...
    Afgelopen week heeft ie voor het eerst komkommer en meloen gehad; dat was smullen geblazen. Dus als ie een keer lastig is, leg ik gewoon een hele komkommer in de box, haha...:p

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @pandora schoonpa = pa natuurlijk, bedacht ik me ook net, oeps! Nog veel meer gefeli met je bloedeigen pa, dus! :)

Pff heb mn dag niet vandaag, ben zo moe, zomaar! (of nog door nasleep van ongi) nu aan 3e bakje koffie.... Wat voor mij veel is van want van teveel caffeine ga ik weer stressen
    Wel lastig om toch steeds energie op te brengen voor mn moppie, er een leuke dag van te maken.. Maar ja, moet wel, en als ik voor een 2e ga moet ik daar ook aan wennen natuurlijk, zal ook vermoeiend zijn.

Poeh ja ben nu wel nerveus voor de taart.. Ben nu aan het opzoeken hoe alles moet.. Ga hem dus morgen maken maar heb van alles wel een dubbele hoeveelheid (ook voor de cake als basis), mocht de 1e versie mislukken
    Ach het maakt beebje toch niet uit of de taart mooi wordt, en lekker wordt ie sowieso wel..... Kga mijn best doen :)

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Pandora en Linn, gefeliciteerd! Leuk gehad?

Ros, succes dan met je taart maken. Lijkt me ook wel eens een keer leuk om te doen, maar ik zou niet weten wanneer...te druk met andere dingen ha ha...
    En om dan maar meteen op het volgende te komen...met 2 kindjes heb je geen tijd om moe te zijn en dingen te bedenken om weer een leuke dag te hebben....Ze regelen dat dan zelf wel zo dat je de hele dag bezig bent:p

Bibi, ik zou denk ik ook maar de rem er soms opzetten....lijkt me voor die kleintjes ook niet echt gezond om zoveel te eten. Ik zou een beetje de richtlijnen volgen, en hier en daar aanpassen aan je eigen kindje. Mijn schoonfamilie zegt trouwens dan altijd: grote eters worden niet geboren, die worden gemaakt!

(voor de FB'ers, ik heb er al eens wat over gezegd over alles vreten wat los en vast zit etc....maar grote eters worden niet geboren nee......)

Tsjonge, kregen wij een tijdje geleden 3 vissen van de buren.
    Dezelfde week gingen er al 2 dood:x
    De derde bleef leven gelukkig, maar nu is hij volgens mij al anderhalve week of zo aan het doodgaan. Telkens hangt hij weer op zijn zij in het water te zweven, vervolgens zwemt hij weer als een dolle en even later hangt hij weer scheef....Nu sinds dit weekend is het wel echt heel erg:(
    Iemand nog een tip wat we kunnen doen? We hebben de kom schoongemaakt, hij krijgt eten wat hij mag hebben volgens de dierenwinkel, er zit een zuurstof dingetje in, takjes.....
    Vind het zo sneu....Hoe ga ik dit onze oudste nou uitleggen;)?

5. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    yep echt met 6 weken zat ze daar en nog erger met 7 weken al bij de anesthesist. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn zullen we maar zeggen. Maar ze heeft dat met alles. en het ergste het lukt haar ook nog allemaal. andere mensen moeten bedelen om een verwijzing of uiteindelijk ks bijv. zij weet het gewoon al haar hele zw. gisteren dus ook weer een heel gklaag aangehoord over narcose wat niet gelijk werkt en daarna weer overdat ze nog steeds misselijk was sinds vrijdag. en voor de rest lag ze maar tv te kijken. terwijl wij daar zaten. nou mooi klaar mee ik kan mijn zondag beter indelen. na een half uur bye bye en succes ermee.

hier allebei de mupkes goedgekeurd weer op cb. Femm liep met alles voor op de ontwikkeling. dus dan is eigenlijk al alles goed . Jens hoeft nu niet meer te gaan die mag naar de schoolarts vanaf nu.

Ros succes met je taart. ik heb toen 1 workshop taartbekleden gedaan. dat ik gewoon wist hoe en wat en handige tips zeg maar. maar komt zeker goed met je taartje en het belangrijkste hij is met liefde gemaakt !

Hallo Brechje !!

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wwas idd mijn papa :)
    erg leuk feestje gehad
    Mats.is er goed gaan slapen ( alleen wilde hij daarna thuis niet slapen :p )
    heel lief van mijn vader...normaal help ik op feestjes, ivm gezondheid van mn moeser
    nu had hij de buurjongen en zijn vriendin hiervoor gevraagd
    zodat ik ook eens echt op feest kon zijn :)

klus...heb zelf een kaartje geknutseld ;)

7. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier nu ongi na 27 dagen, had ik niet verwacht na een posi ovu test op dag 18. Heb ook veel buikpijn, was er vannacht zelfs niet lekker van. Heel vaag. Dus op naar de volgende ronde, ga ook weer rond eisprong even tempen omdat ik het echt effe niet snap.

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat leuk pandora!

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Natas standaard vraag dan volgens mij, en je zal het zelf waarsch wel weten, maar toch.. weet je zeker dat het je ongi is? en niet een innestelingsbloeding oid?
    balen dan :(

op welke dag begin jij met ovutestjes als je cyclus zo onregelmatig is? ik twijfel, wil niet te vroeg zijn (zonde van de centjes) maar wil ook niet mn eisprong missen.. mijn vorige cyclus was 33 dagen waarbij positieve ovulatietest pas op dag 21/22... maar ja, voor hetzelfde geld is het volgende keer ineens veel korter..?

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hè wat balen meis, maar een positieve ovutest betekent natuurlijk nog geen garantie voor een zwangerschap hè... Die teleurstelling is altijd shit hè, dus sterkte met dat verwerken en op naar poging2! Hopelijk heel snel wat meer namen op het lijstje:D

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zijn het Goudvissen of misschien sluierstaarten? Wij hebben zo eens een sluierstaart gehad, en die heeft nou... ik denk wel anderhalf jaar kuren gehad; dan had ie weer een goeie dag, dan zwom ie weer twee weken ondersteboven.... Maar doodgaan deed het beestje niet, heel vreemd. Bij het verschonen van de vissenkom liefst niet al het water vervangen maar bv 1/3 of de helft. Misschien lucht in zijn buikje, kweet effe niet meer hoe ze dat noemen en ook niet hoe het opgelost moet worden. Soms helpt het wel eens als je bij een zieke vis wat zout in de kom strooit; hoe en waarom, weet ik niet, heeft hier een aantal keer goed gegaan:p Of misschien toch nog door het warme weer van verleden week weinig zuurstof in het water. Welke plantjes heb je? Waterpest?

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    is een zwemblaas probleem
    voedsel kan hij op die manier ook niet opnemen

vis in een aparte bak doen en er maar zoveel water in doen dat de vis net onder water komt en doe er iedere dag wat water bij
    tot hij zichzelf hersteld
    lukt dit niet...uit zn lijden verlossen en een tik op zn kop geven

en verder de vis daarna in een goede maat bak MET pompje doen.....een vis in een vissenkom is echt TE zielig
    het moet natuurlijk niet alleen leuk zijn om naar te kijken
    vis moet zich ook als een vis in het water voelen

heb altijd een heel groot aquarium ( en 4 kleine ) gehad
    en vind vissen met een takje in een kom echt not done

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    pandora: jammer dat m. thuis niet meer verder slaapte maar je hebt wel een leuke avond gehad.
    ik merk trouwens dat jij de laatste tijd hier zijn naam voluit schrijft, wilde je eerst toch niet.

ros: succes met de taart vandaag en een foto op fb he, op een foto ziet het er altijd beter uit dus dat moet wel goedkomen.

leeuwtje: ja zielig die mensen zou ik ook niet mijn vrije tijd aan op maken.

olleke: balen van de vissen die van ons zijn ijzersterk.
    zaten binnen in een kom die deden we weg omdat we een vijver hadden gemaakt in de tuin dus zijn ze in gegaan.
    paar jaar later moest de vijver weg door mijn kdv dus zijn ze na een reis van 2 uur bij mijn schoonouders in de vijver gegaan.
    en een jaar later wilde we toch binnen een groot aquarium dus hebben we ze met een autoreis van 2 uur terug gehaald
    en alles leeft nog steeds.

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Dames, thanks voor de tips, maar vanmorgen is de vis toch overleden:(
    Ik keek naar de kom en zag een hele grote luchtbel omhoog gaan....was zijn laatste adem dus...

Maar Pandora, ben het op zich met je eens. Wij hadden deze van buren gekregen die er echt niks om gaven. Zij had hem gekregen als afscheidscadeau van haar werk:( Het was een kom met water, steentjes, 3 vissen en een potje voer. Meer niet.
    Ik ben diezelfde dag nog op pad geweest om takjes proberen te krijgen (helaas waren de winkels al dicht op vrijdag 20 uur(?)
    Heb er daarna nog een zuurstof dingetje ingedaan, die steeds wat afgeeft.
    Maar helaas heeft het niet mogen baten allemaal.
    We hebben er ook geen nieuwe meer bijgedaan omdat we inderdaad 1 vis in deze kom al genoeg vonden.

Maar goed, we hebben ontdekt dat we visjes toch wel erg leuk vinden, dus misschien kopen we nog wel nieuwe een keer. Vind zo'n grotere bak echt wel heel mooi, maar op dit moment zou ik niet weten waar we hem kunnen plaatsen, en ik wil me er dan ook eerst wel goed in verdiepen, zodat de beestjes dan wel een goede plek zouden hebben.

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    @maienditje....oeps......zijn naam wil ik hier ook niet voluit schrijven
    ben wel erg gewend geraakt aan de naam voluit schrijven op FB :D

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hihi geinig :D

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Maienditje nou de foto staat op FB hoor.. en op de foto lijkt hij inderdaad mooier, al is ie daar ook niet echt prachtig ;) beetje bobbelig en rommelig en Nijntje is een beetje 'off'... maar ben tóch trots! nu nog hopen dat hij lekker smaakt

@olleke ahhw arme vis..

ik zie trouwens meerdere bekende augustusmama-namen in het zwangerschapstesten-topic.. niet van hier hoor, maar norwegiansky, blondi..

18. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    En ik vroeg me net in de auto al af of ik niet per ongeluk je naam had genoemd...Gelukkig niet zie ik;)

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @ ros ik weet zeker dat ik ongi ben, had vrij en za bruin en sinds zondag echt ongi met bij behorende klachten. Ik begin meestal pas op dag 12 met de ovu testen, dat is voor mij vroeg genoeg. Mijn cyclus ligt tussen de 26 en 32 dagen.

@ josjo ik had ook niet het gevoel zwanger te zijn, vond meer die korte periode tussen eisprong en ongi vreemd. Begrijp dat een positieve ovutest geen garantie geeft. Ik vind het verder niet zo erg hoor, had echt niet gedacht na 1 ronde zwanger te zijn.

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Natas ah ja.. hier precies hetzelfde gehad dus.. was ook wel echt flink ongi, nu al dag 6 :S ik ga denk ik voor de zekerheid vanaf dag 10 ovutestjes proberen, wil hem niet missen.. :p

net met beebje in bad geweest, nu ligt ze er lekker in en ik ga beginnen met de kamer versieren :) met slingers en ballonnen.. morgen is het feest!

gek, kan me zo levendig herinneren wat er precies een jaar geleden allemaal gebeurde.. het begon 'echt' rond 22u 's avonds, de 31e... *meeeemories *

Deel Deze Pagina