Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Nou dat had ik eerst voor mijn zwschap ook maar twee dagen heel licht bloedverlies.

Blijkbaar veranderd het toch na een zwschap en voor jou gelukkig positief natas

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dat denk ik ook;)

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Siren dat is eigenlijk veel te vroeg ja 31 weken, hopelijk komt het allemaal snel goed met moeder en kind. En nog een hele dikke knuffel voor jou, stiekem best heftig denk ik een vmk.

Maienditje weet je al iets meer over je nichtje? Zo jong en geen partner, dat zal ook wel heftig worden.... Rust jij zelf ook maar lekker uit as weekend op de camping.

Wat kl*te dat Evi alweer kwakkelt Linn!

Leeuwtje, succes bij de therapeut vandaag. Ik vond het altijd een hele opgave om te gaan, koste me heel veel energie.... Hopelijk heb jij er baat bij meis!

Hier ook een beetje een dip, waar het precies aan ligt weet ik niet. Maar denk dat ook wel meespeelt dat vl het zo druk heeft met de zaak. Maar zeker ook het vooruitzicht dat er geen tweede kindje zal komen. Het besef wordt steeds realistischer en ik merk dat ik het er nu weer heel moeilijk mee heb. We gaan gelukkig binnenkort op vakantie, dus hopelijk weer even wat goeie gesprekken en allebei wat tot rust komen. Hoop dat ik het een plaatsje kan gaan geven.

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Siren sterkte, hoe voel je je nu?
    oei en je collega bevallen met 31 weken... dat is echt niet wat je hoopt natuurlijk!
    mensen van mijn zwangerschaspcursus zijn ook met 31 weken bevallen en het ging en gaat heel goed met hun kindje, al moest die nog wel een tijd in het ziekenhuis blijven natuurlijk

@ongi ik lees veel dat ze na de zwangerschao heftiger zijn aan de ene kant wel 'zin' om weer ongi te worden na al die tijd maar zie er ook wel tegenop want had er voorheen ook al elke maand flink last van..
    @Natas jij had er dus mínder last van, klinkt goed

beebje goed geslapen van 19-7 uur, vanmorgen na het ontbijt al boodschappen wezen doen, waren net een grote bui voor :)
    beebje was wel in een klets-stemming, bij de kassa: BWAAABWAABAABWAAA (vindt ze leuk om te doen lately, soort 'blabla' idee) iedereen kijken natuurlijk.. ach ja, ze was iig vrolijk, beter dan huilen

@Maienditje gefeli met je vriendin, en spannend met je nichtje! geen ideale thuissituatie wellicht maar hopelijk zal het naar omstandigheden allemaal goed verlopen

@winterkoopjes ja heb qua jasje/skipak maar gegokt op maat 86, liever te ruim dan te klein.. en als het goed is zal ze rond de winter wel een tijd in maat 80/86 zitten

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit de beschrijving kon ik al wel opmaken dat het idd hetzelfde principe is als ovulatietesten. Volgens mij houdt dan ding iets van 6 dagen voor je eisprong aan dat je in de 'gevarenzone' zit. Ik heb met zwanger worden ook ovulatietesten gebruikt en die werkten bij mij prima, dus dat ie positief zal blijven aangeven zal voor mij niet gelden dan denk ik. Heb je het zelf ook gebruikt?

6. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Tooske thanks. Ging best wel oké. Ze was veel aardig. Ben blij dat het een vrouw is ,begrijpt je toch beter denk ik. Ze dacht wel dat ik ook veel hormonale klachten heb. En raadde me aan de spiraal te laten verwijderen. Schijn baar hebben toch wel meer vrouwen daardoor ook klachten .
    Nu over 2 weken weer ernaartoe.

tooske lijkt me idd moeilijk de situatie waar je in zit. Hier wou vl eerst ook geen tweede.. Gelukkig heeft hij zich bedacht. Zou het er heel moeilijk mee gehad hebben. Mss als jessi wat ouder is dat hij er meer aan beeft zeg maar hij zich nog bedenkt. Ik hoop het in ieder geval voor knudde voor jou !
    Wanneer gaan jullie op vakantie ?

7. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Nichtje loopt nu met 9 cm uur geleden dus zal niet lang meer duren

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Maienditje!

Leeuwtje, fijn dat het wel goed ging, en vrouw is inderdaad altijd wel fijn ja. Staat op een of andere manier wat dichter bij ook. Hormonen ben ik ook helemaal klaar mee, ga je spiraal laten verwijderen of toch niet?

Tsja, denk niet dat hij zich nog gaat bedenken, hij is meestal enorm standvastig. Merk ook nu hij het druk heeft met de zaak dat hij ook echt behoefte heeft aan effe niks en als je er dan twee hebt is natuurlijk alleen maar drukker. Hij werkt van maandag tot en met zaterdag, ziet Jessi dan wel bijna altijd in de ochtend en de avond, maar is wel lange werkweek voor hem altijd. En dan daarbuiten is hij ook nog vaak bezig met werk. Gisteren hem er even op gewezen dat hij daardoor ook gewoon minder gezellig is, gelukkig reageerde hij goed en zei ook dat ie echt toe is aan vakantie. Gelukkig gaan we over anderhalve week al :D We zullen er daar nog wel echt goed over praten. Ook moet het gesprek over een tweede wel op gang blijven vind ik, niet dat ik hem constant opdring, maar meer hoe ik er mee zit, dat ik wel blijf praten over mijn gevoel erover, anders kan dat echt een soort van emotionele kloof gaan worden. Tering tis weer een heel verhaal geworden, maar wel lekker even van je afschrijven ;)

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Pffffff als M. Vanavind in bed ligt hang ik de vlag uit ;)
    hij kan gewoon nooit langer dan 3 minuten even alleen spelen
    als ik hem even op de grond/box leg jankt hij continue.....slapen wil ie niet....s-nachts wordt ie 10x wakker......doodvermoeiend :)

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    M zal ook last hebben van 8,5 maand sprong want hij reageerde eerder ook op sprongetjes toch.

Hier gelukkig niet enkel als we ergens op visite zijn kan hij wel wat zeuren maar meer omdat hij daneel op schoot zit en dat vind hij niks.

Maar thuis hoor ik hem niet van 8 tot 5 bewijze van.

Leeuwtje fijn dat je een prettig gevoel hebt bij die vrouw

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel herkenbaar Pandora, alleen slaapt Jessi in de nacht gelukkig wel goed. Overdag ook, alleen inderdaad dat alleen spelen is er hier ook helemaal af, heel vermoeiend. Hebben wij nog geluk dat ze wel goed slaapt, sterkte daar!

12. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ja ik laat hem verwijderen had dat gisteren ook al tegen vl gezegd. hij wil zich dan wel laten helpen maar im een of andere reden vind ik dat zo definitief. stel dat ik over 2 jaaar denk van goh een derde zou ook welkom zijn. daar nog maar even mee wachten. er zijn ook nog andere oplossingen.

ik zou het gesprek er ook iedere x bij houden. en ja het is zeker druk met een tweede ik dacht dat doe je effe erbij maar dat is toch niet zo heb ik gemerkt. En dan was Jens al 3 dus toch al best goed alles alleen kunnen. maar krijgt hij het dadelijk ook niet rustiger ? ligt het nu aan de periode of altijd zo druk ? daarom is zo'n forum toch om lekker van je af te schrijven. merk dat ik hier soms opener ben als tegen mijn eigen familie.

maienditje oh spannend !!!
    hoe is het met jou al aan de betere hand.

Pandora dat hebben we hier ook een paar weken gehad. erg vervelend nu gaat het enigszins, als ze maar de auto's van Jens heeft , haar eigen speelgoed is zoooo uit !!
    Heb haar vrijdagavond mooi een popje besteld die had ze nog niet. kijken of ze daar wel mee speelt.

Linn heb ik de andere helft van een tweeling ?
    Femm nu 38,9 en zit de hele tijd weer aan haar oortje. ze heeft net bij mij op de borst geslapen. komt bijna nooit meer voor. Ook weer aan de jengel vandaag. heb maar een zetpil gegeven, en neusdruppels. vannacht is ze ook een paar x wakker geweest , speen kwijt haar neus zit weer dicht. Als dit niet snel over gaat naar de ha en dan wil ik een verwijzing naar de kno. Moest zowiezo deze week met haar terug. om te laten kijken. Ben blij dat ze wel goed gegeten heeft de afgelopen week. heeft ze wat bij te zetten mocht het weer op een fikse oorontsteking komen. hoe is het met jouw meissie ?

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Evi en femm blijven wrl kwakkelen met die oortjes he.

Ennu straks als jens naaar svhool gaat krijg je weer wat vrijheid terug.

Met mij nog niet echter beter, paracetamol werkt ook niet.
    Maar alle kids slapen al vanaf twaalf uur dus ik languit op de bank en straks nog ff de frisse lucht in

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.851
    4.104
    113
    Kijk dat is nog eens mooi! Ik had altijd erg weinig last ervan, ook na de 1e zw.schap nog. Nu na de 2e wel meer last gehad. Zelfde rugpijn als mijn weeen:( Laatse keer was het echt niet te harden...voor de eerste keer in mijn leven een pijnstiller ervoor genomen. Maar deze keer lijkt alle rust weer terug te zijn...Alleen jammer dat het nu steeds 2 dagen langer duurt dan vroeger, maar goed als ik er niet meer last van krijg als dit is het goed te doen!

Wat een kwakkelende kindjes weer zeg. Die dametjes met die oortjes etc. dat klinkt niet zo best....Hopelijk gauw naar de KA/KNO arts voor meer duidelijkheid.
    Hier gelukkig alleen verkoudheidjes nu, maar merk wel dat hij veel onrustiger slaapt, zijn flesjes slecht drinkt en wat sneller moppert dan anders.
    Hij is ook steeds erg moe, tja niet raar als je constant probeert te staan en terug en weer staan en terug en zo gaat dat maar door.

Hormonen, rare dingen zijn het maar. Dat het zoveel kan doen met je! Hopelijk helpt het Leeuwtje als het spiraaltje eruit gaat.

Mama's die het even zwaar hebben: sterkte!

En Maienditje? Al nieuws?

@ hier: kwam er achter dat de stacaravan die wij geboekt hadden op kiezels staat:$. Handig met een kruipende baby...We kunnen evt. omboeken naar een ander type die op gras staat, maar dan mogen we 27 euro bijbetalen voor het omboeken.
    Maar zit er toch sterk aan te denken om dat dan te doen, lijkt me voor allebei de jongens fijner....

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @olleke hm niet handig nee op kiezels gelukkig kwam je daar nog op tijd achter dan!
    balen dat je moet bijbetalen voor omboeken maar lijkt mij idd ook wel beter op gras, kunnen de kids lekker 'voor de deur' in het gras spelen

@buggy wie heeft er al een klein inklapbare buggy gekocht? hebben jullie aan- of afraders qua merken? ik wil graag oriënteren op een buggy die makkelijk meekan op de fiets (en dan ook nog een mooie buggydrager scoren hè ;))

@zieke/kwakkelende kindjes beterschap :(

@Pandora bah wat vermoeiend zeg! hopelijk krijg je toch nog een beetje rust

mag hier opzich niet klagen, beebje slaapt 's nachts meestal goed en doet overdag 2 á 3 slaapjes maar vandaag wel vrij kort, is ze na een halfuurtje weer wakker.. kom niet toe aan huishoudelijke dingen e.d.
    zeker nu ze zo rondtijgert, kan geen moment meer zitten :p

duurt bij jullie het brood eten ook zolang? ze eet 1 á 2 boterhammen in kleine stukjes (met margarine) en ben vaak echt wel een uur bezig ofzo.. duurt steeds ff voor ze heeft gekauwd en doorgeslikt, verveel me dood ;) en voor haar ook niet fijn om zo lang in de stoel te zitten lijkt me

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Net een nieuw slaapzakje gehaald....80 cm werd te klein
    hier alleen slaapzakjes van 100 cm te krijgen ( bij zowel kv als hema )
    Maar vind de hoofdopening zo groot

lees dat ze dit wel eens kleiner maken met naald en draad...maar dan moet je.m over zn hoofd aantrekken en dat gaat weer niet met helm op

sjonge jonge......iemand een andere tip

nou M. Slaapt eindelijk......heb 'm maar in ons bed gelegd ( ik lig erbij )
    Want ik ben ff klaar met dat gemauw:)

hij vertikt echt alle middag slaapjes op het moment

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tooske....ik denk dat het ook goed.is daarover te blijven praten samen ;)

hier keek mn vriend me de eerste keer dat ik over eeb 2e begon echt aan of ik rijp was voor het gesticht ;)
    hij heeft me op een gegeven moment ook duidelijk gezegd het niets steeds over een 2e te willen hebben
    ik was toen ook bang dat hij het bij 1 kindje wilde houden
    en ben toen na een paar weken, toen een 2e weer ter sprake kwam en hij weer zo afwijzend reageerde echt in janken uitgebarsten
    ik moest gewoon weten waar ik aan toe was.....niet dat ik dan na een jaar zou horen dat er nooit een 2e zou komen ofzo

dat was het ook helemaal niet......hij moest er toen gewoon ff niet aan denken en wilde gewoon eerst van M genieten
    en vooral ook dat ik weer de oude werd ( lichamelijk ) zonder het steeds over een 2e te hebben
    het er steeds over hebben voelde voor hem als druk.....dat dit zsm weer de planning werd.......en hij wilde absoluut wel een 2e.....maar kon gewoon niet zeggen wanneer hij daar weer aan toe was

En de laatste weken heeft hij het er vaak uit zichzelf over

Voor mij wil hij tot na de bruiloft wachten.....omdat ik zo'n zware zw.schap heb gehad en waarschijnlijk ook weer ga hebben en hij niet wil dat ik niet eens van mn eigen feest kan genieten

18. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapzakje kun je sowieso de hals wel wat innemen zonder dat ie over zijn hoofdje moet? Gewoon aan de zijkanten 2 stiksels maken dan is het gefikst volgens mij.

Fijn Pandora, dat iig duidelijk is dat ie er nog wel een wil, maar nu nog niet. Op zich ook wel weer lekker om te wachten tot na de bruiloft, zeker als je ervan uitgaat dat je weer een zware zs gaat krijgen, kun je inderdaad veel meer van alles genieten nog.

Ik denk hier gewoon echt NIET dat ie van gedachten gaat veranderen, dus moet ECHT mezelf erbij neer gaan leggen, maar das zow moeilijk pfff. Ik kan heel goed redeneren wat de voordelen zijn van maar 1 kindje, maar das puur verstandelijk. Mijn gevoel schreeuwt dat ik nog zoveel liefde te geven heb aan nog een kindje! Ook hormonen die je gek maken????

Ros, hier maar 1 boterham. Toen ze net brood kreeg ging het ook ontzettend langzaam, maar nu gaat t best vlot :) Misschien maar 1 boterham geven en de andere op een ander tijdstip? Of in de wipper tot de tijd dat ze het sneller kan?

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Thanx.......daar ga ik straks eens ff op zitten knutselen ;)
    lengte is namelijk helemaal prima
    Bij zn "oude" slaapzakje zaten zn voetjes bijna aan de rand onder ;) flinke knul ;)

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @pandora is de opening zo groot dat het echt kwaad kan (dat zijn armpje ertussen kan komen oid)?
    ik vind van veel slaapzakjes de opening juist zo klein..
    maar goed, heb zelf geen tip maar dat van Tooske klinkt wel goed

@Tooske lastige situatie hoor.. zo te lezen kunnen jullie er wel met elkaar over praten maar het klinkt alsof hij erg vastbesloten is..
    kinderwens voor een 2e (of 3e) kindje kan denk ik bijna even sterk zijn als voor een 1e kindje dus is zeker niet makkelijk als jij daar zo naar zou verlangen
    hoe dan ook, nu lekker genieten van je prachtige meid! goede communicatie en intimiteit houden met je vent en niemand kan in de toekomst kijken (maar daar heb je ook weinig aan hè, sorry maar weet ook niet goed wat ik kan zeggen)

en thanks voor het meedenken.. wipstoeltje vindt ze al tijden niks meer aan.. als het écht te lang duurt dan houd ik het meestal ook even voor gezien en geef ik haar evt later in de middag nog een tussendoortje (fruit of biscuit oid)

even klagen hoor, maar ben zo moooeee ineens, denk dat ik ziekjes word ofzo :( gelukkig ligt beebje er ook nog even in, ik lig lamlendig op de bank.. ineens levendige flashback naar toen ik vorig jaar zwanger was en maandenlang hele middagen MOE op de bank lag :p (nu geen kans op zwangerschap hoor)

desalniettemin hebben mijn man en ik het wel regelmatig over de wens voor een 2e kindje.. het is nu sowieso afwachten wanneer ik weer ongi word (ivm de bv) en dan kijken waar we staan..

Deel Deze Pagina