Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hey, Siren, veel sterkte, meis...

Ik heb een miskraam gehad met 10 weken bij mijn allereerste kindje, met curretage. Maar voor Anne-Fleur heb ik ook een vroege miskraam gehad! Drie maal positieve testen van verschillende merken, maar met vage streepjes, enkele dagen overtijd en uiteindelijk een heftigere bloeding dan normaal.

De gyn zei me toen dat dit idd een vroege miskraam is, wat wil zeggen, een bevruchting, maar geen innesteling. Zij tellen deze nooit mee in de statistieken van de miskramen omdat dit in de medische wereld er officieel ook geen is.

Maar persoonlijk vond ik de vroege miskraam ook behoorlijk emotioneel en ik weet nog heel goed dat ik er toen even niet goed van ben geweest, dus wees maar ff lief voor jezelf, want dat heb je wel even nodig nu... ook gezien je zorgen om je kleintje!

Veel beterschap voor haar!

Ooh, en de gyn zei me ook dat een VMK heel erg vaak voorkomt, maar dat de meeste vrouwen dit inderdaad nooit te weten komen... gewoon een ongi die wat later is!

2. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Die zijn bij mij ook verdwenen na het eerste kindje!

3. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ja, dat is hier ook doorgekomen via de media, omdat ze getrouwd is met een Belgische acteur... vind het, eerlijk gezegd, ronduit belachelijk... het moet niet gekker worden. Het kind zit er maar mee :$

Maar Maienditje, alvast gefeliciteerd voor beide geboortes, hoor... ook al vind ik de namen ook maar niks ;)

4. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    #424 Karen1974, 24 apr 2012
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
    Die is ook supercute, hoor Ros :p
    Nu moet ik wel zeggen dat de combinatie skipakken, dus in een stuk, er sowieso altijd heel groot uit blijken te zien, maar dit dus in werkelijkheid, dus als je kindje het aanheeft, niet zijn (heb ik al een paar keer ondervonden bij de kids).

Inmiddels ben ik op de site gaan kijken en heb ik gelezen dat ze groter uitvallen dan de normale maten, dus ik denk dat je wel goed zit. Ikzelf ga volgend jaar weer skiën en zoek ook een leuk skipakje, maar weet ff niet zeker hoe de verzending en betaling naar België zou verlopen daar. Nog eens goed nalezen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    siren, zwanger geweest?

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    ik schrik niet zo snel hoor ;) maar vind het inderdaad niet zo mooi, dat soort namen... maar jouw nicht zal Annelynn waarschijnlijk ook niet mooi vinden haha

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    sammie, hoe cool zou het zijn als we dan tegelijk zijn;):D

en pandora haha google-koningin:):D

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou Pandora, als dat zo lees is de kans dat het zo'n allergie is wel heel erg klein. Evi had inderdaad verborgen reflux, maar dat is gelukkig zo goed als over. Ze heeft verkoudheden die maar aanblijven en last van de oortjes. En ze heeft eczeem (niet in het gezicht, maar op borst en schouders). Maar dat is het dan ook wel. Zal er bij het cb eens naar vragen, al betwijfel ik of ik een fatsoenlijk antwoord zal krijgen van die mutsen daar ;)

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja anders moet ik zelf het hele verhaal typen.....zal gek zijn :D

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maienditje, afschuwelijke namen!

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linn, wat het google verhaal van Pandora ook zegt: hoeft zeker niet dat ze ALLE symptomen heeft. Wij weten ook nog steeds niet zeker of Jessi KMA heeft dat zullen we merken rond het jaar, als we koemelkproducten gaan introduceren. Maar als je echt twijfelt zou ik het gewoon eens 2 tot 3 weken proberen. Pepti en de rest koemelkvrij. Zo heel veel werk is het helemaal niet. In potjes zit al bijna nooit koemelk en verder moet je dan alleen koemelkvrij brood hebben (gewoon in supermarkt ook verkrijgbaar) en als je echt graag toetje wil geven kun je ook soja geven.

Druk sociaal dagje hier vandaag, nu naar mijn oma, met mijn sm en dan vanmiddag schoonzusje op bezoek met dochtertje. Jessi wordt net blablabla wakker hoor ik door de babyfoon, fijne dag iedereen, toedels!

Josjo spannend!!!!

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het hoeft juist helemaal niet dat ze alle symptomen hebben
    de een heeft bijv. alleen eczeem en krampen....terwijl een ander kindje wel weer alle symptomen heeft
    als alle kindjes altijd ALLE symptomen zouden hebben was het ook makkelijk om de conclussie te trekken dat het om kma gaat

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja oke, snap ook wel dat niet alle symptomen er hoeven te zijn. Maar om nou te zeggen "ze is altijd verkouden, dus misschien wel kma" vind ik weer zo ver gaan... Eczeem lees ik overal dat het vooral het gezichtje is, Evi heeft het op haar schouders en borst. Klinkt meer als een allergie voor wasmiddel ofzo. Heb zelf ook een ubergevoelig huidje, zal me niets verbazen als Evi dat van mij heeft :)

Maar....ik dacht dus dat kma vrij een heel gedoe was. Als ik Tooske zo hoor is dat niet zo. Ga dat eens een paar weken proberen en dan zien of t beter gaat. Ben benieuwd! Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Mag ze bijvoorbeeld wel boter op brood?

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Josjo oehhhhh! spannend!

@Maienditje wat sneu dat het nog niet zo goed gaat met het kindje :( hopelijk gaat het snel beter

@meelezers klets toch gezellig mee dan, als je toch meeleest ;)

@Karen ja het skipak viel wel erg groot uit, maar je hebt gelijk dat ééndelige dingen vaak groter lijken..
    en ik dacht dat die namen in België misschien normaler werden gevonden :p maar blijkbaar niet.. ik ken Tom van Landuyt wel, hij heeft ook in NL in een musical gespeeld ooit, heb hem wel eens ontmoet

@Linn volgens mij is het niet zo heel veel gedoe om de koemelk even te schrappen uit de voeding, dus wellicht het proberen waard... wel sneu zeg dat ze zo'n last heeft, hopelijk is het snel duidelijk hoe dat komt
    en bij de HA checken kan sowieso geen kwaad

hier vanmorgen boodschapjes gedaan met beebje en lekker veel gespeeld, nu ligt ze te slapen en ga ik even lunchen

15. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @verslikken Onze kleine verslikte zich gisteravond enorm in het eten! Dat was even schrikken, maar na hard op de rug geklopt te hebben ging het weer beter gelukkig.

Jullie dit ook weleens meegemaakt?

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Lori, nooit echt meegemaakt. We geven veel in stukken, dus dan kokhalst ze wel heel veel. Maar dat is meer om te leren eten :) Echt verslikken niet, gelukkig niet moet ik zeggen. Lijkt me heel eng.

Eczeem ziet er trouwens super uit. Wel veel korstjes nog, maar de plekken eronder zijn niet meer vurig. Lijkt dus te werken deze zalf!

En namen...Tja, sta er verbaast van hoe die kids van Angela Schijf heten. Dat dat uberhaubt mag?!

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #437 Pandora, 25 apr 2012
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
    misschien is dat ver gezocht idd.....ik.denk alleen maar mee
    jij verteld over eczeem waarbij hormoonzalf niet helpt, en overgeven na yoghurt, en daarbij is ze vaak verkouden en heeft vaak last van de oortjes ;)
    ik zeg niet dat het kma is.....kan net zo goed een andere allergie zijn....of misschien is het wel niks
    ik ben ook geen dokter.....maar van je HA ben je ook nog niks wijzer geworden toch

maar als je zelf eerder aan een allergie voor wasmiddel denk, zou ik eerst haar kleertjes eens wassen met neutral ( evt scheutje azijn door het laatste spoelwater, haalt zeep resten uit kleding en je ruikt er niks van )

het is lastig hoor......ben zelf ook mien allergietje ;)

btw......en fruit? hier had jij zelf toch een allergie voor?
    weet alleen niet wat voor reactie's dat geeft

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja al een paar keer :$

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Verslikken hier niet hij is vanaf dag 1 heel behendig met eten.

Kleine van me nicht gaat vandaag onder de echo, kijken wat hij in zijn hoofd niet goed zit waardoor hij huilt steeds en dingen zoals opgep aak t worden niet fijn vind.

Zal vanmiddag eens gaan kijkwn.

Lig bu lekker op bed, was vrij vandaag dus ook takenlijstje afgewerkt

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het is ook erg lastig, juist omdat de klachten zo vaag zijn. Vind het super dat je zo meedenkt hoor! Ben alleen bang dat als ik naar een huisarts ga met "ik vermoed dat ze misschien kma heeft" de ha zegt "ow, dat zal inderdaad dan wel" en dat ik dan nog niks verder ben :) Snap je? De nieuwe zalf lijkt nu overigens wel te werken.

Fruit heb ik ook aan gedacht. Alleen is dat bij mij vooral contact. Als er fruitsappen aan m'n mond komen krijg ik uitslag. Heb datzelfde trouwens met pinksterbloemen ;) Haha, apart toch?!

Die azijn is een goede, nooit van gehoord :D Ga het proberen, thnx!

Deel Deze Pagina