Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Tandje drie is overigens doorgekomen! :D

Weet alleen niet goed of het nu haar voortand is, die er naast of een hoektand ;) Tijd zal het leren...

2. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hoe ben je daar nou achtergekomen, met pinksterbloemen? :D hahaha en tandje drie hoeraaa! foto?

hier ook nog nooit verslikt, ja een beetje met water ofzo maar niet dat er iets vastzat ofzo en dat ze rood aanliep... lijkt me wel een eng gezicht..

Ik hoorde net van iemand in het mmm topic dat ik 2 delen poeder in 1 deel vloeistof moest doen. Nu had ik 2 delen poeder, maar ook 2 delen vloeistof gekregen, ik dacht voor evt poging 2 (ben ik dus niet blij mee, veel te bijgelovig, dat ik dus deel 2 nodig zou gaan hebben grr :x) maar goed, ik gebeld, zijn ze niet meer te bereiken! Maar ik had nog wel het interne doorkiesnummer hahaha en daar werd meteen opgenomen :). Toen ik uitlegde waarom ik belde vond ze het niet erg gelukkig hihi. Maar het is dus idd voor 2 keer.. Vind het wel doodeng, ben bang dat ik mors of dat ik het niet meer kan of durf, mezelf spuiten bah. Dat is dan wel een nadeel van de medische molen hoor.. maar goed, alles voor een brusje ;)

3. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Hè josjo, moet je dan nu hormonen inspuiten? De eerste keer in jezelf spuiten is altijd best een overwinning. Heel iets anders, maar toen ik mijn knie had verbrijzeld moest ik 5 maanden mezelf injecteren met fraxiparine. Op een gegeven moment krijg je alleen van die schijven op de plek waar je prikt, dat is wat minder. Maar ik wilde je dus eigenlijk gewoon succes wensen!

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @verslikken mijn grote amgst! gelukkig nog niet echt gebeurd, wel eens beetje kokhalzen als iets te ver in haar keeltje komt bijv. stukje brood maar dan komt het er gelijk weer uit

@Linn gefeli met tandje nr 3 :D
    hier heeft ze al ruim 2 maanden 2 tandjes, benieuwd wanneer nr 3 zich hier aandient

net even geshopt voor zonwering, in de stromende regen ;) er was niemand in de winkel natuurlijk.. maar ja, voor als het straks weer mooi weer wordt..
    nog niks besteld

oh ja, en jullie weten toch mijn gedoe met mijn kat vorige week..
    na een weekje heel relaxed thuisgeweest te zijn, veel eten, slapen, knuffelen etc. is meneer wéér weg, sinds gisternacht! zucht.. ga me alleen nu minder zorgen maken want vorige keer kwam hij toch ook terug..; misschien toch een lente-ding, misschien heeft hij wel een minnares ofzo ;)
    maar wel rot want ik hou er niet van als ik niet weet waar hij zit, en nu dus alweer 2 dagen weg :( hopelijk wordt dit geen chronisch iets
    hij is normaal echt een luie huiskat, maar ja, is de eerste lente dat hij buiten komt dus... hopen dat hij snel weer terugkomt

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linn, inderdaad je weet het nooit zeker, hier ook niet, maar door meerdere dingen ook vermoeden, zeker ook gezien onze fam (broer, zus en ik hooikoorts, zus allergie voor bepaalde fruitsoorten, bronchitis vroeger vl en mijn broer en zus ook) en dan dus krampjes en eczeem. Ik ben destijds niet naar de ha/bureau gegaan, gewoon zelf op de Pepti overgestapt. Dat is de grootste verandering als je het wil proberen en dan die paar andere dingetjes die ik noemde, maar valt echt reuze mee ja. Je kunt dus zelf bekijken over een paar weken of je verschil ziet, niet dat je iets gaat testen wat gevaarlijk is ofzo ;)

Verslikken hier wel regelmatig in de hardere stukjes van de boterham, maar dan kokhalst ze een keer, krijgt traanoogjes en dan gaat het wel weer. Reflex schijnt bij die kleintjes enorm goed ontwikkeld te zijn, dus ik ben er niet zo heel erg bang voor dat dat verkeerd gaat, ziet er vaak ernstiger uit dat dat het is.

Gup, leuke foto's op fb! Zijn de blauwe oogjes al wat bijgetrokken bij Lydia?

Tsja, die kat van jouw zal vast ergens een paar liefjes hebben rondlopen Ros, tis er wel de tijd voor, ook veel loopse teven hier in de buurt (en wij hebben een ongecastreerde reu, dus als die zelf de straat op kon was ie ook al lang weggeweest :D).

Josjo, succes hoop dat je je erover heen kunt zetten. Zoals we in Brabant zouden zeggen: alles veur ut jong eej :p

Spannend voor het kleintje van je nicht Maienditje....

Die namen zijn ook niet mijn fovorieten nee.... Ik ben wat meer van eenvoudig en vrolijk ipv zo ingewikkeld ;) Maar inderdaad, iedereen zijn ding....

6. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb trouwens op fb document aangemaakt voor wat mee te nemen op vakantie met beebje, lijkt me wel handig. Mag uiteraard aangevuld worden :)

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @kat is wel gecastreerd... maar missch houdt hij toch zo zijn behoeften.. laten we hopen dat dat het is, hoop niet dat hij voortaan het hele jaar door zoveel de hort op gaat

@Tooske handig idd zo'n lijstje, er moet vast véél mee :p

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja geloof van wel, heel eventjes. Had 2 licht posi testen. En toen... werd ik ongi. VMK. Merk wel dat het nu wat langer duurt (de ongi).
    Helaas :( :(

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ros die kat trek opeens zijn eig ern plan.
    Die denkt er is toch een niemand bij die op me baasje let dus ik kan wel de hort op.

Nou bij nichtje is toch heel mooi kindje gewoon niet fotogeniek,haha.
    Maar hij ligt op de neonatologie en echt zielig al die huilende kindjes en maar 1 personeelslid.
    Snap ook niet waarom hij daar ligt want echo wees niks uit, koorts is wel en zuurstof en zonde eruit.
    Drinkt nu de fles dan kan hij toch beter vertrouwd bij mama liggen.
    Toen we gingen kijken lag hij ook te huilen, lijkt me dan zuur dat je er niet aan mag zitten, hij had waarschijnlijk gepoept maar mag er maar heel ff uit voor de fles en doen dan pas de luier.

Ze vind het zelf wel lekker daar, er word natuurlijk heerlijk voor je gezorg

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ff verstuurd het leek of hij vast wilde lopen.

Maar moeder had een bacterie bij zich, hoe die er komt of wat het kwaad kan weten ze nog niet.
    Er staat van alles op kweek.
    En zoonlief heeft deze bacterie in het geboortekanaal opgelopen dat denken ze dus uit voorzorg ligt hij apart en ook bloed op kweek en hij krijgt alvast antibiotice.

Eerst dachten ze een hersenschuddiomdat hij heel veel huilt en het moeilijk had in het geboortekanaal naar volgens mij is het gewoon een huilbaby.

Zo morgen nog dagje werken en dan met de nieuwe caravan op pad.
    Ben echt toe aan uitslapen.
    Strajs nog ff een douchje pakken

11. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Hier is manlief drie dagen weg naar een congres. Is toch wel een beetje raar hoor om alleen te zijn.

@ maienditje, hopelijk kunnen je nichtje en haar kindje snel naar huis!

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tooske, ja dank je! oogjes zijn gelukkig weer bijna normaal, als het licht "verkeerd" valt zie je nog een schaduw er van

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Zo wel bijgelezen, maar misschien niet alles onthouden....Dat is ook nooit meer goedgekomen na de zwangerschapppen:p
    (nou ja, 9 mnd zwanger en 9 mnd ontzwangeren; dan heb ik nog een ruime week om er vanaf te komen...)

Josjo; spannend! Succes!
    Gup; waar was je naartoe?
    Ros; die kat heeft gewoon een vriendinnetje ergens
    Maienditje; hoop dat het kindje snel opknapt...Die namen, sorry, niet mijn smaak. Liever ook gewoon kort en hollands klinkend...

@exceem; Ik weet niet hoe jullie ertegenover staan,maar ik heb hele goede ervaringen met accupunctuur (en ken ook een paar mensen waarvan de kindjes het zo erg hadden dat ze eigenlijk een teerpak moesten, maar hierdoor nooit zover gekomen zijn...)
    Mijn oudste zoon had rond de 3 maanden enorme exceemachtige plekken op beide wangen. Ze waren echt helemaal kapot en rood tot bloedens toe:x.
    Bij de huisarts geweest en die gaf eerst hormoonzalf. Dit werkte heel even, maar na een paar dagen werd het al snel weer veel erger...
    Terug naar de arts (vervangende) en die dacht aan krentenbaard (vond ik het niet op lijken, maar ja...) Die gaf een antibioticazalf...Die hebben we slechts een paar dagen gebruikt, want het werd alleen maar erger.
    Ondertussen waren we dus op het punt beland dat er iets anders moest gebeuren. Toevallig hoorden we van een paar verschillende mensen over oa accupunctuur bij exceem bij kindjes.
    Deze dame heeft onze zoon getest en er kwam dus uit dat het een reactie was op de vaccinaties. KMA werd nog even gedacht, maar kwam niet uit de test gelukkig.
    De dag na de eerste afspraak waren de wondjes op de wangen niet vuurrood meer maar lichtroze!
    Ze heeft ons ook begeleid met het introduceren met verschillende soorten voedsel. Door steeds te testen, gaf ze aan wat hij wel en niet erbij mocht krijgen.
    Achteraf heeft hij de uitslag inderdaad enkele dagen na de prikjes gekregen konden we 'terugtellen', en de volgende ronde prikjes was het de week erna ook veel erger.
    Daarna hebben de prikjes steeds apart laten geven, en gingen we een paar dagen ervoor naar de accupunctuur om alvast de weerstand even goed op te peppen.
    De uitslag is helemaal weggegaan, en gelukkig tot nu toe niet meer teruggekomen.

Het is misschien zo een vaag verhaal, maar het zou misschien voor sommigen wel het proberen waard zijn. Het testen gebeurt heel onschuldig en het prikken met de naaldjes gaat heel snel. De naaldjes gaan erin en meteen weer eruit (vaak bij de vingertjes en de scheenbeentjes). Bij volwassenen blijven die normaal een tijdje zitten.
    Het meest frapante vond ik wel dat het na 1 afspraak waarbij ze alleen in de vingertjes geprikt had, al direct een behoorlijke verbetering zichtbaar was na 1 dag.

Als iemand iets meer wil weten over hoe het gaat etc. dan laat maar weten. Kan dan evt. ook wel de naam van die vrouw doorgeven via PB. Ze zit hier in de buurt.

@blauwe oogjes: hier de eerste blauwe plekjes op het voorhoofd! Hij gaat overal staan, maar valt dus ook overal:(

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    olleke zijn naar spanje geweest

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb nog 1 maand om van mn dementie.of te komen....ben bang dat dat ook niet gaat lukken nie

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Thx voor het meeleven meiden! De spuit is gezet. Had het al eerder gedaan, maar was alweer meer dan 1,5 jaar geleden en met dit middel werkt het ook net anders. Heb weinig uitleg gehad en daarom zenuwachtig maar we hebben samen het mengseltje gemaakt en daarna keek manlief de andere kant op want hij was bang dat hij zou flauwvallen hihi scheet. Maar het was niet pijnlijk en nu is het dus alweer gebeurd, fijn!

Olleke, (mijn iPad blijft maar ollekebolleke van jouw naam maken :D), fijn dat de accupunctuur heeft geholpen! Ben zelfs weleens naar accupuncturist geweest maar destijds bij mij geen resultaat. Maar ik geloof het zeker hoor. Kleine van mijn vriendinnetje heeft erge ecxeem met teerpakje en ook hormoonzalf dus ik zal het eens aan haar vragen of ze dit weleens heeft overwogen..

Trusten voor zo!

17. Gwen85

Gwen85 Lid

16 nov 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames, er is weer heel wat gekletst. Heb alles bijgelezen maar geen puf om te reageren. Hier is mijn opa van de week overleden dus een raar en verdrietig weekje.

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Gecondoleerd Gwen... Dat is verdrietig ja... Knuffel voor jou!

19. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @merry sterkte alleen, hopelijk kom je de tijd een beetje door.. of nou ja, dat klinkt wel heel dramatisch ;) maar ik vind en vond het vooral 's nachts best vervelend om alleen te zijn, en zeker toen ik zwanger was, deed ineens bijna geen oog dicht in mijn eentje..

@kat tja dat zeggen er meer, misschien een kattenvriendinnetje.. ik hoop het maar! en dan is het wel even mooi geweest en wordt hij weer een knuffelige huiskat, hoop ik.. :S

@olleke ben zelf niet zo van alternatieve geneeswijzen maar kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen/kindjes kan helpen!
    zou het zelf alleen niet zo fijn vinden om die naaldjes in mijn kindje te laten prikken, ook al zijn ze superdun natuurlijk..
    wel jammer dat er niks is dat echt geweldig werkt tegen eczeem, en zoveel kindjes hebben er last van

@Gwen gecondoleerd :(

@Josjo spannend hoor meid, en jezelf prikken..lijkt me maf ;) maar stoer hoor, en hoop dat het allemaal heel voorspoedig zal gaan! *duimt *

morgenochtend weer babyzwemmen dus straks op tijd mn bedje in duiken, beebje ligt er sinds 19u alweer in

zou ook wellicht morgen (iig binnenkort) gebeld worden over de mamafiets die ik besteld had bij de fietsenwinkel, ben zo benieuwd of het nu echt de goede is .. maar nog even spannend dus

fijne avond & nacht meiden!

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Lekker!!!!!!!

Deel Deze Pagina