Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    difrax s fles, die van lydia is ineens gaan lekken, dus ga denk ook maar mailen

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier de lekflessen dus al weg maar waren er echt wel vier die idd na een tijdje gebruik opeems gingen lekken.
    Ik snapte er nooit wat van maar ja naar de winkel een nieiwe was sneller.

Maar voor het vervolg ga ik het onthouden.

Hier wisselvallig weer, nu komt de zon door.
    Net op de fiets naar dorpje gegaan en boodschappen gedaan.
    En jeremy slaaapt nu alweer
    Manlief moest zeven uur weg en jeremy werd er wakker van dus er maar uit gehaald

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Lilaa moet je ons wat vertellen? :D

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @maienditje ah sneu als hij last heeft van allergie

@weer superharde wind hier, opzich wel zonnig

@Lilaa ehh, en hoe 'straks' is die 2e baby, straks? ;)

@verkouden nog nooit écht ziek/verkouden geweest (afkloppen!) wel soms dat ze wakker wordt en even moet huilen van een dicht neusje (en gaat ook juist dicht omdat ze dan huilt) maar is zo weer verholpen

gister wel iets bijzonders, alles normaal gegaan met eten en drinken, na de laatste bv wilde ik haar in bed leggen en ging ze heeeel hard, ontroostbaar huilen, en maakte beetje rochelgeluiden, pakte haar snel op en toen WHHAAP een mega-kots over mijn schouder en op de vloer (blehhh)
    ze was ook helemaal zielig en bleekjes en huilerig, voelde zich echt ff niet lekker
    kwam toen beetje moeilijk in slaap, beetje water gedronken en toch gaan slapen en vanmorgen was ze weer kiplekker en vrolijk.. iets niet goed gevallen denk ik?

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hmm als ik het zo lees is Evi dan wel uitzonderlijk vaak/lang verkouden. Eigenlijk non-stop vanaf haar tweede maand ofzo al! Ben sinds vandaag helemaal over op de pepti, geen boter op brood en geen toetjes meer. Morgen even koemelk vrij brood en boter halen. Ben zo benieuwd of de klachten minder gaan worden!!

Maienditje, kunnen baby's ook al last hebben van hooikoorts? Wat super sneu zal dat zijn zeg! Is daar dan ook iets tegen te doen?
    Heb het zelf altijd heeeeeeeeeeel extreem gehad, was echt een paar weken per jaar ziek ervan. Maar (laat ik het heel voorzichtig zeggen) het lijkt wel of de zwangerschap de hooikoorts heeft doen verdwijnen.. Heb er tot nu toe weinig tot geen last van, slik geen medicijnen en dat terwijl zelfs de berkenbomen al in bloei staan!

Lilaa...je maakt het wel spannend met je straks haha!

Siren, hoe gaat het met jou meis? Komt je man vandaag weer thuis?

Pandora, ben je al bij het cb geweest? Ben erg benieuwd!
    ?
    Leeuwtje, hoe gaat het bij jullie? Hoe is het met Femm? En schiet het allemaal een beetje op met het werk van je vriend?

6. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hahaha:)

Wij willen graag de 2'de, maar eerst wil ik genieten van mijn vakantie..
    (We gaan over 5 weken weg voor +- 2 maanden naar Turkije)

Dus na de vakantie starten we voor een brusje,
    dan is Kaan ook 1 jaar:p

7. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ Linn, Aylin is ook al heel vaak verkouden en ook al sinds ze een paar maanden oud is. De ene verkoudheid is net afgelopen of de volgende is er alweer. Aylin zit 1 dag per week nog op de crèche en haar vader werkt in het ziekenhuis (hij wast zijn handen natuurlijk wel maar er zal af en toe best iets mee genomen worden).

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    linn....ik ben net terug
    ze denken nog niet meteen aan kma omdat eczeem alleen in nek en knieholte zit.....bij kma vaak ook op het rompje

het ontroostbaar huilen linken zij aan de helm....kan wat hoofdpijn geven

verder moet ik wel ff opletten of het na het eten van bepaald voedsel vuriger wordt
    en in bad met zemelen en goed vet houden....ze stond voor.nu achter mijn keuze geen hormoonzalf te gebruiken

volgende bezoek kijken we het verder.....omdat ik ook last heb van eczeem, en hooikoorts is een allergie wel waarschijnlijk.....maar moeilijk te zeggen waarvoor

ik kijk eerst naar voedsel ( fruit, kip etc ) dan wasmiddel....niet alles tegelijk anders is het moeilijk te zeggen wat verbetering/verslechtering geeft

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Oke, wel uitgebreid advies gehad dus :) Heb je zelf het idee dat het bepaald voedsel is? Al eens gemerkt dat het vuriger wordt nadat hij iets had gegeten? En dachten ze alleen niet aan kma omdat de eczeem niet op zijn romp zit? Of hadden ze meer redenen om kma voorlopig uit te sluiten? En wasmiddel enzo gebruikte je toch al speciaal?

Lastig hoor, je weet dat je kleintje waarschijnlijk ergens allergisch voor is, maar kom er maar eens achter waarvoor! Tegen dat we het ontdekt hebben zijn ze er overheen gegroeid waarschijnlijk ;)

Hoofdpijn door de helm klinkt wel logisch op zich, maar zou daar dan niets tegen te doen zijn?

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    2011baby0, Je bent er weer :D
    Schrijf gerust mee hoor! Zie je hier zo vaak lezen... Gezellig toch?

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja was een fijn bezoek...erg.leuke meid had ik dit keer!

wasmiddel gebruik ik op dit moment geen speciale.....alleen als het bij mij echt vurig is.....ik heb nu alleen eczeem op mn handen ( begint altijd in de hooikoorts periode ) en als mn huid redelijk is, vind ik iets met een geurtje ook wel eens lekker :);)

ze dacht nu idd even nog niet aan kma omdat dit idd vaak ook eczeem op de romp.geeft
    maar ze laat het nog wel even open.....wordt volgend bezoek vervolgd

ikzelf heb wel het idee dat het met het eten van zuivel producten erger is
    maar heb er nooit super goed op gelet
    vanavond krijgt ie dus yoghurt ;)

moet ook even bij houden of zn ontlasting bijv ook reageerd op bep. producten

12. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier nog niet verkouden geweest, wel loopneusje en niezen maar niet vol zitten. Scheelt denk ik dat ze niet naar de creche gaat, werken wel allebei in de zorg maar het meeste raak je buiten alweer kwijt.

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linn er zijn meerdere melkvrije boters namelijk alle plantaardige boter. Zo is idd de Becel light plantaardig, ik heb zelf altijd twenty four.
    Voor alle andere producten geldt: Gewoon goed lezen op de verpakking, dat er geen melk, melkbestanddelen, melkeiwit oid in zit. Zo zit er bijv. in de nijntje koekjes vanaf 8 maanden melkeiwit oid. Ik neem van koekjes meestal meergranen maria biscuitjes. En qua toetjes kun je dus soja producten nemen, Alpro soja heeft best een groot assortiment. En dan brood, niet alle bakkers hebben melkvrij brood, maar in de supermarkt is wb voorverpakt wel het een en ander melkvrij. Effe goed lezen.

Pepti is inderdaad niet koemelkvrij, maar de eiwitten zijn meer verknipt ja. Is inderdaad duur, maar wij krijgen het vergoed. Is niet zeker dat Jessi kma heeft, maar verschil met de hypo allergeen was gewoon groot. Dus wij hebben gewoon op het cb gemeld dat we 2 weken Pepti hebben gebruikt, dat ze het daar veel beter op deed (en ook de andere dingen uitgelegd, zoals krampjes, windjes, eczeem, bronchitis) en toen hebben ze een brief voor de ha gemaakt! Krijg nu nog steeds vergoed! Testen op die leeftijd kan nog niet, ik geloof pas ronde de 3 maanden, maar daar wachten ze meestal liever mee, omdat de kans dat ze er overheen groeien vrij groot is.

Pandora, inderdaad de enige manier is 1 test per keer te doen ja. Maar is heel lastig testen met eczeem omdat dat dat sowieso dan weer erger dan weer minder erg is zonder reden....

14. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie zei dat trouwens dat die van hooikoorts af is? Ik heb dit jaar ook nog geen klachten gehad, heel bizar! Maar helemaal niet erg :D

15. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja ik :D:D Lekker he?!

Thnx voor je info trouwens! Kan toch veel meer met jullie informatie dan al die info op het grote net.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hoi leeuwtje:D

17. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Nou ik heb dan wel een makkelijke zwangerschap gehad maar krijg nu de hoofdprijs.
    Tijdens mijn ongi heftige klachten zelfs mijn bekken liep als een zwangere.
    En gewoon mijn hooikoorts nog.

Linn hopelijk zie je verschil en kan je er wat mee.

Pandora eczeem is lastig omdat je ook niet gelijk een reactie hoeft te krijgen bij intollerantie ipv allergie kan de reactie komen na vier keer achter elkaar ofzo.

Ik ben benieuwd wie de tweedezwangeren is en word genoeg bewust en onbewust gekluat in ieder geval.
    En wat tp's hopelijk met succes.

zj weet je al meer over die toets die je moet halen of er een andere mogelijheid is.

En met jou man leeuwtje al verder met de rechtsbijstand.

Ennu tooske je zei op fb dat nichtje ook een wilde is hoe is het nu met de heupdysplasie .

Zo vandaag niet echt overtuigend weer maar droog, lekker aan het relaxen op de camping.
    Jeremy kruipt de caravan door alles ia bont en blauw.
    Net ging de voorkant snelller dus maakt hij een koprol maar ging gewoon verder want hij wilde de bal.

Nou iedereen weer een goede nachtrust

18. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Josjo spannend hoor !!

Gwen gecondoleerd en sterkte !

Verkouden Femm is sinds ze naar het Kdv gaat constant verkouden. Ze ging met 6 weken al dus ik vind lang .
    Hier had ze net weer koorts. En van de week kwam ze terug van Kdv met allemaal rode vochtblaasjes. Moest sowieso terug naar de huisarts.zegt hij dat ze de waterpokken heeft. Maar het zijn eert niet veel.en vijf weken geleden had C ze ze ook al.;) alleen is het dus waarschijnlijk door de antibiotica die ze toen had niet zo sterk geweest. De blaasjes zijn nu ingedroogd. Achter het trommelvlies zat nog steeds vocht.:( over een maand terug. Arme meid. Ze is echt niet zichzelf weer.

Linne werk vriend. Pff ze hadden den voorstel gedaan. Hebben we niet geaccepteerd want sloeg echt nergens op. Dus wij weer een voorstel gedaan. Dat hebben hun wee niet geaccepteerd. Dus nu gaat hetnaar de rechter. Balen maar goed. Ik hoop alleen dat het snel geregeld is want wee gaan over 6 weken op vakantie en als de rechtszaak in die periode is zouden weer niet kunnen gaan. En helaas kan ik ook niet zo makkelijk zeggen dat we dan later gaan ivm de kapsalon. En september dan gaat net naar school dus dat is ook niet zo gunstig.
    Kortom gast niet zo lekker allemaal.

Na maandag zit ik sowieso helemaal niet met goed in mijn vel. Veel dingen bovengekomen die weggeduwd waren. En dat van 1 gesprek. Ben dus echt een emotioneel wrak op Hey moment.heb Hey gevoel dat ik op mijn tenen loop .vakantie zou dus erg welkom zijn. Alles komt nu even erg op elkaar. Vanmiddag was eren vriendin van me hier in de zaak en die zag het gelijk. Ze heeft tegen me gezegd dat ze nooit begrepen heeft hoe ik de afgelopen jaren ben doorgekomen. Die achtbaan waar jij in leeft moet ook en keer rustig aan gaan doen. Wat op vier jaar tijd allemaal is gebeurd is idd niet niks. toch heb ik het zelf altijd gezien als dat ik geen keus had en doormoest.. Alleen begint het nu langzaam zijn tol te eisen.
    Gisteren vroeg een leraar van de kappersschool of ik geen les wou gaan geven. Ik had bijna ja gezegd. Dat is ook niet goed. Ik kan zo omslaan als de wind op dit moment. eet niet wat ik wil. Doorgaan met de zaak of erm andere baan. Maat misschien komt dit ook door de magische 30 weet het ook niet. Ik wet alleen dat ik mezelf niet ben.

Sorry voor de ego dames maar heb ook wel meelezen van de week maar had geen puf om te reageren.

19. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36

Gup je bent alweer weg maar zwaai zwaai !!

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maienditje nog niet duidelijk, vakantietijd he...

Kma hangt met heel veel samen, maar ze letten ook echt op of een kindje goed groeit (dus niet stilstaat), eten weigeren, reflux gaat vaak samen, darm problemen, bronchitus/astmatische klachten (is anders dan verkoudheid, ook langdurige verkoudheid is anders) en eczeem. Meestal komt het wel echt eerder naar boven, Timme zie je het echt heel duidelijk in zijn groeicurve ontstaan en sinds wanneer hij nutramigen heeft, maar ook wanneer hij weer last van zijn longen heeft. Nu is de kans veel groter dat het een reactie is op een ander voedingsmiddel en het kdv.

Melkvrije boter: eigenlijk de goedkoopste zijn het beste (ruitjes etc.)

Deel Deze Pagina