Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo heb de laptop gepakt en heb zp 2x openstaan en ben terug gegaan naar pagina 72.
    zal op alles reageren, hoop dat het nu duidelijker is.
    misschien schrijf ik dingen dubbel waar ik toch al snel met de telefoon op had gereageerd maar pech dan.

linn: fijn zeg dat je snel terecht kon bij de k.n.o, word ook wel tijd dat die ellende klaar is.
    en logisch dat evi daarom ook weer stil staat in de de ontwikkeling en afvalt maar gelukkig trekt beide ook weer snel bij , bij die kleintjes.

nu afwachten wat de k.n.o zegt en dan hopen dat er weer snel verder actie word ondernomen en je straks van de zomer ook lekker naar buiten kan, spetteren in het water zonder extra op te passen voor de oortjes.

ros: de nacht nu beter door gekomen of nog niet echt, hoop dat baby snel opknapt en jezelf ook wat bij kan tanken.
    snap wel als je altijd een vrolijk kindje om je heen hebt je het mieperige nu wel beu ben .
    en met slaaptekort word je lontje ook niet langer.
    heerlijk dat je vandaag even wat met vriendinnen gaat doen.

en zit je kat alweer wat steviger in zijn velletje??:D vindt hij het niet erg dat hij binnen moet zitten.
    wel apart dat het opeens een buitenkat blijkt te worden, ondanks de vruchtbare vrouwtjes want als hij dat eerst ook niet deed.

blondi: nog een keer welkom, leuk dat de meelezers zich bekend maken nu.
    alleen meer gezelligheid maar ook weer veel meer bij te lezen.

broeken: gaan hier nu slijten want meneer wilt met het mooie weer perse in de tuin achter de bal aan kruipen.:p
    dus eerste broek met kale knieën hebben we.
    gisteren even bij wehkamp een zooitje nieuw gekocht, dat is dan zijn goedkope deel van de kledingkast.
    als hij loopt komen de merk kleren wel weer.

olleke: hopen dat bij je jongste het hoofdje net zo mooi bijtrekt als bij de oudste destijds.
    en fijn dat het haar gunstig valt waardoor het minder opvalt.

merry: heerlijk vakantie, geniet van de zon want hier is het heel de week maar al druilerig weer.:(
    fijn dat het vliegen goed is gegaan, wel balen soms dat je net ongunstige tijden vliegt.
    maar heb je vaak weinig op in te brengen.

en fijn dat de zwangerschap nog goed verloopt.
    waar blijft eigenlijk nummer 2 die zich meld met goed nieuws.

josjo: jij moet natuurlijk nog even wachten met testen??
    maar heb je al iets van tekenen of ga je daar geen hoop op vestigen?

en sammie gaat het lukken op de natuurlijke manier of vrees je dat je weer de mmm in moet.

siren: is er wel al vooruitgang te zien bij je moeder of bekend wat het precies is, wel heftig hoor.
    sterkte ermee.

bumpie: is de buikgriep al verdwenen, hoop voor je dat er gewoon iets verkeerd gevallen was, dan klaart het snel op als je de boel eruit hebt gespuugd.

leeuwtje: erg he die stagiaires waar is die mentaliteit en wilskracht tegenwoordig.
    maar ja nu komt er wel weer meer druk op jou schouders en daar ligt al veel druk op.
    lijkt me toch een moeilijke periode, het is niet niks een rechtzaak afwachten en die zelfs je vakantie kan bederven
    hopelijk word de spanning in huis wel minder en heeft je man snel een baan.
    laten we hopen dat hij een goede indruk heeft achtergelaten bij zijn sollicitatie.

wondertje : heerlijk onverwachts eerder klaar zijn met werken , heb je genoten van je vrije avond??

fijn dat het logeren goed is verlopen en mirre daar ook wel makkelijk in is
    jeremy slaapt tegenwoordig ook overal maar we hebben nauwelijks oppas nodig.
    tot nu toe 2 keer echt een nacht uit logeren geweest.

zwangerschap: als ik weet dat elke zwangerschap hetzelfde zou verlopen (is niet zo weet ik) dan zou ik er zo nog 6 kunnen nemen.:p
    totaal geen klachten en enkel na 3 dagen durende bevallingen een keizersnee maar die dwing ik dan gewoon gepland af bij de volgende dan is alles koek en ei.

blondi : ik denk dat het juist goed is om er over te praten hoe jij, je de eerste weken voelde.
    niemand zal je daarvoor toch raar aankijken, tenminste wij niet.
    ik zei altijd psychisch ben ik er nooit klaar voor want je weet niet hoe je roze wolk begint.

sammie: hoe gaat het met kyan en de 6de ziekte, gelukkig een onschuldige kinderziekte die komt en gaat maar leuk is anders.
    en zijn jullie wel allemaal alweer hersteld van het ongeluk.
    en is de verzekering ook een beetje aan het meewerken.

lengte/gewicht: hier moeten we vrijdag weer naar cb met 9 maanden ben benieuwd.
    laatste keer was met 6 maanden toen woog hij 7140 gram en was 66 cm.
    maar hij vreet alles wat los en vast zit dus zal genoeg aangekomen zijn.

trouwens hier krijgt hij helemaal geen nutrilon meer, tenminste biedt nog steeds 2 keer per dag aan maar hij drinkt niks.
    ga vrijdag maar vragen of hij gewone melk mag, al drinken wij hier geen van beide dat dus ja het hoeft niet van mij.

zijn calcium haalt hij wel uit margarine,yoghurt,kaas enzo.

zj: balen de vakantie weer voorbij, was het weer wennen om te werken??

fietsen: sinds dat hij 8,5 maand oud is eerste keer op de fiets en het gaat nu goed, hij zit stevig dus kan lange stukken fietsen
    me neefje fiets sinds pasen met die kleine rond was toen 5,5 maand nou ik verklaar hem voor gek.:)
    wat hier ook vaak werd gezegt mensen vinden het een leuke mijlpaal maar soms staan er niet voor niks een bepaald aantal maanden bij vanaf wanneer het mag.

klus: naast de loopauto is hier zoals jij het nnoemt de bounce bounce baby intrek.
    ik noem het de babyjump, maar springen kan hij goed.

zag bij sammie op fb een foto met na wat googlen een doorway bouncer , denk dat jeremy dat ook wel te gek zou vinden.:D

ben benieuwd of er toch nog een leuke foto tussen zit.

fotoshoot: blijkbaar had ik daar recht op doormiddel van een bon die je van je kraamcentrum moest krijgen maar waren ze vergeten, achter aan gebeld maar ik heb er nu niks meer aan want kindje mocht niet ouder zijn dan 6 maanden.

tanden: ik dacht een paar weken geleden dat het boventandje door was en je voelt wel iets maar na een paar weken zie ik nog niks.
    maar nou laat jeremy ook echt niet kijken .

en je plaktieten al gevonden klus.

sprong in de ontwikkeling: vaak is het zo dat kinderen lekker dwars zijn en ergens anders laten zien dat ze weer wat nieuws kunnen.
    heb je het zelf inmiddels al te zien gekregen pandora dat m. gaat staan.

hier trekt jeremy zich nog helemaal niet op aan dingen, ik denk geen sterke armspieren.
    want beenspieren zijn er overduidelijk en op schoot drukt hij zich wel op en als je hem ergens staan neerzet blijft hij staan

aan de hand lopen gaat ook goed zet echt voetje voor voetje naar voren.

pandora: was het kotsen bij jou ook eennmalig en voel je, je na een dag bijtanken van gisteren en hopelijk nu een goede nacht al beter.
    wel lekker dat m. je zolang met rust liet.

quinny zapp: wel beter dat je niet een hele nieuwe wagen hoeft te kopen maar enkel de xtra zitting kan halen.
    nu afwachten wat ze zeggen bij inchecken op vliegveld en anders is een draagzak idd een goed alternatief.

gup: wel goed dan daniel nu zelf ook overtuigd is geen luier meer aan te willen
    maar je hebt het dan wel weer drukker om dat in het begin wel te sturen en dan nog een ander rond lopen die je steeds van de trap moet plukken.

ros: nog nooit dat bevallingsprogramma waar jij het over had gekeken maar blijkbaar dus ook goed, zo later te lezen.

kasten/laatjes: een erg kindvriendelijk huis dus niks op grijphoogte.
    alleen in de keuken zijn de lades interessant als hij in zijn loopauto zit.

voeding: zijn er hier mensen die de omneo vergoedt krijgen?
    ik heb een opvang kindje die heel veel last van krampjes had en cb heeft in het groeiboek geschreven dat ze over moet gaan op omneo.
    ik zei nou volgens mij krijg je het dan vergoed.
    maar huisarts en zorgverzekering werken er niet aan mee.
    tewijl het op aanraden en advies van cb is.

hond: droppie heeft het zwaar nu jeremy kruipt( zijn manier van dan) continue naar de hond toe.:p
    en ja de etensbakken ook sinds een paar weken ondekt in de keuken, wij lieten ze heel de dag staat maar nu moet de hond leren dat hij alleen kan eten als jeremy slaapt

voort bewegen: jeremy kruitp al een gek de kamer door in raxend tempo, kleden leg ik ook niet meer neer voor hem.
    zijn favoriet is nu toch zijn nijntje bal.

zoe: welkom en fijn dat het beter gaat en je voor je gevoel weer tijd overhoud voor jezelf.

rietjesbeker: hier gaat de grote beker goed en overweg de tuitbeker.
    ik weet niet een rietjesbeker geeft mij geen goed gevoel.
    heb al vaak gezien in de praktijk dat het een luie manier van drinken is en die kinderen liever nog daar uit lurken dan een gewone beker.
    maar kan ook per kind verschillen.

hier dronk hij ook eerst niks extra's diverse bekers en sappen geprobeerd maar hij had er blijkbaar geen behoefte aan want opeens dronk hij wel meer.

raar van die baby2011

brood: blijft hier nooit plakken maar klap hem dubbel dus beleg zit niet aan de buitenkant zeg maar.
    hij eet het zelf met de vork dus gaat helemaal goed hier.
    hij is heel beheerst in zijn fijne motoriek als ik mijn ontwikkelingsoberservatie lijsten er bij houd
    grote beker drinken en zelf netjes eten.

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    tooske : hou gaat het daar, ook al een tijdje niet gezien hier.

hier gaat alles zijn gangetje, jeremy blijft nog altijd even lief en makkelijk.
    als ik wel eens dingen lees bij jullie kan ik die niet linken aan mijzelf.
    elke nacht is het van 7 tot half 10 slapen.
    vermaakt zich prima alleen, nooit aandacht gevraagd ofzo.
    geen huil of driftbuien echt voorbeeldkind, zei de kraamhulp de eerste week al.
    en qua ontwikkeling doet hij het ook super .

zo over een half uurtje zal het eerste kindje komen.
    vandaag een ochtendje werk maar heb al genoeg opstaan wat ik vanmiddag kan doen.
    en heb ook afgesproken om even langs me vriendin te gaan die 22-4 is bevallen.

en dan morgen nog 1 dagje werken en dan eigenlijk al vakantie.
    wel lastig voor 18 dagen kleding inpakken als je niet weet wat voor weer het word.

zo dat was hem, kunnen jullie een bladzijde van mij bijlezen.

moest in 2 keer waren teveel tekens.

3. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    het is een erg lange reactie geworden maar ja als ik niet direct reageer op de telefoon dan krijg je dat.
    pak me laptop eigenlijk nooit meer.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #864 Pandora, 9 mei 2012
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
    omneo krijg je zeker niet vergoed
    is ook niet gek veel duurder dan de standaard scheelt misschien 2 Euro

anders zou iedereen wek kunnen zeggen op het cb " hij heeft zo'n krampen"
    om dan maar de voeding vergoed te krijgen

ze zou ook extra care van kruidvat kunnen gaan geven....kost 9.35 en ik ben er erg tevreden over

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ik denk ook dat je alleem bij verdenking kma ofzo voeding vergoed krijgt.
    Maar deze ouders hebben het niet breed, geld zit in beheer en krijgen 50euro per week om van te leven.
    Dat met twee kids waarvan een baby zou ik ook proberen of je het vergoed kreeg.
    Ik zou het niet kunnen om van 50 eiro te leven en nooit wat extra te kunnen kopen.
    Met de verjaardagen van de kinderen krijgen ze niks extra en hun vakantiegeld krijgem ze ook niet.
    Sommige zeggen ze hebben het er zelf na gemaakt in het verleden, oke das wel weer zo maar toch. Respect

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dan krijgen ze voedselbank toch.....als ik me niet vergis krijg je daar ook babyvoeding

en anders past de extra care.beter in hun budget dan de omneo

alleen nutramigen en pepti krijg je vergoed

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    maienditje, ik had gevraagd of jullie er niet naar willen vragen, maar kan me voorstellen dat als je veel moet teruglezen dat je daar overheen leest.. ;)ik ga er vanaf nu niet meer op reageren en kom vanzelf wel een keer met (hopelijk goed) nieuws. Een posi test is 1 maar dan nog een echo met een kloppend hartje natuurlijk, nou ja, ik denk dat het dus nog wel 3 weken duurt voor ik wat vertel, ook als het niet is gelukt dus dat is geen teken dat het gelukt is als ik niks zeg :p haha

pandora, oei, ik snap dat je dat af en toe hebt, en goed dat je dan even tot 10 gaat tellen ergens in een hoekje haha. En wat goed dat de helm eerder af mag. Heb het niet helemaal goed gelezen geloof ik maar wanneer mag hij definitief af?

morgen moet een vriendinnetje voor de 2e keer bloed prikken die de 5e ziekte heeft, ws gekregen van ons meisje (of andersom dat kan natuurlijk ook...) maar ze had dus wel een recente besmetting konden ze zien en ze is nu 12 weken zwanger. Wat ze dan morgen willen testen is me niet helemaal duidelijk maar ik hoop maar dat het geen nare gevolgen heeft voor beebje... en agos, ze kotst al 8 weken, zielig! ze heeft nog niet veel kunnen genieten van zwanger zijn...

leeuwtje sterkte meis....

gwen, die ga ik ook eens aanschaffen dan, loop al zo lang te dubben wat het nou moet worden voor beker dat ze nu nog steeds sap uit een klein flesje met speen 2 krijgt. Trouwens, hoe ze dat doen op het kdv...? kan het daar ook eens vragen haha

fijne dag vandaag meiden!

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    josjo...over 2 mnd mag de helm af :D

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    nou heb maar weer de laptop gepakt want had het al drie keer op de telefoon getypt maar iedere keer liep hij vast voor verzenden.

josjo: schaam,schaam ik heb daar dan echt over heen gelezen SORRY hopelijk kan je het me vergeven . enne we wachten idd rustig af.
    snap het wel dat je liever niet steeds hebt dat er naar gevraagd word.

pandora ik heb er geen verstand van maar denk niet dat ze recht hebben op voedselbank want ze verdienen allebei goed maar door het foute pad vroeger moeten ze nu op de blaren zitten.
    hun geld is bij een curator ofzo en die doet al hun geldzaken regelen, hij is heel streng en wilt snel van de schulden af dus vandaar dat ze weinig leef geld krijgen.

nou vanochtend naar de dokter en ze denkt dat mijn schildklier weer niet goed is.
    was ver voor de zwangerschap van de medicijnen af maar ze zegt ook dat ding raakt tijdens een zwangerschap altijd flink ontregeld.
    dus zo even bloed prikken.

jeremy slaapt, heb hem in de bedjes van de kinderopvang gelegd dan kon ik zijn kamertje ff doen.
    dus alles schoon en kleding ingepakt voor de vakantie.

10. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ik ga wel vragen op cb hoe dat zit met de sojamelk. Die kost €22,- verschil is hier duidelijk merkbaar. Omneo had ze eerst. Die is inderdaad 2 tot 3 € duurder afhankelijk waar je hem koopt. En inderdaad kunnen ze dan mss beter op die wat Pandora zegt overgaan.schilt toch eerst €5,- in de week.

11. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Maienditje wanneer krijg je de definitieve uitslag van je bloed ? Fijne vakantie !

Hier net naar een triggerpoint therapeute geweest. Iemand ervaring mee ?

Mijn hele nek is blauw. Daar zit het allemaal vast.
    Mijn bekken is scheef. Links staat het hoger en mijn been is daar langer.
    In mijn rug zat het ook niet goed, mijn billen ook niet. Kortom, klopt er green zak van mij. Haha.
    Lang leve mijn beroep, en de stress wat ik gehad heb en heb in mijn leven heeft het nog erger gemaakt zei ze. Moet nu 3 weken achter elkaar en dan om de maand. Ben benieuwd. Vanavond maar sporten met een sjaal om. Anders word vl aangeklaagd wegens mishandeling.

Blondi zeker heftig wat je hebt meegemaakt. Helaas kan ik met je meepraten. Ik heb die gedachten en gevoelens gehad bij mijn eerste kindje.mijn zoontje.
    En vind het nu nog steeds erg dat ik dat gehad heb. Voel me vaak schuldig daarover tegenover Jens. Snap dus goed hoe je je voelt. Dikke knuf.ik ben nu in therapie ervoor, maar er spelen nog meer dingen.

Trouwens eerste keer logeren van Femm was goed gegaan.ze had lekker lang geslapen. Hier nu ook opeens. Vanmorgen was het 8.45 uur. Ipv. 7.00 uur. Maar zul je zien morgenvroeg is het weer normaal.

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    maienditje nou vooruit haha nee joh, het is ook niet erg hoor :)

jee leeuwtje, ken het niet maar klinkt heftig? enne, ene been langer hebben veel mensen maar als het veel scheelt zou je misschien zooltjes / verhoging van 1 kant moeten? Anders kan je triggerpointen wat je wil, komt het toch weer terug?

Mijn meisje is zo ziek, gets, alweer... ze hangt alleen maar in papa's armen, eet weinig en heeft ook nog niet zo gedronken, 270 cc tot nu toe... ik las 100c op elke kilo lichaamsgewicht moeten ze per dag aan vocht binnen krijgen. Nou redt ze dat normaal al niet hoor, denk dat ze 100 tot 200 te weinig drinkt dan, maar nu is het dus echt weinig... iemand ervaring mee dat ze als ze ziek waren een keer minder drinken? Waar moet je op letten? Ze heeft nog plasluiers, geen diarree, maar verder?

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #873 Pandora, 9 mei 2012
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
    maienditje.....als je in de schuldhulpverlening zit, en je hebt maar een bepaald bedrag om van te.leven....dan mag je naar de voedselbank

een vriendin heeft maar iets van 75 euro per week ( ook eigen schuld )over met 4 kids en mag ook naar de.voedselbank

ook al verdien je nog zoveel....ze kijken wat je per week / maand
    overhoudt na aftrek van schulden en vaste lasten....als dit onder een bepaald bedrag komt, dan krijg je hulp van de voedselbank ;)

wijs ze daar maar eens op, want met 2 kinderen rondkomen van 50 euro...pffffffffff

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
  15. bumpie

bumpie Niet meer actief

hey

ff snel bijgelezen. Gisteravond opeens mirthe ziek spugen hele bed eronder:( Gelukkig bleef het bij 1x net als mams en vandaag is ze wel goed te pas weer. EEt ook wel gewoon alleen warm eten net niet zo veel maar dat heb ik zelf ook nog niet veel zin in.

Zelf nog niet goed te pas. Moe, duizelig enz. vrijdag weer naar ha. Dus ben benieuwd.

@ maienditje: WElke klachten heb jij dan? Misschien had je het al eens gezegd maar vergeten:p

zo ff mirthe lekker badderen lekker al die virussen weg spoelen.

MOrgen nog dagje werken en dan weekend. Vanmorgen ook nog gewerkt en vanmiddag gezellig met collega's naar de beurs geweest nu helemaal munt en hoofdpijn:(

16. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Josjo daar was ik ook all aan het denken.mar ze heeft het bekken proberen terug te duwen en mijn been dus ook. Nu moet ik dat wel zelf voorlopig ook blijven doen. Is niet zo moeilijk.klinkt wel raar als ik het zo op schrijf.dus wel in de gaten houden.

Femm drinkt hier zo slecht als ze oorpijn heeft.je kan het huidje oppakken en terug laten gaan als het blijft staan zeg maar heeft ze vocht tekort. Meest als ze wel nog waterige oogjes heeft en speeksel valt het waarschijnlijk meer. Tenminste dat werd mij op de hap verteld laatst.

Bumpie beterschap met Mirthe.

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

pff nu ook manlief geveld door het buikgriepvirus. blijf maar aan het wassen:(

18. Gwen85

Gwen85 Lid

16 nov 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap daar Bumpie! En Josjo, jij ook beterschap met je meisje! Bah, dat ziek zijn is maar niets.

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Pandora googlen is ook leuk toch ;P

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008