Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    fijne vakantie maienditje en kan toch dat je erniks van merkt na een zwangerschap heb ik eens gehoord.

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zo even wat reageren hoor :) Sorry, denk alleen maar aan m'n eigen :):)
    Nog even voor de meiden zonder fb: Die kno was dus echt een eikel. Totaal geen inlevingsvermogen of interesse. We werden binnen 5 minuten weggestuurd met nieuwe oordruppels en de mededeling dat kindjes nou eenmaal oorontsteking krijgen en hij er niets aan kan doen nu ze loopoortjes heeft. Een enorme botte boer dus ;)

Leeuwtje, wat een rare foto! Had eerst zoiets dat het een beweging moest zijn van het donkere van het raam, maar dan had de rest ook vaag moeten zijn... Ben benieuwd wat een deskundige ervan zegt. Geloof zeker wel in die dingen. Het schijnt dat ieder kind paranormaal begaafd is, bij het volwassen worden gaat het vaak weg omdat het niet ontwikkelt wordt. We hebben het hier een beetje in de familie zitten. Mijn oma voelt dingen. Zat bijvoorbeeld in Canada terwijl m'n opa de keuken hier bijna af heeft laten branden. Niemand had haar wat verteld, zodat ze niet ongerust zou worden. Schreef ze op een postkaartje "PS, is er iets met de keuken?". Toch apart ;)

Ros, Je moet je zeer zeker geen zorgen maken meid! Het ene kindje is het andere niet. Kan het me wel voorstellen hoor... Heb dat met Evi ook, die komt echt niet in beweging :D Maarja, ze zegt dan wel weer papa en mama :D Jouw meisje heeft vast dingen die jij normaal vindt, maar wat andere kindjes weer niet kunnen.
    En inderdaad, respect hoor, thuismama zijn! Ik vind het ook heel lastig om met zo'n jengelend kindje te zitten als ik me niet goed voel. Je hebt gewoon geen keus, je moet wel door. Hoop dat je 's avonds even je rust kan pakken als je man thuis is.

Leeuwtje, inderdaad niet leuk dat je eerst zo'n gesprek moest voeren voor je kids mochten komen logeren. Wat was haar reactie dan? Was ze zich ervan bewust of niet? Hoop dat het geen rotgevoel blijft geven...

Wie vroeg het nu van die papfles? Pandora toch? Hier ook geen pap hoor! Ook niet 's avonds. Evi vindt het simpelweg niet lekker :) Eerst gaven we nog wel eens rijstebloem door de laatste fles, maar ze doet het ook prima zonder. Dus zie het nut ervan niet zo... Ze krijgt nu ongeveer dit op een dag:
    8:00 Boterham en fles 180/6
    10:00 Stuk fruit en water/thee
    12:00 Boterham en fles 180/6
    15:00 Rijstwafeltjes en fruit en sap/thee
    16:45 Groente en soja yoghurt
    19:30 Fles 180/6

Bumpie en Pandora, wat super vervelend zeg die klachten! Bumpie bij jou komt het voornamelijk door je schildklier toch? Is Pandora daar ooit op getest?

Maienditje, jij ook beterschap! Geen ervaring met urinewegeninfecties, maar het klinkt wel aannemelijk dat dat er makkelijker insluipt na een bevalling. Tijdens de zwangerschap ook toch? Hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt, dit is ook niet wat zo...

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja bij mij is vanalles getest....alles goed...bloeddruk ook
    ga maandag wel nog een keer bloed laten prikken en vragen om een hartfilmpje
    of een verwijzing naar de internist....ik.heb hier echt geen zin meer in

ik wordt er echt heel angstig van....zweetaanvallen, af en toe een steek ergens in de borststreek

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @linn, maandag weer naar je eigen ha? dit slaat nergens op! En balen voor je zus :(

@josjo: nou, wij moesten toen voor daniel wel betalen toen hij 11 maanden was "want je gaat er niet heen voor een kopje koffie"

@leeuwtje, toch fijn dat je moeder het nu wel inziet

@wat zou dat lekker zijn, de kids 1 nachtje weg... zus heeft het wel aangeboden, maar dan wil ik wel daar in de buurt liggen en dan moet het maar net uitkomen (ze werkt in ziekenhuis)

5. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er veel gekletst!

Alle zieken beterschap, nu snel beter worden hoor.

Balen dat de kno zo bot is, had zo gehoopt voor jullie eindelijk een oplossing.

Ben jullie echt een beetje aan het verwaarlozen, maak het goed na het weekend. Met foto :D

Fijn weekend allemaal

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ha dames, iedereen een beetje lekker geslapen vannacht?
    hier redelijk, beebje was eindelijk weer eens op een iets meer schappelijke tijd wakker, 6.30 uur (ipv 5 uur nogwat)
    na borstvoeding, spelen en papje ligt ze er nu weer een halfuurtje in.. als ze straks wakker wordt gaan we haar 'inpakken' en ff naar de Makro, boodschapjes e.d.

@linn geen probleem hoor, kan me erg goed voorstellen dat je je frustratie kwijt moest over die kl*te-arts!

en thanks voor de reacties, het is idd wel zo dat het erg per kindje verschilt.. wij hadden vorige week de baby's van de zwangerschapscursus over de vloer en waren bang dat ons beebje achter zou lopen ofzo, maar iedereen vond het juist zo knap dat ze zo razendsnel tijgert en dat ze in haar handjes kan klappen etc. dat konden anderen weer niet..
    dus, we hebben geduld.. komt hopelijk vanzelf wel :)

iemand nog spannende weekendplannen?
    ik ga met beebje vanmiddag op visite bij mijn ouders (man is overdag weg) en morgen naar mijn schoonouders.. morgenavond lekker uit eten (voor moederdag), mits ik niet meer zo'n last van mijn maag heb als de laatste daagjes (bleh)

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    plannen: vandaag varen, morgen fietsen als het beetje weer is en ik niet teveel last van ongi krijg

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ros, ik duim voor je dat je maag morgen lekker mee uit eten kan! :D

Ga strakjes met m'n moeder naar de plantjesmarkt in de stad. Vanavond eigenlijk verjaardag, maar Evi moet dan mee en weet niet of dat nu wel zo verstandig is ;) Heb niet zo'n trek in een huilend (krijsend) meisje dat niet wil slapen haha! Morgenmiddag naar m'n moeder en morgenavond lekker niks. Misschien morgenochtend een stukje fietsen met Evi (voor het eerst!) Maar dan moeten haar oortjes wel droog zijn... Leek er vanochtend nog niet echt op...

Hebben jullie ook cadeautjes voor oma van de kleine voor moederdag?

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Linn, ml is naar de stad, bloemen halen voor zijn moeder en de mijne krijgt een fotocollage met allemaal foto's van kids en kleinkids.

Maienditje, je mag heus wel met je phone reageren ;), alleen moet je dan je zinnen nalezen voor je op versturen drukt. Moet ik ook met de iPad trouwens,want die maakt de meest vreemd woorden af en toe. Kan je dat niet ergens uitzetten, dat voorspellen van woorden? Superirri is dat :(

Pandora beterschap meis.. En ros ook, zou gezellig zijn als je buik mee uit eten kan ;)

Wij gaan maandag uit eten, zijn dan twee jaar getrouwd :)

Hebben trouwens een bod gehad op ons huis: meer dan 20% onder de vraagprijs. Meer konden ze niet betalen. Ja ga dan op zoek naar een goedkoper huis. Doei. We hebben het bod geweigerd en geen tegenvoorstel gedaan:D

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Josjo korte reactie doe ik wel op de telefoon maar lange reavties niet hij slaat daar ook te vaak voor vast.

Hier weer lekker navhtje in caravan.
    Werden iets na half tien wakker van jeremy

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wat n droomkind, half tien wakker, zucht... :)

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nee het is toch geen omadag

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wouw!

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier half 11 pas een wakker beebje! Uitzondering!!!! Papa en mama hebben lekker uit kunnen slapen! Net heerlijk samen ontbeten.
    Zo ff naar de appie, krijgen vanavond vrienden op bezoek, blijven ook eten.
    Ik haal gewoon een grote zak friet en frikandellen en bakken maar!!! Haha! En tis lekker!

Moet ook nog even naar de hema voor liz voor maillot, wat groeit ze daar toch snel uit elke x en moet nieuwe kleurtjes hebben.

Fijne dag!!!

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier om 4.00 wakker....ik heb er toen uiteindelijk naar een fles ingejopt....das me toch echt te vroeg :)

geen kadotje voor oma namens beebje...het is idd geen omadag
    oma krijgt gewoon iets van haar eigen kinderen

ben benieuwd, maar denk dat ik zelf niks krijg....
    met.M. knutselen vind mn vriend onzin, want M. kan nog niet knutselen.....ja duh!

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Voor jeremy is dat een standaard nacht van 19.00 - 9.30

Maar dat we daar mee boffen snappen we maar al te goed.
    Doordeweek merk ik er niks van mijn wekker gaat 6 uur maar in het weekend maken we er dankbaar gebruik van

17. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    nee, oma krijgt geen kadootje van haar kleinkind. Vind het nu mijn beurt ;) Het is geen oma dag!
    Half 10, jeetje.. Dat is laat! Kom je dan nog wel uit met alle voedingsmomenten? Af en toe heb ik het idee dat ik teveel eten in te weinig tijd moet proppen. Helemaal als ze tussen de middag 2,5 a 3 uur slaapt.. Ik kom gewoon niet uit dan. Dus in het weekend maken we haar uiterlijk om 8 uur wakker (als ze zelf nog niet wakker is geworden) om zo een beetje het ritme te houden. Overigens gaat ze na de eerste fles wel meteen haar bed weer in en slapen wij dus ook nog even :p Hoe doet de rest dat? Wakker maken of zelf wakker laten worden?? Vanmorgen werd ze zelf om half 7 wakker.

Hier net een hoop gehuil bij het naar bed brengen. Ze zat fanatiek op haar speentje te kauwen. Even voelen: ja hoor, een grote bobbel rechts bovenin, ik denk een doorkomende snijtand! Even lekker geknuffeld, detinox erop en nu ligt ze lekker te knorren.
    We hebben hier een lekker rustig weekend. Alleen vanavond een feestje waarbij we ons moppie mee moeten zeulen (geen oppas), wordt dus niet lang! Nog 1 weekje werken en dan hebben we ook vakantie :D:D Zin in!

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Sorry meiden, weer een ego bericht van mij... Moet echt even van me afschrijven...

Ik kom uit een heel klein boerendorpje waar buren als familie zijn. Hoorde vanochtend van m'n moeder dat de buurman is overleden. Hij heeft zichzelf opgehangen en ze hebben hem gisteren gevonden. In de afscheidsbrief stond dat hij zich zo verschrikkelijk moe en eenzaam voelde. Vind het zo erg! :( Dat hij er niet meer is is een verschrikkelijk gemis, maar dat hij zich zo verschrikkelijk voelde dat hij geen andere uitweg zag... Het was echt zo'n man die voor iedereen klaarstond, altijd tijd voor een praatje en een lolletje en echt iedereen hield van hem. Ongelofelijk... We wisten allemaal wel dat hij na de dood van zijn moeder jaren geleden niet meer de oude was, maar dit heeft niemand aan zien komen. Hij had zelfs woensdag nog nieuwe rikkepalen gehaald, want hij wou de koeien naar een andere wei doen. Toen de koeien gistermiddag nog buiten stonden met uiers die op knappen stonden vertrouwden ze het niet en zijn ze hem gaan zoeken... Een andere buurman en de veehandelaar hebben hem toen gevonden. Nu doen die buurman en m'n vader zijn boerderij dus maar...t moet doorgaan. Pff..kan het nog niet echt bevatten allemaal.

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wat heftig linn

mijn zusje heeft een aantal jaar geleden ook zm gepleegd :(

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010