Hehe net thuis. Vanmorgen gewerkt en daarna bak koffie gedaan bij mam. Lizzy slaapt. Ik ga zo het eten voorbereiden (geen zin) Maar het moet.
Nou bij de HA geweest.....doorverwijzing naar de KA eczeem vind ze toch te weinig voor KMA....en ze weet het dus ook niet het kàn dat het gewoon een temperamentvol karakter is, maar ze vind het slordig als er niet verder naar gekeken wordt en hij wel huilt omdat hij ergens pijn heeft dus wordt vervolgd
Had je ha geen enkel idee wat het dan wel zou kunnen zijn? En had je het ook over de tarwe gehad? Ben wel benieuwd... Ook erg benieuwd wat de kinderarts zegt!
@Leeuwtje wat vaag, zoveel puin onder de tuin... wel heerlijk voor de hond, die speelt zeker enthousiast buiten nu @Lori leuk, fiets! welke is het? ik wil ook fietsen, maar wacht al een paar weken op een mamafiets die ik bij de lokale fietswinkel besteld heb beetje vaag @Maienditje hopelijk weet je snel meer! @op buik draaien doet beebje ook regelmatig, als ze even wakker is, en slaapt dan lekker verder op haar buikje.. soms leg ik haar ook zo erin als ik merk dat ze dat fijner vindt, maar meestal slaapt ze op haar rug @blondi gewoon doen hoor bij inloopspreekuur, bij het CB waar ik ga hebben ze vaak alle tijd voor al mijn vragen, prettig toch dat dat dan zo tussen de afspraken door kan @Linn het schiet niet op met die artsen hè, bah.. @Pandora benieuwd naar het vervolg.. hier een prima nachtje gehad uiteindelijk maar beebje werd 's avonds een paar keer wakker, even huilen en weer slapen.. vandaag is ze een beetje chaggi ofzo en een beetje agressief! denk dat ze moe is, heeft maar kort geslapen, en af en toe is ze ineens heel kattig en knijpt of krabt ze me :O ik dacht natuurlijk gelijk dat ze niet (meer) van me houdt.......... (heb zelf mijn dag ook niet helemaal) vandaag traphekjes besteld, 4 stuks.. hopelijk goede, beetje research gedaan.. (BabyDan flexi fit) kreeg gister mailtje van iemand van zwangerschapscursus, hun beebje (van 11 maanden) had hun traphekje zo opengekregen en was van de trap gevallen, vreselijk! ('gelukkig' alleen blauwe plekken, maar heel eng toch)
oh ja zoals jullie weten ben ik héél blij dat mijn kat weer thuis is.. maar het is wel een uitdaging om te voorkomen dat beebje hem niet vastpakt, ze vindt hem ZO leuk, kruipt overal achter hem aan.. en hij moet er natuurlijk niks van hebben hij doet nu niks maar als ze hem ineens vast zou pakken ofzo zou hij best eens kunnen uithalen.. ik zit er dus echt als een havik bovenop hoe gaat dat bij de andere kattenbezitters?
Dames ik lees wel mee maar gewoon te slecht internet om te reageren. Hij loopt steeds vast. Ros hier gren kat maar langharige chihuahua en ook erg leuk om achteraan te kruipen en alles vast te pakken. Maar droppie is als pup van 8 weken bij mij in de kinderopvang gekomen dus ze weet niet beter en staat het toe. Wij leren jeremy wel dat hij moet aaien. Morgen naar andere camping verkassen hoop met beter intermet
Ros...onze kat vind het fijn als m.aan hem trekt en plukt Knorren dat ie dan doet...en kopjes geven aan m.
nou net ff me vriendin gebeld hoe de bevalling is gegaan. Ze zei een turbo bevalling. De vk noemde het een stortbevalling hele dag wel iets gerommeld. om 6 uur had ze gedacht ik bel toch ff kijken of ze langs willen komen anders konden ze haar andere dochtertje vast weg brengen..... vk om kwart voor 7 gekomen 2 cm ontsluiting. Ze had het idee dat het snel ging dus maar naar ziekenhuis gegaan (ze wou poliklinisch) en om half 8 in het ziekenhuis vliezen doorgeprikt en om 20.35 was ze er al. Mijn vriendin was zelf nogal in shock geweest. Zo snel ze zegt je beseft het niet eens. En om 23.00 waren ze lekker thuis geweest. En beebje het het vanacht al super gedaan. Alleen andere dochtertje was beetje van slag. WAs vanochtend door oma gebracht maar had echt zo iets van ik bij oma wezen logeren en nu ineens een beeb.... had een uur niets van haar moeder willen weten..... Maar nu was het gelukkig helemaal een trotse zus. pfff het kriebelt zooooo en heb nu ook nog eisprong deze week.... Maar helaas het mag niet:x
@ros, hoe kan een kindje van 11maanden een traphekje open krijgen? zelfs ik snap de meeste sluitingen nog niet... enigste katten hier in huis zijn lydia en ik dus kan je niet helpen @bumpie, ja das wel heel snel ja! dat lijkt mij ook niks, de bevalling is toch overgangsfase van zwanger naar moeder (ook al was ze dat al)
Mijn bevalling duurde ook maar 4 uur.....voor dat ik uberhaupt in de gaten had dat ik echt aan het bevallen was...was de kleine er al vond dat ook best heftig...was echt totaal overdonderd zo snel dat het ging. Vooraf geen geen weeen niks....had die dag echt het idee dat ik de 42 weken gewoon ging halen Van de ene kant wel fijn dat je geen uren of dagen weeen hebt.....maar voor.mijn gevoel heb ik geen moment de tijd gehad om de beseffen dat het echt ging gebeuren
zo dat is idd een stort bevalling bumpie! Vond 7,5 uur eigenlijk net mooi: niet te lang en niet te kort! @Katten: we hebben er hier 2 rondlopen die niet zoveel naar haar omkijken. Als ze te druk wordt rennen ze wel weg maar verder negeren ze haar. Hoewel onze kater wel doorheeft dat hij eten bij haar kan halen omdat ze zo knoeit. Dat worden dus dikke maatjes later haha. Ons moppie is wel helemaal gek op ze: moet heel hard lachen als ze een kat spot en moet ook altijd even kijken wat ze doen. @linn, balen, schiet ook niet op zo he! @pandora: fijn dat er bij jou wel wat schot in zit nu @op de buik draaien: ja hier ook. Regelmatig midden in de nacht huilend wakker worden omdat ze dan even niet meer weet hoe ze terug moet. Als ik haar dan op de rug leg, slaapt ze gewoon weer in. Vannacht heeft ze gelukkig de hele nacht doorgeslapen. Vandaag heb ik het huis maar kruip-proof gemaakt want ze heeft van alles van de tafel gehaald en uit de kastjes geplukt. Ook heb ik het id dat ze vanavond echt gericht mama zei (of nou ja mamamamam). Ik was even weggeweest en kwam weer terug; ze keek me aan en zei mamamam. Zo lief Ze zei al een tijdje papapapapap. Hebben jullie beebjes ook blauwe knietjes van het kruipen? Haar linker knie is wat rauwig (geschaafd), haar rechter zit echt een flinke blauwe plek. Zo sneu.. Kan je er iets aan doen? Ik merk nu ook, nu ze zo actief kruipt enzo, dat ze moeier is dan hiervoor. Is dat bij jullie ook herkenbaar?? Ze is soms na 1,5 uur alweer doodmoe! Ik lees hier een hoop 'gekriebel' haha, nou voor mij nog niet hoor! Ben blij dat het nu lekker loopt en ik weer wat energie heb ik andere dingen. Ik weet nog goed dat ik tijdens mijn zwangerschap zo baalde dat ik zo weinig aankon, zit ik nog even niet op te wachten!
pfffff...kom je bekaf thuis van je werk....lekker bedacht een douche of bad te nemen en dan op tijd naar bed......wil het kleine mupke hier nog niet slapen Die is nu op de grond aan het spelen in zijn pijama in de hoop dat hij daar moe van wordt. Manlief is aan het overwerken boven achter de laptop, dus ik moet zelf bij hem blijven. @artsen, pandora fijn voor je dat er naar M. gekeken wordt. En Linn, balen dat er weer een week voorbij moet gaan.... @blauwe knieen, hier nie, maar wel geregeld blauwe plekjes op zijn voorhoofd van het vallen. De stuntman....staat nu te dansen bij de triptrap. @opvolgmelk, volgens mij hoeft het vanaf 10 mnd niet meer maar het wordt aangeraden tot het jaar wel te doen en te wachten met gewone melk tot dan ivm verhoogde kans op allergieen/astma etc. (En volgens de fabrikanten moet je nog dreumesmelk gebruiken en peutermelk etc....maar dat lijkt me overdreven) @kriebels, kan het me voorstellen...ikzelf was na de eerste rond deze tijd alweer bijna zwanger. Deze keer niet in de planning! @buikslapen...nooit echt de link gelegd ha ha, maar tijdje geleden inderdaad wel geregeld ineens huilend wakker en dan lag hij inderdaad op de buik. Tegenwoordig slaapt hij vaak op de buik. Leg hem wel op de rug erin, maar meestal draait hij gelijk op zijn rechter zij. @Katten, die lopen vaak hard weg voor de kinderen. Sinds de oudste iets actiever was met kruipen etc, zijn ze vaak hele dagen niet hier in de kamer maar op zolder in hun mandjes. 's Avonds komen ze dan tevoorschijn als ze in bed liggen Oudste kan ze sinds kort wel een poezensnoepje uit de hand geven. Ben vast wat vergeten, sorry dan daarvoor! Oh ja Klus, is het bij 1 vlekje gebleven?
Zo ging het bij mij ook de eerste en zelfs de tweede keer... De verloskundigen begonnen al te vrezen voor een volgende keer, het kindje zou er dan wel uitvallen, dachten ze. Helaas waren nummer 3 en nummer 4 een heel stuk pittiger, bij Anne-Fleur was het er zelfs echt eentje om af te leren en om nooit meer opnieuw te doen
@Kriebels: bij mij zijn ze eindelijk echt aan het verdwijnen, hoewel het nu wel heel erg begint te kriebelen om tante te worden... nog een vijftal weekjes
@ros84 Het is een Kaptein moederfiets incl. voorzitje, windscherm en buggydrager. Dit merk kun je geloof ik bij Makro kopen.
alsof ik mijn mas hoor. De gyn zei tegen haar bij nr. 4 hoeveel kindjes heb je ? mams zei 3 , gyn weer nou die zijn er alledrie doorheengekomen , dan dan word die 4de een makkie. nou niet dus mijn moeder zegt altijd als ik die laatste als 1ste had moeten krijgen waren er geen meer gekomen . Ros ik vind het wel een vreemde fietsenzaak hoor, heb je al betaald ? En de hond heeft echt plezier ze is nu 8 maar het is net of je opeens een uit de kluiten gewassen pup ziet . Buik slapen , Femm kan ik niet op de rug leggen die slaapt al sinds 3/4 weken op de buik. kriebels nee hier niet. Trap voor de tuin is besteld nu nog de rest pfff Gup laten jullie de keuken in MB maken ? of gaat het niet door ? Bedankt voor de uitleg . opvolgmelk , ik heb het gisteren nog gevraagd , en ze zei gewoon 3 flessen al mocht ik die 1ste en laatste verlagen naar 180/6 . overal zeggen ze wat anders. Klus ik geef Tarvo brood. dat gaat goed , maar mijn moeder gebruikte eerst vollerkoren ofzoiets. nou dat was ook spuiten , na een half uur. dus ik denk dat het dan net iets teveel is. Ik ben zowiezo zo blij dat ze eindelijk keutels poept, ipv die brijluiers. Huisdier, Femm is gek op de hond en de hond vind haar ook leuk vooral als er eten in de buurt is. Laatst was ik aan het strijken in de keuken en opeens hoor ik aah aah . Ligt ze bij de hond haar te aaien, was wel in de keuken. maar die hond blijft ook liggen en likt haar dan langs de handjes. en dan lacht ze . zo schattig. Ze probeert echt te aaien , maar soms grijpt ze ook echt. maar ze begint het al goed te leren vind ik. Zoe sneller moe ? hier ook , eerst sliep ze niet meer zolang en nu ze overal aan optrekt en langs loopt slaapt ze vaak 2 tot 2,5 uur. Jens sliep vanaf 4 maanden tot 10 maanden niet meer s'middags. dus dit is heerlijk.
Vandaag controle op het CB gehad. Fem is nu met 9 maanden 7 kg en 68 cm. Verder alles helemaal goed, vlotte ontwikkeling, dus een trotse mama. Op buik draaien: Gaat hier goed. Ik leg haar altijd op haar rug in bed maar ze draait dan vrijwel meteen zelf op haar buik. Gelukkig kan ze zelf net ze gemakkelijk weer terugdraaien of gaan zitten dus hier niet huilend wakker ofzo. Erg fijn, want ze slaapt eigenlijk pas sinds een maandje vaste prik goed door (heeft waarschijnlijk zo lang geduurd door borstvoeding op verzoek). Heerlijk! Traphekje: Hebben wij van schoonmoeder met kerst cadeau gekregen. Komt volgens mij van Ikea. Niets bijzonders maar hij doet zijn werk en lijkt mij onmogelijk dat kindjes hem open krijgen. Kruipen: Hier geen blauwe knietjes van het kruipen. Sneller moe herken ik wel. Tenminste, ze slaapt overdag vaster en langer. Kan ook weer een nieuw ritme zijn? Vooral 's ochtends als ze net uit bed komt is ze snel alweer moe en ligt ze er soms na een uurtje alweer in. Ach, ze zullen het nodig hebben. Kriebels: Heb ik in het begin wel gehad maar zijn nu een beetje naar de achtergrond verdwenen. Onder andere omdat ik tijdens mijn zwangerschap 2 weken in het ziekenhuis heb gelegen met HG en dit met een beebje helemaal niet zie zitten (al hoef ik hier in een volgende zwangerschap helemaal geen last van te hebben). Voorlopig nog maar even van ons meisje alleen genieten. Maar iedereen met kriebels en die voor een broertje of zusje gaan: Hartstikke leuk! Fijne avond!
@ foto's: Ik zag weer leuke voorbij komen! @Moederdag: hier een bloemetje gehad en een naamketting (Kaan) Hier een foto van afgelopen zondag (moederdag) *Fijne avond*