Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #1441 Pandora, 30 mei 2012
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
    zooooo bewoners liggen in bed...dus heb ff tijd

mijn moeder werd om 9.00 geopereerd en ze was pas om 18.00 terug boven
    kregen bloeddruk niet omhoog
    maar maar nu gaat het wel volgens mijn vader....ze heeft alleen erg veel pijn
    morgen als ik afgewerkt ben en M.op heb gehaald douchen en naar het z`huis
    baal er zo van dat ik geen vrij kon krijgen :(
    wil gewoon naar mijn mama :)

knie ging wel....wel pijnlijk....maar bewoners snappen wel als je ff een tandje lager moet draaien ;) heb rustig aan gedaan en m minder belast als normaal gebeurd tijdens een dienst
    weet nog dat ze tijdens mijn therapeutische diensten in de zw.schap steeds met een kussentje achter me aan rende en als ik ging zitten werd er steevast een kussen in mn rug gestopt :)
    net knietje weer ff goed ingesmasseerd met midalgan en heb net een pijnstiller gepakt.
    durfde deze eerder deze dienst niet te pakken omdat ik er gisteren thuis best suf van werd en wil ook niet dat ik door de pijn heen ga lopen omdat.ik het ff niet voel
    komt wel goed...is alleen ff lastig zo

met mezelf gaat het wel weer oke.....fysio voor klachten tussenribspier en duizeligheid heeft goed geholpen....vandaag heeft ze mn nek ook nog ff.losgemaakt
    ik.ben sinds de vorige behandeling iig niet meer duizelig geweest, geen pijn op de borst meer gehad en voel me ook weer fitter
    zo fit dat ik zelfs weer lichte babykriebels heb :)
    maar goed het ging een tijdje terug ook wat beter en kreeg ik toch een lichamelijke terugval....dus mijn vriend wil er nog ff niet aan...ik moet me eerst maar eens even een tijdje lichamelijk fit blijven voelen

het extreem huilen van M. is dus sinds hij goed kan staan en rond de tafel kan lopen echt over, gekke jongen.....had KA afgebeld en dit gisteren ook aan mijn HA door gegeven

ff ego weer.... sorry :) maar.heb nog niet teruggelezen....heb t echt een beetje druk

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Pandora fijn dat het huilen over is, blijkbaar dus helemaal gefrustreerd omdat hij meer wilde dan kon. Hopelijk gaat het alweer wat beter met je moeder, lekker snel haar haar toe straks!

3. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Pandora mijn excussen om te zeggen dat ik hoop dat het daarna beter gaat met je moeder.
    ik wist wel dat je moeder erg achteruit ging maar kon even niet meer voor me halen wat voor operatie ze kreeg.
    Enkel dat het idd de vraag was of ze die wel aan kon.
    Wel heftige periode maak je mee met je moeder, wel ijn dat het met m. nu een stuk beter gaat.
    En de fysio gaat bij jou ook vruchtne afnemen.

Hoop dat je moeder snel weer naar huis mag, sterkte er nog mee.

Verder weinig puf om te reageren, mijn klachten worden zo erg dus ha gebeld of ik eerder kan komen.
    Kan nu maandag ben benieuwd wat ze nog verder wilt onderzoeken.
    Ben me bed niet uit te krijgen maar moet wel en alles doet pijn.

Het werken valt wel mee, rustig weekje geen topdrukte met kids en het weer werkt mee.
    Heb nu speelgoed besteld voor buiten en ga nog een spelhuisje bestellen.

Mensen met vakantie in het vooruitzicht veel plezier en geniet ervan.

Klus: jou foto"s zagen er goed uit op facebook, met hidde ook alles goed gegaan?

Leeuwtje: voor de kids is de tuin een eldorado maar snap dat het fijn is als hij klaar is en je lekker buiten kan zitten

Zieke baby"s , beterschap als die er zijn.
    En hopelijk hebben ze allemaal weer lekker doorgeslapen.

Jeremy hoest weer heel erg en als hij huilt komt er bijna geen geluid uit zo schor is hij.
    Gisteren tusstin gekocht van vsm en gaan geven en omdat hij enkel s nachts hoest zijn matras wat schuin gelegd.
    Vond hij eerst niks maar toen is hij toch gaan slapen al had het weinig zin want hij kroop een draaide toch anders, maar heb hem toch niet horen hoesten vanacht.

Nou bijna weekend hier al staat die volgepland.
    Morgenavond boodschappen doen, bij me ouders eten, taart bakken en manlief helpt met de tuin daar ze gaan eeb overkapping maken.

Zaterdag eerst op mijn oude basisschool helpen met de rommelmarkt en dan s middags feest want me vader word 50.
    En zondag is dan echt het huis aan een poetsbeurt toe.

Oh ja klus jij ook gefeliciteerd

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @ros, waarom ben je tegen een nachtvoeding? ik doe het hier wel en vaak is het maar 1 of 2 x dan en dan slapen ze weer door

@olleke, oeh wat erg, niet kunnen werken :D

@leeuwtje, gezellig dat femm zoveel gaat kletsen:)

@pandora, sterkte met je moeder en knie! en fijn dat M nu veel minder huilt!

5. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Prachtig fotoooo!!!
    Zooo ik kan helemaal niet meer wachten, nog 3 weken dan zijn we lekker weg 2 maanden lang op vakantie (Ultra all inclusief Hotel):D:D:D

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    whaaaa klus, vakantiekriebels!! :D we zijn er al iets meer uit: eerst een week Sardinie, dan een week Toscane en dan langzaam terug richting NL, in 2 of 3 etappes. Wel zo relaxed. Dus sorry Leeuwtje, je zal Sicilie zelf moeten ontdekken hihi. De heenweg gaan we savonds en snachts rijden, dan slaapt prulleke toch. Vrienden doen dat en vond het wel een supertip. Terugreis gaan we lekker relaxted doen.

Sinds vandaag zijn we over op de vervolgstoel. Wie nog meer? Zal dat lekker slapen of zouden we beter op de vakantie de mc nog mee kunnen nemen? Neemt wel weer extra ruimte in maar ja, wat als ze in die andere stoel niet slaapt? Ze zit zo rechtop. De ligstand is nog steeds geen liggen natuurlijk... hoe zouden jullie dat doen?

Pandora, dienst overleeft dus? Wat lief dat ze zo voor je zorgen en rekening met je houden daar :). En beterschap met mamsie

Maienditje ook beterschap meis, alleen wat je ook alweer precies had.. ben het ff kwijt :)

Ros, hier ook weleens een nachtvoeding (kleine) en dan is het de volgende nacht niet perse weer hoor. Heel soms wel 2 of 3 nachten maar is sporadisch.. en dan slaapt ze wel meteen ipv dat je uren bezig bent...maar sterkte in elk geval!

7. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Josjo hier ook over op echt auto stoel maar maken nooit echt lange reizen.
    Maar zo als maamdag terug weg van vakantie was voer uur en sliep hij goed.
    De maxicosi axsis hebben wij en heeft bij het hoofd extra verkleiner zodat hoofdje klem ligt en niet gaat rollen

8. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    En wat ik precies heb is nog onduidelijk, na aanleinding van me klachten bloed laten prikken en dat was niet goed

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh gets, waardes waren niet goed ofzo, maar waar hebben ze dan op getest? Naar zeg...

wij hebben de MC Tobi, zit wel een hoofdverkleiner bij maar een extra weet ik niet? We hebben gelukkig een weekje om te testen hoe het gaat. Zaterdag naar Dolfinarium tijdens haar ochtendslaapje in de auto, dus ben benieuwd!

10. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Josjo bedankt nu kan ik zelf ernaartoe gaan hihi.
    Wij hebben de tobi en die goedkopere . Mast in de tobi slaapt ze lekkerder als die andere. Kom effe niet op de naam wel van maxi cosi. Ze valt eerder in sloop in de tobi valt me op. Maar geen problemen met wennen , ze vind het lekker want nu kan ze beter alles zien en kletsen tegen Jens.

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    De goedkoopste type is de priori.

Mijn ontstekkingswaarde was veel te hoog en nog twee waardes te hoog wat zei ze niet.
    Ze dacht aan mij schildklier dus vandaar dat ik moest prikken maar die was goed.
    Ik had zelf gevraagd om dan alles te testen en vitamines,suiker en hb was wel netjes.

Dys nu maar kijken maandag op controle wat ze wilt doen.
    Reuma heerst in onze familie zeg maar en ik ben er al vaak in mijn jeugd geweest, denk zelf dat die klachten verergeren.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    naar spanje toe hebben we beide keren snachts gedaan, kinderen sliepen lekker en veel minder kans op files dus je kan ook beter doorrijden.

Daniel zat met 8maanden in een gewone autostoel. Merk wel dat als hij slaapt zn hoofd regelmatig naar voren hangt, lijkt me niet echt prettig als het lang moet. Weet niet hoelang het rijden is, maar zou denk wel de mc pakken

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap met je moeder Pandora en met jezelf natuurlijk ook. Leuk dat het weer begint te kriebelen bij je :)

Ik zou gewoon zo lang mogelijk de mc pakken toch, het is toch het veiligste als ze achteruit vervoerd worden? Wij hebben een mc die tot 13 kg mag, dus zolang ze er nog niet met haar hoofd bovenuit komt gaat ze nog gewoon in de mc mee.

Kon je nou al eerder terecht Maienditje? Druk heb jij het komende dagen. Maar ook wel weer leuke dingen.

Leeuwtje, lekker die kletsmajoor van jou! Hier nog niks verstaanbaars, nou ja als ze jammert lijkt t heel erg op mama, maar ik vind dat ze dan maar om papa moet roepen haha!

Hier tussen de middag even met popje naar mijn oude werk geweest en daar meegegeten, was weer eens gezellig! Nu ligt ze op bed en ik ga nog even werken (en dus nu stoppen met zp :cool:).

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier naar het cb geweest, mupje is 8965 gram en 70,5 cm. Had zelf iets langer verwacht maar volgt nog steeds mooi haar lijntje.

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hi ladies!

nou de nacht was nog niet super, nu was ze om 2 uur ineens weer wakker.. twijfelde wel of ik er wel of niet heen moest gaan, even afgewacht en na een paar min. toch maar gegaan.. maar of dat nodig was? even verschoond en geknuffeld en daarna ging ze weer slapen tot 7 uur..
    toen ze begon met doorslapen heb ik haar ook wel eens even laten huilen, misschien moet ik nu ook eraan denken niet metéén erheen te gaan..

@vakantie ik wil ook!! over een maand gaan we een weekje weg (Ardennen), niks exotisch maar lijkt me toch erg leuk!

@Pandora nogmaals sterkte met je mams en met je knie e.d. :( wel heel fijn dat M zoveel minder huilt nu, wat een opluchting zal dat zijn

@nachtvoeding tja ben al máánden van de nachtvoedingen af, weet dat ze het in principe ook niet nodig zou hebben.. en straks went ze daaraan en komt ze ineens weer 's nachts? geef nog borstvoeding en wil juist langzamerhand gaan afbouwen, anders raakt mijn lichaam weer in de war..
    maar vaak heeft ze niks nodig als ze wakker wordt 's nachts of heeft ze ook even genoeg aan een bekertje water

@Natas fijn dat het goed was bij het CB

@maxicosi past ze nog prima in, kleine poppetje doet daar nog wel even mee

vanmorgen naar babyzwemmen geweest, was leuk! ze had alleen een flinke hap uit een schuimrubberen drijf-buis-ding genomen, heb het samen met de zwemjuf uit haar mondje moeten forceren, beetje zielig.. maar ja moet er niet aan denken dat ze het wil inslikken ofzo

vanmiddag op visite geweest bij een baby van de zwangerschapscursus, die is al 1 geworden.. wel leuk, gelukkig niet te druk en beebje heeft lekker rondgekropen (echt sámen spelen gebeurt nog niet)

moeder van dat meisje vertelde dat haar zus vorige week haar kindje is verloren met 36 weken zwangerschap, knoop in de navelstreng & streng om nekje... verschrikkelijk!! dat hakt er echt in, moet er nu steeds aan denken, dat was echt mijn grote angst tegen het einde.. brrrr

ah ik hoor beebje geluidjes maken in haar bedje, ga haar er zo weer uit halen :)

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    mc: ik wil haar daar ook zo lang mogelijk in vervoeren maar ze zit nu op het randje met haar hoofdje, zit er inderdaad nog wel net onder (cm werk) maar in de mc mogen ze dan weer max 2 uur achter elkaar toch?

Gup, jij hebt ze dus wel in de vervolgstoel gezet en ook de nacht?

Ik denk dat ik ze maar gewoon allebei meeneem....;)

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    josjo, daniel zat in vervolgstoel, lydia gewoon in mc, daar heb ik nog geen andere stoel voor en ze vind de mc nog best dus ga er ook nog niet achteraan (daniel begon vanaf 6maanden te krijsen, net zolang tot hij eruit kon, niet fijn als je vaak lang rijdt)

ze geven 2u als richtlijn aan, maar 1x (of 2 want je moet ook terug:p) langer dan 2u is ook geen probleem hoor. Is meer voor als je het iedere dag zou doen. Als je stopt dr gewoon lekker laten bewegen. Wij hebben lydia toen ook laten kruipen in wegrestaurants en voor we weer gingen rijden handen wassen enzo. Misschien wel vies, maar als ze in dat halfuur ook niet kon bewegen word ze helemaal stijf

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

gister naar cb geweest. ze weegt 10.745 gram en is 74 cm lang. Ze waren te vreden maar ze vonden dat die avondfles er wel af kon ze moest maar meer warm eten gaan eten.:$ Ze vind die fles nog zo lekker dus dat ga ik dus nog niet doen. Ze kon het met minder wel redden volgens die arts. Ze had wel genoeg kilo's. Misschien dat ik hem langzaam aan ga afbouwen maar ze vind dat flesje pap zo lekker. En dan moest ze wel aan 500cc opvolgmelk komen per dag. Nou dat red je toch niet met 2 flessen. Raar mens ook. Ik ga na deze pak opvolgmelk over naar nummer 3 die is vanaf 10 maand.

alleen 1 probleem ze wil tussen de middag geen brood. Nou zei ze je kan naar logepedist dan leert ze stukjes eten maar stukjes eet ze wel macaroni enz. is geen probleem ook aardappels en vlees niet. Brood lust ze gewoon weg niet zo graag. ene dag eet ze wel een paar stukjes maar andere dag niet. Hier iemand nog een tip?

en hoe maken jullie je vers gemaakt warme happen smeuiger? Ik vind het zo droog die potjes zijn veel natter

@ mc: hier zit ze in de vervolgstoel mc priori

@ nacht wakker worden: hier doet ze dat ook telkens volgens cb is het de leeftijd. Ze zeiden ff troosten en dan weer in bed. zo donker mogelijk houden en geen hele gesprekken. Vanacht uitgeprobeerd en ze ging direct weer slapen.

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bumpie, gewoon water/kookvocht erbij :D en soms appelmoes :p
    avondfles blijft hier ook gewoon nog hier, tot een jaar zeker en dan wil ik gaan afbouwen maar dan moet ze wel eerst overdag meer melk gaan drinken

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Ros wat heftig zeg, 36 weken daar moet je toch niet aan denken. Leuk he dat zwemmen, wij ook gezwommen vanmorgen ze heeft super veel lol, gelukkig geen hap schuimrubber genomen :D

@Bumpie ik zou die fles er ook niet zomaar afhalen, maar eerst rustig afbouwen. Hier vind ze die ook het lekkerst dus ik laat dat ook zo voorlopig.

Ik doe door de hapjes een beetje boter of olie of melk. Ik maak van de aardappels vaak puree en dan lekker smeuïg. Het broodje zou je licht kunnen roosteren, in de melk dopen, allerlei beleg uitproberen. Hier gaat een broodje met geprakte banaan erin als koek.

Deel Deze Pagina