Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Pandora, Sterkte meid! Dikke knuff, lijkt me super zwaar om je moeder zo te zien. Hoop dat het goed gaat met dr!
    Maar wat super fijn voor je dat M. niet meer zo veel huilt! Dat geeft vast een hoop rust.

@Vakantie, Ik wil niet te veel op de zaken vooruitlopen, maar zie ons niet over twee en halve maand in het vliegtuig naar Mallorca zitten :( Ben echt bang dat we zullen moeten annuleren... Weet nog niet wat we dan zouden doen. Enorm balen, dat is één ding zeker.

@Zwemmen, Helaas dus ook niet voor ons :( Enne, Ros, misschien moet je dr voor het zwemmen even wat te eten geven ;) haha, blijkbaar honger! Nee, gekheid, je moet er zeker niet aan denken dat ze zoiets doorslikt! Herken het wel, Evi stopt ook echt alles in haar mond.

@Fles afbouwen, ga je dan naar twee of naar één fles? Wij geven er drie, twee keer 150/5 en één keer 180/6. Kreeg het advies om 's ochtends en 's avonds 180/6 te geven en dan 's middags een mini flesje van 90/3.

@Brood, niet echt tips. Misschien het zelf laten pakken? Evi vindt het leuk als ze zelf brood in haar mond kan stoppen. Misschien een ander beleg?

@Leeuwtje, Wat knap dat Femm al zo praat!

@Even tussendoor: Ben Hotter than my daughter aan het kijken, wat een moeke is die dochter zeg! Vriend heeft me al gewaarschuwd haha! Als ik zo word dan gaat hij weg. :D Haha, geef hem geen ongelijk!

@MC Hier nog wel de cabriofix hoor. Evi is ook niet zo groot, maar toch. Ze mogen in de mc tot de bovenkant van de oortjes de bovenrand bereiken en tot 13 kg geloof ik. Staat op de site van mc dat het het beste is om ze zo lang mogelijk achteruit te vervoeren.
    Die max twee uur is volgens mij vooral als ze nog heel klein zijn en nog niet rechtop kunnen zitten. Dan worden ze in de mc als het ware een beetje in elkaar gedrukt. Er zijn gevallen bekend dat een kindje gewoon stikte omdat ze door de lange houding in de mc geen lucht meer in de longetjes kregen. En natuurlijk de mc-dysplasie. Van die moeders die voor het gemak kind-lief maar de hele dag in de mc zetten en dat dat dan achteraf heupdysplasie heeft veroorzaakt. Schijnt erg vaak voor te komen volgens de arts van m'n nichtje.

@Gup, Bedoel je dat het hoofdje zo raar "hangt" bij het slapen in de gewone autostoel? Evi's hoofdje hangt soms ook zo raar als ze slaapt, maar wel in mc...

@Ros, Jee wat heftig zeg! Daar moet je echt niet aan denken! Gelukkig komt het ook niet zo vaak voor.

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lin, jep dat bedoelde ik. In mc is dat veel minder

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie fijn dat je meisje het goed doet. en idd gewoon zelf kijken wat je wilt doen met die fles.
    en brood.. tja heb je al verschillende soorten beleg geprobeerd? of andere soort brood? want het ligt niet aan de stukjes als ik het zo lees, maar ze vindt de smaak niet lekker..?
    dopen in water/melk kan idd ook, en mijn poppetje is bijv gek op smeerkaas maar appelstroop vond ze nog helemaal niks..
    en wat Natas zegt; geprakte banaan op brood was hier ook een succes

@Linn haha ja je zou het denken hè dat ze honger had.. ze drinkt ook altijd het halve zwembad leeg, neemt steeds slokjes van het water.. tja, ze heeft toch echt nét een borstvoeding en pap op voor we gaan, dus denk niet dat dat het is ;)

@hotter dan my daughter fout hè ;) ik kijk ook af en toe, zal die laatste nog even terugkijken op uitzending gemist.. lekkere foute televisie voor met een kopje koffie erbij als beebje even slaapt

@tandjes komen ineens in sneltreinvaart door.. eerst had ze maandenlang alleen 2 ondertandjes en nu in een paar weekjes tijd 3 boventanden erbij, en er zijn er meer in aantocht..
    misschien dat ze daarom wat slechter sliep e.d.?

net beebjes cadeautje binnen, het hobbelschaap (van Rockers).. denk dat ze het superleuk gaat vinden!

ze is vandaag precies 10 maanden, dus nog 2 maandjes maar..

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Leuk!!! Dat schaap hebben wij ook, Evi vindt het geweldig!! Zit alleen zon herrie in dat ding... Heb de batterijen er al uit haha :)

Tandjes is hier ook al heel lang hetzelfde. Twee onder en een boven, ook nog geen spoor van meer..

5. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Linn ja hè, wat is de deal met dat freaky liedje!! :p

6. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Leuk schaap, hadden ze die nou ook in een paard?

Hier al een tijdje 2 tanden onder en dat was het... Ben benieuwd wanneer de rest komt!

7. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    hier 4 boven en 2 onder tandjes

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ros, dat schaap is gaaf!

tandjes, nog nul komma niks :D

vanmiddag echte schoentjes gekocht voor lydia, kan ze ook buiten lopen zondat zat ze na 3x nieuwe schoenen moet :D wel weinig keus in maat 18 zeg. Gympen vallen gelijk al af want dat vind ik echt niet mooi, sandaaltjes wil ik pas als ze echt goed kan lopen (daniel had daar echt veel moeite mee) en wil ook niet te duur. Zag nog wel leuke staan maar daar was dr maat uit:( Clarks babyschoentjes deze heeft ze nu :)

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ brood: vandaag gewoon weer geprobeerd. Geprakte banaan alleen roomboter. Als ze je ziet aankomen schudt ze al nee en houdt haar mondje stujf dicht. Terwijl ze echt al soms hele boterham heeft gegeten. Bij de warme hap en fles heeft ze ook heel erg genoeg is genoeg en schudt dan ook nee. Ze weet wat ze wil. Dus haar nu s middags een fles 150/5 ondanks ze wel of geen brood eet. Deze heeft ze vanmiddag nog 30 cc van laten staan. Ga morgen eens proberen het in de melk te dopen. Kan ook misschien de leeftijd zijn?? Of kast van tandjes? Ze heeft namelijk nog helemaal niets Ze krijgt s avonds van mij echt nog wel een flesje pap.

@gup: leuke schoentjes

Hier hele weekend kermis. Net ff robdje met haar overheen gewandeld. Ze vond het volgens mij wel leuk om te zien. Morgen met oma hier naar de romnelmarkt. Misschien zit er nog iets voor meiske bij:D

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tandjes hier ook nog niks...

Ga morgen de auto bestellen :D wordt een zwarte clio estate (nieuw) helemaal blij

11. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    wat een leuk hobbelschaap !! en 10 maanden alweer Ros , hier volgende week ook alweer bedenk ik me net. gaat snel !

Gup leuke schoentjes lijken op die wat ik vorige week voor Femm gekocht heb. maatje 18 ! hier al maat 20 Femm leeft op grote voet :D was in die schoenenwinkel naast smartkids geweest ook maar keuze uit 2 in maatje 20 :(

tanden 0,0 hier ook niks :D

leuk Zj nieuwe auto wanneer krijg je hem dan ?

Bumpie hier ook kermis ! veel plezier !

12. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    shoesme.jpg

deze heeft Femm nu. wel 2 maten groter :) hihi

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    leeuwtje, ja die zijn ook leuk! die schoenenwinkel ben ik nog nooit geweest, was telkens niet nodig als we in m'bracht lagen.

Sinds vandaag personeelloos. Denk je meer per maand over te gaan houden, brengt wim d eauto ff weg omdat rem raar doet en apk bijna weer moet, DINGDONG, 800euro (of zoiets), fijn :(

14. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    balen gup , volgende maand dan wel weer hoop ik voor jullie ! ( geld overhouden dan hé ! )

15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.876
    4.132
    113
    Ai gup dat is balen inderdaad.....hier ook zoiets, mijn auto moest 2 nieuwe banden en airco check. Was al ruim 400 euro, vervolgens blijkt de airco dus wel lek...178 euro voor een nieuwe filter etc.
    En de auto van manlief lekte wat olie...even na laten kijken, blijkt de motor gewoon op te zijn.:x Er moet dus een nieuwe komen helaas. Wisten wel dat het een keer ging komen, alleen nog niet nu verwacht.
    En dat ook in 1 week...vakantiegeld is alweer op helaas:)

Leuke schoentjes dames! Hier nu ook al maatje 20. Voor mijn gevoel ook groot, want de oudste ging met 13 mnd lopen en kreeg toen bij de eerste echte schoenen 21.

Ik dacht dat mijn manneke laat was met tandjes....maar valt dus reuze mee blijkbaar. Hij heeft precies een week geleden 1 tandje onder gekregen!
    Oudste had toen al een hele mond vol bijna:p

Stond de buurman hier aan de deur paar uur geleden met de vraag of we interesse hadden in een kom met goudvissen:$ Had zijn vrouw gister gekregen als afscheidskado van haar vorige baan.
    Dus nu paar huisdieren meer. Kids vinden ze erg leuk!

16. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik hem over ongeveer 3 weken krijgen :)

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    olleke, visjes zijn leuk! wij hebben aquarium staan, kindjes staan er vaak voor te kijken. En daniel wil ze vaak voeren dus zou het voer maar goed opbergen:p heb het hier ook al op andere plek moeten zetten

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    *zwaai zwaai* druk druk druk ;)

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier ook druk!!!

Tandjes..hier ook nog steeds noppes!!! Ach, hoef ik ze ook nog niet te poetsen hihi.

Brood, gaat keigoed. 2 boterhammen voor lunch. Ontbijt is nog steeds een fles. Las hier pas over de melk. Er gaan er al een paar over op gewone begreep ik???

@pandora, sterkte met je ma!!!

@linn, sonde evi met haar oortjes steeds. Bijna haar hele leven al inderdaad. Hopelijk komt ze er snel overheen!!!

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gup, wat een leuke schoentjes!

ZJ, leuk hoor zo'n nieuwe auto!

Pandora *zwaai zwaai* Doe je wel rustig aan meid? Goed om jezelf denken hoor, zuinig zijn op jezelf.

Vissen, daar heb ik de lol nooit van gezien haha! Denk dat kindjes het wel leuk vinden inderdaad ;)

Gup en Olleke, wat balen zeg die financiele tegenvallers! Hoop dat de toekomst wat beters brengt!

Deel Deze Pagina