@gup ja ik kijk wel even wat er gebeurt 'daar beneden' of ik dan weer ongi word of niet oid, denk van wel.. ga me maar niks in mijn hoofd halen als de bloeding al van de eisprong was dan hebben we het sowieso ná de eisprong gedaan, lijkt me wat voor brood krijgen jullie kindjes nu? we zijn begonnen met licht tarwebrood (moutbrood) en daarna bruin brood, vraag me af wanneer ze volkoren mag, weten jullie dat?
Sorry dames! Van mijn goede voornemens om weer in te haken en mee te kletsen is nog weinig van gekomen. Geen tijd om alles terug te lezen dus even een korte reactie op de laatste berichtjes: Ros: Balen die vervelende nachten. Hopelijk is het met de maaltijden op te lossen. En niet schuldig over voelen! Het is toch een beetje uitproberen en op gevoel afgaan, ze kunnen nou eenmaal nog niet praten. Geef jij nog borstvoeding? Ik ben nu aan het afbouwen. Heb EINDELIJK een fles gevonden die mevrouw niet weigert. Ik geef nu nog 1x per dag borstvoeding en soms een hele dag niet meer. Merk dat het snel terugloopt en vind het ook wel goed zo. Siren: Sterkte met je moeder! Klus: Fijn dat de vakantie goed is bevallen. Zal wel even omschakelen zijn zo met die regen hier. Hier gaat alles verder z'n gangetje. Onze kleine meid is alleen al weken aan het reutelen en heeft nu een pufje met ontstekingsremmers van huisarts gehad. Het is alleen een drama om dat te doen. Pfoe...
Ros, even afwachten lijkt me.... Je BV is natuurlijk inmiddels al een stuk minder op deze leeftijd, dus is best mogelijk dat je cyclus nu terugkomt. Soms hoor je ook wel eens dat de kwaliteit van de BV een stuk minder wordt naarmate het kindje groter wordt. Kan het niet zijn dat ze daarom wat meer honger lijkt te hebben? Dat ze niet genoeg uit haar melk kan halen en daarom op andere dingen meer wil hebben? Was het trouwens dat boekje van Dikkie Dik van; slak op de tak, in de tuin...Muis bij het huis, in de tuin en dikkie dik onder de jas, op het gras, in de tuin? Die hadden wij laatst van de bieb en was hier erg geliefd bij de oudste Maienditje, ben benieuwd wat de dokter zal zeggen. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden en dat je je snel beter voelt. Klus, grappig he die interactie met andere kindjes. Leuk om te zien. Trouwens hij reageert ook altijd heel enthousiast op de katten. Vindt hij ook erg leuk. K*T weer....behoorlijk inderdaad. Vanmorgen even snel naar de winkel geweest (met de auto) en voor de rest vandaag gewoon binnen blijven. Heb vanmorgen koekjes gebakken met de oudste. En het kerstverhaal van Dick Bruna voorgelezen ha ha....Oudste kwam met dat boekje aandragen en wilde dat graag lezen....Ach wat het weer betreft past dat nu wel. Is trouwens wel een aanrader voor de kleintjes. Het heet 'Kerstmis" en bij ons zit er een dvd bij waarbij het verhaal door Dick Bruna zelf verteld wordt met de tekeningen van het boek erbij. Hier krijgt kleine man trouwens gewoon tarwebrood en soms een paar hapjes van het meergranen/waldkorn brood van ons zelf. Melk nu net de nr 3. Gebruik altijd KV en dan maakt de prijs geloof ik niet uit (als ze tenminste dezelfde hoeveelheid erin gedaan hebben). Weet overigens niet wat het verschil is met nr 2, behalve de leeftijd. Vanaf 1 jaar denk ik niet dat we nog echt op de dreumesmelk overgaan. Je kan anders wel doorgaan tot ze 3-4 jaar zijn geloof ik. Als ik wat gemist heb, sorry dan daarvoor! Kan niet alles onthouden
Oh ja, Siren, sterkte met je mams. Hopelijk valt het mee. En Gwen, op deze leeftijd kan je anders ook wel proberen met een bekertje te laten drinken als fles moeizaam gaat. Misschien dat dat dan wel lukt. In principe hoeven ze natuurlijk helemaal niet meer per se uit een fles, alleen is het vaak gemakkelijker en vinden kindjes het vaak nog fijn. Gup, zonder personeel is in jullie geval natuurlijk dubbel....Betekent inderdaad meer werk voor jezelf, maar ook veel meer privacy natuurlijk. Lijkt me erg pittig als er continue iemand bij woont.....
klus...leuk he dat contact met andere kindjes M. doet dat nu ook...vorige week samen met een ander kindje een kwartier om een stoel heen gekropen in de wachtkamer bij de HA....hij had er helemaal de slappe.lach bij...zooooooooo leuk ik heb nesteldrang denk ik computerkamer opgeruimd, curverboxen gevuld en in de kast gezet en kasten opgeruimd...3 wassen gewassen en gestreken, tussen de verwarmingen schoongemaakt, en huis rond kruipende alles uit de kast trekkende baby proof gemaakt....wipstoel bekleding eraf gehaald, ligt in een sopje, kan wipstoel ook opgeborgen worden mijn vriend moet vanavond naar school en na het eten rijden M en ik.nog ff naar.het ziekenhuis
wanneer het mag weet ik niet, maar ze krijgt het hier wel. Ze eet alles, van lichttarwe tot "pittenbrood", ligt er hier net aan wat ze in de supermarkt hebben, soms 3/4soorten per keer mee omdat ze te weinig hebben liggen van 1 soort.
vooral met stilliggen is het echt niet altijd leuk om er iemand bij te hebben. Maar tijdens het laden en lossen is het juist wel weer fijn. Maar met zn 2e kunnen we het ook wel
@pandora apart, nu nesteldrang maar opzich niet zo verkeerd toch @borstvoeding geef ik nog, 3x per dag maar wil nu naar 2x en verder afbouwen, als beebje straks 1 wordt vind ik het wel mooi geweest en gaan we over op gewone koemelk dat de kwaliteit of kwantiteit van de bv terugloopt zou best kunnen.. al drinkt beebje nog graag bij me, geloof ik. ze drinkt wel al maanden best kort per keer maar tot nu toe haalde ze daar genoeg uit heb naar nu volkoren brood gegeven en ga iets meer tussendoortjes geven denk ik (gezonde, ofcourse), kijken of dat helpt en morgen ga ik sowieso even langs het inloopspreekuur van het CB om haar te wegen dus dan vraag ik het daar ook wel even @beker uit een gewone beker drinken gaat hier echt al goed, ze knoeit bijna niet.. ik houd wel de beker voor haar vast, hoor maar idd je kan de melk dan ook uit een beker geven ipv uit een fles, maar het is wat je zelf (en beebje) fijner vindt hoe vaak slapen jullie kindjes nu? mijn poppetje slaapt nog 3x per dag (gemiddeld een uurtje), volgens mij is dat best veel maar ze heeft er echt nog behoefte aan, kan haar niet langer ophouden, als ik merk dat ze echt moe is leg ik haar toch in bed..
Zo, net terug uit zkhs. Morgen krijgt ze onderzoeken. Kan van alles zijn, hopelijk valt het mee, brrrrrrrr! Mijn zus komt zo eten, woont nog bij mams en alleen eten vindt ze niks. Lizzy slaapt en hopelijk wordt ze niet wakker voor haar eten gaar is, staat nu lekker te pruttelen.
Ik geef de soep met een lepeltje. Af en toe stukje brood tussendoor. Gaat goed zo. Lizzy drinkt melk nog steeds uit de fles. We zijn wel begonnen met sap uit de tuitbeker. Dit lukt maar zelf vasthouden kan ze nog niet. Brood, ik geef altijd lichtbruin, fijn volkoren. Mag dat niet? Heb er niet eens bij stilgestaan weet je dat?.. Dat het even duurt voor ze dat mogen. Melk nr 2 nu aan het op maken. Nr 3 staat in voorraad.
Siren, Sterkte meid! Hopelijk valt het mee! Geef hier ook altijd volkorenbrood, gaat prima. Melk nr 3.... Helemaal niet aan gedacht haha! De melk gaat er hier de laatste dagen ook slecht in trouwens. Brood is niet aan te slepen, maar die flesjes blijven staan... Nouja, ze zal wel genoeg krijgen
@siren sterkte met je moeder En volkoren is wat zwaarder voor beebjes darmpjes, mij werd geadviseerd daar naartoe op te bouwen.. Maar als ze er geen last van heeft is het geen probleem toch
Sterkte Siren, hopelijk valt het inderdaad mee! Aylin heeft vandaag voor het eerst karnemelk gedronken en ze vond het wel lekker. Dus dat gaan we vaker proberen. Wat doen jullie op brood? Verder dan smeerkaas / gewone 20+ kaas / appelstroop kom ik niet. Wilde nog wel jam van zonnatura kopen.
@Voeding:Hier staat voeding nr 3 ook in vooraad. @Schoenmaat: 17 @Slapen: Gaat hier gelukkig goed van 19.30 tot 08.15. @Soep: Krijgt hij morgen voor het eerst, geen potjes ik ga lekker vers maken, kippensoep met vermicelli. @Brood: eet hij lichtbruin. @Melk: drinkt hij gewoon uit fles, en Diksap drinkt hij uit zijn rietjesbeker van Nuby,of soms ook van zijn tuitbeker van Nuby. @Middag slaapje: Kaan slaapt hier 2x in de middag: (Hij wordt om 08.15 wakker, en om 10.00 slaapt hij tot 13.00, 3 uurtjes daarna slaapt hij weer van 16.00 tot 17.30) @merry78: Kaan eet brood met roomkaas, smeerkaas, zonnatura jam's, normale plakje kaas, appelstroop! + hij vind komkommer en tomaat heel erg lekker!
Ik ben qua beleg sowieso nog niet verder gekomen dan stroop. Kaas en smeerkaas valt hier vooralsnog af, maar geloof dat verder jam ook nog mocht, en meen pas ergens gelezen te hebben dat er in pure chocolade vaak ook geen melk zit? Pasta misschien? Mogen ze trouwens iets van smeerleverworst ofzo?
We gaan qua slaapjes een heel eind gelijk op, zie ik. Was alleen vandaag weer eerste maandag van de maand, dus jawel hoor... meneertje stipt om 12:00 uur weer wakker van dat test-alarm... grrr.... Slaapt overal doorheen zowat, behalve datte...
tot van de week at lydia het liefst kaal brood worst kan ook, pasta, pindakaas, naja, eigenlijk mag ze van mij alles op brood wat z enormaal weg kan krijgen