ik vind wel dat jouw vriend veel risico loopt hoor, als hij echt zeker weten geen 2e wil is een knoop in zn zakkie geen betere oplossing dan???
Lillaa! Gefeliciteerd!!! Hoe voel je je?? Een 2e ja, wat mij betreft liever vandaag dan morgen!!!! Van mijn man kan ik niet echt hoogte krijgen eigenlijk...zucht. Dan zegt hij misschien, dan weer niet. Afgelopen weekend...ja ik wil toch een 2e maar nog even wachten (moeten eerst een verbouwing doen). Make up your mind guy!!! Eerst ff mijn mam afwachten nu, het is allemaal maar niks. Op dit moment ligt ze in de scan. Moet Liz vanavond naar mijn schoonouders brengen, ze blijft logeren. Morgenavond haar weer ophalen... Oww god help me! Vind het eigenlijk maar niks maarja werken moet doorgaan en moet oppas hebben.
Yeah, Lilaaaaaatje, you go girl! Spannend hoor!!! Hoop dat je je goed voelt??? Weet niet wie dat hier aankaartte, mbt manlief die ook pertinent geen tweede wil. Is hier ook hoor, wij zijn allebei tevreden met wat we nu hebben. Ik laat het nu nog een beetje op zijn beloof met de ac-pil, maar heb inderdaad wel al een keer een balletje opgegooid in de trant van 'Leg er maar een dikke knoop in dan", want was niet van plan om nog ?-tig jaar de pil te slikken. Lang genoeg gedaan, de mannen mogen ook wel eens een steentje (of in dit geval: knoopje) bijdragen.
hier gaat er of bij mij of bij ml een knoop in....bij wie maakt me op zich niet veel uit, maar de pil blijf ik dan niet meer slikken
bedankt voor felicitaties! Ik voel me nu nog gewoon normaal, alleen beetje last van ongesteld gevoel.
Hier nog nooit echt gehad over hoeveel kinderen we willen. Zie wel hoe het loopt nu vooral nog genieten.
Lilaa: GEFELICITEERD! Hartstikke leuk! Op naar de eerste echo! En zo te lezen kriebelt het bij meer. Julllie houden het wel spannend zo wie de volgende weer zal zijn. Fem vanmorgen al om 5 uur wakker! Na wat troostpogingen toch maar een flesje gemaakt. Mama dacht daarna namelijk nog een paar uurtjes te kunnen pakken. Maar helaas was daarmee voor Fem de dag begonnen en was het volop spelen en kletsen in bed. GAAAAAP!
@nacht wéér onrustig.. what else is new.. eerst best een tijd laten huilen, bijna half uur, ging al wat tegen mn gevoel in maar toen we eenmaal gingen kijken bleek ze een enorme poep/diarreeluier te hebben dus voelde me helemaal stom daarna kwam ze moeilijk in slaap, bleef een tijdje huilerig, vervolgens om 3u wakker maar toen viel ze zelf weer in slaap na 5 á 10 minuutjes.. wel irri hoor zo onrustig, en overdag is het slapen (of haar stemming) geen enkel probleem.. vanmorgen kei-gehaast nog naar het babyzwemmen gegaan (een keer op wo. ipv de do., morgen kwam minder goed uit), ondanks de vermoeidheid vond ze het weer erg leuk en daarna heeft ze lekker geslapen @Pandora haha doe je ook nog een duit in het zakje met de spanning opbouwen kunnen wel een sub-groepje gaan oprichten zo @Tooske waarsch gewoon ongi dus, opgelucht? en nee idd als je het al onveilig doet rond de eisprong ben je zeker niet altijd meteen zwanger, maar je weet maar nooit.. vorige keer was het ook praktisch meteen raak, al zegt dat natuurlijk niks @Lilaa weer zwanger!? gefeliciteerd!!!! @Gwen ook weer vroeg uit de veren dus.. beebje had er zin in
Wauw had net een heleboel getypt alles weg . Vervelend want ik heb al niet veel tijd. Even kort dan maar hoe het hier gaat. eigenlijk wel goed. Wel druk nu en heb daardoor geen tijd meer om te posten. Of beter gezegd neem de tijd niet meer. Lees nog altijd wel mee. Met Laura gaat het goed. Ze was de laatste keer bij bijna 9 maanden 9 kilo en 70 cm. Ze was iets minder gegroeid dan de vorige keer. Je kon echt zien dat de curve minder steeg. En dat terwijl ze niet ziek is geweest. Nou is ze ook een druk kind. Ze tijgert de hele kamer door en zit ook nooit stil. Zitten kan ze nu eindelijk ook goed. Lopen doet ze nog echt niet, wel trekt ze zich overal aan op tot op haar knietjes, zelfs aan de gordijnen! en sinds ze 9 mnd is heeft ze eindelijk ook tandjes. Drie nu en allemaal onder. Wat eten betreft 's morgens krijgt ze een bordje dikke pap, 's middags 1 of 2 boterhammen met kaas/ham/smeerkaas/jam/leverpastei/philadelphia en 's avonds eigen gemaakte prak en in het weekend potjes. Alleen eet ze sinds 2 dagen haar avondeten niet. Slapen gaat redelijk. Overdag eigenlijk nooit een probleem. Ze slaapt rond 12 uur nog een uurtje of 2 en dan van half 6 tot half 7 nog een uurtje. s Nachts is ze vaak wel een paar keer wakker. Normaal is speen erin en weer verder slapen maar soms moeten we ook wel even wat langer met haar bezig. En normaal is ze 's morgens pas rond een uur of 9 op, maar de afgelopen 2 dagen al om 7 uur! Even schrikken. Heb het idee dat het wel eens honger kan zijn. Normaal hoeft ze niet zo snel eten maar vanmorgen ging een plak ontbijtkoek, een flesje van 90+3 en een klein bordje pap er goed in. Tussendoor krijgt ze fruit en koekjes en sinds kort ook ontbijtkoek. Oh ja ze krijgt 's avonds ook nog toetje vaak griekse yogurt met fruit. Tot zover hoe het hier gaat. Nu weten jullie het, ik lees nog steeds mee. Oh ja Laura is al de 2e dus die is er al . En een derde gaat er niet komen!
Hij is nog jong, vinden we allebei nog te vroeg nu, maar wordt wel de bedoeling ja dat er bij hem een knoopje in gaat. Het lijkt nu alsof we bijna altijd zonder ac sex hebben, maar meestal gebruiken we condoom of voor t zingen de kerk uit, MITS ik dan bijna ongi moet worden zeg maar. Dit was echt wel een uitzondering! Dat was ik Klus Mooi verwoord hoor dat de mannen ook wel een steentje, uhhh, knoopje mogen bijdragen
ohhhhwwww had ook van alles getypt en ook alles kwijt! argh, heel irritant! en ook niet al te veel tijd met beebje dat hier om me heen tijgert .. leuk van je te lezen Iggplepiggle en fijn dat het goed gaat met je meisje! hopelijk slaapt ze snel wat beter door ´s nachts. En klinkt lekker zeg haar toetje! en Tooske voor het zingen de kerk uit blijft toch een risico als je zeker weten niet zwanger wil worden.. van voorvocht kan je ook zwanger raken, cyclus kan afwijken, etc. maar ja dat weet je zelf ook wel ofcourse condooms zijn wel irritant.. hebben wij ook tot nu toe gebruikt poeh krijg nu wel helemaal de kriebels met al die zwangerschapsberichten! hadden we wel al... zeker nu mijn cyclus lijkt terug te keren, willen even aankijken of die weer regelmatig is en er dan weer voor gaan!! of althans, de kans laten bestaan.. gek en spannend idee! maar eerst even aankijken wat er nu gebeurt met mijn cyclus, heb nu geen idee meer of ik nu laatst ongesteld was of mijn eisprong had zo het is een beetje opgeklaard buiten en beebje is een beetje vervelend (ze verveelt zich, denk ik) dus gaan nog even een rondje cruisen op de fiets!
ik zit ff met mijn handen in mijn haar. Mirthe wil absoluut geen stukjes meer alles wordt eruit gewerkt. vers geprakt kreeg ze eerst maar ho maar krijg het er met geen mogelijkheid in. Dus de staafmixer erop mond stijfdicht... dus potje opengemaakt die van 8 maanden vind ze altijd erg lekker maar ook niet een klein stukje en ze spuugt het weer uit..... brood wil ze niet.... wat is dit sprongetje of last van de tanden of iets heel anders??? Hebben meer kids dit?
@bumpie hier protesteert ze ook best wel tegen stukjes, groffer gemaakte fruithapjes of een 8+ potje gaan ook met veel tegensputteren en na een paar happen hoeft ze soms niet meer.. ook vindt ze groffer geprakt avondeten ipv alles glad uit de keukenmachine maar zo-zo.. kortom, ze eet wel maar duidelijk minder en zit dan ook wat te zeuren tandjes kán, dat is hier ook actueel iig! en ze heeft dit al ca. 2, 3 weken en is toch goed aangekomen dus blijkbaar krijgt ze wel genoeg binnen, hopelijk geldt dat ook voor Mirthe
ik wil zo graag dat ze goed eet. Maar wat moet ik nu doen toch weer gaan pureren of stukjes aanblijven bieden? twijfel of ik ff cb moet bellen morgen of vrijdag
Femm kloot nu ook de hele tijd met de boterham. Ik denk de tandjes. En mevrouw wil het zelf doen. Van het bordje de stukjes pakken. dat deed ik dus voor haar. Begon ze bij de lunch te wijzen en de heletijd brood eruit te doen. nou bordje voor haar neergezet en ze glunderde toen ze het in haar mond deed. toen nog zelf met het vorkje , alleen het prikken ging nog niet helemaal. ik denk toch tandjes of zelf doen bumpie mss. wel een geknoei , je kan het altijd even proberen . Laat ze zich wel in de mond kijken ??
Hè Tooske, wij deden het ook zo (condooms tijdens vruchtbare periode en de rest van de tijd zonder) maar wat er mis is gegaan is niet duidelijk maar ik ben bijna 16 weken zwanger.... Ik maakte zelfs gebruik van een vruchtbaarheidsapp op mijn telefoon... Dus ik denk dat ik hierna een spiraal laat plaatsen totdat er bij een van ons een knoopje wordt gelegd!
Zo, net ein-de-lijk mijn fiets besteld, woohoo! Moet nog wel 4 weekjes wachten, maar hij was ook erg populair geloof ik, stonden er nog 2 in bestelling, haha! Iemand van hier misschien? Hidde ondertussen lekker de hele fietsenzaak rondgetijgerd en laten oefenen op een loopfietsje, zag er wel stoer uit. Geloof dat hij vandaag weer een beetje beter in zijn doen is, was de afgelopen dagen ook een beetje geklier met eten en veel aandacht vragen, vanmorgen goed geslapen nu, de hap ging er goed in (duurde wel een half uur, maar verder zonder tegensputteren) en vanmiddag was ie ook lief. Ligt nu nog in bedje, straks effe warme hap met ons en vanaaf effe naar verjaardag van de buurman, gaat ie lekker mee, want aandacht=leuk, weet hij nu, haha.
nee ze laat zich niet in haar mondje kijken. Ook zelf doen wil ze niet . Dan doet ze een stukje in haar mond raakt het met de tong aan haalt het er weer uit en gooit het weg. Ben echt radeloos. Alleen haar ochtend en avondfles eet ze nog goed. zou het de elf maandensprong al zijn?
'Baby's met handen laten eten voorkomt overgewicht' NOTTINGHAM - Baby's en peuters die zelfstandig met hun handen eten, hebben op latere leeftijd minder kans op overgewicht dan kinderen die gepureerde voeding of pap met een lepel krijgen. .slideshowtools { position: absolute; margin-left: 2px; margin-top: -42px; background: black; color: white; width: 361px; border: 1px solid white; filter: alpha(opacity=75); -moz-opacity: 0.75; width: 359px; height: 19px; background: url('http://static.gezondheidsnet.nl/images/layout/slideshow_bg.jpg'); text-align: center; padding-top: 4px; } .slideshowtools A { color: white; text-decoration: none; } 'Baby's met handen laten eten voorkomt overgewicht' NOTTINGHAM - Baby's en peuters die zelfstandig met hun handen eten, hebben op latere leeftijd minder kans op overgewicht dan kinderen die gepureerde voeding of pap met een lepel krijgen.Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Nottingham, gepubliceerd in British Medical Journal. Voor het onderzoek werden de eetgewoonten van 155 kinderen tussen de 20 maanden en 6,5 jaar. Van deze groep kinderen aten 92 kinderen zelf met hun handen kleine stukjes vaste voeding. De andere 63 kregen hun voeding gepureerd met een lepel. Suiker en gezoete producten De onderzoekers concludeerden dat baby's die met de handen aten een voorkeur kregen voor brood en pasta. De kinderen die altijd gepureerde voeding kregen, ontwikkelden een voorkeur voor suiker en gezoete producten. Ook al kregen zij ook heel vaak koolhydraten, eiwitten, groenten en fruit. Volgens de wetenschappers wekt het eten van voeding in vaste vorm bij de kinderen meer aandacht voor de textuur van voeding. Pasta en brood zijn ook makkelijker te kauwen dan andere voedingsmiddelen. Factoren Van de groep die met een lepel at bleken acht kinderen zwaarlijvig. Onder de kinderen die met de vingers aten was slechts eentje zwaarlijvig. Volgens de onderzoekers kan dat verschil niet verklaard worden door geboortegewicht, het gewicht van de ouders of sociaaleconomische factoren. "Onze studie suggereert dat zelfstandig eten een positieve impact heeft op de voorkeur van kinderen voor gezonde voeding. Dat heeft gevolgen voor de strijd tegen de toename van zwaarlijvigheid in onze hedendaagse samenleving", aldus de wetenschappers. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Nottingham, gepubliceerd in British Medical Journal. Voor het onderzoek werden de eetgewoonten van 155 kinderen tussen de 20 maanden en 6,5 jaar. Van deze groep kinderen aten 92 kinderen zelf met hun handen kleine stukjes vaste voeding. De andere 63 kregen hun voeding gepureerd met een lepel. Suiker en gezoete producten De onderzoekers concludeerden dat baby's die met de handen aten een voorkeur kregen voor brood en pasta. De kinderen die altijd gepureerde voeding kregen, ontwikkelden een voorkeur voor suiker en gezoete producten. Ook al kregen zij ook heel vaak koolhydraten, eiwitten, groenten en fruit. Volgens de wetenschappers wekt het eten van voeding in vaste vorm bij de kinderen meer aandacht voor de textuur van voeding. Pasta en brood zijn ook makkelijker te kauwen dan andere voedingsmiddelen. Factoren Van de groep die met een lepel at bleken acht kinderen zwaarlijvig. Onder de kinderen die met de vingers aten was slechts eentje zwaarlijvig. Volgens de onderzoekers kan dat verschil niet verklaard worden door geboortegewicht, het gewicht van de ouders of sociaaleconomische factoren. "Onze studie suggereert dat zelfstandig eten een positieve impact heeft op de voorkeur van kinderen voor gezonde voeding. Dat heeft gevolgen voor de strijd tegen de toename van zwaarlijvigheid in onze hedendaagse samenleving", aldus de wetenschappers. 'Baby's met handen laten eten voorkomt overgewicht' - GezondheidsNet (las ik van de week in Jij en je kinderen 05-12)
een tip voor dé tuitbeker die niet lekt: bol.com | ISI Mini Drinkbeker - Blauw | Baby heb avent, tommee tippee en nog een paar gehad maar allemaal lekken... Deze dus niet. Werkt met een ventiel. Ook heel handig schoonmaken. Is al wel met harde tuit maar mirthe drinkt er super goed uit. zijn er in 2 maten 200 ml en 260 ml ik heb hier de 200 ml. Had ze heir bij da bijbesteld 1 voor bij oma en nog 2 extra voor thuis. Altijd handig wat achter de hand