Augustus 2011 mama's ~deel 2~

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas79, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @merry nou idd het levende bewijs dat die tactiek niet zo waterdicht is.. ;) hadden jullie het initieel ook bij 1 kindje willen houden dan?
    En spannend, je kan bijna zien wat het geslacht van je nieuwe beebje is!

@bumpie lastig he, ik herken dan de neigingom dan maar dingen zonder stukjes te gaan geven, maar ze moet er toch aan wennen lijkt me.. Maar als het echt problematisch is n ze gaat afvallen zou ik het bij het CB vragen..

Hier bijv heeft beebje ca. 10 hapjes op van haar eten.. Ze doet lang over elk hapje, blijft kauwen op de stukjes. Wat nu wel hielp was een paar keer een slokje water erbij geven, dan wilde ze daarna weer een hep. Niet teveel water natuurlijk zodat het niet vult.

Net weer een uur bezig met krijsend beebje in bed.. Bedacht me ineens dat het misschien aan het donker lag, dat het contrast zo groot is als de verduisterende gordijnen ineens dichtgaan.. Bij wijze van 'why not' gordijnen nu opengelaten en ze is gaan slapen. Zou dat het kunnen zijn denken jullie?! Bang, of gewoon te grote overgang naar donker?
    Het wordt straks vanzelf donker buiten natuurlijk.. Is ze misschien ook vroeg wakker, maar ja, beter dan zoveel huilen..

Nu kan mama eindelijk even relaxen :)

Morgen heb ik een dag voor mezelf; shoppen met mijn mams en 's avonds eten en drankje met vriendin. Manlief is bij beebje. Zin in! Toch wel even behoefte aan.

Fijne avond dames!

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ros, gordijn dicht doen al sje zelf naar bed gaat? zou kunnen hoor, ik wilde als kind ook niet in het donker slapen (en heb er nog een hekel aan als ik helemaal niks kan zien)

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Ja Gup ik twijfel of ik dat ga doen, beetje bang dat ze dan wakker wordt.. Kijk zo wel of ik dat aandurf, anders wacht ik we af wat er vannacht/morgenochtend gebeurt.. Ze slaapt nu nog maar kan ook toeval zijn

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Dankje:D

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier ook een gekloot met eten....vooral met brood
    mag m niet helpen...slaat ie mn hand weg
    mijn kind eet zelluf :$ en het baby is er aardig vanaf :)

nou ik ga weer lekker verder werken ;)

6. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hier stond het hele stuk laatst in de krant
    maar krijgt mijn kind geen overgewicht, tenminste kans op omdat het zelf eet heeft het een kans omdat het met een keizersnee is geboren.
    die kinderen hebben ook verhoogd risico.

soms weet ik niet helemaal wat ik er van moet geloven maar ja.

hier eet hij ook alles zelf.
    stukjes fruit uit een bakje, stukjes brood met de vork.
    drinken houdt hij zelf vast.
    hij heeft zijn eigen koektrommel en kiest zelf er 1 uit.

enkel de pap en warme hap help ik hem bij om te zorgen dat het niet overal ligt, maar het is geen puree meer.

mijn vriendin had op ac dezelfde taktiek al merry maar 22 april is toch nummer 2 geboren.
    door een ziekte is waarschijnlijk haar cyclus van slag geweest en werkte het niet meer zoals altijd.

bumpie ik zou me geen zorgen maken volgens mij heeft mirthe ook wel wat om in te teren en ze eten vanzelf meer.
    hier vorige week een hele week dat hij alleen maar wilde slapen en verder amper eten.
    ik gooide het op een groeispurt dan slapen ze vaak meer en hoeven ze minder eten.
    zeker niet terug naar weer fijner voedsel.
    als het lang aanhoudt dan ff bij cb aankaarten.

ros: hoop zo voor je dat de nacht goed is gegaan.
    overdag slaapt ze goed zeg je dus ja je zou moeten kijken wat s avonds anders is, als de gordijnen werken prima toch.
    maar slaapt ze dan zo licht dat je niet de kamer in kan.
    hier kan je met gemak honderd keer heen en weer lopen

vanaf vandaag gooi ik de melkfles bij de boterham eruit, drinkt hij toch nooit en optimel vind hij lekker dus ga dat nu proberen.
    en optimel drink ligt wat mij betreft met suikers dan nog aan de gezonde kant.

klus: zag foto op fb super fiets van dat gaat veel plezier opleveren.
    alleen ff wachten tot hij binnen is en dan kijken wat hidde er van vindt.

er zijn er nu dus al 3 zwanger van dit clubje en heel wat twijfels, spannend hoor of daar nog wat tussen zit.

hier blijft het ook gewoon even bij 1 maar mocht het toch een keer mis gaan wat lastig lijkt met pil en soms condoom dan is het zeker gewenst.

nou nog een dagje werken en vanmiddag weer naar de camping dus zal weinig reageren dit weekend.
    hoop wel een beetje weer want het is zo raar hier.
    dinsdag bloedheet en maandag en gisteren begonnen met noodweer maar om 12 uur sloeg het om en konden we opeens in ons hempje buiten zitten en moest ik zelfs zonnebrandcreme smeren.

fijne dag iedereeen

7. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ ros, gelukkig wilden wij wel een tweede en anders waren we in juli weer begonnen met proberen. Dus nu is het gewoon wat eerder....

Hebben jullie goed geslapen? Blijft moeilijk om erachter te komen wat het nou is.

8. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Hi dames.. Nee helaas was de nacht weer vreselijk.. Heel vaak wakker, huilen/zeuren ze is er ook al helemaal schor van
    Ook irritaties met mijn man, die vindt dat we er gelijk heen moeten als ze een beetje piept, ik vind uit eerdere ervaring van niet..

Beebje sliep al een paar uur, werd wakker toenman rond 12u vannacht thuiskwam en met de deur smeet, ze begon een beetje te zeuren (niet huilen) en man stapt zonder enig overleg daar binnen en gaat haar 'troosten' waardoor ze keihard gaat huilen juist.. Argh! En ik kreeg een verwijt dat ik haar niet genoeg liefde geef dan :O alsof liefde alleen maar gelijk oppakken is.. Werd daar echt kwaad van, nu nog..
    En daarna rest van de nacht mochtik het opknappen want hij slaapt overal doorheen

Anyways, het is maar goed dat ik straks lekker ga shoppen met mn mams, en dat papa beebje heel de dag heeft, even tijd voor mezelf!

@maienditje tja al die onderzoeken en verhoogde risico's.. Ik volg al jaren niet meer wat nu wel en niet goed is, verandert zo vaak! Ook voor onszelf qua alcohol, koffie, etc.
    Als jij goed voor je kindje zorgt en hem goed voedt lijkt er mij niks aan de hand!

@merry ah ja idd iets eerder dan 'gepland' maar beebje kon gewoon niet meer wachten :)

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Lilaa gefeliciteerd!

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Het ging om een groep 1 stoel van mc, die kunnen dat niet.

11. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Bumpie rond 11 maanden is er weer een sprong, dus zou kunnen.

@Pandora wat gaaf dat je een auto van Tooske huurt, wie rijdt?

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Oh ja ook heel handig; ging gisteraaf 'lekker ontspannend' met beebje in bad, had er weer eens zwitsal goedenacht oid badschuim ingedaan ipv badolie die ik normaal gebruik.. Beebje was panisch voor het badschuim! Merkte ik toen we er net in zaten.. Ze snapte er niks van en moest helemaal huilen, zucht.. Dus snelsnel haartjes gewassen (alwaar broccoli in zat :p) en weer eruit.. Beetje jammer!

Ahwell, heb het schema opgeschreven voor mijn man, van eten en slaapjes, en ga me nu lekker opfrissen en zo babyvrij de deur uit, joehoe (als thuismama gebeurt me dat niet vaak )

13. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ros, jouw verhaal is zo herkenbaar. Ml hier zegt dan maar ze keek zo zielig en stak haar armpje naar me uit.... Gelukkig zijn we er nu wel uit, maar ml slaapt ook overal doorheen dus ik ga er toch meestal uit.

En veel plezier vandaag! Als thuismama herken ik dit ook ;). Word voor mij ook hoog tijd dat ik een keer een dagje wegga. Nu moet ik niet klagen want tot het einde van de maand heb ik nog 1 dag per week crèche. Maar dat is ook bijna afgelopen en op die dag doe je toch meestal de dingen die met een kind erbij niet handig zijn!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oke, daniel heeft combi 0/1

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ros, veel plezier!

weer een baggernacht gehad zag ik, jammer:( Hier gaat het weer goed sinds ze geen pap meer krijgt savonds :) met een gewone melkfles slaapt ze tot een uur of 8 zonder wakker worden

16. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ros, was klote zeg. Hier werkt dat ook averechts om haar meteen te troosten bij de eerste piep. Dan zet ze ook haar keel op! Ook in de ochtend als ze al wakker is, dan kleden wij ons eerst aan en als we klaar zijn gaan we pas haar kamertje binnen, als ik eerst naar binnen ga en daarna weer weg dan trekt ze ook haar keel open niet normaal! Ze hebben dat zo snel door nu op deze leeftijd, hoop dat je manlief/vriendlief wel gaat inzien dat meteen troosten echt averechts werkt vaak.... Tenzij ze echt pijn heeft natuurlijk, dan vind ik het anders.

Hier ook als ze de box in gaat, dat accepteert ze meestal goed, maar soms dus niet. Dan laat ik haar even huilen en negeer ik haar even, na een minuutje/paar minuutjes kalmeert ze meestal en gaat ze gewoon zelf spelen! Ik vind dat ze dat echt moet leren, dat ze niet meteen bij elke kik haar zin kan krijgen. Vind echt dat ze daar nu wel de leeftijd voor krijgen.

Natas, ik rij ze zelf :D Superleuk, kan ik een van mn zsp vriendinnetjes in trouwjurk zien!!!!

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Tooske rijdt natuurlijk zelf :D

begin nu toch wel zenuwachtig te worden....mijn vriend gaat dit weekend pak kopen...en ik ga donderdag jurk passen :)
    ringen hebben we op het oog
    zaal voor feest ligt vast....binnen nu en 2 weken aankleding en wensen doorspreken ( lekker flexibel....eigenaar is onze overbuurman )
    en dan ook restaurantje wensen voor eten met de daggasten doorspreken

uitnodigingen heb ik al een tijdje online klaar staan....alleen gegevens nog aanpassen

pfffffff druk mee

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Leuk al die trouwvoorbereidingen en is even wat anders dan werken of zorgen
    Maar wel een extra drukte erbij.
    Hoe gaat het nu met je moeder pandora of als je het daar liever niet over hebt snap ik dat

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    mijn.vader is haar nu.ophalen uit het z'huis
    dus.ik ga daar zo helpen

20. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Fijn pandora, dat je moeder weer naar huis mag.
    En leuk he die voorbereidingen voor de bruiloft! Geniet er lekker van, als het goed is doe je dat maar 1 keer allemaal:p

Hopeloze nachten en moeilijke eters, allemaal lastig, maar inderdaad denk ik dat het bij de leeftijd hoort. Slapen hier heel wisselend (vanacht doorgeslapen tot 6.15:D) en eten meestal goed. Maar paar dagen geleden wou hij ook geen brood, totdat ik steeds een paar stukjes voor hem neerlegde....toen wou hij wel.

Vorige week was ik op een lezing over zindelijkheid bij 2-4 jarigen en daar zeiden ze ook dat peuters in principe 'macht' hebben over 3 dingen, en dat zijn eten, slapen en zindelijkheid.
    Denk dat dat nu bij onze kindjes ook een beetje begint door te dringen dat ze daarmee een soort macht hebben, want dat zijn toch de dingen waar ouders het eerst gek van worden als dat niet goed gaat.
    En dat 's nachts slecht slapen, misschien ligt dat aan de vele nieuwe indrukken die ze opdoen en dat ze veel bijleren in deze periode?

Lilaa: gefeliciteerd!

Hier nu vakantie. Morgen kids nog een dagje naar het kdv en dan lekker de tijd om alvast in te pakken etc.
    Zondag vertrekken we. Eerste paar dagen geven ze nu regen aan, maar vanaf woensdag of zo 23-24 graden. Dat zou helemaal perfect zijn:)

Deel Deze Pagina