Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gister weer echo gehad en alles was goed:)

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik had gedacht dat na de 12wk de kwaaltjes weg zouden gaan, maar bij mij begint het nu dus pas.
    Ik ben niet heel veel aan het overgeven (af en toe), maar
    eet wel heel slecht, moet er niet aandenken dat ik zou eten wat ik normaal eet. Ben wel (ongewild) aan het afvallen, kan gewoon echt niet meer eten dan ik nu doe.
    Heb vandaag alleen een bakje fruit, 1 broodje en een paar happen bloemkool op.

Toen ik gister bij de AH aan de kassa stond toen werd ik ineens helemaal niet goed, was gewoon eng.
    Moet morgenochtend om 7 uur werken, maar zie er zo tegenop. Denk dat ik wel om 4 uur m'n bed uit moet gaan om me enigzins goed te voelen om 7 uur.

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    he bah, das wel vervelend dat je je zo slecht voelt.
    Ben blij dat ik nergens last van heb (even afkloppen).

Hoop dat je je snel beter voelt, om 4 uur je bed uit is ook niet alles .... bleh!

Succes met de kwaaltjes!

Oja en guppekop, gefeliciteerd met de echo :)

4. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo wat is hier weer veel geschreven zeg. Heb eigenlijk alles wel weer teruggelezen maar ben het eigenlijk ook alweer vergeten, oeps...
    Hier nu vanacht terug gekomen vanuit Londen, was echt heel erg gaaf, maar nachtjes van maar 6 uur en dan echt de hele dag lopen met minstens 15 leerlingen onder je hoede is niet goed als je zwanger bent. Kreeg de 2e dag echt zo'n last van mijn bekken dat ik 's avonds van de musical de Lion King amper heb kunnen genieten, zo'n pijn. Maar gelukkig is die nu weer bijna weg. Zou zo weer terug willen, maar dan samen met mijn lief en dan op mijn eigen tempo. Maar had het absoluut niet willen missen.
    De leerlingen wisten het ook nog niet, denk dat ze nu wel echt iets door hebben, maar waren sowieso heel erg lief voor me en dat voor techniek jongens 4 vmbo, zo'n schatjes zijn het dan....

5. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Goede morgen allemaal

las dat er weer heel wat goede echo's waren. Gaaf! Gefeliciteerd!

@ bumpie: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ hier: gister voor het eerst echt overgegeven. Heb vreselijke last van slijmvorming in mijn keel waardoor ik zoveel hoest dat ik ga spugen. Nu heb ik gelezen dat de meeste hoestdranken tijdens de zwangerschap afgeraden worden. Weten jullie welke hoestdrank wel mag? Ga vandaag ook maar even langs de apotheek.

fijn weekend allemaal!

6. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    nou hier was de echo ook weer goed gisteren.
    termijn klopt nog, dus toch verder dan mijn banner.
    ik was 12 weken en een paar dagen.
    maar ach ik hou alles wel zo hoor.
    het kind had alles wat er op en aan moest zitten en lag er lief bij zij ze, wel verstopte het zich.
    het hartje klopte ook nog in volle regelmatig, het ook echt gehoord nu voor de eerste keer.

dus mensen mogen het nu wel weten, hou het niet meer specifiek voor me.
    met alle klachten gaat het nog steeds prima.

hier waren veel zieke kindjes deze week dus had een rustig week, heb ik ook wel eens verdient vind ik zo

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie, proficiat met je baan! Wat een heerlijk vooruitzicht zeg!

Alle dames met een goede echo, geniet ervan :)

Wij afgelopen donderdag de 12 weken echo gehad. Alles goed! Ben 2 dagen vooruit gezet, dus uitgerekende datum is nu niet 9 maar 7 augustus. Ze hebben naar de armpjes en beentjes gekeken, ze zagen het hartje in de navelstreng kloppen, maagje was gevuld met vruchtwater, dus dat was ook goed (betekend dus dat die kleine smurf vruchtwater drinkt en dat schijnt zo te horen), hersentjes hebben ze naar gekeken, kindje is opgemeten en we hebben het hartje gehoord.

Bij mij heeft misselijkheid plaatsgemaakt voor vermoeidheid. Maar ben liever moe dan misselijk! Ook al is heel moe zijn ook niet fijn, maar ik plan door de week gewoon niets in de avond en in het weekend ook niet te veel, zodat ik gewoon mijn rust kan nemen die ik blijkbaar erg hard nodig heb nu. Lig er om 9 uur / half 10 in 's avonds, maar werk wel zo'n 45 uur per week.

Op naar het 2e trimester ja! Ik heb deze week een kast en commode gekocht via Marktplaats, grenen white wash, landelijke stijl met bordjes erop met 'jasjes', 'broekjes' enz. Ziet er echt heel mooi uit! En dat voor een heel mooi prijsje! Bedje mag ik van mijn zus gebruiken en is ook grenen white wash. Ga vandaag de betreffende kamer een beetje leegmaken, leuk om daar nu mee bezig te gaan ja!

Dames die nog misselijk zijn, een hele dikke knuffel van mij!

Weet er iemand trouwens hoe het werkt als je na je verlof wil stoppen bij je huidige werkgever? Ik werk parttime bij mijn vriend op de zaak en parttime bij een ander bedrijf. Ik wil mijn parttime baan opzeggen, maar weet niet of ik dan ook tijdens mijn verlof nog betaald krijg? Alvast bedankt voor jullie info :)

8. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nee toch???? Heb altijd gehoord dat dit NIET mag.....

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
  10. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Gisteren termijnecho gehad:D Was echt zooo supermooi om te zien, ons kleintje was zich goed aan het bewegen met de armpjes en beentjes:D Ongelofelijk mooi:D

Ik ben 2 dagen vooruit gezet, dus niet 10 augustus, maar 8 augustus uitgerekend.

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hallo tooske,

het ligt misschien aan je cao.
    maar ik weet van de tijd dat ik nog bij mij werkgever werkte en ik een collega had die 36 uur werkte, dit ook tijdens haar verlof aanhield.
    maar toen ze terug kwam had ze gemeld nog maar 20 uur te willen werken, conceqentie ze moest al het geld wat ze in haar verlof heeft gekregen voor die 16 uur meer zeg maar terug betalen.
    dus ja het ligt misschien natuurlijk wel aan je baas maar ze zullen denken dat je hem misbruikt om pas na je verlof te zeggen ik wil weg.

succes ermee

12. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Gefeliciteerd met de goede echo's!

Hoe gaat het met jullie buikjes? Hier zie je eigenlijk allen in de avond een buik, maar in de ochtend valt t heel erg mee!
    Ik draag altijd lage spijkerbroeken, nu heb je bij de hema van die knoopsgatenvullers (zo'n lapje met extra knopen, zodat je toch je knoop open kan houden, maar dan och dicht is, ideaal!!

13. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi mammie's,

Is al weer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb. We hebben het op het moment heel erg druk met twee huizen, kindje, werk, studie, feestjes, etc etc. Maar ik lees regelmatig even bij hoor! Met mij is alles goed! Vandaag even een dipdagje. Ik heb me de afgelopen twee weken echt superfit gevoeld. Gisteravond tot 2.00uur met een vriendinnetje zitten kletsen, dus ook een beetje kort geslapen. Ik zou vandaag eigenlijk mee gaan klussen, maar ik kon vanochtend echt mijn bed niet uitkomen. Dus ff die rust pakken!!!

Donderdag hebben we de nekplooimeting...ik ben nu nog niet zenuwachtig, maar dat komt nog wel, haha!

Ik ga proberen om meer actief te zijn op het forum!!!

Knuffel dootje

14. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Succes met de nekplooimeting, het fijne is dat je een hele lange echo krijgt! Heb jij al bloed geprikt?

Wij kregen direct de uitslag!

15. Augmam

Augmam Actief lid

4 dec 2010
    113
    0
    0
    Zweden
  16. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rauwe ham ook niet, gewoon alles wat niet gegaard is op een of andere manier :) Dus je mag bijna alles wat wel gegaard is!

Dootje, wat een drukte zeg, wel fijn dat met de beeb alles goed gaat! Succes met de nekplooimeting!

Maienditje, bedankt voor je info. Wel raar dat ze een gedeelte moest terugbetalen, de werkgever krijt namelijk alles vergoedt van het UWV.... Al zou ik het nooit zo aanpakken om pas NA je verlof te zeggen dat je minder wil gaan werken. Ik wil het wel tijdig tegen mijn baas zeggen dat ik na mijn verlof ga stoppen, maar wordt natuurlijk nog wel graag tijdens mijn verlof ook nog betaald. Volgens mij als IK mijn baan opzeg tijdens mijn zwangerschap en ik geen aan dat ik het wil opzeggen per einde van mijn verlof dan moet het volgens mij toch wel goed zijn? Mijn baas mag MIJ namelijk niet ontslaan als ik zwanger ben....

Suzanne, ik heb 's morgens ook nog niet zo veel buik, 's avonds meer ja. Ik doe een elastiekje om mijn knoop en door mijn knoopsgat van mijn spijkerbroeken :D

Zijn jullie afgevallen of aangekomen tot nu toe? Ik was bijna 3 kg afgevallen tijdens de 6/7/8 weken, maar nu zitten die er weer bij, dus ik zit nu op niks erbij, niks eraf. Mijn zus is bij haar kids 23 en 25 kg aangekomen, ik hoop niet dat ik haar achterna ga :$

17. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Tooske, kan je niet bijv 2 weken na je verlof je baan opzeggen? Dat je het toch te veel vind... Dan word je tijdens je verlof wel betaald, alleen moet je daarna dan nog wel even werken i.v.m. opzegtermijn.

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    #2558 Ghurabaa, 22 jan 2011
    Laatst bewerkt: 22 jan 2011
  19. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    @Ghurabaa
    Ik zie geen kinderwagens als ik je link open.

We zijn wel een beetje aan het rondkijken voor een kinderwagen.
    Waarschijnlijk word het een Mutsy 4rider of een Bugaboo Cameleon.
    Vind de Mutsy mooier, maar de Bugaboo is vrij klein als ie ingeklapt is en dat is wel heel handig voor mij aangezien het wel prettig is als ie ook in mijn auto kan (een Smart, heeft nog best een redelijke achterbak voor zo'n kleine auto).

Op marktplaats zie ik ook de Bugaboo Frog en Bugaboo Gecko staan, maar kan nergens vinden of je daar ook de bekleding van kan wisselen enzo.

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik heb bij de eerste een Stokke gekregen van mijn moeder! En die doet het nog steeds prima. Niets meer aan doen en een echte aanrader een Stokke.

Deel Deze Pagina