Goede morgen allemaal, gefeliciteerd met alle mooie echo's en met het behalen van de 12 weken! zag ook al wat mooie buiken langskomen. Passen jullie jullie gewone broeken nog? Hier nog wel, terwijl ik vorig jaar toen ik een mk had al heel snel mijn broeken niet meer passte. Maakt me best onzeker! heeft iemand hier ook nog geen buikje? xxx
Ja, met 5 weken al! Ze zeiden toen dat wij net op tijd waren.... Dat geldt ook voor het kdv. Dat moet hier echt hoor. Bij mijn eerste stonden wij bij 6 crèches ingeschreven en op alle 6 geen plek! Dat overkomt ons dus niet meer...
Ik heb ook kraamzor geregeld bij isis heb al een map thuis gekregen het lijkt hier steeds beter te gaan met de misselijkheid wel nog heel moe zit ook nog in de ziektewet heb het felicitas pakket aangevraagd gister een tijdschrift gekregen over zwanger zjn leuk dinsdag de tweede contole bij de verloskundige hartje horen joepie
@ kraamzorg heb het direct na 12-weken-echo aangevraagd + aan verzekering doorgegeven.. durfde het eerder nog niet te doen, wilde eerst goede echo zien.. @klachtjes hier ook de misselijkheid een stuk minder maar de vermoeidheid een stuk meer.. na een paar uurtjes werken of andere activiteit ben ik gelijk supermoe, lig ik rest van de dag voor pampus op de bank. sporten jullie eigenlijk (nog)? of doen jullie speciaal iets om conditie nu op peil te houden? ik merk dat na een paar weken 'ziek' thuis mijn conditie echt slecht was en heb wel het gevoel dat het belangrijk is deze op peil te houden, met oog op rest vd zwangerschap en de bevalling.. ik probeer genoeg te lopen en te fietsen maar echt sportief ben ik niet..
Moet je perse de zorgverzekeraar inlichten dat je zwanger bent, komen ze wel vanzelf achter als ze een declaratie van de echo binnen krijgen toch. Heb de huisarts ook niet op de hoogte gesteld trouwens, hoeft niet perse toch? Zeg het wel een keer als ik er weer een keer kom.. (of is dat niet verstandig?)
hier ook al de kraamzorg geregeld, belde mijn verzekering voor het aanpassen van mijn pakket en toen werd er meteen gezegd dat ik me maar meteen beter daarvoor aan kon melden. Dus zo gezegd zo gedaan. Verder broeken passen nog wel, maar doen zeer onder mijn navel, loop al 2 weken met zw broeken aan. Huisarts wordt toch doorgegeven door de verloskundige of niet. Ben eigenlijk nog nooit bij mijn huisarts geweest en zit er al ruim 2 jaar bij. Vroeg het altijd bij de gyn, kwam daar toch zo vaak. Nou fijn weekend allemaal
Je zorgverzekeraar moet je wel inlichten. Mijn zorgverzekeraar heeft een aparte afdeling waar je naartoe moet bellen om kraamzorg te regelen, zij doen dat namelijk voor mij. En ik krijg van mijn zorgerzekeraar ook een kraampakket. Dus denk wel dat het handig is (en misschien krijg je ook nog voordeeltjes) om het bij hen aan te geven. Ik woon niet in een grote stad, dus denk dat kraamzorg en kinderdagverblijf wel zal meevallen. maar ga toch maar even kd ook inschrijven volgende week.
Hoi hoi , kraamzorg heb ik een paar weken geleden al geregeld ! Zij hebben het ook gelijk aan mijn verzekering doorgegeven en daar kreeg ik laatst ook bericht van. @zj84 kun je tussendoor dan je pakket nog aanpassen dan ? wist niet dat dat ging. Vandaag de kinderwagen besteld. We hebben voor de Joolz Day gekozen. In het zilver. Hadden geluk hij was gisteren nog 100 euro gezakt in prijs . Vond hem echt fijn . buggy uitgeprobeerd en mijn zoontje paste er nu ook nog normaal in . In de quinny wat ik nu heb is het net een reus ! hihi. Hij was helemaal in zijn element. alles wat in de babydump stond was voor de baby, maar die moet alleen nog groter groeien , want die zit nog in de buik. riep hij dus effe door de hele zaak. haha. Ik denk trouwens dat ik beeb afentoe voel, maar weet niet of dat al zo vroeg kan. Jens voelde ik met 18 weken.. Nou welterusten ..
zo laatste dagje van het weekend. in het weekend neem ik het er nu echt van om gewoon naast het verplichte huishouden languit op de bank lig. wel leuk om al wat buikjes te zien. omdat ik hier wat voller bent vind ik een stukje onderbuik wel harder maar zonder begin foto kan ik niet 100% zeker zeggen dat het van de zwangerschap komt. wel jammer dat ik nooit een foto heb gemaakt, dan kon je vergelijken en zag je vast verschil. kinderdagverblijf moet je inderdaad snel regelen ook al woon je niet in de stad. hier zeg ik altijd zodra je kenbaar wilt maken dat je zwanger bent gewoon opgeven. je kan later altijd de dagen nog wijzigingen en in het ergste geval afzeggen door een miskraam ofzo. je betaalt dan alleen de inschrijfkosten. de kraamzorg wil ik hier ook regelen maar omdat ik gewoon met mijn eigen bedrijf zit die ik door draai denk ik voor de wijkhulp te gaan. gewoon 3 uur per dag ( 8 dagen lang) zorg voor jou en kind , medisch en dan gewoon even bedden verschonen en sanitair poetsen. de rest lukt zelf ook wel of me moeder die heeft ook express vrij. de verloskundige zei wel vraag gewoon alles aan dan kan je het later minderen. maar wil ook mij man hier in betrekken maar dat soort dingen intereseren hem niet, enkel achteraf zegt hij :'' ja mij vraag je niks''. weer typisch mannen. nou vandaag moet ik me nog eens verzetten voor de boekhouding. loop wat maandjes achter en moet natuurlijk alles voor 1 april bij de belasting doorgeven. ik wens iedereen weer een fijne week en hopelijk gaan de kwaaltjes langszaam naar de achtergrond nu de meeste over de 12 weken zitten.
kraamzorg: hier ook geregeld tijdje terug 12weken vandaag nog ff snel buikfoto erbij en dan ga ik naar bed! in de hoop dat mn kleine man nu eindelijk weer eens nacht doorslaapt tot uur of 8/9 (foto is nog van 17-1, nieuwere volgt spoedig!)
Wat een mooie buikjes zeg echt leuk he Ik heb wel mijn pakket aangepast bij de verzekering (aangezien je anders niet verzekerd bent mocht er iets gebeuren en er medische kosten zijn, geloof ik ... Kraamzorg gaan we morgen regelen
Hier ook een buikfoto van vandaag: OEI check die (.)(.) hihi, zijn nog nooit zo huge gewest voor mijn doen
Zag deze lijst voorbij komen.. Pruts27 die heeft zich afgelopen week afgemeld.. Zij kan dus bij de vlindertjes ( als er niet toevallig nog een pruts is)
Nee heb mijn zorgverzekering al in december (eind) aangepast en toen kreeg ik dat te horen. Bij mijn zorgverzekeraar regelen ze dat ook voor je, gelukkig. Wat hebben jullie allemaal mooie buiken zeg, voel me wel heel dik tegen over jullie, maar ja niets aan te doen.
Jeej wat een leuke buikjes allemaal al! Ik ga ook maar eens een pic maken en plaatsen, leuk om te vergelijken @Ros: sporten doe ik nu helemaal niet. Werken alleen is echt al meer dan genoeg, ben zo ontzettend moe. Terwijl ik normaal door de week echt wel veel onderneem, maar dat zit er dus echt niet in nu. Wil straks als ik weer meer energie heb gaan zwemmen, lijkt me wel lekker met die buik lekker dobberen
Tooske, bedankt voor je reactie op mijn vraag wow Sammie88 ik vind jouw buikje echt al zeer duidelijk! en dat met 10 weken.. zijn het er geen twee? ik zocht een foto'tje van mijn buik maar de kaartlezer doet raar dus kan hem nog niet posten, wilde 'klagen' dat je bij mij nog niks ziet maar toen ik naar de foto keek moest ik toch het tegendeel bekennen, haha. echt leuk dat dat nu begint te komen, dat het zichtbaar wordt fijne dag allemaal!