Hoi hoi, Gister maar even zorgverzekering gebeld voor kraampakket en gelijk ook gebeld voor kraamzorg.. Bij mijn dochter had ik dit allemaal al geregeld toen ik de eerste echo had gehad en dus bij 9 weken zwangerschap en nu denk ik elke keer ik moet het toch echt regelen!
Ik ben vandaag weer voor controle bij de vk geweest voor controle. Hartje klopte lekker snel en'ze kon voelen dat m'n baarmoeder goed was gegroeid. Toch steeds weer een opluchting als ik het hartje hebt gehoord. Nog 2 weken dan hebben we de pretecho en over 4 weken moet ik weer terug naar de vk voor de volgende controle.
hier alles goed, ben vandaag minder moe en bandenpijn valt ook mee na weekend veel pijn (tja, moet je maar minder doen/lopen). Alleen mn kleine ventje is ziek Maar hij eet en drinkt nog goed, hij piept wel veel en wil veel op schoot, ach, dan houdt mama ook dr rust Morgen is het een jaar geleden dat ik was uitgerekend! kon toen echt nog niet bedenken dat ik nu weer zwanger zou zijn, was het toen zo zat! en toen bleeftie nog 9dagen zitten...
Hallo, kom ook weer eens binnen vallen. Hoop dat alles goed met jullie gaat!!! Hier vandaag de 2e controle gehoord, hartje geluisterd en alles groeit goed en doet het prima. Ook afspraak gemaakt voor de 20weken echo, 17 maart mogen we heen!! Over 4 weken de volgende controle. Gaat wel snel maar dat kan ook komen omdat er natuurlijk al twee rondlopen/kruipen waardoor de tijd toch al sneller gaat. Verder vandaag een verstandskies laten trekken en ben blij dat ik er vanaf ben, heb gewoon een week lang met pijn gelopen dus dit is echt een opluchting!
Vandaag voor de tweede keer naar de verloskundige geweest hartje vond ze gelijk ,mooi buikje begint hier echt te groeien heb vorige week zwangerschapskleren gekocht. Misseijkheid word steeds minder was vandaag ook niet zo moe ik hoop dat we de ergste kwaaltjes hebben gehad
Hallo allemaal. Hoe gaat alles bij jullie, helemaal gelukkig!? Hier alles toppie, op de moeheid na. Ik ben gelukkig over mijn misselijkheid en braken heen. Het enigste wat ik niet meer kan verdragen is vet eten, dus voorlopig geen MCDonalds meer Hoe gaat het met jullie broeken en buikjes? Ik pas nog prima in mijn kleding en mijn buik is opgezet. Over mijn borsten kan ik zeggen, mijn man vind het geen probleem Hoe gaat het met jullie afspraken bij de verloskundige? Ik mag de 7de weer terug, voor de derde afspraak. Zou ik weer een echo krijgen? De eerste twee keren, met de 7de week en 11de week, heb ik echo's gehad. Deze vind ik zo bijzonder! Het hartje zien en horen kloppen en ukkie was de laatste keer al flink in beweging Tja, das ons koosnaampje voor de kleine baby UKKIE Willen jullie graag weten of het een jongen of meisje wordt? Wij zitten in twijfel. Dit is ons eerste kindje en ik zou het wel praktische vinden, maar kan mijn mond niet houden haha Mijn man wil het niet weten, dus dan doen we het gewoon niet . . . Dat zeg ik nu heel stoer . . . De huisarts is op de hoogte, verzekering is geregeld en aangemeld voor de kraamzorg. Nu nog twijfelen over opvang regelen, kinderdagverblijf of gastouder . . . Lastig . . . Binnenkort maar eens lekker gaan shoppen Succes allemaal en veel plezier met de zwangerschap! Groetjes Linda
Ik heb vandaag de nekplooimeting gehad! De kans was 1 op 11365 dus helemaal top. We waren echt super blij. Jammer genoeg wilde ze nog geen voorspelling voor het geslacht doen. Dat wilde ik wel heel graag weten! Maar oke, over 3 weken heb ik weer een date met de gyn. Ik heb wel al alle kleurstalen in huis en het kamertje is in mijn hoofd al klaar. Ook het kaartje trouwens hihi. Zijn jullie allemaal al bezig met een naam?
jeeeeej, allemaal goede echo's en druk kloppende hartjes, mooi zo wordt er naar het hartje geluisterd bij de normale controle bij de vk...? wij mogen de 21e pas weer.. wil ook wij hebben besloten om het geslacht van de kleine een verrassing te houden.. ben wel erg benieuwd en wilde het eerst wel weten maar dan voor de rest (fam. en vrienden) geheim houden maar ben bang dat we ons dan toch een keer gaan verspreken, haha... en lijkt me ook wel heel bijzonder als het echt pas bekend wordt, ook voor ons, als het eruit komt.. dus we oefenen ons geduld, hihi
Knap hoor, degenen die besloten hebben het een verrassing te houden wat het wordt! Ik ben echt veeeel te nieuwsgierig hoor en gelukkig wil vriendlief het ook graag weten Had trouwens via mijn zorgverzekering opgegeven dat ik kraamzorg wil via Homecare, nu blijkt dat ze daar een 'positief borstvoedingsbeleid' voeren. Dat wil zeggen dat Homecare uitdraagt dat borstvoeding de eerste keuze moet zijn. Ja hallo, dat stond niet op hun website en ik wil flesvoeding gaan geven. Daar heb ik dus echt geen zin in.... Dus ik ga maar op zoek naar een andere organisatie. Ik woon in Noord-Brabant, iemand nog tips? Thebe misschien? Gaat er trouwens nog iemand naar de 9 maanden beurs? Bij de Kruitvat krijg je (bij besteding van minimaal 15 euro) gratis 4 avondkaarten voor donderdag of vrijdagavond, zijn normaal 10 euro per stuk. Dus ik denk dat ik vrijdagavond ga met mijn moeder en zus.
Hmm hier moet ik de kraamzorg nog regelen ... morgen weer een dag Wij wilen het wel graag weten, maar aangezien mijn man weer weg is, gaan we dat pas meemaken bij de 20 weken echo.... da's wel vol te houden tussendoor ga ik nog wel even naar de verloskundige en kan ik toch nog even het hartje horen
hallo, hier willen we het geslacht ook weten, daarom hebben we met 16 weken al een pretecho, geslachtsbepaling. al hebben we helemaal geen voorkeur en droom ik ook nog niet over het geslacht. gezondheid staat boven aan. manlief wilt het nu wel het liefst voor ons zelf houden en de rest ziet het dan wel bij de geboorte wat het is. de kamerkleurtjes zijn voor ieder geslacht mogelijk enkel willen we wat leuke kleertjes, geslachtsbepalend kopen. wij hebben de geslachtsbepaling de week van de 9 maandenbeurs dus daar gaan we zeker heen. vorige jaar met de avondkaarten van kruidvat naar huishoudbeurs geweest en natuurlijk al voor de gein over de 9 maanden gelopen. nu willen we liever zaterdag het is ook 2 uur rijden voor ons en dan na je werk, we nemen nu dan liever de tijd. gisteren heb ik ook de verzekering gebeld, we konden kiezen uit de 2 kraambureau's hier dus even een keuze maken en dan aan hun doorgeven zodat ze het kunnen geregelen.
oh ja de kaartjes zijn hier ook al helemaal duidelijk. uit die boeken vinden we nooit wat mooi dus zoals gezegd het word een creatief knustel. al een beetje begonnen. gisteren bij de drukker wel de kaartjes opgehaald waar alles op moet komen. nu voelen we ons nog goed hé. tekst voor de binnenkant zijn we al uit en de kaart krijgt de kleuren van de kamer lime groen en aqua blauw. namenlijst word steeds langer met favouriete al blijven de jongensnamen achter. als we het geslacht weten gaan we strepen zodat we 1 naam over houden. en dan voor de zekerheid ook maar voor het andere geslacht een reservenaam ik hoor hier nog wel eens dat ze het toch mis hadden
Verstandig om ook een naam te kiezen voor het andere geslacht! Toen Lotte geboren werd had ik ook al een naam en zelfs een kaartje klaar liggen voor als het toch een jongen zou zijn. Ik heb iedere week een echo gehad en het had niet duidelijker kunnen zijn maar toch haha. Ik had iemand in mijn pufclub die het echt meemaakte dus zo gek is het niet. Het begint voor mij nu allemaal wel wat meer te leven. Mijn buikje is al behoorlijk zichtbaar en na die goede combinatietest van gisteren durf ik er ook echt in te geloven. Mijn man en ik hebben een geweldige naam bedacht voor een meisje dus nu is het echt ECHT! hihi
Hmmm namen zijn we nog niet aan begonnen... we wachten wel tot 20 weken... da's minder piekeren... Ik heb de angelsound besteld Ben benieuwd, gewoon leuk voor de heb... Ik was eigenlijk niet van plan naar een cursus te gaan.... wat zijn jullie ervaringen met (pufcursussen etc.) vinden jullie het nodig en/of heeft het jullie geholpen? Of zou je ookw el zonder kunnen?
Ik heb wel een cursus gedaan bij de eerste, mede omdat mijn goede vriendin gelijk met mij liep maar ik vond het niet echt bijzonder. het is wel lekker klagen zo met elkaar! Maar ik heb een geplande ks gehad dus dat puffen ging niet meer op haha.
Hoi allemaal! @Tooske, toevallig had een kennis van mij ook homecare en ze gaf fv. dat heeft ze altijd vrij stellig aangegeven en er werd dan ook niet moeilijk over gedaan. daarnaast is er denk ik geen kraamzorg te vinden die geen positief bv beleid voert over cursussen, ik heb zwyoga gedaan. enorme aanrader, vooral omdat je leert niet te persen door druk op je hoofd te zetten, maar echt alleen op je buik. dus geen koppijn, witte lippen, gesprongen aders, enz. vriendin van mij kreeg migraine tijdens het persen en dat had hiermee voorkomen kunnen worden. daarnaast heb ik een weeenstorm gehad en dat heel rustig doorstaan, vond het zelfs meevallen. had het ademen echt heel goed onder controle. de namen hier zijn zo goed als gekozen, wel fijn. kamer hoeven we niet over na te denken, want kruimel komt bij Ties op de kamer te liggen, en die is groen/wit. kaartje is ook al klaar, vorige keer maakte mijn man die pas in de kraamweek, dus dat wilde ik nu voor zijn verder hier alles goed, alleen geen energie meer: normaal gesproken fiets ik naar mijn werk (40 min) en nu lukt dat gewoon niet meer. traplopen, praten tijdens lopen, heb er geen adem meer voor. gister de vlos voor gebeld en die zei dat het normaal was. vooruit dan maar....
Wat betreft cursussen volgen: Mijn man en ik gaan waarschijnlijk de cursus 'Samen bevallen' volgen. Dit is de enige cursus waar de partner ook elke keer bij aanwezig is en door het kleinschalige aspect trekt ons dit zeer aan. En tjeez...wat zijn jullie al vroeg met de geboortekaartjes, haha. Lijkt me zo leuk om dat uit te kiezen!
Samen? Hmmm tja dat wordt lastig aangezien mijn man vaak weg is... daarbij denk ik dat we helemaal in de deuk liggen om zoiets samen te doen hihi