Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Heb eerlijk gezegt nog niet echt nagedacht over bv of fv.... Denk dat ik de eerste weekn alleen BV ga geven, en daarna al na 6 weken ga afbouwen en fv ga geven. Ik moet na 12 weken gewoon weer werken en maak dan lange dagen en NEEEE ik wil echt niet kolven op het werk! Ze zien me aankomen zeg!

hahaha die maienditje die niet elke keer de lul wil zijn hahaha kan ik me heel veel bij voorstellen :)

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie gefeli met het horen van het hartje, wat fijn!! :)

@ borst- of flesvoeding: ik ben van plan borstvoeding te geven, ik vind het wel zo natuurlijk (prachtig geregeld toch van de natuur) en volgens mij is het ook het beste voor het kindje.. ik ga nog wel naar een workshop borst- en flesvoeding van de kraamzorg dus dan hoor ik wel alle ins en outs :)
    was voor mij tot nog toe geen twijfel, maar goed, iedereen moet haar eigen afweging maken natuurlijk!

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie, wat fijn dat jullie het hartje gehoord hebben!

Bedankt voor jullie verhalen over borst-/flesvoeding dames! Ik vind het juist goed om meerdere ervaringen en ideeen te lezen. Het idee van een combinatie staat me ook wel aan, alleen heb ik begrepen dat een kindje vaak de fles dan niet wil, maar dat zal ook wel weer van je kind afhangen. Ach, hebben ook nog wel even de tijd om te beslissen natuurlijk, maar ik vind het wel fijn om me al goed in te lezen en er al over na te denken. Volgens mij geeft mijn kraamzorgorganisatie ook cursussen.

4. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ga voor bv. Eigenlijk ook geen twijfel over geweest. Maar het is inderdaad wel slim om wat cursussen/voorlichtingsavonden hierover bij te wonen inderdaad.;)

5. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk! Wij gaan precies gelijk op qua zwangerschap!:D

6. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hallo liftrasa,

daar is het forum toch voor om je ervaringen te delen.
    en elkaar tips en adviezen te geven.
    uiteindelijk blijft het iemands eigen beslissing wat ze doen en hoe ze het doen.
    en we respecteren ieder zijn beslissing.

het is juist ook fijn om ervaringen te lezen van andere bij ons is het de eerste dus ja ik ga nog maar af op alle verhalen en info op internet.

7. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Lori, ja leuk

Allemaal, ik ga ook weer borstvoeding geven heb ik bij mijn zoontjes ook gedaan ging heel goed en het is zo leuk.

8. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede

Gelukkig word er hier zo over gedacht.
    En inderdaad vooral bij een eerste is het erg fijn om ervaringen te lezen van verschillende mensen.

Voor wie meer informatie wil over BV raad ik aan om eens op Welkom te kijken.
    Ik heb hier bij mijn eerste zwangerschap veel gelezen over BV.

9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor tip van de zw gym.

Net weer een mooie echo gehad van onze uk, alleen bijna niet op de foto te krijgen of te meten, was erg erg erg bewegelijk. Ruwe schatting was dan ook ruim 8 cm.
    Ik moet eind maart terug voor de 20 weken echo, kan niet wachten.

Borstvoeding ga het gewoon proberen en merk het wel.

10. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Heej meiden,

Ik zal ook ff mijn ervaring delen wat betreft bv en fv.

Tijdens de zwangerschap van Roos wist ik 100000% zeker dat ik bv zou gaan geven. Naar een cursusje geweest, goede kolf aangeschaft en de hele mikmak voorbereid.

De eerste paar dagen gingen wel goed, Roos had de slag snel te pakken en de 'productie' kwam snel op gang. Maar ik had niet verwacht dat je er zoooooooo veel tijd mee kwijt zou zijn. Ik moest Roos die dagen om de twee uur aanleggen en ik was toch al gauw een half uur bezig met een voeding (en dat dan dag en nacht). Maar ik voelde me verder prima op mijn roze wolkje, dus kon het wel aan.

Na een aantal dagen kreeg ik last van tepelkloven (au au au) die telkens dieper werden en tot bloedens toe. Maar ook dat kon ik nog aan.

Aan het einde van de kraamweek begon de ellende eigenlijk pas echt. Ik had veeeeeeeeels te veel melk en mijn toeschietreflex was echt gigantisch hard. Als ik in mijn tieten kneep kwam er een straal uit die wel 3 meter ver kwam (echt, ik overdrijf niet!). Omdat het toen 30 graden was, bleven mijn borsten maar lekken. Ik liep de hele dag in natte shirts en de zoogkompressen waren na 5 minuten alweer doorweekt. Ik werd er helemaal gek van. In de tweede week kreeg Roos last van die enorme hoeveelheid melk. Ze kreeg het niet weg en lag te piepen als een cavia aan mijn borst. Daardoor slikte ze veel te veel lucht in en kreeg ze enorm last van krampjes. De enige manier om haar te troosten was (je raadt het al) aan de borst. Dus we kwamen in een vicieuze cirkel te zitten. Roos wilde alleen maar bij mij zijn. Slapen in haar bedje ging niet meer en op een gegeven moment huilde ze zelfs bij papa. Dus ik sliep met Roos op mijn buik/aan mijn borst, terwijl Pim wakker naast ons zat om het in de gaten te houden. Het was een drama! Dus hulp ingeschakeld van een lactatiedeskundige. Zij adviseerde om te gaan kolven en om en om een flesje te gaan geven. Maar Roos pakte de fles niet goed, waardoor ze na een uurtje al weer bij mij wilde drinken. Hierdoor kreeg ik alleen maar meer melk. De tepelkloven werden ook erger en erger en het voeden en kolven deed me echt gigantisch veel pijn. Ik zat alleen nog maar te huilen.

Na 5 weken aanklooien zat ik te kolven en iets ging er niet goed. Mijn borst deed ineens super veel pijn. Toen ik het kolfapparaat er af haalde zag ik dat mijn tepel en de plek er omheen echt paars/blauw was. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad zeg!!! Toen was ik het zat. Ik was alleen thuis, heb Roos huilend van de honger in de wandelwagen gelegd en ben naar de kruidvat gelopen om flesvoeding te kopen. Thuis meteen een flesje gemaakt en gegeven...geen krampjes en ze viel in slaap (wauw!) Na een uur sliep ze nog (wauw!), na twee uur sliep ze nog (nog nooit mee gemaakt!) en na drie uur wilde ze weer gevoed worden. Ze pakte meteen de fles en dronk hem rustig op. Na die fles heeft ze voor de eerste keer naar me gelachen!!! Ik heb zitten janken van geluk. Toen Pim thuis kwam wist hij niet wat hij zag en was hij het meteen met me eens dat het beter was om te stoppen. Pas na 5 weken ben ik echt van mijn dochter gaan genieten!!!

Achteraf gezien had ik mijn gevoel moeten volgen en veel eerder moeten stoppen. Maar er zijn gewoon vrouwen die het niet met mee eens waren en hebben zitten pushen om door te gaan. Zij gaven mij het gevoel dat ik faalde wanneer ik zou overstappen naar fv. Dat gaat me dit keer echt NIET meer gebeuren!!!

Ik ga bij frummel starten met bv en lukt het niet, jammer dan!!!
    Mij krijg je niet meer gek hoor!!!

xxx

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Jemig wat een verhaal! Ik denkd at ik ook niet te lang ga aanklooien hoor! Bij mijn zus is het allemaal goed gegaan met bv en haar kids, maar een collega van mij had een baby die zo hard zoog dat die bijna de tepel eraf zoog (zo'n hoge zuigkracht), die is ook overgegaan op advies van de kraamhulp.

12. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ja precies, het is gewoon het slimste om er redelijk neutraal in te gaan. Ik moest en zou bv geven van mezelf en dan nog die invloed van de zogenaamde deskundigen erbij, zorgden ervoor dat ik mezelf echt helemaal 'kapot' maakte. Ik vind het nu echt erg dat ik die eerste weken zo heb moeten ervaren (ik kan ze tenslotte nooit meer overdoen). Ik vond Roos een klein monster en dat zei ik ook gewoon hardop. Ik weet nog dat mijn ouders en schoonouders daar heel erg van schrokken. Nu schaam ik me daarvoor, maar ik was echt ver heen hoor. Probeer het maar om 5 weken lang maar 2 a 3 uur te slapen en dan die onmenselijke pijn. Maar nu genoeg geklaagd, want dit keer gaat alles anders :)

P.s. niet te veel schrikken van mijn verhaal, want uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we nu het meest vrolijke, blije, liefste, slimste en gezondste meisje van de wereld ;)

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeejl, jeej heftig Dootje! ALS ik ervoor kies om het te gaan proberen, dan ga ik er ook heel open in. Dus inderdaad mezelf niet gek laten maken: vind IK dat het niet gaat, dan kap ik ermee! Thnx voor je ervaringen delen, hebben wij veel aan!

14. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    @ Bumpie super dat je het hartje gehoord hebt vandaag !!

@bv of fv. Ik ga fv geven. Bewuste keuze. Ik ben zelfstandig en heb maar 5 tot 6 weken na de bevalling. Deze wil ik dan ook zoveel mogelijk rustig aan doen en dan niet gaan klooien met bv en niet willen lukken enz. Heb mijn zoontje ook fv gegeven. Nou hij is gewoon groot geworden. hihi
    Wel heel erg geklooid met welke voeding in het begin. Mijn borsten hebben mijn hele zwangerschap gelekt niet normaal. De nacht voor mijn bevalling heel erg. Jens was geboren en ik heb niet meer gelekt. Ik had een hoge bloeddruk dus mocht ook geen pilletjes hebben om de melkproductie te stoppen. Ze waarschuwden in het zh dat ik mijn borsten strak in moest pakken want anders zou ik stuwing krijgen. Nou nergens last van gehad en binnen een week waren ze ook weer gedaald tot de cup wat ik voor mijn zwangerschap had. helaas haha.
    Ik denk dat ik door de emotionele situatie al mijn gevoelens zo uitgeschakeld heb dat ik zowiezo al had ik het gewild geen bv had kunnen geven.
    Ik vond Jens ook een monster toen eerlijk gezegd . Hij huilde net als Roos heel veel Dootje.
    Ik sliep ook maar 2 uur per nacht en dat was ook doorbroken. Ik was ook nog eens alleen. nou soms verbaasd het me dat ik geen postnatale depressie heb gekregen. Wel heb ik vaak nog schuldgevoelens tegenover Jens. Dat ik hem echt niet lief vond en dacht wat moet ik met dat kind. En inderdaad die weken kun je niet meer opnieuw doen. En nu heb ik toch zo'n lief en schattig mannetje. Vanmorgen kwam hij me wakker maken en zei hij mama opstaan , kreeg een kus en een knuffel en toen zei hij op zo'n hoog stemmetje :Ik hou van jou : Nou dan smelt ik hoor .

Nog een voordeel trouwens zoals maienditje zegt hoef ik niet elke keer de lul te zijn hihi. Mijn partner neemt na de kraamzorg vakantie zodat we echt samen kunnen genieten.

Sorry voor de lange tekst.
    welterusten

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    janinienevie,

ik zit dus ook ermee dat ik zelfstandig ben.
    mijn voordeel is dat ik mijn eigen kinderopvang run dus mijn kindje blijft bij mij.
    mijn verlof ziet er tot nu toe zo uit.
    van de uitkering voor zzpers ga ik vanaf 12 juni (6 weken voor dien) voor 3 dagen een oude stagiaire erbij nemen.
    die kan het werk verlichten en dan kan ik iedere moment gaan slapen als ik het echt even nodig heb.
    dan ben ik van 25 juli tot 14 aug. gesloten, en 3 aug. uitgerekend dus laat het maaar gepland komen.

eerst had mij man deze weken ook vrij omdat hij verplicht de bouwvak moet nemen, nu heeft hij andere sollicitaties lopen.
    als dit iets word hebben we besloten dat hij niet gelijk vrij neemt en ik deze weken het doe met hulp van kraamhulp en moeder.
    dan kan ik nog tot 28 aug (schoolvakantie) mijn extra hulp inschakelen voor de kinderen.
    al heb ik veel schoolgaande ouders die geen probleem zien om hun kind gewoon wat langer thuis te houden.
    dat scheelt met zo'n close band denken ze wel mee.
    en dan is het verstandig als mij man 3 weken vrij neemt.
    niet zo gezellig, al ben ik toch door mijn werk altijd thuis dus zijn we toch samen.
    maar dan kan hij voor de nachten opdraaien en overdag blijven liggen.

nou en dan zitten we alweer met een kindje dat 1,5 maand oud is dus hopelijk hebben we dan onze draai in het leven met kind gevonden en kunnen we alles weer aan, ook de evt. slapeloze nachten.

het blijft wel erg rustig hier hoor, het is nu makkelijk bij te lezen.

als jullie maar niet met je verlof er op los gaan kletsen zoals eerder gezegd werd want dan trek ik het niet meer:p
    en wil wel mee blijven kletsen hoor.

ga vandaag het huis maar eens een grote beurt geven.
    van het weekend de boekhouding om mijn aangifte te kunnen doen.
    en dan volgende week de kraamzorg maar echt regelen, heb wel al bij de zorgverzekering uitgezocht hoe het werkt en zit met vergoeding.

en dan ook de zwangerschapsgym opgeven, als dat al mag.

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

nou hier vandaag even een half dagje werken op mijn nieuwe werk :D En vanmiddag mag in mijn nieuwe auto ophalen :D Onze auto ging maandag opeens kapot en het kostte 3000 euro :$:$ dus we hadden ze iets van weg met dat ding. Nu krijgen we een peugeot 207 station nog net geen 2 jaartjes oud :D dus heb een leuk dagje vandaag..... al heb ik het idee dat ik de griep krijg :x

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik vind het ook wel lekker rustig en goed te volgen zo ;)

bumpie, veel succes en plezier op je nieuwe werk vandaag! en niet ziek worden hoor.. al heerst er van alles, ben zelf deze week ook al een paar daagjes ziek geweest, bah.. net besloten vandaag nog even uit te zieken dus duik zo nog even mijn warme bedje in.

maken jullie je soms ook een beetje zorgen zo tussen vk-afspraken in? heb 2 weken geleden een prachtige echo gehad maar nu haal ik weer in mijn hoofd van; stel dat het nu niét meer goed is... en ik ga pas over 2,5 week weer naar de vk voor gewone controle (hopelijk wel hartje luisteren)?
    je moet zo vertrouwen op je lichaam en de kleine, vind ik soms nog een beetje lastig! heb ook zo'n bescheiden buikje, merk niet echt dat die groeit.. al kan dat ook nog wel even duren misschien..

fijne dag allemaal!

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Hele bv/tv verhalen hier.. Zal mijn ervaring ook eens delen.

Ik heb maar 1 borst, dwz zeggen dat er in de puberteit maar eentje is gaan groeien. In de andere hebben ze toen ik 16 was een prothese gezet. Ondanks dat ie onderontwikkeld is kan ik er bv mee geven, alleen doet het wel veel pijn.

Ties wilde mijn borst maar moeilijk pakken. Dat is combi met mijn neptiet maakte de bv niet echt bepaald grappig. Ik heb een tijdje fulltime gekolfd, wat een pokkewerk zeg! Na 2 maanden was mijn voeding van de een op de andere dag op.

Ik ga het wel weer proberen, maar de late avond voeding wordt gelijk een fles zodat mijn man die kan geven. Daarnaast, als het niet loopt stop ik gelijk. Die frustratie van de vorige keer wil ik echt niet meer.

Gelukkig gaat het meestal wel goed.

@Ros, ja die onzekerheid blijf je wel even houden. Ik kreeg gister een voetbal in mijn onderrug en toen heb ikde vlos gebeld, werd ik ook onzeker van. Aan de andere kant weet je toch niet hoe niet hoe het gaat lopen, je hebt er maar weinig invloed op. Dus druk maken heeft ook geen zin.

19. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat herken ik wel. Mijn laatste echo is van 04-01 en pas a.s. dinsdag gaan we proberen naar het hartje te luisteren. Voor mijn gevoel heeft er ook (veel te) veel tijd tussen gezeten.

20. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina