Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Jeeej de angelsound is binnen :) en heb lekker naar het hartje geluisterd :)
    Is wel echt leuk zeg!

2. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Leuk he Suzanne , nu hoef je niet steeds 4 weken te wachten hihi.
    Ik luister om de paar dagen .

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja echt leuk :) en het hartje is ook makkelijk te vinden...
    Maar zal niet schrikken als het even niet te vinden is... voel me tenslotte goed en hij/zij kan altijd even aan de andere kant liggen...

En nu kan mijn man ook even meegenieten, de is er namelijk niet bij de volgende keer bij de vk om het hartje te luisteren :)

4. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    @Suzanne , dus nu wil hij wel stiekem luisteren,;) :D

Ja ze bewegen ook zoveel. afentoe hoor ik het ver weg en dan binnen 5 sec. weer kortbij. Als beeb dadelijk groter is kun je hem eigenlijk altijd horen.

En wel fijn voor je hubbie dat hij nu toch lekker kan luisteren .

5. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    hehe ja hij weet nu ineens wel wat luisteren is :)

6. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    gisteren een mindere dag gehad we zouden boodschappen gaan doen ik ben in de auto blijven zitten ik was zo misselijk
    Vandaag lijkt het weer wat beter te gaan

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    even snel een update van mij kant. Gister zijn we er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb:( waarschijnlijk al meer dan een week maar omdat allee pijn op baarmoeder slaat dacht ik dat het groei was ofzo. Maar pijn werd steeds erger dus gister toch maar de vk gebeld en die stuurde me naar een huisarts voor urinetest. Daar bleek dat het om blaasontsteking gaat dus om nu kuurtje meegehad. Over 5 dagen moet het nu over zijn en morgen moet ik al resultaat merken! zal echt blij zijn als ik er vanaf ben!

voor de rest blijf ik heel moe:(

over BV/FV: bij daniel ben ik begonnen met BV, ging heel goed, totdat we spruw kregen en eerste 2 kuren niet werkte:( heb in die tijd veel gekolfd maar niet consequent genoeg dus op de dag dat hij 4maanden werd voor de laatste keer BV gehad, en voor de tijd al 1,5maand ook FV erbij. Nu wil ik weer BV gaan geven en hoop dat het nu langer kan!

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie, wat gaaf een nieuwe auto!

Ik mag volgende week naar de verloskundige, dan is het ook alweer 3 weken geleden dat ik de laatste echo heb gehad. Ik moet zeggen dat ik veel minder onzeker ben nu dan in de begin periode, omdat statistisch gezien de kans op een miskraam oid veel kleiner is dan in het begin.

Fijn om alle verhalen over bv/fv te lezen en hoe jullie het gaan doen met verlof enzo. Ik heb afgelopen donderdag bij een kinderdagverblijf ingeschreven. Nog geen km bij ons huis vandaan, heerlijk! Het is een boerderij, waar ze ook echt paardjes, geitjes enzo hebben en waar de kinderen ook zo veel mogelijk buiten zijn als het even kan. Lijkt me heerlijk voor die kleine straks!

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand trouwens hoe dat precies in zijn werk gaat nu de vader het kind moet erkennen? Dat moet toch in 2 fases: voor en na de geboorte? Moet dat nu al?

10. Augmam

Augmam Actief lid

4 dec 2010
    113
    0
    0
    Zweden
    nog 10 dagen wachten op mijn eerste echo :) hoop zo dat het goed zit

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Augmam spannend, eindelijk hè ;) je hebt er lang genoeg op moeten wachten maar wordt vast een prachtige echo met die termijn!

12. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

2 sep 2007
    1.437
    0
    0
    Goedemorgen!!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Goedemorgen!

Jeetje augmam, wat moet jij lang wachten!! Spannend, maar je zult idd vast mooie beelden hebben.

Over erkennen, je moet daar tijdens de zwangerschap voor naar het gemeentehuis, en na de zwangerschap naar het gerecht. Doe je de eerste wel en tweede niet, dan heeft de vader geen ouderlijke macht.

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    ik heb begrepen dat erkennen niet hoeft als je getrouwd ben.
    dan is dat al automatisch gedaan.

klopt dit??

15. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Kan iemand de baby al voelen of zou het nog te vroeg zijn

16. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Onderstaande van het interweb... geplukt ;)

ERKEN UW KIND TIJDIG
    Bent u niet getrouwd en bent u de (toekomstige) vader van een kind? Dan kunt u dit kind erkennen. Het maakt daarbij niet uit of u de biologische vader bent. Wel is het nodig dat de moeder akkoord gaat met de erkenning. De erkenning wordt vastgelegd in een akte. Deze kunt u laten opmaken bij uw stadsdeel of bij een notaris. Erkenning van een kind kan van belang zijn voor het erfrecht, de nationaliteit, het bepalen van het omgangsrecht en het ouderlijk gezag.
    U kunt een kind voor de geboort erkennen (erkenning 'ongeboren vrucht') of u kunt het kind na de geboorte erkennen.
    Voordelen erkenning voor de geboorteHet verstandigste is om een kind als ongeboren vrucht te erkennen. Dit kan vanaf het moment dat uw partner zwanger is. Erkenning als ongeboren vrucht heeft een aantal belangrijke voordelen. Zo is vanaf het moment van erkenning duidelijk wie de ouders zijn en kan direct bepaald worden welke achternaam het kind krijgt. Belangrijk is wel, dat hiermee uitsluitend het kind dat uit de huidige zwangerschap wordt geboren is erkend.

Als je getrouwd bent gaat dit inderdaad automatisch :)

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    volgens mij is het rond de 20 weken dat de meeste de baby gaan voelen. Bij daniel voelde ik het met 17weken voor het eerst en dat was vroeg volgens de vk, zeker bij een eerste. Ik denk dat de meeste van ons nog behoorlijk wat weekjes geduld moeten gaan hebben;)

maienditje: als je getrouwd ben gaat dat inderdaad automatisch.

augmam, vind het raar dat je zo lang moet wachten op 1ste echo! maar moet zeggen, dat een echo nu veel leuker is dan met 7weken ofzo want dan heeft het nog niet echt "mensvormen" om het zo maar te zeggen, dan is het maar nog boontje.

@hier: kuur voor blaasontsteking helpt al! heb veel minder pijn en kan nu zelfs weer stukje lopen buiten! En daar net ook even gebruik van gemaakt, het is zulk lekker weer hier! Toch ga ik volgende week even langs de vk voor extra controle en echo. Ook omdat wij varen en ik niet weet wanneer ik daarna weer kan omdat we vaak in Duitsland zitten, zoals nu al 4 weken, tussendoor 1dag in NL geweest met de auto omdat manlief examen moest doen dus gelijk ook maar naar de vk geweest toen. Ik had van de week al wel mogen komen maar is paar uur rijden, dus heb hier maar een huisarts opgezocht om urine te laten onderzoeken op advies van vk.

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben al heeeel lang niet meer komen buurten en de laatste keer vertelde ik ook omdat dat was dat ik nogal zenuwachtig werd van al die meiden die even ver zijn en waarbij het dan mis gaat. Maar nu ben ik gelukkig ruim de 12 weken voorbij en het gaat allemaal goed, dus ik heb het voornemen me weer bij jullie aan te sluiten. (Zal zo even alles doorlezen... Pfff... en zo veel mogelijk reageren.)

Hier verder dus alles goed. Ik voel me nog steeds wel moe helaas. Deze week hebben we een week vakantie (midweekje weg), dus ik hoop dat ik lekker uit kan rusten en dat ik me vanaf volgende week maandag (dan ben ik bijna 16 weken) toch behoorlijk fitter ga voelen. Ik wil namelijk nog een hoop doen voordat de baby komt (qua werk, maar ook thuis: opruimen, spullen weggooien, spullen op marktplaats zetten, spulletjes naaien voor de baby, en voor alle andere babies, nieuwe kamer maken voor mijn zoontje, etc.), en op deze manier gaat dat niet lukken.

Over de baby voelen: ik voel hem /haar al! Zo leuk! Ik had al een paar weken terug het idee dat ik het voelde, maar ik heb ook steeds last van mijn darmen. Eergister dacht ik het weer, en gister voelde ik het zeker, en vandaag weer. Echt een geweldig gevoel. En ook fijn, want het geeft me weer wat meer zekerheid.

Nou, ik ga even teruglezen en reageren. Tot zo.

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @guppekop: wat beroerd zeg, een blaasontsteking. Hoort er helaas een beetje bij, geloof ik. Beterschap.

@BV: Guppekop, jouw verhaal over BV had de mijne kunnen zijn: hier precies hetzelde. Binnen no time hadden we (allebei?) spruw en het ging maar niet over. Uiteindelijk dus maar kolven en tegelijkertijd afgebouwd. Ik hoop dat het deze keer wel beter gaat. Maar ik moet ook eerlijk zijn: BV is niet echt wat voor mij. Ik werd er ook nogal zenuwachtig van omdat ik niet wilde voeden met anderen erbij.
    Gelukkig had ik een nicht en een vriendin die er heel nuchter onder waren (hadden allebei dezelfde ervaring) en die zeiden ook: gaat het niet, dan stoppen. Ik werd er zelf ook heel erg gestresst van, en kreeg het idee dat mijn zoontje dat ook werd (hij sliep ook niet/heel slecht), dus het werd er niet gezelliger op. Uiteindelijk was stoppen best een verlossing.

@erkennen: inderdaad doen voordat de baby geboren wordt, op het gemeentehuis. Als je dat geregeld hebt, kan hij het kind ook aangeven en dan moet ie geloof ik nog iets tekenen, en dan is het geregeld.
    Wij hebben toen ook een testament op laten maken waarin staat wie de voogd zou worden als ons allebei iets zou overkomen. Maar dat was meer omdat we daar toen toch mee bezig waren, vanwege ons huis (en een vervelende schoonmoeder die ik uit wilde sluiten).

@angelsound: leuk is dat he! Ik heb er de vorige keer een geleend. Zo leuk om de baby steeds te horen.

@onzekerheid tussen de vk-afspraken in: ik denk dat dat heel normaal is. Drie van mijn beste vriendinnen zijn nu ook zwanger (zo leuk, ik kan er niet over uit), en die zeggen het ook allemaal. Bij mij merk ik ook dat ik vlak erna weer heel zeker ben, maar hoe dichter ik bij de volgende afspraak kom, hoe onzekerder ik word. Daarom ben ik ook heel blij dat ik de baby al voel. Al zal ik ook wel weer onzeker er van worden als ik het dan weer een paar dagen niet voel...

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    welkom terug Lindangel! en fijne vakantie alvast :)
    en wow jij voelt de baby al..wat snel al! wat voel je dan precies, ik ben benieuwd :)

ik vraag me af of ik het zou herkennen als ik de baby voor het eerst voel, heb geen idee wat ik daarvan kan verwachten..

Deel Deze Pagina