Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    chinese geslachtskalender: zegt me niks?

zo, vanmiddag lekker op bed gelegen en na de thee met daniel naar buiten gegaan! Nu heb ik heel erg trek, maar wacht toch maar even tot wim binnen is denk ik...

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    mooie buikjes komen er langs.
    en sammie wat een schitterende banner heb jij.

het weer is hier ook heerlijk lekker even buiten gewandeld.

delfina heel veel sterkte voor de komende tijd en hoop dat je snel weer positief kan denken want achter regen zit altijd zonneschijn.

met de chineese kalender weet ik niet hoe die werkt als je het kan uitleggen zal ik kijken of het bij ons klopte.

verder zeggen ze hier heel duidelijk dat 20 weken geen lol echo of geslachtsbepaling is als je aangeeft het te willen weten en ze kunnen het zien zeggen ze het maar ze zoeken het niet op omdat de echo puur bedoelt is om medische afwijkingen te zien.

3. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er alweer veel bij gekletst zeg! En wat een mooie buikjes, banners etc. die voorbij komen.

Moeder voor Moeders was blij dat het voorbij was, was het echt zat om in dat bekertje te plassen, maar heb het keurig de volle 10 weken gedaan. Of ik het een volgende keer weer zou doen weet ik niet, sowieso als het aan mij ligt komt er geen tweede.

Vandaag wel een extra controle gehad, heb van het weekend met een groot carnavalsgebeuren een flinke elleboog in mijn buik gekregen. Hier bleef ik last van houden en vandaag dan toch maar gebeld, wilde niet lastig zijn. Nou moest meteen komen, eerst gevoeld, bloed afgenomen voor eventuele transfusie tussen mij en het kind, hartje geluisterd en toch ook nog een extra echo. Gelukkig was alles goed en toch weer even kunnen genieten achteraf van de kleine. Die was weer zo bewegelijk dat het hartje amper goed op de echo te krijgen was, maar wel gedeeltelijk gelukt. Mijn baarmoeder stak nu ongeveer 2 vingers boven mijn navel uit en mijn placenta lag als een hoefijzer aan de bovenkant maar meer naar de achterkant. Nu wel een keer de uitleg gehad, had het alleen liever op een andere manier gehad. Omdat ik gisteren ook een heel klein beetje bruin verlies had willen ze me toch extra hiervoor onder controle houden en moet ik vrijdag voor de gewone controle toch ook weer komen en krijg ik weer een echo, daarna gelukkig ook geen 6 weken er meer tussen.

En ook heel leuk nieuws een vriendin waarbij het ook niet lukte kwam vandaag heel trots een zeer positieve zwangerschapstest laten zien echt zo fijn.

Wat ook wel fijn is dat ons hondje weer langzaam haar gebroken pootje begint te gebruiken, nog een weekje en dan mag het verband eraf en hoeft ze niet meer met plasticzakjes om haar poot naar buiten.

Nou heel verhaal, maar tja moest het even kwijt

4. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Bij mij klopt de chinese geslachtskalender niet.

Moeders voor moeders: Ik was het na 10 weken in een potje piesen echt meer dan zat. Maarja, je helpt er andere vrouwen mee. Zwanger worden ging bij mij ook niet makkelijk, die angst om nooit kinderen te kunnen krijgen was afschuwelijk. Ik ging met moeders voor moeders door om dat ik van mezelf moest! Stel dat ik hormonen had moeten spuiten om zwanger te worden, dan had ik die vrouwen die urine geven ook heel hard nodig gehad.

5. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja chinese kalender gaf bij mij een meisje aan en klopt ook! :)

Oei een elleboog in je buik is niet zo prettig, daarom durfde ik niet te gaan carnavallen ... ik ben met halloween verkleed gegaan als een zwangere non (ok ik moet niet liegen, bedoel er echt helemaal niets mee, zie het dus aub als humor aangezien een non niet zwanger zou mogen worden, maar ben in het kader van halloween (dus moest eng luguber en bloederig zijn) als zwangere non met een miskraam gegaan.... jaja ik weet het HEEL HEEL FOUT... ik heb zelf ook wel eens een miskraam gehad, maar probeer overal maar de humor van in te zien, ook al vind ik het heel erg voor anderen (hoop dat ik niemand beledig, bedoel het niet kwaad)...
    (op dat m,oment wist ik niet dat mijn eitje die ik toen in mijn buik had, uiteindelijk zou uitgroeien tot dit kindje)...

Maar om terug te komen, ik dacht ik ga carnavallen, gewoon als zwangere non (niet met miskraam), maar was bang dat mensen in mijn buik zouden slaan voor de grap omdat ze zouden denken dat het nep was...

Hoe was jij verkleed...
    Wel leuk dat je wel gegaan bent en dat het gelukkig goed gegaan is :)

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    ps. als ik iemand wel beledigd heb, dan bij deze excuses.... om discusse te voorkomen... ben echt een heeel lief mens en wil niemand kwetsen, maar mijn humor is nogal grof (ook als het om zelfspot gaat btw)... dus tja...

7. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben als spaanse vrouw gegaan, helemaal zo'n flamingo jurk. Maar moet zeggen dat die in de loop van de avond steeds strakker op mijn buik ging zitten, wel grappig was duidelijk een zwangere flamingo danseres hihi

Ben idd na dat het gebeurt was de drukte uit gegaan en wat rustiger aan gedaan.

Snap de humor wel hoor, wel een beetje luguber, maar ach ja soms moeten zo'n dingen kunnen toch

8. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Chinese kalender; bij Thijmen klopte het ook, maar van deze weet ik het nog niet....

@Moeders voor Moeders; Bij de eerste zwangerschap heb ik eraan meegedaan, maar daar was ik al snel gestopt ivm ziekenhuisopnames voor H.G.
    Dit keer heb ik er voor gekozen om het niet te doen, omdat ik bang was dat het weer niet lekker zou gaan en ik ben blij met deze keuze....
    Ik moet wel zeggen dat als ik "voorbeeldige" zwangerschappen zou hebben dat ik het dan wél had gedaan, want ik vind het een heel goed doel!

@Carnaval; Hier geen carnaval. Ben ook niet echt een feestbeest. Houd niet zo van drukte om me heen.... Maar goed, ik vind het wel leuk om te zien op TV ofzo....

Vanavond weer even hier rustig aan doen. Ben best wel moe en mijn energie is nog steeds niet om naar huis te schrijven. Best wel balen, maar niets aan te doen...

Ik moet trouwens nog een verklaring van mijn zwangerschap aan mijn werkgever geven, maar ik moet pas in week 24 weer op controle bij de gynaecoloog....
    Weten jullie of ik gewoon naar het ziekenhuis kan bellen en vragen of ze er een voor me opsturen? Of moet ik persé daarheen?

Fijne avond allemaal en hopelijk is het morgen weer heerlijk weer! :)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi!

Ik zit er doorheen, vandaag lang gewerkt op al enkele dagen weinig slaap. Straks in bad en dan naar bed!

@ mvm, heb het voor de tweede en laatste keer gedaan, tis een mooi doel en heel belangrijk, maar werd wel erg misselijk van de geur deze keer.

@chinese kalender, hier klopte die ja, van deze baby weet ik niet. De chinese geslachtskalender geeft per leeftijd en maand aan wat het geslacht van je kindje zou moeten zijn. Klopt vaker wel dan niet.

@ carnaval, vreselijj, ik woon er middenin maar vind er niets aan.

@cindy, je kunt gewoon de receptie van gynaecologie bellen voor de verklaring, sturen ze wel op denk ik.

@zj84, waarom zo stellig dat je geen tweede wilt? Vanwege jullie voortraject?

@20 weken echo, blijft medisch idd, en als een ouderwets iemand treft zal ze niet willen kijken. Meestal willen ze dat gelukkig wel.

@Delfina, doe rustig aan meid, we zien je wel weer verschijnen!

@suzanne, mij beledig je ook niet gauw al is je humor idd erg luguber, maar met halloween mag dat :) Moet je zelf weten vind ik.

Fijne avond allemaal!

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke ja idd door het voortraject deels, maar ook omdat ik zelf enig kind ben en het nooit als vervelend heb ervaren. Vind zelf een kind al een zegen om te krijgen. Ik zou in ieder geval nooit meer de mmm in willen, niet weer 4,5 jaar ziekenhuis in en uit. Dus of misschien ooit spontaan, maar zoals ik en mijn man er nu tegen over staan niet weer.

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Delfina, veel sterkte meid, kan me voordstellen dat er een punt komt dat je je niet meer groot wil houden en er gewoon even aan toe wil geven.

Chinese geslachtskalender ga ik ook eens even neuze hoe dat werkt, ben benieuwd wat die zegt :D

Suzanne, ik hou ook wel van een beetje humor hoor, moet kunnen :p

zj84, kan me voorstellen dat je geen zin hebt in weer 4,5 jaar (misschien korter, misschien langer, wie zal het zeggen?) onzekerheid in te gaan. Volgens mij is dat echt SLOPEND!

Marieke, hoe gaat het met je bekken? Ben je daarvan gesloopt of ook heel erg moe?

Carnaval vind ik normaal gesproken leuk om een paar dagen met vriendinnen te vieren, vriendlief geeft er namelijk niks om. Maar ik had echt geen zin om dit jaar broodnuchter tussen al die zatte kullen te gaan staan.... Klinkt een beetje sneu, maar in dat cafe waar we altijd heengaan is het echt beuken, bier gooien en inmens druk, dus ik had me ook nog niet eens op mijn gemak gevoeld met mijn kleine toetertje.... Nou ja, volgend jaar maar weer en we hebben nu ook een leuk vooruitzicht dat we over 3 weken naar Lanzarote gaan ff quality time met zijn 3-tjes :D

20 weken echo is inderdaad medisch, maar lijkt me toch wel dat ze zeggen of het jongen of een meid is als ze het kunnen zien en je geeft aan dat je het graag wil weten?

12. Marieke1983

Goedemorgen!

Zj84, dat kan ik me wel voorstellen. Wij zijn dan zo gelukkig om makkelijk zwanger te raken, maar vrienden zie ik hoe slopend en uitputtend de mmm is. Er is hoop: een van de aug2009 mama,s kreeg haar eerste kindje na jaren mmm via icsci, nu is ze spontaan zwanger van de tweede.

Tooske, kwam niet door mijn bekken, maar Ties kreeg tandjes en sliep slecht, en ik daardoor ook. Nu zijn de puntjes door en is het over geloof ik.

En de 20 weken echo, dat is niet altijd zo hoor, de echoscopist die ik bij Ties had wilde niet kijken.

13. Janneke1904

Janneke1904 Actief lid

17 mei 2010
    216
    0
    0
    @Marieke: Is dat echt waar joh? Dat is toch een kleine moeite om te kijken wat het word? Ik snap best dat het geen pret echo is, maar dat ze daar niet even naar willen kijken vind ik toch wel raar hoor....

Wat een rot weer vandaag, ben ik heerlijk de hele dag vrij....... helaas... dat word niet buiten zitten!

Ghurabaa: Hoe was je geslachtsbepaling??? Heb je afgelopen maandag gehad toch?

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @ 20 weken echo
    bij ons zeiden ze ook een paar keer duidelijk dat het een medische, wat saaiere echo zou zijn (al zal dat laatste vast meevallen want hoe kan het zien van de kleine nou saai zijn), ze raadden ook aan om niet met de hele familie te komen oid, het gaat ze niet om het mooie plaatje van de baby maar gewoon praktisch doorlopen of alles goed ontwikkelt e.d.

ik ben aan het kijken voor een matrasje voor het ledikant (en evt ook eentje voor een wieg), hebben jullie ervaring of ideeën wat het beste is voor het kindje qua comfort, veiligheid, gezondheid etc.? er is zoveel en in de omschrijving klinkt het allemaal wel goed natuurlijk.

fijne dag allemaal, ondanks het minder zonnige weer (hier iig)

15. Marieke1983

Wij nemen wel mijn schoonzusje mee, maar hebben wel gewaarschuwd dat het een medische echo is, en we evt. slecht nieuws kunnen krijgen.

In April hebben we de pretecho en dan gaan mijn broertjes, zusje en aanhang mee. Superleuk!

16. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat is wel raar dat ze niet even wilde kijken bij Ties Marieke? Leuk dat jullie in april pretecho hebben met de hele bubs erbij!

Janneke, lekker de hele dag vrij! Jammer van het weer ja, maar vanmiddag schijnt t weer wat zonniger te worden.

Echt al wel spannend hoor die 20 weken echo, of alles wel goed is, er is zoveel wat moet ontwikkelen....

17. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de chinese geslachtskalender krijgen wij een jongen, ben benieuwd of t klopt :D Heb al gelezen dat t bij een behoorlijk aantal wel klopte!

18. Marieke1983

Wij zouden een meid krijgen volgens de kalender.. Verdoriw, ik wil het wel weten! ;)

19. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Wij zijn ook heel erg dat we een goed matras willen.
    Bij Thijmen hadden we Purflo. Opzich is het systeem heel goed, maar je moet het combineren met een slaapzak en het kan niet gecombineerd worden met een dekentje oid. Aan de ene kant makkelijk, maar aan de andere kant staat het minder gezellig en Thijmen wil dus pertinent NIET onder een dekentje slapen! Dat wordt dus nog wat als hij in een peuterbed gaat.....

Wij gaan nu voor deze baby kijken voor de AeroSleep. Schijnt ook erg goed te zijn.. Iemand hier ervaringen mee???

20. Marieke1983

aerosleep is voor buikslapers he, mijn neef en zijn vrouw gebruiken hem voor hun zoontje, Ties is ook een buikslaper en heeft het altijd zonder gedaan.

ik denk dat het een hoop geld is voor niets ;)

om eerlijk te zijn weet ik niet wat voor matrasje we hebben, heb het gekregen destijds.

heb net gebeld voor de zwangerschapsyoga. ze wist zich me nog te herinneren, heel grappig. 4 april begin ik weer :)

Deel Deze Pagina