Cindy, wat fijn dat je nu zulke goede begeleiding krijgt en ook nazorg! kan me zo voorstellen dat je daardoor toch iets geruster in de zwangerschap en vooral straks de bevalling staat. Tooske, slim dat je een bv cursus gaan volgen, ik vond het veeeel moeilijker dat verwacht! Maandag de 20 weken echo, spannend! Ik ga kijken of ik iets van het geslacht kan opvangen haha! Het gaat hier ietwat beter, morgen vrij en Ties gaat wel naar de opvang, kan ik fijn slapen!!
Hallo dames, Ik kom snel even voorbijzwaaien. Heb het nogal druk en daarom geen tijd om op iedereen te reageren. Sorry! Goed om te horen dat de 20-wekenecho's goed waren! Wij moeten zaterdag en ik vind het toch wel spannend. Juist om wat al gezegd werd: het kan natuurlijk ook niet goed zijn... Al kan ik me dat ergens niet voorstellen, want het lijkt een behoorlijke druktemaker, dat ventje in mijn buik. (Zo erg dat ik me soms zorgen maak of hij nog drukker wordt dan de oudste... Dat overleef ik niet ) En als het dan zaterdag weer een mannetje blijkt te zijn, gaan we er ook echt vanuit dat het zo is. Nu houd ik toch een beetje een slag om de arm. Nou, ik meld me over een paar dagen wel weer. Iedereen heel veel succes en plezier bij de echo's de komende dagen!
Ik ben me alvast aan het voorbereiden op de komst van de baby.. Heb maar 2 uurtjes geslapen vannacht....
ik bereid me juist andersom op de komst van de baby. ik neem nu elke minuut dat ik kan slapen of uitrusten ook om echt op de bank te liggen. straks zal ik idd blij zijn met een uurtje rust
Haha jij ook al?? Ik heb ook zooooooo slecht geslapen. Nu nog aan het werk brrr alles zit verstopt, benauwd. gelukkig om 14.15 alweer vrij!
@Lindangel idd spannend, 20 weken echo! ik heb hem morgen... vind het vooralsnog wel minder spannend dan de termijnecho (bij 12wkn), toen had ik geen idee wat er in mijn buik gebeurde ik voel de kleine ook elke dag nu en echt wel stevig, voelt wel heel prettig... maar ja, blijft spannend of er geen afwijkingen aan het licht komen. @slapen ik word 's nachts vaak wakker, moet vaker plassen of lig niet lekker e.d. wel vermoeiend, wil juist ook nog even goed genieten van ononderbroken nachten. fijne dag allemaal (met iets meer wolkjes weer, helaas)
@guppekop: oh, verkeerd gelezen haha heeft ook wel wat he, het niet weten @tooske: ik ga dat ook doen, bv cursus, heb ik vannacht besloten. Vannacht beviel ik van een dochtertje. Ik droom meestal al wel wat raar, maar vannacht was weer een heftige zeg. Manlief had haar een andere naam gegeven dan we hadden besloten (wel een leuke hoor, Noortje), en ik was echt hysterisch boos, huilen, tegen dingen aanschoppen, schreeuwen hahaha heb dat nooit eerder gehad hoor, heb normaal ook niet echt last vd hormonen... Vervolgens heb ik na de geboorte mijn dochtertje op bed gelegd zonder te voeden en ben ik de volgende ochtend wakker geschrokken omdat ik me realiseerde dat een babietje toch echt moet eten en niet al een nacht zonder kan haha pffff wat een droom, werd badend in het zweet wakker @lindangel: het is ook superspannend, de 20 weken echo! Gelukkig voel je uk al wel zo veel. Maar ja, het is natuurlijk ook een medische echo he... hoop je op een meisje of maakt het niet uit? @marieke: willen jullie het eigenlijk niet weten maar je gaat wel gluren of je wat ziet? Ik ook hoor haha al denk ik echt dat als ze het niet willen laten zien, ze het gewoon niet laten zien? Nog een paar daagjes, superleuk, ik moet dan nog een week wachten, mmmh ik zou zoo graag eerder willen maar ja, geduld geduld haha Fijne dag allemaal!!
volgens mij ben ik de laatste die de 20 weken echo heeft.... ik wil ook het liefst vandaag al, wij willen echt wachten tot we weten wat het wordt en dan gaan we pas met het kamertje beginnen, nou over 3 weken nu presies dan heb ik ook nog wel tijd zat. hebben hier ook dames gehad dat ze zelf echt een sterk gevoel hadden wat het werdt en dat het met de 20 weken echo of pretecho ook echt bevestigd werdt? ik heb zelf sterk het gevoel dat het een meisje is ,maar ja zeker doen we het niet hahha 50% hahahaha ben benieuwd xxx
Josjo, idd, we willen het niet weten maar ik ga wel gokken Slapen, hier wordt het dus veroorzaakt door mijn darmen, heb jankend en vloekend in bed gezeten vannacht. Echt serieus, ik heb een weeenstorm gehad bij Ties, dit is veeel erger! Dromen, ik droomde mijn vorige zwangerschap dat ik beviel van een hamster ipv een baby! Van spde vlos moest ik hem in een kooitje zetten en dan met de eerste verjaardag zou het een baby worden Nu droom ik steeds over een meisje, maar ik denk dat we een jongen krijgen!
hoi hoi, Hier vanacht goed geslapen. en lekker tot half 10 uitgeslapen! Ik heb echt schoonmaak zin. hahahah. Deze week een lege slaapkamer opgeruimd en er moest een kast komen voor alle voorraad Zullen de hormonen wel zijn. Wil vandaag de zolder opruimen en misschien nog de garage! Dan heb ik het hele huis gehad Hormonen...... Maar ja nu lukt het nog goed! Iedereen een fijne dag!! groetjes,
@ Cindy80; Ja zo begrijp ik het, kan me voorstellen dat je na je vorige ervaring erg tegen de bevalling opziet! Gelukkig laten ze je niet in de kou staan. @Luusje84; Ik dacht eigenlijk dat het wel een meisje zou worden, omdat ik te sterk het gevoel had dat het een jongen zou zijn hahaha (snappie)? en het is een meisje @Slapen.. Pff slaap al nachten slecht!! Lig veel wakker, kan niet op mijn buik liggen (snik) en moet er standaard tussen 04.00 en 05.00 uit om te plassen.... en kan dan niet meer in slaap komen. @ Dromen; Ik droom zo vaag.... allemaal van die rare dromen (nog niet over baby's, maar voornamelijk over mijn werk)... hele rare dromen.... waarschijnlijk heb ik nu al moeite om straks mijn werk los te laten tijden zwanegrschapsverlof en droom ik er al over ..... @ 20 weken echo; Ik heb hem ook morgen!! SPANNEND! Mijn moeder gaat mee (en man ook uiteraard), Ik heb lekker de hele dag vrij genomen Mmmmm
Goedemiddag allemaal! @Slapen; hier gaat het slapen gelukkig ook goed! Ik moet er 's nachts wel uit om te plassen, maar dan val ik gelukkig daarna gewoon weer in slaap. Wel slaap ik erg lang en blijf ik vaak nog een tijdje in bed tv kijken en kom er dan pas eind van de ochtend uit... Ik heb geen rare dromen ofzo, wel denk en droom ik telkens dat het een meisje is... Ik ben benieuwd, ik weet het pas over 2 weken! Ik vind het maar weer somber weer buiten. Is het bij jullie ook zo somber? Ik weet ook nog niet zo goed wat ik zal gaan doen vanmiddag. In ieder geval een boodschapje.... Soms heb je zo van die dagen dat je het niet weet he.... Fijne dag allemaal!
goeieavond! zal eens poging tot bijlezen en reageren doen... @slapen: hier gaat het nog super! ik slaap voor 2 @josjo, tja, bij daniel wist ik tot een paar dagen voor de geboorte zèker dat het een jongen was en toen begon ik er opeens aan te twijfelen omdat mn ma alleen bij de meiden overtijd liep en bij de jongens niet en die droom van jou! moet gelijk weer denken aan mn dromen bij daniel alleen ik MOCHT "het" geen eten geven van wim, het moest maar gelijk wennen aan doorslapen etc en wim heeft me ook verschillende keren wakker moeten maken, omdat ik allemaal lag te schreeuwen enzo @bv cursus: ga ik niet doen, bij daniel ook niet gedaan en toen is het ook goed gekomen. In theorie wist ik het ook wel omdat ik voor kraamverzorgster heb geleerd. En het ontbrak me aan tijd omdat we varen. @voorgevoel: ik denk nu een meisje, maar dat komt vooral omdat deze zwangerschap heel anders is als bij daniel. Maar jochie is ook heel welkom! @babyvoelen: wim heeft vannacht de baby vor het eerst gevoeld! en ik had vandaag een superdruk beebje! heerlijk!
Iedereen die al een jongen heeft denkt een meisje haha Ik geloof er niet in dat er nu een meid komt omdat deze zwangerschap zo anders is. Heb in mijn omgeving al 100 x gezien dat dat echt een bakerpraatje is Heerlijk he, zo,n drukke baby!suzanne, voel jij hem al? Mijn man is een schat, hij neemt morgen vrij om de zorg van Ties over te nemen.
Mijn buik is de afgelopen week zooo hard gegroeid. Hebben anderen dat ook die rond de 20 weken zitten? De CV ketel heeft kuren en heb al een monteur laten komen, maar die kan de oorzaak niet ontdekken. Nu zijn we aan het twijfelen of we de monteur nog een onderdeel laten vervangen om uit te sluiten dat, dat het is óf dat we de ketel laten vervangen. Heb geen idee wat het kost, weet wel dat het duur is. Eigenlijk kan ik het er allemaal even niet bij hebben. M'n hoofd zit gewoon echt overvol en ik ben de laatste week weer heel erg moe, het lijkt wel alsof alles wat ik doe 2x zoveel energie kost.
Cindy, echt wel fijn dat je nu goede begeleiding hebt. Als ik het zo hoor heb je er echt wel baat bij. BV cursus is ook maar 2 avonden 2 uur, dus dat valt wel mee. En ik ben graag goed geïnformeerd, dus lijkt me wel handig. Heb jij dat bij Ties ook gedaan Marieke? Ben ook benieuwd of jij de kleine al begint te voelen Suzanne! Guppekop, lijkt me heerlijk als je hubbie die kleine ook kan voelen! Dat lukt hier nog niet jammer genoeg, maar voel die kleine wel vanbinnen elke dag nu. Wat balen dat een aantal dames zo slecht slapen. Ik slaap de laatste tijd juist weer goed. Ik hoef 's nachts ook niet meer naar de wc, heel gek! In het begin juist wel. Vandaag 20 weken echo gehad en onze kleine spruit is helemaal goedgekeurd!!!! Zijn echt opgelucht dat alles in orde is ennnn.... we weten het geslacht! Maar dat blijft dus ons geheimpje
Echt een schat ja! Kun jij lekker ontspannen en bijkomen. Hier nog een: mijn hubbie had boodschappen gedaan deze avond, komt ie terug met 20 rode rozen, omdat we nog 20 weken te gaan hebben en om te vieren dat alles goed was vandaag met de 20 weken echo! Dan smelt ik dus he
Tooske wat fijn dat je echo goed was, en wat lief van je man zeg! Jammer dat je geslacht niet zegt, ben nieuwsgierig haha! Nog eens over die verschillende zwangerschappen, collega van mij heeft twee dezelfde gehad en heeft een jongen en een meid. Vriendin had twee totaal verschillende, en kreeg twee meiden. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarom geloof ik er niet in. Ik heb trouwens geen bv cursus gedaan en spijt van gekregen! Ties hapte slecht, mijn toeschietreflex was pijnlijk, bv geven bleef pijnlijk (in tegenstelling tot wat je hoort, kan dat echt wel bij goed geven) en na 2 maanden was van de een op de anderw dag mijn voeding op.
Nee, je kunt er volgens mij ook helemaal niks over zeggen over de vorm van de buik of het soort zwangerschap. Gewoon even de echoscopiste tussen de beentjes laten spieken Marieke Ja, vriendlief heeft zo zijn romantische momentjes, zeker omdat het niet al te vaak is kan ik het altijd wel waarderen, anders wordt het weer te gewoon Maar is wel erg fijn als vriend- of manlief zo meeleeft, ik bedoel de vrouw moet het kind dragen en de man staat er alleen lichamelijk gezien al wat verder vanaf natuurlijk. Dan is het wel leuk als je saampies gespannen bent voor een echo en er ook saampies van kan genieten als het allemaal goed is! Jij nu lekker ah bijkomen terwijl manlief op Ties past? Kan me voorstellend dat het tegenvalt als de BV zo gaat. Maar je gaat het wel weer proberen?