Bevallingslijst Augustusmama's: Datum, naam, leeftijd, hoeveelste kindje, Bv/Fv, waar bevallen, geslacht (vermoeden in de kleur achter de regel), indien geslacht bekend hele regel in kleur (roze meid, blauw jongen, groen geheim/verrassing). 28-07-2011 Bumpie, 25 jaar,1ste kindje , FV, thuis, mama:meisje 30-07-2011 Leeuwtje8108,29 jaar,2de kindje,FV,ziekenhuis 31-07-2011 Judithvdc, 22 jaar, 1ste kindje, BV, thuis 02-08-2011 Suzanne1, 29 jaar, 1ste kindje, BV+FV, Thuis 02-08-2011 MamaNini, 26 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 03-08-2011 Maienditje,24 jaar,1ste kindje,FV,Ziekenhuis 03-08-2011 Theeleut, 29 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis, mama:meisje 03-08-2011 Janneke1904, 24 jaar, 1ste kindje BV Thuis 03-08-2011 Lindangel, 30 jaar, 2de kindje (1 zoon), BV Ziekenhuis 03-08-2011 Ros84, 26 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 05-08-2011 Bibi26, 25 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 06-08-2011 Augmam, 18 jaar, 1ste kindje, ??, ??, ?? 06-08-2011 Marieke1983, 27 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis 07-08-2011 Lori, 30 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis, ?? 07-08-2011 m00s, 22 jaar, 1e kindje, BV, nog niet bekend,jongen? 07-08-2011 Tooske, 30 jaar, 1ste kindje, BV proberen, Ziekenhuis / kraamhotel, mama:jongen of toch een meisje???? 08-08-2011 Norwegian-Sky,23 jaar,1e kindje,KV,Ziekenhuis 08-08-2011 ma1, 3e kindje, bv, ziekenhuis 08-08-2011 Vlinder3, ??, 1ste kindje, ??, ??, ?? 08-08-2011 Zj84, 26 jaar, 1ste kindje, BV proberen, ziekenhuis 08-08-2011 Senn, 24 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Dootje24, 28 jaar, 2de kindje, start met BV,Thuis 10-08-2011 Luna1,26 jaar,2de kindje,FV,Ziekenhuis 10-08-2011 Leentjuh, 23 jaar, 1ste kindje, bv, ziekenhuis,?? 11-08-2011 078mama, 31 jaar, 2de kindje, BV/FV ziekenhuis ks, 12-08-2011 Delfina, 29 jaar, 2de kindje, FV,Thuis 12-08-2011 Mijnimeel, 35 jaar, 3de kindje, BV, ziekenhuis 12-08-2011 Cindy80, 30 jaar, 2de kindje, BV proberen, ziekenhuis, meisje 12-08-2011 Linn84, 26 jaar, 1ste kindje, ??, ??, 13-08-2011 Ghurabaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, zh 13-08-2011 Mamavandiablo, 24 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis (CWZ, nijmegen), ?? 14-08-2011 Guppekop, 20 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Josjo, 33 jaar, 1de kindje, BV, ziekenhuis 08-08-2011 Sloppyslayer 37 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 19-08-2011 Karin1982, 28 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, ?? 20-08-2011 Sweetangel28, 29 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, vader: ??, mama: jongen 24-08-2011 Sammie88, 22 jaar, 1ste kindje, KV, Ziekenhuis 25-08-2011 Luusje84, 26 jaar. 3e kindje, bv, thuis, vader: jongen mama meisje 26-08-2011 Bika 27 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis Jongens:8 Meisjes:7 Verrassing:11 Afspraken: 16-03-2011 Tooske controle vlos 16-03-2011 Sammie88 controle Gyn 17-03-2011 Tooske 20 wkn echo 17-09-2011 Mamanini 20 wkn echo 18-03-2011 Ros84 20wkn echo 18-03-2011 Maienditje controle vk 18-03-2011 Suzanne1 08.15 uur 20 weken echo 19-03-2011 Lindangel 20 wkn echo 21-03-2011 Marieke1983 20 wkn echo 22-03-2011 Judithvdc pretecho 22-03-2011 Senn 20 weken echo 23-03-2011 Leentjuh 20 wkn echo 25-03-2011 Maienditje 20 wkn echo 28-03-2011 Josjo 20 weken echo 29-03-2011 Luusje84 controle vk 30-03-2011 Cindy80 20wkn echo + geslachtsbepaling 30-03-2011 Leentjuh controle vk 31-03-2011 Sammie88 controle gyn 05-04-2011 Judithvdc controle vk 07-04-2011 Sammie88 20 wkn echo 07-04-2011 Luusje84 20 wkn echo 11-04-2011 Bibi26 controle vk
Nou, dan is het zeker het overwegen waard. Als je dan maar wel duidelijk maakt dat het een jongen is... Een facebookvriend van mij meldde laatst dat zijn kind geboren was: Noe (accent op de e). Ik heb werkelijk GEEN IDEE wat het is. Ik vind Noe zelf een meisjesnaam, maar op de foto leek het meer een jongen. Hij is door bijna 30 mensen gefeliciteerd en niemand zei 'gefeliciteerd met je zoon' of 'gefeliciteerd met je dochter'. Volgens mij wist niemand wat het was. En dat gaat dat kind waarschijnlijk zijn/haar hele leven meemaken... Ik heb me toen wel heilig voorgenomen geen naam te kiezen waarvan onduidelijk is wat het is. Of je moet er dus altijd duidelijk bij zeggen: dit is mijn zoon, Floor.
Lindangel, wat heerlijk dat je straks een nieuwe functie hebt! En Marieke, ik vind persoonlijk Sam erg leuk, van de meidennamen ga ik voor Sophie Ik kijk eerlijk gezegd niet heel erg naar hoe de namen afzonderlijk op elkaar aansluiten, ze worden toch het meest alleen bij naam benoemd. Bibi, wat heerlijk dat jullie ook een goede echo hadden, geniet ervan hoor!
toen wij namen gingen bedenken had ik heel stellig een paar regels. Ik wilde geen unisex naam zoals demi/daimy, floor, robin, renee en ga zo maar door. Ik wilde er opletten dat het niet echt af te korten of te verkleinen is. Bij floor roep je snel floortje in de babytijd en lijkt het nog meer meisjesachtig. Maar een naam kiezen is natuurlijk altijd persoonlijk hé dus ik zeg niet dat floor niks is. Hier op mijn werk merk ik ook dat ik namen snel afkort en als ik het doe denk ik eigenlijk nee het kind het gewoon ... Bijvoorbeeld luciany zeg ik altijd luus. Maar het is natuurlijk moeilijk en je ontkomt er nooit 100% aan. En zelf vonden wij een naam met de letter y erin erg mooi. Wij zijn er uit en hebben aan onze eigen eisen voldaan dacht ik. Nu scheelt het dat het voor ons de eerste is want zelf vind ik ook dat je weer inderdaad kijkt van past het bij de naam van de 1ste (zelfde stijl een beetje) en hoe klinkt het met de achternaam. En dan wat ik irritant vond bij ons vroeger mijn zusje en moeder hebben dezelfde voorletter en met post als het kind want ouder is, is dit erg vervelend en verwarrend als je perongeluk verkeerde post openmaakt. wat er eigenlijk allemaal wel niet bij komt kijken hé als je een naam gaat bedenken. maar misschien zijn andere niet zo kieskeurig en denken ze niet zover na als mij, scheelt wel een hoop en maakt de keuze makkelijkere denk ik. voor een meisjes naam stond tot oplaatst sofie ook erg hoor maar ja voldeed niet aan alle eisen , maar ja met een jongen opkomst maak ik me daar niet meer druk over. verder lekker weekend houden, niet te veel doen en vooral achter het glas van het zonnetje genieten. fijn weekend iedereen. en lees nog steeds dat sommige bij jullie ook termijn en medische echo's sávonds op in het weekend hebben kon dat hier maar ook want ik ga vrijdag maar alleen naar de 20 wekenn echo me man heeft echt geen vrije dagen meer.
@Namen; O wat een ramp!!! Ik vind het echt zó lastig om namen te bedenken en dan vooral jongensnamen..... Meisjesnamen vond ik ook lastig, maar daar heb ik er nu een paar van; Manoa Noa Manon Noëmi Meagan Fay Nu heb ik het idee dat we een meisje krijgen en ik droom er ook over, dus het is nog even wachten op de echo over anderhalve week. Als het dan toch een jongen is (wat ik helemaal niet erg vind!) moeten we nog flink gaan verzinnen.... Hier lekker genieten van het zonnetje. Zometeen komt een vriendin onze haren knippen en de mijne ook verven. Dus ff lekker genieten! Fijne dag allemaal!!!
Hallo allemaal, Hier ff weinig actief geweest. Ziek, middenooronsteking, en me hele hoofd ontstoken. Trommelvlies gescheurd, zit aan de ab. En aangezien ik erg slechte oren heb, en me trommelvlies zeer waarschijnlijk niet meer aangroeit moet ik ook nog geopeerd worden(ben er al eerder aan geopereerd). Erg balen dus. Gelukkig voel ik moe nu alweer wat beter. Zo dat was ff ego berichtje Fijn alle goede echo's zeg!! geniet er allemaal van! En ook van het heerlijke weer!!! Namen: marieke ik vind sam ook het leukste, en idd Floor kan voor allebei... t is denk ik maar net of je het in je omgeving kent en hoort. Van de meisjes Sophie en Nina de leukste. Al zou ik dan persoonlijk weer voor Nina gaan komt minder vaak voor. Wij zijn er ook al uit Hebben een jongens en een meisjes naam. Vond als jongen Luca ergg mooi, maar helaas manlief niet. Het is al snel bepalend als je bv iemand kent met dezelfde naam, dan is ie soms al niet meer leuk. Cindy: Bij jou vind ik noa, manon en meagan de leukste! Heb je nog helemaal geen jongensnaam ? Word wat als het wel een jongejte word haha! Ach daar kom je vanzelf uit ! Vind het vooral lastig als je nog wil vernoemen, dan moet het ook wel een beeetje bij elkaar staan.
hoi hoi vandaag met me moeder de kinderwagen besteld. mutsy 4rider met foambanden en leren handgrepen. Zat te twijfelen tussen rider en slider. Maar vond de wandelwageninzet van rider mooier dus uiteindelijk daar maar voor gegaan. Iemand hier ook mutsy 4-rider?? iemand ervaring met het extra te bestellen boodschappenmandje???
mijn vriendin heeft bij de musty de boodschappenmand. echt super handig, zeker omdat je hem er zo op en af klikt dus ik evt. mee te nemen. en super groot, past meer in dan 1 pak voeding en luiers. heb al gekeken of hij niet op de quinny zou kunnen
ja zit er toch aan te denken om hem toch maar bij te bestellen of misschien via marktplaats of zo. Misschien wil iemand hem hier op het forum wel verkopen. Had ook al bij gezocht wat gezet.
oh, mogen we stemmen? voor jongetje Julius (leuke naam, Sam ook maar komt al zoveel voor volgens mij en Floor wordt toch vaak gezien als meisjesnaam) en voor meisje vind ik Bregje het leukst, vind ik op de een of andere manier erg schattig bij Ties passen Nina en Sophie beiden ook erg mooie namen maar ook beide erg veel voorkomend (wat natuurlijk geen beletsel hoeft te zijn maar staat mijzelf beetje tegen als een naam super populair is) hebben jullie zelf voorkeur binnen die namen momenteel of gaat het allemaal gelijk op?
wat leuk om jullie favo namen te lezen, grappig is bij iedereen weer zo verschillend denk ik zie wel overeenkomsten in jouw meidennamen, qua letters en klank e.d., de eerste 5 ik hou persoonlijk niet zo van Engels-klinkende namen (in NL dan) of van namen die al heel erg popi jopi zijn (zitten ze straks met 5 naamgenoten in de klas stel ik me zo voor ) van jou vind ik Noëmi een mooie naam, al zou ze die wel vaker moeten spellen denk ik Manon ook leuk, en makkelijk hihi ben benieuwd straks in augustus hoe alle kindjes uiteindelijk gaan heten!
Nou ze belden net van het ziekenhuis of ik maandag nog extra echo wou om te oefenen voor stagaire dus nu mag ik maandag avond lekker nog een half uurtje naar ukje kijken Nu gaat mijn moeder mee en misschien me schoonzusje Echt zo gaaf
lindangel: gefeli met je nieuwe job! honger: vooral lekkere trek hier gelukkig ben ik nog niks aangekomen, dus kan wel wat hebben weer paar goeie echo's! ik moet nog 2weekjes wachten! namen: pffff kheb nog geen idee! niet voor een jongen en niet voor een meid! maar voor het geboren is weten we het waarschijnlijk wel trouwens bestwel hoop jonge meiden hier! gezellig!
Ik moet ook zeggen dat Manoa en Fay de minst leuke van het lijstje zijn.... Noëmi vond ik vooral heel apart en je hoort deze naam ook niet zo vaak. Deze naam vindt ik al jaren erg mooi! Maarten moet er alleen erg aan wennen. Noa & Manon staan ook al jaren op het lijstje... Tja... en als het toch een jongen is..... moeten we nog flink gaan nadenken!! Ik vind het opzich nog geeneens zo belangrijk dat het bij Thijmen moet passen, want het zijn toch 2 individuen...
Nou, vanmiddag de 20-wekenecho gehad en alles is goed!!! Weer een zoon (want bevestigd!) met lange benen! Tja... namen... Breek me de bek niet open. Wij hebben even een pauze ingelast, omdat ik echt even afscheid moet nemen van mijn favoriete naam voordat ik met een frisse blik naar nieuwe namen kan kijken (nu vind ik alle andere namen namelijk stom ). @bumpie: wij hebben de mutsy 4-rider (wel al weer een paar jaar oud, maar volgens mij is er weinig aan veranderd) en ik ben heel erg tevreden. Het enige minpunt vind ik eigenlijk de bekleding omdat je er veel op blijft zien. Maar ja, jammer dan. Wij hebben ook de boodschappenmand en die is superhandig. Ik gebruik hem altijd. Eigenlijk haal ik hem er dus ook nooit af. Ik zou hem dus zeker aanraden. Je moet alleen wel wachten totdat je de wandelwageninzet gebruikt, want onder de bak kan hij niet hangen. Bedankt voor de felicitaties trouwens! Nou, nu ik zeker weet dat het een zoon is, ga ik lekker shoppen vanavond (online), dus toedeledokie!
Namen erg lastig ja, maar nu kunnen we ons op 1 geslacht concentreren dus dat maakt t al ietsie makkelijker. Hebben nu wel een naam die we beide wel mooi vinden, maar nog niet zeker of t m wordt. Hier morgen op de helft! Effe mijn buik gespamd
hoi hoi, Tooske mooi buikje zeg! wat namen betreft, niet dezelfde voorletter, dat vind ik ook. helemaal niet dezelfde letter is geen doen, want leuke namen zijn al moeilijk genoeg te vinden. mijn voorkeuren gaan uit naar Sam en Sophie, die van mijn man naar Nina, en voor een jongen weet hij het niet. met populaire namen heb ik geen moeite, ik zie meer dan 200 kinderen per week, en daar zit geen één Sem, Sophie (beiden nmr 1) bij, slechts 1 Nina, enz. het is dus heel relatief. morgen zijn we een nachtje weg, Ties gaat naar mijn so, gaan hem missen! maandag 20 weken echo en dan meld ik me weer.
Mee eens bij een meisje zou ik voor Nina gaan bij een jongen voor sam! leuke namen hoor... Wij hebben hier nog helemaal geen namen helaas..
tooske, mooi buikie! namen: wij hebben het er nog geeneens over gehad hier. Alleen in het begin keer tegen wim gezegt dat ik de meisjesnaam die we bij daniel hadden niet meer wil. Voelt als "2dehands". Ga wel opletten dat sowiso de eerste letter anders is ivm post. 19weken vandaag! plannen vandaag: douchen, scheren, en een heeeel eind lopen! heerlijk zonnetje, lekker langs de Lahn, komt goed!