Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    guppekop zoals ik ook al zei bij mij duurde de 20 weken echo ook maar 10 minuten.

ik helemaal mijn planning er op aan gepast en rekening gehouden met een half uur.
    en ondanks dat het haar moeite koste om alles te bekijken en meten stond ik toch weer binnen 10 minuten buiten.

hier is de kamer ook al een tijdje klaar, kamer was altijd neutraal omdat hij nooit in gebruik is geweest.
    meubels hadden wij ook nog.

misschien nog iets speels op de muur qua kleur maar nog niet over gedacht, kan altijd nog.

foto's had ik al eerder gespot.

qua babydozen hebben wij ook de etos en babydump en prenatal is aangevraagd maar komt pas met 7 maanden ofzo.

volgens mij is dat ook de enigste waar je ook echt wat aan heb de boekjes gaan bij mij ook snel bij het oud-papier.

wat bij etos handig was daar zat een zwitsalbillendoekjes doosje bij en die hadden wij dus net gekocht voor 5 euro.

2. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    hoi hoi.

Ik ben even niet hier geweest.
    Maar heb het echt heel druk op mijn werk. Niet normaal , het word zelfs steeds drukker. En dan te bedenken dat ik dadelijk een tijdje dicht moet.

@ Suzanne beetje laat maar mooie echo en fijn dat je je meisje nu voelt.

@Zj84 mooi kamertje, krijg gelijk zin om ok te beginnen.

@ Bumpie beterschap met je mond echt vervelend tandpijn.

@ korte echo vind het wel jammer voor jullie dat het zo'n korte echo was.

Hier de placenta ook voor liggen maar toch een lange en duidelijke echo.

onze meid gaat flink tekeer in de buik. Beloft nog wat voor straks en vind het wel fijn dat ik haar al zo vroeg zo goed voel ondaks de placenta ligging. Maar ze had ook lange benen dus kan zeker hard schoppen haha.

Gisteren naar Ilse de Lange geweest was echt GEWELDIG !!
    Wow ze kan echt super zingen live.

Nou groetjes ...

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    die zwitsalbillendoekjesbox wil ik ook. Bij daniel kreeg ik er 1 van pampers, maar die vindi k niet mooi:D gebruik hem wel, maar heb liever die van zwitsal:D

4. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ echo; bij mij duurde de 20wkn echo een kwartiertje denk ik. Maar ja, de echoscopiste gaf aan dat de beeb alles keurig liet zien en goed is goed denk ik dan maar. ;)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier duurde het een half uur, maar dat kwam omdat wij de vorige keer een vervelende ervaring hadden en de echoscopiste nu alles drie keer heeft opgemeten om mij gerust te stellen :D

6. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    kijk dat is mooi dat je dan een lange krijgt.
    al had ik ook zoiets van alles is goed en dat is het belangrijkste, had nog wel meer te doen om mijn enigste vrije middag en met het mooie weer, hahaha.

al vind ik het wel leuk om dan extra echo's te krijgen zoals sommige waarbij stagiaires of apparatuur geoefend moest worden.

wij hadden een pretecho maar laten die niet doorgaan door de verkeerde liging van placenta.
    anders hadden we elke 4 weken en echo.

nu enkel nog met 30 en 34 weken een groei echo

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @ echo's; mooie echo's allemaal. 10 min voor de 20 weken echo lijkt mij ook wel erg kort hoor? Ik vond het lang kijken juist zo leuk :)
    Wij hadden vandaag ook de 20 weken echo en alles was goed!! 10 vingertjes, 10 teentjes, alles deed het en hij/zij lag zelfs iets voor op groei. Zo blij dat alles goed is! duurde denk ik 20/25 min.

Ik deed ook mee met het triple p onderzoek. Ze checken dan met een inwendige echo of je baarmoederhals niet te kort is. ook kunnen ze dan zien of die goed gesloten zit. Een vriendin van een van mijn vriendinnen is bevallen met 22 weken doordat het bij haar niet goed sloot en als ze dat weten van tevoren krijg je er een bandje om. Komt natuurlijk niet zo vaak voor, maar ze doen daar nu onderzoek naar en ik vond het wel prettig om het te weten!

@Zj84 mooi kamertje, dat behang is ook erg leuk! Jullie zijn ook al zo ver. Wij ook, alleen behang moet nog. Hebben iets besteld van de baby collectie van www.onszelf.com (gezien bij kids factory).

@ Bumpie: heel veel beterschap met je tandpijn. bah, ik had ook al een gaatje. Ze zeggen ook al dat je makkelijker wat krijgt tijdens de zwangerschap dus ik krijg morgen een uitgebreide reinigingsbeurt bij de mondhygieniste, zal blij zijn als dat is gebeurd...

@harde buiken: heb ik geloof ik 1 keer gehad, ik dacht dat het een groeispurt was ofzo haha. maar verder weet ik er niet zo veel van

@vocht: geen last van, mijn ring vloog er zelfs af nadat ik mijn nagels had gelakt en ik ze aan het droog wapperen was haha. Ik zit op mijn werk wel veel met mijn benen omhoog, heb zo'n voetensteun met een extra ding voor je voeten. Heerlijk!

@baby voelen: hier sommige dagen weinig maar meestal echt wel 10 keer per dag. Vandaag al de hele dag haha. Bij mij altijd net onder mijn navel. Vandaag bleek ukkie ook met zijn hoofdje naar beneden te liggen dus hij schopt gezellig met zijn voetjes tegen mijn navel haha

Vandaag geen zin om te werken ....... ga toch maar weer een poging doen...

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

zit per vandaag volledig in de ziektewet :( Telkens hoofdpijn en me werk zit erg te zeuren. ERg handig krijg dan nog meer hoofdpijn en harde buiken. Dus heb me ziek gemeld vandaag. Dan heb ik rust ;)

9. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo.....

morgen naar de vk ben benieuwd want ik voel de beeb nog steeds niet echt heb het in week 17 1x gevoelt verder niet meer, en de 20 weken echo komt nu ook goed dichtbij 7 april :)

10. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ik voelde de Baby pas in week 21. En nu iedere dag.
    Wel helpt het als je s'avonds in bed gaat liggen met je hand op je onderbuik en stil liggen en concentreren of je wat voelt.

Ik stond er nooit goed bij stil, misschien als je de rust neemt je het toch kan voelen?

Hoop dat je de baby snel weer goed voelt!!

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hier voelen we hem ook enkel nog steeds als ik op bed lig en met mijn hand op de plaats van de voetjes wat druk geef, tip van de vk.
    maar zelfs dan moet ik geduld hebben voordat hij zich meld.

merk wel dat ik het niet elke dag doe omdat ik voor mij gevoel daar al zo beurs ben

verder gaat hier alles nog steeds goed en genieten we nog steeds van het lekkere weer

12. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    ja ik voel s'ochtends als ik wakker wordt aan de linkerkant een hele bobbel zitten en rechts niks, volgens mij is dat het hoofdje of het kontje, ik heb gister avond de beeb weer gevoelt alleen is het wel jammer dat je maar 1 trapje voelt en daarna doodstil, maar wat me wel opmerkt is dat ik het alleen maar links voel!!! ik moet vanmiddag om half 2 naar de vk en vraag dan even hoe of wat.
    aankomende donderdag nog maar 1 week :):):) kan niet wachten!!!!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Gisteravond voelde ik Kruimel trappen boven mijn navel. Zowel mijn man als ik hebben hem gevoeld. Daarna draaide hij en was ie onder aan het trappen.

Ligging weet ik niet hoor, ik voelde nu zijn voetjes, maar de vlos zei gister nog dat tot ongeveer 26 weken ze alleen kunnen voelen dat er een baby is, maar niet hoe hij ligt. Wel jammer eigenlijk.

Over 3,5 week hebben we pretecho, daar heb ik echt al zin in! :D

14. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ik voel de baby ook bijna dagelijks en dan vooral 's avonds als ik lekker relaxed op de bank zit ;) en eigenlijk altijd op dezelfde plek.
    Vannacht draaide ik me om in mijn slaap van mijn rechter naar mijn linkerzij en ik werd wakker van een verschrikkelijke pijn rechtsonder m'n buik net boven m'n lies.... Het leek net of er een spier scheurde. Na een minuut of 2 trok het langzaam weer weg... Jeetje! Zou dat de banden kunnen zijn??

Morgen rond 11.00uur heb ik mijn 20weken echo en ik vind het best spannend moet ik zeggen. Bij Thijmen was ik ook bang dat ze iets zouden vinden wat niet goed zou zijn, maar dat was gelukkig niet het geval. Nu heb ik dat weer. Toch ga ik proberen te genieten. Maarten en m'n moeder gaan allebei mee. Mijn moeder heeft nog nooit een echo gezien (alleen van plaatjes dan) en ze zou het heel bijzonder vinden, dus wil ik haar meenemen. Ze was helemaal blij toen ik het haar vroeg!!

Ik ga nu even een boterhammetje eten en dan daarna even genieten van het zonnetje. Heerlijk.......

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @cindy: ja dat was bandenpijn! Niks om je zorgen over te maken! Heb het ook 1 keer als echt zo'n scherpe steek gevoeld. Ik had het in het midden van mijn buik toen ik opstond, schrok me kapot. Maar was dus niks ernstigs :). Spannend morgen, de 20 weken echo! Ik moet zeggen dat ik niet zenuwachtig was maar vond het ook wel spannend. En op zich logisch, het is toch een medische echo waarop ze zien of alles werkt en aanwezig is toch? Succes morgen en ook veel plezier hoor ;)

@vroege vogels: jeetje wat waren jullie vroeg op zeg! Hebben jullie allemaal al kids dat jullie er zo vroeg uit zijn of kunnen jullie zo slecht slapen nu met de zwangerschap? haha nog geen half 5 was het vanmorgen :$

16. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ik zie ineens dat ik de tijd moet veranderen.... Nu lijkt het inderdaad net of iedereen heel vroeg erbij was vanmorgen... :)
    Het is nu 17.00.....

17. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ik voel mijn meisje de hele dag.
    Ze is echt druk. Bij Jens had ik dat niet en dacht ik al dat hij druk was. Zelfs als ik aan het knippen ben voel ik haar.
    Terwijl mijn placenta ook voor ligt. raar maar waar. Wel genieten hoor !!!

Vanavond beginnen met de puf cursus ben benieuwd. Is als het goed is van dezelfde als bij Jens dus wel vertrouwd. Laat morgen wel wat weten . Moet ook naar de vk morgenvroeg.
    Ben benieuwd naar de kilo's ????

18. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik voel de kleine ook het meest 's avonds als ik televisie zit te kijken, maar vooral als ik op bed lig. Mama mag niet rusten geloof ik. :p Ik vind het wel echt heel gezellig hoor, even nog bevestiging dat alles goed gaat voordat ik ga slapen. :)

19. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    nou dat was een leuke cursus :x

Kom ik daar aan is er maar 1 andere meid en geen instructrice.
    Er kwam ook niemand. Toen maar naar het groene kruis gebouw gereden. Misschien hadden ze zich vergist ? wel gek als we met 2 mensen daar zijn!
    Ook niemand.
    Weer terug gereden naar de aangegeven plaats ! maar nog steeds niemand.:x
    Morgen maar gelijk bellen. Vind het niet normaal had ik ook net zo goed nog kunnen werken vanavond.

Boh effe pissig sorry !:)

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat balen leeuwtje zeg, sta je daar helemaal voor niets.

hier voel ik kleine uk ook steeds vaker, nog niet de hele dag, maar wel al bijna.
    Wel weer gister cursus gehad en buiten de deur gegeten, nou dat heb ik vandaag weer geweten. Moet zeggen dat zolang overwerken hakt er toch behoorlijk in hoor. En vandaag weer zolaat, maar straks na mei (examens) wordt het rustiger gelukkig.

Deel Deze Pagina