hoi hoi, Heb vanmorgen proefdruk van het kaartje besteld. Als die is goedgekeurd bestellen ze de kaarten en kan ik alvast enveloppen schrijven. Heb nu toch alle tijd nu ik in de ziektewet zit. Ben hele dag beetje aan borduren. Zo'n geboortetegel met het thema boerderij Hij is al bijna af...... Wel een leuke bezigheid zo. Wil vanmiddag nog even een paar knopjes voor aan het wandplankje zilver schilderen. Maar dat is zo gebeurd. 28 april weer controle vk. Ik vind ukje vandaag ook rustig
Hallo, Heb even een paar daagjes overgeslagen volgens mij, maar het weekend voelde ik me heel goed en heb ik voor mijn doen veel gedaan. Helaas gisteren daardoor weer een terugslag en voelde ik me echt weer zó beroerd!! Vandaag lekker lang op bed gelegen en ik voel me weer iets beter dan gisteren... Hopelijk krijg ik snel weer die energie die ik het weekend ook had.. Misschien komt het wel door de zon dat ik me zo goed voelde, dan heb ik geluk, want aankomende dagen geven ze weer super weer op!! Hier nog steeds niet aan het kamertje begonnen.... Maarten moet eerst het kamertje helemaal leeghalen en dan kunnen we behang eraf trekken. Op de een of andere manier heb ik minder haast dan bij Thijmen, toen wilde ik het al heel vroeg af hebben.. Nu denk ik 'ach, het komt wel goed'. Ik merk sowieso dat ik veel makkelijker ben dan bij Thijmen. Hebben jullie dat ook als jullie voor de 2e keer zwanger zijn?? Op 9 mei heb ik een gesprek op mijn werk, omdat ik natuurlijk vanaf het begin al volledig in de ziektewet zit. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen en of ze mijn contract nog willen verlengen. Deze loopt namelijk op 1 september af... Ben benieuwd, zeker nu ik ook wat "eisen" heb! Groetjes en een fijne dag allemaal!
typ je een heel verhaal valt je laptop opeens uit en ben je alles kwijt. maar overnieuw beginnen dan maar
ik vertelde even over de vooruitgang hier. Kamer: Die is natuurlijk al een tijdje klaar, we willen er zelf ook geen troep meer tijdelijk zetten en laten de hond soms het zien en vertellen dat haar babybroetje hier komt. maar ze zal het wel geweldig vinden als ik zie hoe ze hier met de kids is. We hebben op zolder wel alle jongensspullen en die willen we met 37 weken in de kamer zetten en dan de deur op slot doen. We hebben ook een muursticker met de naam. Naam: Zijn we dus al helemaal overuit, hoor je niet zovaak en wij zijn er al aan gewend. nu was wel laatst mijn vader die zei ....... is ook een leuke naam en jahoor precies de naam die we hebben maar ze weten niet wat het word dus kon me er mooi uitlullen. Uitzetlijst: alle spullen die we nodig hebben hebben we nu en moeten ons een beetje inhouden want als je weer in een babywinkel bent zie je toch weer leuke kleertjes. maar me moeder zegt straks weet niemand meer iets te geven als kraamcadeau. ik heb ook een briefje bij het kaartje dat we door de kinderopvang al veel speelgoed en materiaal hebben en liever cadeaubonnen hebben. we willen graag de autostoel van maxicosi die je kan draaien axsis (300 euro) later dus dan kunnen we de bonnen aan zoiets mooi besteden. door mijn allergie zijn bloemen en knuffels ook uit den boze maar dat weten de meeste wel. Kaartjes: die liggen hier al klaar, omdat ik geen verlof heb door het eigen bedrijf wilde ik gewoon alles optijd klaar hebben omdat ik mij nu nog fit voelt. ik heb de kaartjes zelf gemaakt nu moeten we enkel op de computer de datum, tijd , lengte en gewicht na geboorte goed invullen en dan uitprinten. ze kunnen dan zo in de kaartjes geplakt worden. enveloppe zijn al geschreven en heb bij tnt zelf postzegels ontworpen en zitten er al op. Bedankjes: ik heb de bedankjes ook wel klaar vond het wel moeilijk hoeveel. ik verstuur 50 kaartjes maar me moeder zei bij een bedankje neemt ieder persoon er 1 mee dus heb er 100 gemaakt. ik heb zelf de cricut, zegt jullie vast niks maar is een soort computermachine waar je allerlei dingen uit kan halen. ik heb dus 100 doosjes uitgestanst met een uitgesneden hartje, zit een doorzichtigvel achter met de naam erop. in het doosje komen dan grote snoephartjes. het in elkaar vouwen doe ik wel op het laatst omdat het anders veel ruimte inneemt. de hartjes heb ik hier al maar wil ik nog wel uitzoeken weer typisch mij waar niemand op let maar hartjes met de tekst twitter mij vind ik nou niks om in een kraambedankje te stoppen. Gym: zwangerschapsgym is allemaal geregeld begint half mei denk ik, met 28 weken. Kraamzorg: ook geregeld enkel straks kijken wat ik neem het maximale of maar 3 uur per dag. nou dit is de stand van zaken hier dus allemaal, best ver al zeg ik het zo zelf maar geeft wel rust en je kan wel heel de tijd nog denken maar ja als het mis gaat . tenminste heb 1 familielid die zo negatief blijft. nou volgens mij was dit wat ik net ook allemaal had getypt. vind het wel jammer dat het nu zolang duurt tot we weer een echo krijgen, maar voel de kleine steeds meer dus zit vast goed. bij mij ligt de placenta ook op het hoofd en de echoscopiste zei lijkt me niet lekker voor het kind maar ja hij kan weg zwemmen als hij wilt. aan de vk gevraagd en die zegt ook enkel voor de uitgang is vervelend en moet het een keizersnee worden dus maak me niet zo druk.
Maienditje, heb je een voorbeeld van je hartjes doosjes? Heb net het apparaat opgezocht, best prijzig of niet? Wel erg leuk!
Bevallingslijst Augustusmama's: Datum, naam, leeftijd, hoeveelste kindje, Bv/Fv, waar bevallen, geslacht (vermoeden in de kleur achter de regel), indien geslacht bekend hele regel in kleur (roze meid, blauw jongen, groen geheim/verrassing). 28-07-2011 Bumpie, 25 jaar,1ste kindje , FV, thuis, mama:meisje 30-07-2011 Leeuwtje8108,29 jaar,2de kindje,FV,ziekenhuis 31-07-2011 Judithvdc, 22 jaar, 1ste kindje, BV, thuis 02-08-2011 Suzanne1, 29 jaar, 1ste kindje, BV+FV, Thuis 02-08-2011 MamaNini, 26 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 03-08-2011 Maienditje,24 jaar,1ste kindje,FV,Ziekenhuis 03-08-2011 Theeleut, 29 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis, mama:meisje 03-08-2011 manonenemike, 27 jaar, 1e kindje, fv,ziekenhuis 03-08-2011 Janneke1904, 24 jaar, 1ste kindje BV Thuis 03-08-2011 Lindangel, 30 jaar, 2de kindje (1 zoon), BV Ziekenhuis 03-08-2011 Ros84, 26 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 05-08-2011 Bibi26, 25 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 06-08-2011 Augmam, 18 jaar, 1ste kindje, ??, ??, ?? 06-08-2011 Marieke1983, 27 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis 07-08-2011 Lori, 30 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis, 07-08-2011 m00s, 22 jaar, 1e kindje, BV, nog niet bekend,jongen? 07-08-2011 Tooske, 30 jaar, 1ste kindje, BV proberen, Ziekenhuis / kraamhotel, mama:jongen of toch een meisje???? 08-08-2011 Norwegian-Sky,23 jaar,1e kindje,KV,Ziekenhuis 08-08-2011 ma1, 3e kindje, bv, ziekenhuis 08-08-2011 Vlinder3, ??, 1ste kindje, ??, ??, ?? 08-08-2011 Zj84, 26 jaar, 1ste kindje, BV proberen, ziekenhuis 08-08-2011 Senn, 24 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Dootje24, 28 jaar, 2de kindje, start met BV,Thuis 10-08-2011 Luna1,26 jaar,2de kindje,FV,Ziekenhuis 10-08-2011 Leentjuh, 23 jaar, 1ste kindje, bv, ziekenhuis 11-08-2011 078mama, 31 jaar, 2de kindje, BV/FV ziekenhuis ks, 12-08-2011 Delfina, 29 jaar, 2de kindje, FV,Thuis 12-08-2011 Mijnimeel, 35 jaar, 3de kindje, BV, ziekenhuis 12-08-2011 Cindy80, 30 jaar, 2de kindje, BV proberen, ziekenhuis, jongen 12-08-2011 Linn84, 26 jaar, 1ste kindje, ??, ??, 13-08-2011 Ghurabaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, zh 13-08-2011 Mamavandiablo, 24 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis (CWZ, nijmegen), ?? 14-08-2011 Guppekop, 20 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Josjo, 33 jaar, 1de kindje, BV, ziekenhuis 08-08-2011 Sloppyslayer 37 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 19-08-2011 Karin1982, 28 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, ?? 20-08-2011 Sweetangel28, 29 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, vader: ??, mama: jongen 24-08-2011 Sammie88, 22 jaar, 1ste kindje, KV, Ziekenhuis 25-08-2011 Luusje84, 26 jaar. 3e kindje, bv, thuis, vader: jongen mama meisje 26-08-2011 Bika 27 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis
ik snap het niet laat je het kamertje aan de hond zien? En huh babybroertje van de hond? haha of begrijp ik je verkeerd....? Je bent in elk geval lekker snel met alles, dat is wel fijn met een eigen bedrijf ja! Hier ook al best ver met het kamertje; donderdag behangen en dan hoeven we alleen nog een klamboe en een relaxstoel voor voeden 's-nachts of wanneer dan ook, maar leek me wel prettig om een fijne stoel in het kamertje te hebben. Alleen nog niks naar mijn smaak gevonden .. maar, tijd zat he! Klinkt leuk, die bedankjes! Ik hoorde van de week een collega over bedankjes en die was zelf ook doosjes aan het maken. Ik moet zeggen, had er nog nooit van gehoord...? Is dat dan voor een kraamfeest ofzo?
@bedankjes; Wij willen dit keer ook een kraamfeest organiseren en wij zijn dus ook op zoek naar tips en ideeën! Wij willen het wel zelf in eigen handen houden, dus niet laten organiseren door een bedrijf. De kosten daarvan vindt ik best hoog en dan doe ik het liever zelf. Dus op dit moment ook bezig met oriënteren op het internet voor leuke bedankjes, lekkere hapjes en drankjes, etc. Als iemand nog ideeën heeft.... @Hond; wij hebben de honden ook laten "wennen" aan de komst van Thijmen 2,5 jaar geleden. Dit doe o.a. om gedragsproblemen (zoals jaloerzie) te voorkomen. Toen Thijmen in het ziekenhuis lag na de geboorte hebben we ook een doek mee naar huis genomen met z'n geur eraan en de honden eraan laten ruiken. Voor de rest toen Thijmen weer thuis was na 10 dagen hebben we de honden in het begin bij het fles geven ook iets lekkers gegeven, zodat ze aandacht voor het kind niet als iets negatiefs ervaren....
sammie zal van de week even een foto maken en plaatsen. het aparaat is in aanschaf erg duur maar wij hebben hem al een tijdje en kwam dus nu goed van pas. want als je bedankjes ergens besteld ben je zo tussen de 0,50-1,00 euro per stuk kwijt. nu was het enkel papier en mijn tijd. de bedankjes zijn niet voor een kraamfeest, lijkt me leuk had me tante ook destijds maar erg druk voor moeder en kind. maar als er mensen op kraamvisite zijn geweest krijgen ze dat mee naar huis. en dan even over de hond, het is cliche maar veel mensen gaan toch om met hun hond alsof het een kind is zeker als er nog geen kinderen zijn. nu hier is droppie (zo heet de hond, chihuahua) ook echt verwend en door de opvang aan aandacht geen tekort. opzich verwacht ik daarom geen jalouzie maar toch als we wat in het kamertje leggen en ze loopt mee zeggen we hier komt straks jou broertje. mijn moeder kent ze ook echt als we zeggen we gaan naar oma. ze is een vrouwtje dus ja vandaar dat ik dat zo neerzette. babyhondjes doen we mmaar niet aan.
Meienditje, ik ben precies hetzelfde met de hond hoor! Kamertje laten zien en uitleggen wat er komt. Beide ouders noemen we voor haar ook opa en oma, en dan weet ze precies waar we heen gaan, of wie langs komen Dus niks raars aan!
Bevallingslijst Augustusmama's: Datum, naam, leeftijd, hoeveelste kindje, Bv/Fv, waar bevallen, geslacht (vermoeden in de kleur achter de regel), indien geslacht bekend hele regel in kleur (roze meid, blauw jongen, groen geheim/verrassing). 28-07-2011 Bumpie, 25 jaar,1ste kindje , FV, thuis, mama:meisje 30-07-2011 Leeuwtje8108,29 jaar,2de kindje,FV,ziekenhuis 31-07-2011 Judithvdc, 22 jaar, 1ste kindje, BV, thuis 02-08-2011 Suzanne1, 29 jaar, 1ste kindje, BV+FV, Thuis 02-08-2011 MamaNini, 26 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 03-08-2011 Maienditje,24 jaar,1ste kindje,FV,Ziekenhuis 03-08-2011 Theeleut, 29 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis, mama:meisje 03-08-2011 manonenemike, 27 jaar, 1e kindje, fv,ziekenhuis 03-08-2011 Janneke1904, 24 jaar, 1ste kindje BV Thuis 03-08-2011 Lindangel, 30 jaar, 2de kindje (1 zoon), BV Ziekenhuis 03-08-2011 Ros84, 26 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 05-08-2011 Bibi26, 25 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 06-08-2011 Augmam, 18 jaar, 1ste kindje, ??, ??, ?? 06-08-2011 Marieke1983, 27 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis 07-08-2011 Lori, 30 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis, 07-08-2011 m00s, 22 jaar, 1e kindje, BV, nog niet bekend,jongen? 07-08-2011 Tooske, 30 jaar, 1ste kindje, BV proberen, Ziekenhuis / kraamhotel, mama:jongen of toch een meisje???? 08-08-2011 Norwegian-Sky,23 jaar,1e kindje,KV,Ziekenhuis 08-08-2011 ma1, 3e kindje, bv, ziekenhuis 08-08-2011 Vlinder3, ??, 1ste kindje, ??, ??, ?? 08-08-2011 Zj84, 26 jaar, 1ste kindje, BV proberen, ziekenhuis 08-08-2011 Senn, 24 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Dootje24, 28 jaar, 2de kindje, start met BV,Thuis 10-08-2011 Luna1,26 jaar,2de kindje,FV,Ziekenhuis 10-08-2011 Leentjuh, 23 jaar, 1ste kindje, bv, ziekenhuis,?? 11-08-2011 078mama, 31 jaar, 2de kindje, BV/FV ziekenhuis ks, 11-08-2011 Delfina, 29 jaar, 2de kindje, FV,Thuis 12-08-2011 Mijnimeel, 35 jaar, 3de kindje, BV, ziekenhuis 12-08-2011 Cindy80, 30 jaar, 2de kindje, BV proberen, ziekenhuis, jongen 12-08-2011 Linn84, 26 jaar, 1ste kindje, ??, ??, 13-08-2011 Ghurabaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, zh 13-08-2011 Mamavandiablo, 24 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis (CWZ, nijmegen), ?? 14-08-2011 Guppekop, 20 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Josjo, 33 jaar, 1de kindje, BV, ziekenhuis 08-08-2011 Sloppyslayer 37 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 19-08-2011 Karin1982, 28 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, ?? 20-08-2011 Sweetangel28, 29 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, vader: ??, mama: jongen 24-08-2011 Sammie88, 22 jaar, 1ste kindje, KV, Ziekenhuis 25-08-2011 Luusje84, 26 jaar. 3e kindje, bv, thuis, vader: jongen mama meisje 26-08-2011 Bika 27 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis Jongens:10 Meisjes:7 Verrassing:14 Afspraken: 07-04-2011 Sammie88 20 wkn echo 07-04-2011 Luusje84 20 wkn echo 07-04-2011 Sloppyslayer controle gynaecoloog 08-04-2011 Josjo controle vk 11-04-2011 Bibi26 controle vk 12-04-2011 Augmam controle vk 18-04-2011 Ros84 controle vk 27-04-2011 Leeuwtje8108 controle vk 03-05-2011 Judithvdc controle vk 04-05-2011 Cindy80 controle gynaecoloog
Goede morgen allemaal, ja een beetje vroeg maar sloppyman moest er vroeg uit en hij had zich weer eens verslapen Ik zal me ook even netjes voorstellen: Nou ik ben sloppy, 37jr en zwanger van ons 2de kindje. Wij hadden nooit verwacht dat we een kindje zouden krijgen want na 8jr ziekenhuis in en uit hadden we de hoop een beetje opgegeven. Maar in het VUmc vonden de artsen iets, vertopte eilijder met vocht wat de baarmoeder in liep, wat verholpen kon worden. Ook bleek ik endometroise te hebben wat zwanger worden nog moeilijk maakt. Na onze eerste IVF poging en verse terugplaatsing kregen we Megan (9-10-09) En nu zijn we zwanger van onze eerste eskimo terugplaatsing van de zelfde IVF behandeling. Dus eigenlijk krijg ik nu een 2ling met 22mnd leeftijds verschil. Deze zwangerschap is iets zwaarder als die van Megan omdat ik HG, overmatig zwangerschaps overgeven heb. Ik geef nu al 2 weken niet meer over maar ik blijf misselijk en eet dus heel weinig. Maar ik word goed in de gaten gehouden dus komt goed. Boven alles geniet ik enorm van dit wonder in mijn buik! @kaartjes: Die van ons zijn ook al binnen Nu de tekst nog. We hebben al wel een klein gedichtje wat ik zelf geschreven heb en voor de rest houden we het bijna het zelfde als die van Megan. @Geboortebedankjes: We hadden bij Megan kleine t-shirtjes met haar naam erop, maar we vergaten ze steeds mee te geven. Ik heb nu nog geen idee wat we moeten gaan kopen........ Ik moet eerste huwelijksbedankjes gaan bedenken en zelfs dat lukt me niet. Vind alles zo "gewoon" @hond: Wij hebben ook een doek van de bevalling mee genomen naar huis om de hond al vast te laten wennen aan de geur van de baby. We hebben haar vaak er bij gehad als we met de baby bezig waren. Ze was de eerste wkn heel beschermend naar Megan toe. Helaas 2mnd geleden toch moeten besluiten om een ander huis voor haar te zoeken.........maar dat is weer een ander verhaal. @maienditje: Klopt dat veel mensen hun hond als hun kind gaan zien. Je geeft er ook om op de zelfde manier. @kamer: Hier hebben we geen extra kamer. Het word eerst een wiegje bij ons op de kamer en daarna gezellig bij Megan op de kamer. We hopen dat dit een tijdje goed zal gaan, maar we hebben vanmiddag wel een afspraak bij de bank voor een voorrekening van een andere hypotheek. Wij willen namelijk onze huidige woning niet verkopen maar verhuren en dan een andere woning kopen dus we moeten zelf gaan sparen...........dus word wel nog een paar jaar sparen hoor We zijn nu al 3jr bezig.. @Naam: zijn we ook al helemaal uit. Megan heeft 2 namen en deze kleine krijgt er dus ook twee. Bij Megan is de tweede naam Lyza en dit is een soort vernoeming naar mijn schoonmoeder en nu hebben we gekozen voor een naam die een soort vernoemt naar mijn moeder. We hebben alleen niet haar voornaam gebruikt omdat dat Neeltje is en daar wisten we even niet op te verzinnen @luusje: Spannend hoor! Is zo'n leuk moment om uit te vinden wat het gaat worden @judithvdc: Fijn dat alles goed was bij de VK.
@maienditje: aaah ik snap m! Had alleen niet door dat je echt de hond bedoelde toen je zei je broertje haha. Maar kan het me wel voorstellen hoor! En denk dat het goed werkt ja om de hond zo te laten wennen aan de kleine... is niet cliche hoor alleen ik heb al jaren geen hondje meer en heb er nooit zo over nagedacht
Niu sloppyslayer, welkom dan! fijn dat je zo twee keer zwanger hebt kunnen worden, naar lijkt me een zwaar traject! Luusje, ben benieuwd of je voorgevoel klopt!
welkom hier sloppyslayer! is er hier ook iemand die een kat heeft? wij hebben een kat en mijn schoonfamilie is een beetje panisch daarover (ook cultuurverschilletje denk ik, waar zij vandaan komen wordt een kat gewoon preventief weggedaan of ingeslapen waar ik het totaal niet mee eens ben), mijn kat is nog niet gewend aan jonge kinderen en is soms beetje bangig met mensen die hij niet kent e.d. denken jullie dat dit problemen kan geven? hij is niet agressief maar kan wel fel reageren als hij bang/onzeker is. Hij mag zeker niet in de kinderkamer en als de baby bv. beneden in de box is oid zijn wij er zelf altijd bij, is de bedoeling.. heeft iemand hier ervaring mee?
hoi hoi, Nou zo naar de bedrijfsarts Kijken of me klachten door zwangerschap komen. Dan krijg ik 100% van me dagloon en anders maar 70%. Mijn eigen huisarts zegt dat het goed komt. Daar vertrouw ik dus ook maar op. En anders moet die man daar maar ff heen bellen. Ben zo zenuwachtig. Me buik is keihard niet echt handig dus Sinds ik bij huis ben is me buik explosief gegroeit Beetje rust doet wonderen. Zal morgen even buikfoto plaatsen. Hoop echt dat het een beetje aardige man is
@Ros: hier ook een kat. In het begin bleef ze uit de buurt van Megan en nu vind ze het prima. Katten kunnen heel anders reageren op hun nieuwe huis genoot als wij kunnen bedenken hoor, en vaak in de positieve zin. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. @Bumpie: Spannend meis! Ik hoop dat de bedrijfsarts inziet dat het door de zwangerschap komt. Wat heb je psis? Buiten die harde buik om nog meer?
@ maienditje kan het zeker begrijpen van je hond , hier hetzelfde hoor. Alleen mijn partner lacht me altijd uit haha. Hij is nooit honden gewend , maar hier had hij dus geen keus. Vind het ook goed voor de kids als ze met een huisdier opgroeien. @sloppyslayer Welkom !!! gezellig toch nog een augustusmama erbij ! @ ego Hier gisteren zwgym gehad. Was weer gezellig . Een klein groepje 6 mensen . Maar dat is ook wel fijn. Hebben bekkenbodenspieroefeningen gedaan en ontspanning . En geklets haha. Nou ik ga nieuwe schoenen halen voor mijn kleine vent . Doei !!