Goedemiddag! Vanochtend echo gehad en alles gaat goed met onze kleine man Inmiddels eindelijk wat aangekomen 2 kilo. Verder Hb laten prikken en morgen bellen voor de uitslag. Hoe gaat het verder met iedereen?
Ja hier ook gelukkig. Maar 1 klein regen buitje hier geweest. Dat was eigenlijk ook wel nodig. Pfff heb echt zo'n vermoeidheidsdip
hier ook moehoehoe!! En regen, mooi want we hebben gras gezaaid, scheelt weer sproeien vandaag Sammie, fijn dat de echo goed was! En 2 kilo aangekomen, super goed! Gaat de goede kant op zo!
Hoi dames! Wat een slechte slapers lees ik allemaal! Ik hoef er 's nachts niet (meer) uit, alleen in het begin. Misschien komt dat wel omdat mijn baarmoeder vrij hoog zit en (nog) niet op mijn blaas drukt. Verder wordt ik wel wat meer wakker, maar slaap gewoon nog goed zonder (voedings)kussen. Alleen zeker afgelopen weekend wel last gehad van neerslachtigheid/depressief gevoel. Waar het vandaan komt, echt geen idee. Ik kon alleen maar huilen en had nergens zin in, voelde me echt onwijs klote. Heb het idee dat het echt de hormonen zijn die dit veroorzaken. Ben ook helemaal niet bang voor wat er komen gaat of dat ik heel erg onzeker ben ofzo. Voel me gelukkig nu weer wat beter, dat hele erg gevoel is er (bijna) niet meer. Hopen dat het weg blijft! As weekend gaan we nachtje weg met een ander stelletje, wel weer een leuk vooruitzicht!
@ Bumpie, Naam gewoon doen. Ik heb dat met Jens gehad. Had net die naam en toen werd er nog een Jens hier in het dorp geboren . Ze komen dus bij elkaar in de klas. Vond het best wel lullig. Maar ik had die naam net in mijn hoofd en kon ook niks anders meer vinden. Hoop natuurlijk wel dat er niet nu ook nog eentje met dezelfde naam geboren word. Maar goed ik denk al in deze naam . En ik vind Mirthe het mooist ! @ slecht slapen. hier vannacht Jens zo hard hoesten dat hij 2 x heeft overgegeven. Lekker nog aan het wassen tussen het werk door. Vanmorgen 2 uur bij de huisarts geweest vrije spreekuur :x 5 minuten bij hem in de kamer. Conclusie Jens heeft waarschijnlijk hooikoorts. Zielig nog bloedgeprikt en nu wachten op de uitslag. Toen direct naar vk . Gelukkig alles goed met beeb. Alleen ijzer weer gezakt. als het onder de 6 komt aan de medicijnen. Nu maar floradix proberen. Tot 21.00 uur werken en dan nog koffer inpakken . En dan vannacht om half 4 vertrekken rcihting vliegveld. Egypte here we come. Dus nog druk genoeg. Mijn telefoon gisteren meegewassen. Dus waarschijnlijk een weekje niet hier aanwezig Hop dat iedereen lekker slaapt vannacht ! @ Sammie fijn dat je echo goed was ! Nou tot volgende week dames !
Hoi hoi, Hier ook een rotnacht gehad, Ties is ziek en heeft tot drie uur op mijn schoot zielig zitten huilen, arm mannetje. Vanochtend bij de ha geweest en nu gaat het wat beter. Tooske, die neeeslachtige gevoelens herken ik. Heb er ook ongeveer 2 weken last van gehad, was heel heftig. Volgens de vlos hoort het erbij maar moet het wel weer overgaan na een tijdje. Ik voelde me bijna depressief en had ook nergens zin in, heel zwaar. Ach leeuwtje, jouw mannetje ook ziek! Beterschap! Wat leuk dt je naar egypte gaat, ga je een nijlcruise doen? Heb ik ook eens gedaan, helemaal geweldig. Veel plezier!
@marieke , nee ik ga gewoon languit op een stretcher liggen kort bij het zwembad zodat ik er snel in kan duiken. haha. Nee geen actieve vakantie voor mij dit jaar. Mijn bekken zijn echt slecht eraantoe. hoop dat een weekje rust dan ook goed is. daarna nog 8 weken werken. Maar het word steeds erger . Dus echt een beetje sh*t zeg maar. Maar goed als zelfstandig probeer je toch zoveel mogelijk klanten te helpen. Meer zittend knippen helpt wel maar is ook niet alles ! Mijn hondje word zometeen opgehaald . vind het altijd moeilijk om haar weg te brengen. maar ze gaat naar een goede vriend van ons. Daar heeft ze het goed. Heeft zij ook een weekje rust haha. Zo mijn klant komt eraan . Groetjes ...
fijne vakantie Leeuwtje! @namen ik was er eigenlijk al heel snel uit, ga gewoon op mijn gevoel af en dan voelt het ook goed alléén, nu is mijn man weer een beetje aan het twijfelen geslagen, wil er nog eens goed voor gaan zitten e.d., van mij hoeft dat eigenlijk niet meer! maar ach hij moet er ook achter staan hè als er een kindje in de buurt dezelfde naam heeft zou ik dat jammer vinden maar me zeker niet laten tegenhouden. en vind ook Mirthe de leukste spellingswijze.
Hallo allemaal, Heb nog niet volledig bijgelezen, maar zag al iets over een goede echo! Altijd super natuurlijk! @ slecht slapen. Daar heb ik helaas ook last van. Gelukkig niet elke nacht. Maar ja ik heb veel last van zuurbranden (ook overdag) dus ik moet met meerdere kussens slapen zodat ik meer hang/zit dan lig. En de kleine uk houd me af en toe lekker wakker met zijn/haar getrappel. Gelukkig hoef ik niet veel naar de wc 's nachts. @namen.. tja zijn we nog neit uit. Wij hadden ook een jongensnaam die we leuk vonden, maar ook hier is er net een jongetje geboren met dezelfde naam. Aangezien we in een klein dorp wonen vind ik het wel vervelend om dezelfde naam te gebruiken. Bovendien was de naam ook wel erg populair dus nee dat word m niet. Oh en voor een meisje komen we er helemaal niet uit :S Maar ja we zien wel. Pff vanmorgen zwaar last van verstopping.. Om gek van te worden.. Constante druk voelen en 30 keer naar de wc voor niks. Dus heb voor mn gevoel wel 10 km door het huis gewandeld en liters water gedronken. En jawel uiteindelijk opgelost.. Pff rotgedoe.. Maar ja hoort erbij. Had t met Nicole ook. Verder doe ik het lekker rustig aan. Fijne avond allemaal!!!
paar weken geleden sliep ik tussen 19.30-20.30 al want was zo moe. maar laatste dagen slaap ik steeds later en later ben echt niet moe. :x voel me verder wel goed vandaag wel heel last van maagzuur gehad en nu nog steeds heb nog niet lopen kotsen maar het komt wel echt omhoog soms. maar ik wil niet klagen want het kan allemaal veel erger. zijn er meer die denken dat de baby eerder dan de uitgerekende datum geboren word? ik denk er regelmatig aan ik voel het gewoon een keer in week 38-39 misschien week 37 al. en meer die wel eens kramp krijgen in de kuiten? ik heb het een aantal keer gehad s'nachts en wat kan dat pijn doen zeg maar het gaat gelukkig snel weer over kuiten zijn wel gevoelig de volgende dag. maar hoeveel keer erger zijn weeén? haha kan ik me alvast voorbereiden want ik heb echt geen idee
misschien een idee om een lijst bij te houden met wanneer jullie denken dat het geboren word? zal je maar net zien dat deze kerel met 42 weken geboren word. als het maar gezond is en alles goed ontwikkeld is.
Ah wat sneu dat jens hooikoorts heeft Leeuwtje! Is geen pretje en dan zeker niet voor zo'n kleintje. En wat heerlijk dat jullie naar Egypte gaan, geniet ervan! Augmam, kramp in kuiten heb ik 's nachts ook wel eens last van ja, maar neit zo erg dat ik er de volgende dag ook nog last van heb. Delfina, lastig dat je moeilijk naar de wc kunt! Heb je ook al last van aambeien? Daar heb ik toch verhalen over gelezen dat dat zo'n pijn doet! Ik heb er eentje, maar die doet gelukkig (nog) geen pijn. Marieke, Ties ziek, wat sneu voor hem (en voor jou....). Hoop dat ie snel weer beter is, gelukkig gaat het nu al iets beter! Ja die depressieve gevoelens schrok ik echt enorm van! Heb ik nooit zo gehad en het was inderdaad heel erg heftig! Inderdaad nergens zin in, maar dan ook echt nergens en echt ALLES heel somber inzien, pfff jij 2 weken gehad, das wel echt zwaar ja! Ik had het al wel met momentjes, maar niet zo extreem als afgelopen weekend. En ik heb het t extreemst als ik alleen ben. Ben ook echt bang om alleen te zijn nu, dus dat ga ik voorlopig maar even zoveel mogelijk voorkomen. Nu gaat het redelijk, maar voel echt dat het sluimert en snel weer op kan komen zetten. Ik hoop echt dat het een periode is die weer SNEL voorbij gaat ja. Moet over 2 weken weer naar de vlos, dus zal het dan ook wel even aankaarten. Een goede vriendin van me heeft een postnatrale depressie gehad net en dat was echt vreselijk voor haar! Dus ik wil echt voorkomen dat ik ook die kant opga. Iedereen werkse of geniet van je vrije tijd!
Goedemorgen!! Tooske, de vlos vertelde me dat die gevoelens tijdens de zwangerschap de kans op een postnatale depressie eerder verkleinen dan vergroten. Juist degenen die op een roze wolk zitten krijgen snel last na de bevalling, dus dat scheelt weer!! Augmam, denk dat je toch moet uitgaan van 42 weken... Ik heb al zo vaak gezien dat mensen denken dat de baby snel komt, en dan duurt het wachten zooooooo lang! Dat kan echt deprimerend werken en is loodzwaar. Ik ging uit van 42 weken (dat zei mijn gevoel) en Ties kwam op de uitgerekende datum. Ik was stomverbaasd! Daardoor heb ik het einde wel heel relaxed beleefd. ( klinkt heel belerend, zo bedoel ik het niet, maak het jezelf alleen zo gemakkelijk mogelijk.) Delfina, er is een methode waarmee je makkelijk leert ontlasten, zonder hard persen. Het wordt gebruikt door mensen die bijv een hersenbloeding hebben gehad, en ook bij de zw.yoga leet je het. Persen op de inademing wordt het hier genoemd, misschien eens op googlen? Fijne dag allemaal!
Oh, das goed nieuws Marieke! Goed om te horen Heb jij er nu ook nog last van of was het echt alleen die 2 weken?
hoi hoi net bij vk geweest. Alles was goed. alleen het hartje sloeg over moet nu naar gyn. voor extra controle. Heeft iemand dit eerder meegemaakt???? Doe hele morgen al niets dan huilen
Meis, Dikke knuffel! Hopelijk is alles gewoon goed! Maak je maar niet te druk...makkelijker gezegd dat gedaan.. Heb even op gezocht voor je en lees veelal dat het te maken kan hebben dat het hartje nog onrijp is en het vanzelf overgaat.
pff zo eerst zk opbellen of ik er vandaag tussen kan morgen bruiloft van me zwager en schoonzus Heb ik nu helemaal geen zin in
Moet je daarvoor naar het zkh? Ik heb altijd begrepen dat het normaal was. Ties had ook altijd een zeer onregelmatige hartslag, deze baby de ene keer wel, andere keer niet.
ja blijkbaar moet ik daarvoor naar het ziekenhuis zit zo in schrik. Gelukkig beweegt ukje nog goed. echt heel raar dat overslaan