hoi hoi hier even buikfoto van 28 weken Alles vandaag binnen gekregen Echt super! Zal morgen even foto's plaatsen Bekijk bijlage 148703
hehe sammie, jouw buikje ziet er nog bescheiden uit! Maar met 28 weken heb jij vast ook zo'n lekkere ronde mooie toeter als bumpie... mot eerlijk zeggen dat ik helemaal niet zo blij ben met die buik, als het zonder dikke buik krijgen zou kunnen zou ik er voor tekenen....
Bedankt allemaal voor het medeleven! Vanavond wel even nog naar zwangerschapszwemmen geweest en was toch wel lekker om te doen moet ik zeggen. Morgen moet ik in het ziekenhuis dagcurve prikken (2 uur na ontbijt en 2 uur na lunch), dus dat wordt op tijd opstaan.... Ik zie er wel een beetje tegenop, maar het is voor een goed doel..... Mooie buikjes trouwens allemaal! Leuk om te zien.... Fijne avond nog allemaal.
Dames, Ik ben helemaal klaar met mijn kamertje Ik heb foto's gemaakt http://www.zwangerschapspagina.nl/members/48099-albums6770.html
wat een mooie buikjes zie ik langskomen @ lila wat een mooi kamertje!! cindy gecondoleerd meid! heel veel sterkte
hoi hoi, gister erg leuk zwitsal pakket gekregen van zwager en schoonzus. Echt alle zwitsal potten zatten erin en dan ook nog de grote 400ml flessen. zo @ ziekenhuis nog een keer hartje luisteren
hallo dames, eeste werkweek zit er alweer bijna op na de vakantie. beloof dit weekend ook wat foto's te gaan showen en kamer/wagen wat allemaal af is. en nog een buikfoto er bij plaatsen. en dan nog een foto van onze bedankjes. cindy heel veel sterkte toegewenst met dit verlies en succes met de dagcurve vandaag. zal mijn banner en afspraken ook eens aanpassen in de lijst. ik had maandag weer een dagcurve bij de huisarts maar die was heel laag dus nu denken ze toch dat mijn lunchtest beinvloed is door een zoete lunch voordien wat uitzondering is bij mij. had net met de kids in de stad een croissant op. dus zo even de dietiste afbellen en de verloskundige verwacht dan ook dat de gyno. mij zo naar huis stuurt. nou van het weekend meer
Hallo mama's en mede bijna mama's Van de week kwam ik op internet toevallig een artikel tegen over gevaarlijke weekmakers in spenen en andere babyartikelen, waaronder ook o.a. bij het merk Difrax waar ik bijv. een leuke speen van het gehad in de Felicitas cadeau-box. Deze ga ik dus niet gebruiken!! Spenen van o.a. Bibi zijn wel BPA-vrij. In Duitsland is BPA al meer dan 20 jaar verboden in dit soort artikelen maar Nederland loopt helaas met dit soort dingen nog heel erg achter.. Lees hier onder even het artikel voor de veiligheid en de gezondheid van je kleine! Dank je wel, lieve groetjes --------------------------------- 16 december 2010 Het verbod op het gebruik van de gevaarlijke stof Bisphenol-A (BPA) in babyflesjes, dat de EU per 1 juni 2011 heeft afgekondigd, zou ook voor fopspenen moeten gelden. BPA is een hormoonactieve substantie die volgens onderzoeken tumoren en kanker kan veroorzaken. Bij het uitkoken van spenen kan de gevaarlijke stof zich losweken uit de gebruikte kunststof en zo het lichaam van zuigelingen binnendringen. De Europese Commissie stelt nu dat de stof een negatieve invloed heeft op de ontwikkeling en het immuunsysteem van jonge kinderen. Bisphenol-A is een bestanddeel van polycarbonaat, een stof die vanwege de lage kosten en helderheid veel gebruikt wordt voor de productie van babyflesjes. Het wordt ook gebruikt voor de schildjes van fopspenen. Door beschadigingen van het oppervlak, door verwarming in de magnetron of via warme melk kan BPA zich uit het polycarbonaat losmaken. Bij fopspenen drukt de baby zijn mondje steeds tegen het schildje. Na het uitkoken van de speen kan de baby zo via speeksel het BPA binnenkrijgen. Wordt het gevaar van BPA voor babys in Nederland onderschat? Het verbod van de EU heeft nauwelijks de kranten gehaald. Er zijn ook nog steeds grote producenten en leveranciers die BPA in hun flessen en fopspenen verwerken. Het pleidooi om het EU-verbod voor flessen uit te breiden naar fopspenen en zo nodig andere babyproducten, komt van het Zwitserse bedrijf Bibi, in Nederland en België marktleider in fopspenen. Bibi-spenen zijn altijd al BPA-vrij geweest. Sinds 2009 zijn ook de babyflessen van Bibi BPA-vrij. De internationale discussie over het gebruik van de gevaarlijke stof woedt al jaren. Bibi is bij zijn flessen anderhalf jaar geleden overgegaan op het gebruik van het duurdere polyamide, waar geen BPA in zit. Bij de fopspenen gebruikt de producent het ongevaarlijke polypropyleen. Landen als Canada en Denemarken hebben het gebruik van BPA al eerder verboden. Niet alleen in flessen, maar in diverse producten voor kinderen van 0 tot 3 jaar. Ook Frankrijk nam al eerder maatregelen. In Oostenrijk en Duitsland hebben recente onderzoeken aangetoond dat het gevaarlijke BPA ook in hoge concentraties wordt verwerkt in fopspenen, bij sommige merken zelfs in het zuigdeel. In Nederland proberen grote merken het EU-verbod af te doen als overbodig. Zo schrijft Difrax op haar website dat het besluit een politieke beslissing is die alleen maar onrust creëert bij ouders. Volgens Difrax is het niet nodig flessen van polycarbonaat - en dus met BPA- in de ban te doen, omdat ze absoluut veilig zijn. (Bron: Telegraaf.nl) ---------------------------------
Hallo meiden! ehm, wat is een dagcurve? Of is dat een domme vraag haha Heb vandaag weer een buikfoto geplaatst, gisteren gemaakt. EN foto's van het kamertje gemaakt! Ik twijfel nog over de gordijnen, dat worden misschien toch andere, vind dat er nu teveel wit is en dat maakt een beetje vol vind ik... en de stoel is erg groot maar zit goddelijk! En als ik daar snachts wil voeden is dat toch wel lekker . Fijne dag allemaal!
Hier vandaag ook dagcurve prikken. De eerste is binnen en nu twee uur na de lunch weer. Dinsdag wordt ik gebeld met de uitslag. Ik ben benieuwd..... Ik hoop echt dat ik nu ook nog zwangerschapssuiker erbij krijg..... De rest van de dag maar rustig aan doen. Gisteren weer vrij druk geweest en dan moet ik vandaag iets inleveren. Fijne dag allemaal!!
hoi hoi Alles was goed met ukje Ik mag weer naar mijn eigen verloskundige Pff alle spanning voor niets geweest!
Een dagcurve is prikken op zwangerschapssuiker hier moet je dan 8 uur nuchter gaan en dan om half 12 en half 5 nog een keer erg onhandig en ik moet om de 3 weken om te kijken of het goed blijft
Cindy, heel veel sterkte gewenst! Ik heb me vandaag toch een hoofdpijn! Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik gister te veel had gedronken op 't bevrijdingsfestival. Maarja van sinas krijg je geen kater. Denk dat ik zo toch maar een paracetamol ga nemen, voel me echt brak vanmorgen. We hebben gister het geboortekaartje uitgekozen. Had een stuk of 10 verschillende kaartjes besteld en allebei vonden we hetzelfde kaartje het leukst! Dus dan hoeven we na de geboorte alleen even de datum, lengte en gewicht in te vullen en dan kunnen ze verzonden worden!
jep, precies dat! zo te lezen ben ik niet de enige.. nou ja, rustig aan doen dan maar en af en toe wat zoute dropjes eten..? wij hebben net de kinderwagen (maxicosi mura 4) binnen met alles erbij, jeej, ziet er echt gaaf uit! @Cindy gecondoleerd @Sammie wat een schattig, vrolijk kamertje! @Lilaa ook een heel leuk, lief kamertje @bumpie fijn dat alles goed was mooie buikjes allemaal, dames!
bij mij is het dan vaak combinatie lage bloeddruk en lage suiker... die wagen ziet er leuk uit ja! hebben wij bij daniel ook voor gekeken maar toch andere gekozen