oh, en over het vertellen. Wij hebben het nog alleen aan mijn ouders verteld, want heb een goede band met mijn moeder, en wanneer ik een miskraam zou krijgen zou ze ook de eerste zijn die het weet. Voor de rest van de familie en familie (inclusief ouders van mijn vriend) houden we het nog even geheim, pas als we de eerste 12 weken door zijn wil ik het vertellen. Maarja, dat zeg ik nu. Ben erg bang dat ik alsnog mijn mond voorbij praat ! xxx Lette
Succes bumpie! Ik hoop voor je dat ze heel leuk reageren! Waarom ik de ha ga bellen ipv de vk? Geen idee... Haha, weet nu ongeveer 6,5 uur dat ik zwanger ben en heb geen idee wat me nu te doen staat! Had nooit verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn, dus heb me er niet zo op voorbereid... Dus...tips zijn welkom "Wat te doen als je zwanger bent?"
hoi hoi, ik kom meekletsen. vandaag precies 2 jaar geleden testte ik positief van mijn zoontje, en nu weer een posi test!! het was een beetje onverwachts, want we gebruikten condooms.. maar 1 ongelukje was blijkbaar genoeg om een brusje te verwekken ik klets overigens nog steeds met de augustus 2009 mama's, hopelijk wordt het hier net zo gezellig.
bizar snel dat je het ziet he! haha gek hoor... ik heb 2 jaar geleden een borstvergroting gehad maar nu worden ze extreem hahaha!! @ bumpie succes vanavond!!!!!
Hallo allemaal. Als eerste iedereen die zwanger is gefeliciteerd!!!ik ben nu zon 5weken zwanger.we zijn helemaal happy!!!!we hebben al 2jongens van 7 en 4 jaar. En nu weer zwanger.wat een wonder.moet nog een afspraak maken bij de verloskundige.wilde nog een week wachten.maar jullie hebben dit wel al gedaan he? Groetjes nitaa
@bumpie succes met vertellen.ik wacht de eerste echo af voordat ik wat ga zeggen.eerder durf ik niet.
@nicky.dan denk ik dat ik vrijdag ook maar eens ga bellen.dacht dat het te vroeg was om te bellen.heb bij mijn vorige zwangerschappen ook pas later gebeld.toen kreeg je pas met 12 weken de eerste echo en intake.nu mag je dus eerder he??
Ja Hij zit nu in spanje en morgen weer in italie (hij is muziekant en op tour), ik ga hem 19 Dec in Duitsland van het vliegveld afhalen Duurt nog even, maar de afspraak voor vk bezoek staat op 28 Dec en 29 Dec de echo!! Daar is hij gelukkig bij Youhou!
Muzikant? Wat doet hij dan als ik vragen mag? Welkom alle nieuwe dames! Gezellie al die drukte Ik ben nog steeds wakker, vind ik best knap haha
Hallo Dames, Ik wil graag met jullie mee blijven kletsen. Zal proberen om 's avonds steeds alles bij te lezen want er word wat afgekletst hier. Wel super gezellig natuurlijk, maar ja door werk elke dag kan ik pas na 6 uur inloggen. Weet iemand trouwens of ik deze topic als favouriet of iets kan opslaan, nu doe ik iedere keer moeilijk om hem op het forum op te zoeken. Verder zat ik ook met de gedachtens oke ik ben zwanger wat nu?? Heb ook de huisarts gebeld en die zei dat ik zelf naar de vk kon bellen. Ze vragen gewoon naar je eerste dag van de laatste menstruatie en dan rekenen ze uit wanneer de eerste afspraak plaats vind. Hier in zeeland doen ze tegenwoordig met 9 weken en 12 weken een echo. Om zo in de begin fase goed de groei te kunnen laten zien. Sommige dames kletsen ook over het feit dat de ene kant van de familie het wel weet en de andere niet. Zelf zit ik ook nog te denken hoe we het gaan doen. Zoals ik al gezegd had hebben we 30 dec. de eerste echo en aan mijn ouders willen we het dan 31 dec. met gelukkig nieuwjaar wensen als verrassing vertellen. De ouders van mijn man zijn gescheiden en wonen niet naast de deur dus ja gaan we daar het weekend dan langs of gaan we bellen. Is ook wel onpersoonlijk. Ben wel benieuwd hoe ze reageren want toen we gingen trouwen en we vertelde het zeiden ze alleen weet waar je aan begint doe het nou niet. Maar ja daar had ik deels begrip voor omdat hun net gescheiden waren maar toch dan gun je het je kind toch wel. Dus ja nog even met manlief over hebben hoe en wanneer hij het zijn ouders wilt vertellen.
nou meiden even een ego bericht. ik lees hier zoveel over miskramen , word er zo onzeker van. voel me zowiezo niet echt zwanger. had bij mijn zoontje ookniet ect klachten maar wel gevoelige borsten . die heb ik nu dus totaal niet meer. weet alleen n iet meer precies wanneer het bij mijn zoontje begon . vandaag was moeders voor moeders hier en mijn test was wel super positief. maar heb zelf een gevoel dat het niet goed zit. dan lees ik ook nog bij de meeste die een mk hadden dit ook hadden. pff vind het best wel erg. ik hoor nu te genieten . en als ik de echo gehad heb en een knipperend lichtje zie dan ben ik gerustgesteld maar ja dat zal nog wel even duren 6 weken ofzo. @zelfstandig ondernemerschap. ik ben ook ZO. heb wel een aov. dus krijg in ieder geval wel geld. maar de vorige x had ik personeel en nu niet meer,dus waarscijnlijk zal ik mijn zaakje dicht moeten doen. niet zo handig mensen moeten toch hun haren geknipt. dus ook nog effe kijken hoe en wat.mss voor een half jaar iemand in dienst nemen ?ik eb mijn zaak ook aan huis maar had toen helemaal geen problemen om afstand te nemen je hebt alleen zelf niks in de hand vorige x wilde ik ook zolang mogelijk doorwerken maar door persoonlijke problemen moest ik rustig aan dioen van de vk. en kreeg toen ook nog eens een beginende zwangerschapsvergiftiging. dus toen was het ook helemaal stoppen. Je krijgt sinds 1 juni 2008 ook een uitkering van de belastingdienst. is alleen geen vetpot maar beter als niks. voor de rest ben ik wel super moe en het word steeds erger, maar ja er zijn ook mensen die zelfs spugen en het toch fout gaat . bah die onzekerheid is eigenlijk helemaal niks voor mij.
trouwens een lijst vanaf 1 aug tot en met 15 en zo verder. er vallen er inderdaad een paar af omdat mensen er geen tijd meer voor hebben enz. dus gewoon effe kijken hoe en wat maar mag die dan wel ook vanaf de 31 ste juli zijn ????? haha. dan ben ik namelijk uitgeteld en bij de juli mama's was het al zo druk daarom ben ik bij de augustus mama's gegaan.
huisarts bellen heb ik bij de eerste ook gedaan omdat ik geen idee had waar een vk zat hahaha. Bij de ha kregen we allemaal info mee en een felicitatie en het nr van de vk. Tweede keer zwanger via internet een vk gezocht in assen (waren inmiddels verhuisd) en nu stond ie nog in mijn telefoon hahaha.
Hallo Janineenevie, Ik vind ook dat ik veel lees over miskramen hoor het ook veel om mij heen. Zelf ben ik voor de eerste keer zwanger dus vraag me af of miskramen ook bij het lot horen of dat het ook beinvloed kan worden. Ongezonde levenswijze ofzo. Ik denk er maar totaal niet aan en mocht het zo zijn weet ik nu niet hoe ik dan zou reageren. Ik wilde zelf vorige jaar een extra verzekering afsluiten om een extra uitkering als ik zwanger was, het minimumloon komt niet overeen met wat ik nu binnen haal mocht ik de zaak dicht gooien. Maar zoals ik al gezegd had gaat dat lastig op een kinderdagverblijf. Maar je moest dus 2 jaar die verzekering hebben voordat je er aanspraak op kon maken ik wist dat het zolang niet meer ging duren dus ja sluit ik zoiets niet af. Ik kijk het gewoon aan heb nu nog helemaal geen klachten. Moe ben ik al heel mijn leven wegens een niet werkende schildklier dus ja. Mochten er klachten op gaan treden moet ik maatregelen gaan nemen. Mijn ouders zullen er wel begrip voor hebben en misschien wel een tijdelijke oplossing hebben van oma ofzo die op het kind kan passen. Verder heb ik veel jonge moeders die schoolgaand zijn en die zitten in de zomer altijd al 6 weken thuis, in dat opzicht ben ik in een gunstige periode uitgerekend. Maar zoals ik al zei als ik dicht ga loop ik veel mis.
Kwaaltjes komen heel vaak ook vanaf 6 weken pas boven en daarnaast zijn er zoveel vrouwen die een volledige zwangerschap hebben zonder kwaaltjes dus misschien behoor jij wel tot 1 van die gelukkigen! Maar wie weet wat niet is kan nog komen dus misschien heb je over een paar weken wel een innige band met de wc, hou je mensen op een meter afstand ivm gevoelige boobies, ben je zo moe dat je de hele dag door slaapt en ga zo maar door. Gaat helemaal goed komen!
Hoi Meiden Ik hoor ook bij de augustus mama's. 4 Augustus laat dat nu mijn geluksgetal zijn. Met mijn vorige kindje zat ik bijna dag en nacht op het forum (geen idee of dit dezelfde is hij lijkt er in iedergeval sprekend op) dus het voelt als thuis komen. Dat is nl al ruim 7 jaar geleden zeg maar. Liefs Dian
Welkom hier! Ik denk dat angst erbij hoort in de eerste weken. Ik baal er zelf ook van maar ik rust niet voordat ik de 12 weken voorbij ben denk ik.
Hij speelt in meerdere bands en is dus vaak op tour door europa en america.... Hij komt uit de ska/jazz scene, dus geen rockstar