Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    wat knap dat je dat kan zeg, bumpie, en leuk persoonlijk om zoiets te maken

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mooi bumpie!

3. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Sammie, mooie foto!

@Bumpie, wat leuk. Ik heb daar echt het geduld niet voor hoor... ;)

Vanacht heb ik toch zo raar gedroomd en zo echt... Ik droomde dat ik te vroeg ging bevallen en dat alles in het honderd liep. En ook dat Maarten naar de Burgelijke Stand ging en de verkeerde naam had opgegeven.... Waar je allemaal al niet over kan dromen he? hihi!!
    Vanmiddag Carglass op bezoek gehad. De autoruit was kapot, dus die moest vervangen worden. Wat een raar mannetje was dat zeg...hihihi! Enne.., niks geen gezwaai met de portemonnee.. ik moest gewoon €68,- eigen risico betalen!
    Vanavond weer lekker zwemmen. Ben benieuwd wat voor workout ze voor vanavond heeft bedacht.. :)

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ sammie: Wat een leuke foto! ik heb jammer genoeg geen statief en afstandsbediening bij me spiegelreflex.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi!

Bumpie, wat gaaf gemaakt zeg! Echt heel leuk!

Sammie en josjo, mooie buiken zeg!! Ben echt een beetje jaloers, metmijn tweede zwangerschap en maat 48 is mijn buik niet zo mooi meer...maar goed niets wat de weight watchers en de plastisch chirurg niet kunnen veranderen :)

Cindy, wat jammer zeg, klopt die reclame toch niet helemaal haha! Raar he zulke dromen!! Ik droom elke nacht dat ik een jongen krijg en afgelopen nacht dat mijn man een hartaanval had.. Niet fijn.

Ik heb over 2 weekjes een verwendagje geboekt bij thermen geldrop.. Heerlijk! Lekker schoonheidsspecialste en massages, zo lekker! Heb er echt zin in :) :)

Oh ja, de meisjes zijn nog in de minderheid he, ben benieuwd hoe het er straks uitziet als we bevallen zijn.

Fijne dag allemaal!

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

pfff hier hele nacht niet geslapen. Ben er maar om half 7 uitgegaan en me lekker gedoucht. Me nichtje sliep hier sliep een keer lekker lang kan ik niet slapen.

net nog ff ha gebeld. Heb ineens erg jeuk van onderen. :$ Ze schrijven me nu een creme voor. Kan ik vanmiddag ophalen. Hoop dat het een beetje helpt.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sammie: mooie foto!!!

@bumpie: gaaf dat je dat zelf kan maken! Heb ook allerlei plannen om zelf dingen te maken maar heb wel hulp nodig van mijn schoonmoeder haha. Wil een boxzak maken en een speelkleed en wat schilderijtjes met allemaal stukjes stof erop geplakt voor in de babykamer (en dat lijstje groeit en groeit, maar goed ook dat ik 6 weken verlof heb hahaha)

@cindy: die droom heb ik ook al een keer gehad!! Ik kreeg een dochter Sjoerd had haar de naam Milou gegeven. Hele mooie naam en stond ook op ons lijstje maar is m niet geworden haha. Ik was boos, boos, hysterisch boos gewoon hahahaha ;):)

@marieke: heerlijk, zo'n verwendagje! Ik ga binnenkort naar een vrouw die zwangerschapsmassage geeft. Mijn beste vriendin is trouwens bezig met de cursus, ook voor babymassage. Kan ze mij mooi als proefkonijn gebruiken :)

@vakantie, na vandaag JAAAAAAAAA eindelijk!!!!!

En, de blaasontsteking is over, gelukkig nog voor we vertrekken naar de Dominicaanse Republiek :)

Fijne dag meiden!!

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemorgen!

Cindy, balen dat je toch moest betalen voor het raam, maar veiligheid staat voorop! :)
    Zeker een aparte droom laten we maar hopen dat die niet zo echt word als die leek :D

Marieke, wat maken die paar maten uit! Iedereen is mooi op zijn eigen manier.Het gaat niet om uiterlijk maar om het innerlijk :).

Bumpie, balen dat je slecht hebt geslapen, hier ook!Pfff ben gebroken.
    En dat jeuk, is het niet van de warmte of een blaasontsteking?
    Hopelijk slaat de crème snel aan!

Josjo, heerlijk vakantie, geniet ervan!
    Wanneer vertrekken jullie?
    Fijn dat de blaasontsteking over is :D

9. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Goede morgen!
    Ik voel me de laatste dagen best beroerd dus reageer vrij weinig.
    Ben behoorlijk benauwd, dit komt vooral door mijn hart die niet helemaal optimaal werkt, maar het warmere weer maakt het ademen voor mij ook niet makkelijker.

Gister ieder uur wel een paar keer een harde buik gehad. Ben niet drukker geweest dan anders. Toen ik vanmorgen op stond had ik in de eerste 20 minuten alweer 3 keer een harde buik, best een vervelend gevoel. Heb net even de verloskundige gebeld en word zo terug gebeld.

Buikfotos:
    Wat hebben jullie mooie buiken. Ik heb geen idee hoe ik hier foto's kan plaatsen, dan kan ik ook een buikfoto hier neerzetten...

Josjo, lekker vakantie. Welke plaats gaan jullie heen? Wij zijn 1,5 jaar geleden in Puerto Plata geweest. Zou er nog best een keer heen willen.

Van de week naar zwangerschapsgym geweest. Het zou eigenlijk op dinsdag zijn maar is verzet naar de maandag. Dat is voor mij niet zo heel fijn aangezien ik dan de hele dag voor cursus in de schoolbanken zit en dan 's avonds verga van de rugpijn.
    Hoop dat ik er de volgende keer minder last van heb, want anders heb ik er niet veel aan. Kan me dan helemaal niet ontspannen.

Morgenmiddag de 3d/4d echo! Ben heel benieuwd. En morgen ochtend begint mijn vriend met 1 van onze honden met jachttraining. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga wel mee om te kijken, maar blijf met onze andere hond lekker langs de zijlijn, ga niet meedoen.

10. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Judith; wat leuk jachttraining! Wat voor honden hebben jullie?
    Ik heb een Beagle en een Border Collie en met die Border heb ik een tijd aan schapendrijven & Flyball gedaan, maar daar ben ik door gebrek aan tijd mee gestopt. Wel jammer, want het was heel erg leuk! Met de Beagle deden we een tijd aan gehoorzaamheid en behendigheid, ook heel erg leuk.

Hier vannacht redelijk geslapen, maar ik blijf 's ochtends zo ontzettend moe.... Maar goed 's middags en 's avonds ben ik niet zo moe meer en kan ik gewoon mijn ding doen.
    Vandaag alweer 27 weken. 't Gaat eigenlijk best wel snel..... Ik denk dat als we de 30 weken zijn gepasseerd dat het dat helemaal snel zal gaan....

Nou, fijne dag allemaal en ik ga even verder met het lezen van de Ouders van Nu :).

11. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    @Cindy
    We hebben een Drentse Patrijs en een Labrador. We gaan de jachttraining met de Drentse Patrijs doen. Met de Labrador doen we helemaal geen trainingen.

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    goedemiddag dames,

zo hier is het weer weekend.
    gisteren erg een slechte dag gehad, woensdag druk geweest dus werd gisteren goed afgerekend.
    daarbij kwam ook een rothumeur dus ben mij man wel wat verschuldig.
    Maar al deels goed gemaakt om de beneden verdieping een uitgebreide schoonmaakbeurt te geven, hoeft hij van het weekend niks te doen.

Om half 12 naar de verloskundige geweest, eerst mijn zegje gedaan over de vorige controle dat ik de opmerking van waarom ben je eigenlijk ooit zwanger geworden niet vond kunnen en dat het me niet lekker zat, en daarna een controle gehad zoals gewend.

Gewicht was nu totaal 5 kilo aan dus zit nu op 105 kilo (ben echt blij dat het er niet aanvliegt) als het zo was, was het zo maar snap heel wat mensen die dat frusterend vinden als je al een maatje meer hebt.

Urine: was ook helemaal goed geen eiwit of suiker aanwezig.
    4 mei zoals al gezegd de suiker opnieuw laten prikken en de verloskundige was nu erg tevreden dus dietiste en gyno. hoeft allemaal niet meer.

Bloeddruk: 120/75 nog nooit anders geweest vanaf dag 1 dus ook helemaal goed.

Hartje weer gehoord en de kleine had door hoe het moest gaan liggen lag met het hoofdje eindelijk een keer beneden.

Maar is wel erg druk aan het worden soms gaan de armpjes en beentjes tegelijk en kan ik echt in elkaar duiken omdat het even pijn doet.

Enkele nadeel altijd bij mij controles dat ze standaard 3 kwartier uitlopen, maar ja dat nemen we dan voor lief zijn we inmiddels op voorbereid.

Volgende keer 26 mei moet ik ook die rhesus prik voor mijn bloedgroep (ab-neg) nog meer die deze binnen kort moeten
    Heb hem voor het weekend omdat me vrienden 3 dagen niks kon doen dus ja dat werkt anders niet bij mij.

Nu lig ik lekker languit op bedje, vrij voor vandaag.
    Vanavond eet de familie hier lekker frietjes

13. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Maienditje; Ik begrijp je ook helemaal hoor van die kilo's! Ik heb zelf ook een maatje meer ;) en ik ben ook al 20kilo aangekomen en dat terwijl ik gewoon eet en niet veel snoep. Als ik tussendoor iets eet is het een stuk fruit, eierkoek oid. Waarschijnlijk heeft het ook gewoon met aanleg te maken, want het kind heeft gewoon de goede grootte qua het aantal weken... Het is balen, maar na de zwangerschap komen de sonja bakker boeken weer tevoorschijn hoor!!! Door die boeken ben ik voordat ik zwanger werd van Thijmen ook 20 kilo kwijt geraakt alleen na de zwangerschap van Thijmen had ik er geen zin in.
    NU dus weer wel :) :).

Zei de verloskundige trouwens nog wat op jouw reactie? Bood ze haar verontschuldigingen nog aan? Dat zou ik namelijk wel gepast vinden.....

Nou, fijn dat alles goed was.

Groetjes!

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @maienditje: ben ook benieuwd naar de reactie. Heeft ze nog sorry gezegd oid? Hier lopen ze ook vaak uit hoor, daarom maak ik mijn afspraken zo lang het lukt meteen smorgens als eerste...

@judith: we gaan naar punta cana, ben erg benieuwd, hoor wisselende verhalen maar wij zijn niet zo heel moeilijk haha. Ben alleen benieuwd hoe 10 uur vliegen zal zijn nu met de zwangerschap. Is normaal al niet erg leuk natuurlijk maar nu... we zullen zien! En een jetlag heb ik nooit last van maar misschien nu wel? Ach, ben al zo vaak moe haha ik zal vast niet eens het verschil merken ;)

15. bumpie

bumpie Niet meer actief

zo net even de creme opgehaald. Heeft ze er ook zo'n inwendige capsule bij gedaan. pfff ik vind dat zulke irritante dingen ;) Gelukkig maar 1. Hopelijk wordt de afscheiding er ook minder van.;)

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    dames,

de verloskundige reageerde erg aardige deze keer hoor.
    ik heb gezegd dat ik begrijp dat hun zich ook aan regels moeten houden dus suiker te hoog dan betekend dat de volgende dingen enz.
    maar ze snapte mij wel dat het rauw op mijn dak was gekomen en daarom mij reactie zo was.
    en daarop had zei dus weer de reactie van als je werk voor je kind gaat waarom begin je er dan aan.
    ik uitlegt vandaag dat ik echt wel voor de gezondheid van het kind gaat het is maar een paar maanden dat dit allemaal moet.
    dus ze zei wel dat ze me begreep, echt sorry komt er nooit uit het was haar plicht om mensen wel echt te beseffen dat een zwangerschap niet zomaar iets is.
    maar ja wij zijn hem bewust aangegaan dus dat weet ik ook wel.

maar ging nu met een fijn gevoel weg terwijl ik 22 april nog had haar wil ik nooit bij de bevalling

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maienditje gelukkig zijn ze iets bijgedraaid.

Hier ook een beagle, heerlijk beestje en moet zeggen die van ons luistert en kan ook gewoon los. Cursus niet gehaald met de opmerking toen, tja eigenlijk deed ze het het beste van allemaal maar ja een beagle kunnen we gewoon niet laten slagen! Was echt zo boos toen, puppiecursus wad ze ook al beste en dat kon volgens hun ook niet. Dan was het geen echte beagle dan, nou echt wel!

Sorry de frustratie moest er ff uit

Vandaag eerste examens nagekeken en voor zover ik kon zien qua puntentelling zit het eel goed, helemaal trots op de jongens :) heb ik toch niet voor niets 100x uitgelegd

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

pff wordt echt gek van de hoeveelheid afscheiding. Heb net maar eens wasbare inlegkruisjes besteld. Kijken of dat helpt. Ze zeggen natuurlijk dat die wegwerp nog meer afscheiding veroorzaakt. Zal dit eens proberen. Misschien bevalt het me wel erg goed.

Gebruikt iemand dat hier ook?

19. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Hmm nee geen last van afscheiding... (even afkloppen, hoop niet dat het nog komt)...
    Maar je gaf aan dat het ook erg veel jeukte? Is het een soort van schimmelinfectie en stinkt het ook? Schijnt namelijk erg vaak voor te komen bij zwangerschap....

Veel succes met je creme!!

20. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @zj84; Onze Beagle loopt ook gewoon los en met hem ben ik tot de GG2 gegaan (puppen, jonge honden, A, B, GG1, GG2) en ik ben van mening (ik ben ook trainer geweest) dat iedere hondenras te trainen valt. Zelfs de meest eigenwijze rassen!! Je moet er soms iets harder voor lopen, maar het is mogelijk! En ik moet zeggen dat ik de reactie van die hondenschool heel raar vind hoor! Ik zou het niet accepteren!

@Ego;
    WEEKEND!!! Heerlijk! Ik kijk daar altijd zo naar uit! Dan zijn m'n twee mannetjes ook thuis en kunnen we heerlijk van elkaar genieten... Ik mis Thijmen de laatste tijd weer heel erg als hij bij mijn ouders zit en ik zit hier thuis, maar het kan nu gewoon even niet anders. Ik heb het er wel moeilijk mee, dus ik denk dat ik er nog eens over moet praten met de psych. Misschien heeft hij nog tips voor me...
    Volgend weekend gaan we misschien op zaterdag naar het Lief! event (openlucht beurs) in de Biesbosch in Dordrecht. Wij wonen in Zwijndrecht, dus lekker dichtbij....
    Ik vind namelijk die luiertas van de Lief! erg leuk, maar is dus wel €99,- en dat vindt ik veel te duur en misschien is 'ie op de beurs wel goedkoper!?!?

Hier vanavond relaxen en genieten van m'n mannetjes.....

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina