hier donderdag een 3d echo. delfina wat zou dit een stuk rust geven bij jullie zeg, fijn dat je eindelijk in je recht staan voor je gevoel
Delfina wat fijn zeg!! Eindelijk rust! Leuk nog 3d echo's! Ik wil wel foto's zien Ik heb mijn pretecho gehad, alleen nog dinsdag een groeiecho en over 5 weken een liggingsecho waarschijnlijk.
Delfina, wat goed!!! Hopelijk kunnen jullie nu de rust vinden en nog echt even genieten van de "laatste loodjes".....
Hier vandaag even helemaal niks gedaan. Beetje gelezen en tv gekeken. Zondag en maandag heb ik voor mijn doen best wel veel gedaan en daar moest vandaag voor inleveren.... Volgende week pas weer een controle bij de gynaecoloog. Om de hoeveel weken moeten jullie nu op controle?? We hebben (eindelijk) een geboortekaartje uitgezocht en we hebben al een tekst (zo ongeveer). Nu van de week een proefdruk aanvragen. Wij maken adresetiketten, dus die rollen de printer uit en plakken we zo op de enveloppen..... Lekker makkelijk dus!
@delfina gelukkig nu eindelijk rust. Zal wel een hele opluchting zijn . @ijzertekort, hier ook was de laatste x 6,3 dus erg laag. Als het onder de 6 komt moet ik aan de medicatie zei de vk. Ben nu bezig met floradix. een natuurlijk drankje , 2 x per dag. maar krijg er xzuurbranden van. Had losferron van huisarts gekregen maar kreeg daar weer obstipatie van. Dinsdag bloedprikken tegelijk met de 30 weken echo. ben benieuwd dan. vk zei dat het idd slecht was om met zo'n laag hb gehalte een bevalling in te gaan. @cindy hier ook gewoon lekker uitdraaien die adressen lekker makkelijk. We hebben best wel veel kaartjes en ik zie me die niet allemaal met de hand schrijven. Ik heb ze gisteren besteld. Deze week zouden de enveloppen al komen dus die zijn al op tijd klaar. @bumpie die symptonen van jou had ik dus ook , bleek ijzertekort want bloeddruk was goed. raar he dat je je er zo naar van kan voelen. Alleen ik moet dan gaan zitten ipv staan. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het meestal krijg als ik sta. @ marieke wijs besluit om te stoppen met werken als het niet meer gaat. Maar idd wat je zegt misschien volgende week al vervelen, zou ik denk ik ook hebben . Hoewel ik de weken aftel ben ik nu al aan het plannen wat ik in mijn verlof ga doen. Hoop niet teveel shoppen. haha Hier vanavond partneravond van de pufclub gehad. Was wel lachen hihi. maar voor mijn vriend toch wel intressant. Ik weet natuurlijk al wat gaat gebeuren hij niet. Morgen vk. ben toch weer benieuwd en volgende week groeiecho. @ Marieke jij ook dinsdag echo? Hoe laat mag jij spieken naar beeb ? Net nog kaartjes besteld om aan de klanten mee te geven. Die kunnen ze dan na mijn verlof inleveren . krijgen ze 30 % korting op hun knip of kleurbehandeling. Hoop dat het werkt en dat er zo toch nog heel veel mensen weer terug komen. na minimaal 10 weken dicht te zijn. Nou welterusten
tevreden klanten die komen wel terug hoor leeuwtje, die zullen in jou verlof juist aftellen wanneer je er weer bent om hun haartjes te knippen, kijken ze vast naar uit. hier donderdag dus 3de echo en dan 27 mei groei echo en die bestaat uit 2 delen dus dan met 34 weken nog een keer een groei echo. dus nog even een paar keer naar hem kijken voordat hij echt komt. hier ga ik nu om de week naar de v.k dus wel druk plannen hoor als je totaal geen vrije tijd heb, neem de kids altijd mee want ga er maar vanuit dat het zo gebeurd is. maar ja door de uitloop zit ik er altijd wel even. ik heb vanavond weer pufcursus, het is bij ons het klaaguurtje maar ja heb weinig te klagen. als ik soms meiden hoor op dit forum klaag ik niks wat heb ik nou, soms beetje extra moe nou dat is niks bij jullie maagzuur, bi , lage bloedruk, spugen, aankomen of juist afvallen , laag ijzer en weet ik niet wat nog allemaal. alleen door een stoffig gebouw wat ook nog eens stoffig aangekleed is doormiddel van vloerbedekking waar we op zitten was ik de vorige keer 2 dagen ziek na de cursus, zwaar huisstofmeid allergie. had contact gezocht met het vrouwtje maar er was geen andere ruimte dus ga het nu nog wel proberen want denk dat het wel een nuttige cursus is maar ja na 1 uurtje , 2 dagen ziek heb ik er ook niet voor over. vanacht bleven er 2 kindjes slapen en de jongste dacht laat ik ze alvast wennen aan slapenloze nachten. 10 uur wakker en huilen toen we naar bed gingen. toen om 12 uur wakker, tot half 1 maar gelukkig heeft ze toen doorgeslapen. ons wekkertje ging om half 6 omdat manlief functioneringsgesprek heeft op het hoofdkantoor. ben benieuwd heb gezegd dat hij het nog eens moet bespreken van zijn vakantie omdat hij verplicht de bouwvak heeft. maar als ik overtijd loop en na de bevalling eerst kraamhulp heb dan heeft hij daar niks aan en zijn ze dagen gelijk op hoop dat ze er begrip voor hebben en dat als er werk is ze hem door laten werken. zijn er hier trouwens ook mensen die een negatieve bloedgroep hebben en een rhesusprik moeten ik krijg deze volgende week donderdag. maar schijn je echt 3 dagen stijfheid van te krijgen dus heb hem dus express voor het weekend gepland. nou fijne dag man gaat weg en ik duik bedje nog even in.
goedemorgen! Leeuwtje, ik heb dinsdag 11.15 uur echo Maienditje, dat is het voordeel van de eerste keer zwanger zijn ook alles is gewoon wat steviger en daardoor heb je vaak wat minder klachten gelukkig! ik merk goed dat alles al een keer uitgerekt is, maar tijdens de bevalling heb ik daar weer profijt van! ik hoop dat je baas van je man begrip heeft, maar vrees het ergste.. ik hoor toch veel in mijn omgeving (bij vrienden) dat partner naast het net vist en echt in de kraamtijd weer aan het werk is... echt achterlijk geregeld vriendin van mij heeft die rhesus prik gehad en heb haar niet over stijfheid gehoord, zou het even onder zwanger zijn vragen.
@delfina, eindelijk! nog even, dan hebben jullie je geld! @3d-echo: niet in de planning, ook niet van plan om te done @floradix, lekker he... krijg de rillingen als ik er aan denk @2de x zwanger: heb nu juist minder klachten als bij daniel. Alleen sochtends als ik uit bed kom pijn rond bekkengebied.
@guppekop heerlijk die floradix, vooral dat zuurbranden wat je ervan krijgt zodra je het doorgeslikt hebt . @maienditje hier bij de 1ste zwangerschap ook geen klachten . alleen op het laatst hoge bloeddruk en de kwalen wat daar weer bij horen. @marieke dat is een goeie alles wat soepeler . hoop idd dat het dan bij de bevalling een voordeel is Ik heb om 9.50 echo dinsdag. moeten jullie ook nog een keer bloedprikken ? Hier hb weer gezakt. nu 6,2 ondanks de floradix. bahbah. gelukkig was wel alles goed net bij vk. bloeddruk gewicht. en beeb lag in stuit maar ja wil nog niks zeggen. ze had opeens een voetje vast zei ze . kon duidelijk het hakje voelen haha. Maar vk zei afwachten want een buisje is betrouwbaarder dan een prikje in de vinger ! in totaal nu 8,3 kilo aangekomen. dat is netjes . Bij Jens in totaal 23. dus ben hier echt tevreden mee. Wil ik aan 23 kilo komen moet ik wel heel hard mijn best gaan doen. haha
@ leeuwtje das netje qua aankomen ik hoor het morgen bij de verloskundige hoeveel ik nu ben aangekomen. 3 weken geleden was dat 3,5 kilo in totaal. @3D echo die hebben we volgende week zaterdag. hoop dat we der goed kunnen zien want me placenta ligt voor dus dan zou het moeilijker zijn.
Jaaa ons nichtje is geboren! Evi is haar naam, ze is 3690 gram en 51 cm lang @delfina: wat een opluchting zeg, eindelijk komt t dan toch goed...! Fijn meis! @kwaaltjes: ach, ze horen er een beetje bij he, fijn zijn ze niet maar zo lang ik niet de hele dag boven de pot hang of niks meer kan... Die harde buiken beperken me wel wat maar dat is maar goed ook want ik denk soms dat ik nog mijn lichaam van voor de zwangerschap heb en wordt nu dus netjes teruggefloten @3d echo, wij zouden dit eigenlijk niet doen maar ben bang dat ik er toch spijt van krijg... Het zijn toch wel unieke beelden van die kleine, vind het nu toch wel spannend! Had t Sjoerd willen geven voor vaderdag maar dan ben ik al 33 weken en dat kijkt niet zo mooi... En nu maar hopen dat we niet per ongeluk zien wat t wordt.....
ey meiden alles goed? heb net boxkleed gehaald en gister wiegje besteld en had een wiegdeken van prenatal gekocht kom ik thuis zie ik dat er een steekje los zit en die hebben ze weer vast gemaakt :S dus die ga ik morgen terug brengen. Owja voorde zwitsal liefhebbers bij de blokker heb je nou 2xzeeptablet voor een euro !! heb 2 pakken gekocht ga die los in de kast doen zodat het lekker naar zwitsal ruikt. En nog een vraaaaaagje waar hebben jullie de koortsthermometer vandaan welk is goed??
hele dag al niet lekker... duizelig... moe...huilen... in t geval van duizelig zijn bellen jullie naar de vk voor een extra bloeddruk/ijzer controle? ik moet pas over een week weer.,,, en wilde bellen maar dacht misschien is t morgen wel weg...help!! blij als t morgen is dan vergeten we deze dag snel weer!
@manonenmike; wat balen dat je zo'n dag hebt.... En ik zou zeggen op het moment dat jij je prettiger voelt om even extra gecontroleerd te worden gewoon bellen! Ze zijn wel wat gewend en je kunt beter een keertje voor niks bellen dan dat je een keer ergens te laat voor bent... Ik hoop dat je in ieder geval een fijne avond en een goede nacht hebt. Morgen weer een nieuwe dag.... @thermometer; ik heb hier (voor Thijmen) gewoon een thermometer van de Etos (of Kruidvat oid). @Hier vandaag weer een rustige dag gehad. Thijmen was naar het dagverblijf en heeft het daar erg naar zijn zin gehad. Hij gaat nog maar een aantal weekjes, want hij gaat naar het dagverblijf van mijn werk en ik heb per 1 september geen werk meer. Dus gaat hij (als het goed is) per september voor 2 dagdelen (dinsdag- en donderdagochtend) naar de peuterspeelzaal bij ons aan het einde van de straat. Scheelt de helft in de kosten en ik kan mijn werk erop aanpassen met het solliciteren later in het jaar ('k doe ff lekker rustig aan). Op dit moment ben ik een kleine planning aan het maken van wat er nog moet worden gedaan in huis en de tuin. Ik wil in ieder geval in mijn 34e zwangerschapsweek een grote schoonmaak houden in huis, zodat alles clean is als de baby er is. Hebben jullie ook het idee dat je nog zoveel gedaan wilt hebben voor de bevalling en dat je tijd tekort hebt???
Bedankt allemaal voor jullie steun de afgelopen tijd!! Deed me erg goed. Na de uitspraak van gisteren ben ik idd erg opgelucht. Het UWV is nu druk bezig om ons de benodigde papieren toe te zenden enzo. Dus nu komt er eindelijk schot in de zaak. Zoals meerdere van jullie al zeiden: Hierna kan ik echt gaan genieten. Heb vandaag echt een off-day. Ben ontzettend moe. Al de hele dag. Net alsof mijn lichaam zegt: tis genoeg geweest.. nu ff rustig aan. Ik geef er maar ff aan toe. Hopelijk voel ik me morgen weer wat fitter. Iedereen een fijne avond nog (sorry voor t ego berichtje, maar heb ff niet meer puf)
@Josji gefeliciteerd met jullie nichtje !! nog effe en dan mogen we zelf !!! @thermometer, ik heb ook gewoon die van eigen drogist. niks mis mee. @Cindy hier ook tijd te kort. Raam moet nog komen. inloopkast van ons nog. Alleen babykamer is bijna klaar . nog wat dingetjes ophangen. maar zou blij zijn als mijn kast af is. Leef zoiets uit een wasmand. echt een rommeltje boven. En heb al weken nesteldrang haha.dus erg irri. ik heb trouwens een andere floradix gekocht voor de mensen wat ijzertekort hebben. floravitaal. Daar zit meer ijzertoevoeging in het driedubbele van de floradix. Is maar een tip.
@Leeuwtje leuk, de kinderwagen! vond het zelf ook zo leuk om die binnen te krijgen, ziet er ineens zo 'echt' uit dan @Cindy bedoel je de bekende nesteldrang? bij mij nog niet kunnen bespeuren, ben niet zo huishoudelijk en nu ook nog steeds niet, haha.. al vond ik het wel belangrijk om alle babyspulletjes te hebben en dat ze fris en schoon zijn..
hoi hoi leuk leeuwtje dat je vandaag de kinderwagen krijgt! ik vond dat toen ook zo leuk @ nesteldrang: Hier heel erg. Heb het huis nog nooit zo schoon gehad Gister zelfs 2 keer stofgezogen Gisteravond nog even verduisterende rolgordijnen gehaald bij ikea. Wil vandaag ook nog 1 en ander op ruimen zo beetje grote schoonmaak Vandaag al weer 30 weekjes Wat gaat het snel