Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Zo ben gister lekker vroeg mn bedje in gegaan. Heb aardig goed geslapen. Dus voel me wel wat fitter dan gisteren. Ht kan beter maar ach dat komt vanzelf.

@ josjo: gefeliciteerd met je nichtje!!!

@thermometer: ook gewoon van de drogist. Doet het prima!!!

@nesteldrang: Nog geen last van, maar misschien komt dat ook wel omdat ik met andere dingen het nog veel te druk heb. Ik heb wel meer poetsaanvallen, maar echt nesteldrang nog niet.

Vandaag alweer 28 weken. Ik moet straks naar de VK. Eens kijken hoe het nu is!!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi!!

Josjo, gefeliciteerd met je nichtje!!
    en de pretecho, doen! en vandaag bellen want vaak kun je niet direct een afspraak krijgen. je kunt al helemaal zien op wie het kindje lijkt, leuk joh!! en ik heb bij beide zwangerschappen een pretecho gehad en beide keren echt niet kunnen zien wat het geslacht is, deze keer is de echoscopist niet lager dan de buik geweest!

Leeuwtje, scheelt wel echt hoor, een tweede bevalling schijnt :) :) dus das mooi voor ons! ik heb bij Ties 2x moeten persen voor hij er was, de vlos vertelde me dinsdag dat het persen nu waarschijnlijk helemaal achterwege blijft. dat lijkt me wel wat!
    leuk dat de kinderwagen vandaag komt.

Wij hebben het wiegje staan! echt heel schattig met een luchtdoorlatend matrasje, geen aerosleep maar de baby kan wel op de buik slapen, dus dat is wel fijn.

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemorgen!

Zal zo even bij lezen.

Gister controle gehad bij de gyn.
    Met de kleine gaat alles goed :D
    Hij zat gehurkt met zijn beentje naar beneden en hoofdje onder navel.
    Gelukkig kan hij nog makkelijk draaien :)!
    Bloeddruk weer aan de lage kant.
    En moet tot na de bevalling ijzertabletten slikken.
    Het flauwvallen is een reactie van mijn lichaam op de lage bloeddruk en daar kan ze niks aan doen.
    Het "hoort" erbij volgens haar.
    Over 4 weken heb ik pas de volgende controle en echo, ze vind het niet nodig als ik eerder kom.

4. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik ben ook vandaag weer op controle geweest bij de vk.
    in 3 weken 0,6kilo aan gekomen zit nu op +4kg
    baarmoeder zit de goede hoogte en bloeddruk was ook prima.
    dus weer helemaal goedgekeurd. morgen nog een ochtendje werken
    en daarna 2 weekjes vakantie:D over 3 weekjes hoeven we pas weer terug te komen. dan gaan we het over de bevalling hebben.

tijd gaat nu echt snel!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nesteldrang...wat is dat?:D bij daniel niet gehad en nu ook nog geen last van!

tijd te kort...mwa, bij vlagen heb ik dat gevoel...

en nu heb ik het gevoel dat ik moet eten:D

6. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    wat een nacht al niet kan doen he... hele nacht doorgeslapen en warempel fit! hele ochtend vergadering gehad en de baby deed flink actief mee hahaha

vandaag het gevoel of ik de hele wereld weer aan kan.. hoe kan dat toch zo per dag verschillen zeg...

even een ander nieuwtje...
    wegens reorganisatie worden er flink wat plaatsen herbezet en aflopende contracten niet verlengd...
    nu heb ik als 5 jaar een vaste aanstelling 5 dagen pw als docent maar heb ooit de wens uitgesproken meer in de stage te willen doen.. collegaas gunnen dat ook en nu gaan er vervolg gesprekken komen met mij en de lediinggevende of ik niet 3 dagen pw als stage coordinator kan gaan werken!!! ben zooo blij!!!

ik zie het helemaal zitten. (de huidige coordinator stopt met werken!) dus voor mezelf wel een flinke oppepper dat je niet altijd gepasseerd wordt als zwangere vrouw maar mensen soms echt naar je mogenlijkheden en expertise kijken.

:D:D:D:D:D

vanmiddag even genieten dus van dit gevoel! lekker een manicure gepland voor straks! morgen alweer vrijdag!! en met een btje geluk vakantiegeld binnen hahahahahaha!!!!

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk

wat heerlijk meid!! dat geeft je echt positieve energie!!:D

8. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @mamonenmike; wat lekker he als je dan weer zo'n positieve dag hebt! Daar krijg je dan echt een opkikker van!!

@ego; Vanmiddag de geboortekaartjes (eindelijk) besteld en volgende week krijg ik, als het goed is, een proefdruk en de enveloppen. Het wordt dan heel echt ineens...

Hebben jullie al de definitieve naam voor jullie baby?? Wij hebben in al die tijd nog maar 1 naam kunnen verzinnnen en opzich vindt ik die naam wel mooi, maar ik ben bang dat ik er later toch niet tevreden over ben..... Ik word daar toch best wel onzeker van moet ik zeggen......

Vanavond weer lekker naar zwangerschapszwemmen en Maarten gaat vanavond de zolder "even" opruimen. Men!!! wat is het daar een troep zeg!!!! Alle spullen die in de babykamer stonden zijn daar o.a. ook naar toe gegaan en het was al zo'n troep. Pffff!!!!

9. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Naam: Wij weten de naam nu al 14 weken! We zagen deze naam op een kaartje staan toen we met 16 weken een geslachtsbepalingsecho lieten maken. Dus daar zijn we al helemaal overuit.

Kaartjes bestellen we bij Kaartje2go. We hebben meerdere proefdrukken besteld en vonden het kaartje van Kaartje2go het leukst.

Gister zijn we een geregistreerd partnerschap aangegaan.
    's Ochtend de 'ceremonie' in het gemeentehuis en daarna op een terrasje een kop koffie met gebak om het te vieren samen met onze familie.
    's middags zijn we lekker met z'n 2en naar het Dolfinarium gegaan.
    Morgen gaan we een weekendje weg! Kado van onze ouders! Zo leuk. Lekker naar een Luze hotel. Het zijn maar 2 nachtjes, maar lijkt me zo heerlijk om even 2 dagen niets te moeten en gewoon lekker genieten!

10. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @judithvdc; Gefeliciteerd met je "geregistreerd partnerschap"! Maak er straks een fijn weekend van!

11. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    lees allemaal positieve dingen volgens mij, geniet er allemaal van.
    Heb zo even niets nieuws, ja alleen de box staat nu in de kamer, is opeens veel echter :)

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    wij weten de naam ook zeker en alles ligt al klaar met die naam
    we hadden zowel een jongens en meisjesnaam al met 14 weken zwangerschap en ook bij ons na de 16 weken geslachtsbepalende echo wisten we welke het ging worden.

wel fijn want binnen ons huis noemen we het kind bij naam zo wen je er wel al heel goed aan, en nog nooit twijfel gehad.
    en in al deze weken de naam nog geen 1 keer op t.v of in de omgeving of bij de rouwadvertenties gezien.

nog even wachten en dan om half 9 3d echo.
    we willen hem dit weekend met de ouders kijken maar denk je dat ze aan de contouren van het gezicht eruit kunnen halen of het een jongen of meisje is.
    het geslacht willen we natuurlijk geheim houden.
    ik plaats hier wel een foto morgen ofzo dan kunnen je oordelen of het niet typisch een meisjes of jongens uitdrukking heeft.

13. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    3d echo

ik lach me rot joh... iedereen die de foto ziet noem gelijk ow dat wordt een....
    NIET DUSSS!! hahahaha

14. Marieke1983

Nee joh, hier zegt iedereen een meisje maar zelf geloof ik er niks van haha!

En speculeren krijg je toch wel, mijn sm denkt zelfs dat ze het geslacht heeft gezien terwijl de echoscopist niet lager dan zijn/haar middel js geweest :D :D

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @box, staat hier ook al, of nog:D in de kamer. Daniel zit er nog graag in dus ga hem ook niet meer opruimen nu.
    @geslacht: mijn SM weet ook zeker wat het word, terwijl ze helemaal niet bij de echo is geweest (en dat irriteert mij dus mateloos!)

@naam: weten we nog steeds niet...

@kaartje: weten we ook nog niet...

@judith, gefeliciteerd en geniet van je weekendje weg!

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Helaas 3d echo ging weer niet door placenta was de vierde en laatste poging dus we wachten geduldig af tot het er is 1 mooie foto zal ik morgen plaatsen ga nu slapen

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @maienditje jammer! je kindje wil het toch een beetje mysterieus houden nog.. ben benieuwd naar je foto!

@manonenmike grappig dat iedereen zijn (verkeerde) ideeën heeft bij je 3d echofoto :) en goed nieuws van je werk, fijn!

@box heb me nog in kunnen houden, leek me beetje erg vroeg om die nu al in de kamer te hebben staan.. maar kijk er wel naar uit
    :) ga het wel een aantal weken vooraf doen om de kat eraan te laten wennen

@namen we hadden eigenlijk vrij snel al 2 favo namen en de maanden erna noemde ik het kindje al zo in mijn hoofd en nu kan het ook gewoon niks anders meer worden ;) onlangs nog even voor gaan zitten en beiden bevestigd dat dit het wordt :) (1 van de 2 dan omdat we het geslacht nog niet weten, andere naam dan maar bewaren voor later evt.)

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    goeiemorgen!

maienditje, jammer joh dat het weer niet goed lukte!

@hier: vanochtend beetje rommelen binnen en misschien vanmiddag ff winkelen. Voel me weer redelijk vandaag, had gister echt ff dipdag:( wel slecht geslapen maar voel me toch aardig uitgerust:)

19. Marieke1983

Hoi hoi,

Guppekop, dat is wel nog aparter als je sm het geslacht weet zonder echo haha! Mijn sm heeft heel lang gedacht dat wij geen meisje kunnen krijgen, omdat de ooms van mijn man (dus de broers van zijn vader) alleen jongens hebben verwekt. Inmiddels hebben hun zoons wel dochters gekregen dus daar is ze nu wel een beetje vanaf gelukkig.

Namen, wij hebben ze hier klaar maar over de meisjesnaam ben ik gaan twijfelen. Ik vind het namelijk een pittige naam terwijl dit kindje erg rustig is en een heel fijn profieltje heeft. Daar past de naam niet zo goed bij. Dus we denken nog even door.

Maienditje wat jammer van je echo.. Ben wel beieuwd naar de foto die je wel hebt!

20. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Heerlijk! Het zonnetje schijnt weer!!
    Vanmiddag lekker m'n ventje weer halen bij mijn ouders. Daar blijven we dan eten en dan ga ik vanavond bij de Hema rolgordijntje bestellen (20% korting dit weekend nog) voor de babykamer..... Is bij de Hema wel duur, maar de kleur die ik wil (aqua, verduisterend) hebben ze nergens anders)......

Hmmm, net een envelop in de bus van het justitioneel incassobureau..... :( Ik durf alleen niet te kijken, laat ik wel vanavond aan mijn mannetje over... oeps ;)

Nou meiden, fijne dag en een fijn weekend alvast!

Deel Deze Pagina