Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    zooo.. hehe nu eindelijk alle berichten gelezen (af en toe alvast gereageerd voor ik het vergat), maar nu dus helemaal bij!! Pfff dacht dat er gen eind aan kwam, maar wilde niets missen... ;)

Alle nieuwe mama's gefeliciteerd!! @Dian04 ik ben ook 4 Aug. uitgerekend en is toevallig ook mijn geluksgetal :)

Ja die miskramen zijn maar vervelend he.... (helemaal voor diegene die het hebben gehad) Dit keer gaan we het anders doen ;)
    (ik ben voor het eerst zwanger, dus zou het niet weten hoe erg het is, maar voel me een stuk minder zeker na al deze horror verhalen, maar hoort er denk ik bij)....

Ik ben ook wel vrij moe en aardig pijnlijke borsten (inderdaad ene moment meer dan het andere).

Ik ben ook eerst naar de huisarst geweest vandaag (wist namelijk ook niet hoe ik het moest aanpakken en stond op de verpakking van de test dat ik contact op moest nemen met de huisarts haha.... zo'n brave schaap als ik ben, volg ik dat braaf .... had net zo goed niet kunnen gaan, ze heeft niets nieuws verteld, maar ach.... heb nu wel een verloskundige (zelfde als mijn zus (die heeft bij haar 3 kids volbracht) en een zeeeeer leuk en spontaan mens :) voel me wel okay :)

2. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    zo alles weer een beetje bijgelezen:D
    nieuwe zwangere welkom!!

wij hebben vandaag ons eerste cadeautje gekregen van me schoonzus en zwager een konijnenknuffeltje.

en wij vertellen het ook later aan me schoonouders omdat mijn schoonvader moeilijk zijn mond kan houden. ons hele ivf gebeuren heeft ie ook aan iedereen verteld dat mensen er op een verjaardag er zelfs naar vroegen. heb zelfs een keer de vraag gekregen wat is zou doen als ik kinderloos zou blijven. pff ben nog maar 23 dus ga ging daar nog niet over nadenken.

dus bij ons was de keus snel gemaakt als het goed zit en we een mooie echo hebben mogen ze het weten.

owja en ik heb ook veel last van me borsten en af en toe vlagen van misselijkheid.

slaap lekker allemaal ga ik nu ook doen!
    xxx sky

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen!

ik kon niet slapen vannacht, heel veel nagedacht, ik kan niet geloven dat ik weer een baby krijg en op 7 augustus ben uitgerekend... 1 dag voor Ties zijn verjaardag!!
    ik loop straks even bij de vlos binnen, daar woon ik boven dus dat is makkelijk. ha ga ik niet bellen.

over de kans op een mk... die kans van 10% blijft en dat is spannend, maar ga er niet teveel bij stilstaan.

en vertellen.. wij gaan het overmorgen aan mijn familie vertellen, met de viering van sinterklaas. Ties heeft een shirt "mijn mama heeft een baby in haar buik!" dus die trek ik hem aan.

4. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hoi Marieke,

We zijn tegelijk uitgerekend alleen bij jou is het zo te zien niet de 1ste.
    Vind het inderdaad altijd schattig als via het eerste kind bekend wordt gemaakt dat er een 2de op komst is.
    Heb hier ook mijn werk een keer gehad dat een vader via het kind moeder ten huwelijk vroeg.
    Hij had een romper laten maken met '' mama wil je met mijn papa trouwen''.
    Hij had haar opgehaald op de opvang en dat aan gedaan moeder kwam uit het werk en moest haar maar even verschonen want ze had gepoept.
    En toen kon ze de tekst lezen, ik vond het ook super romantisch omdat vader dit bedacht had.

Heb jij verder al klachten of niet?
    Ik helemaal niks al focus ik me er ook niet op ben vrij nuchter met alles dus ja.
    Ben niet zo iemand die bij alles denk oh ja ik voel iets, maak me dan ook niet druk om al die verhalen over miskramen.

Wat andere zeggen als je het meegemaakt hebt ik het een stuk erger denk ik en ben je wel bang tijdens de eerste weken.

Straks weer werken en dan kom ik vanavond alles weer bij lezen.

wist iemand nog of ik deze topic als favouriet kan opgeven zodat ik niet steeds moest zoeken in het forum

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Goedemorgen!

Een kort berichtje, want moet zo naar mijn werk..

Vannacht echt niet geslapen! Ben gewoon zwanger! Haha ;) Kan het nog steeds moeilijk geloven!

@Maienditje; Je kunt als je een bericht post bij "overige opties" kiezen of je een bericht wilt ontvangen als er een nieuw berichtje wordt gepost.

Fijne dag allemaal!

Liefs Linn

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Goedemorgen,

7. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Oops dat ging even mis...

Je kunt je abonneren op dit onderwerp.

Hoe?
    Boven in het forum (daar waar de pagina's worden weergegeven) zie je daaronder staan: " Onderwerp Tools"
    asl je die aanklik, kun je kiezen voor " Abonneren op dit onderwerp" <-----aanklikken.

Mocht je dus inloggen op de site, zie je boven in de balk

Gebruikersinstellingen FAQ Netwerk [​IMG] Kalender Nieuwe berichten Zoeken [​IMG] Directe links [​IMG] UitloggenKies voor: "Directe links" Daaronder zie je ook abonnementen staan en daar staat hij dan onder :)

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Goedemorgen dames!

Ik reageer maar even snel. Heb helaas geen tijd om alles door te lezen (moet zo weer aan het werk).

Alle nieuwe zwangeren: Hiep hiep hoera!!! Gefeliciteerd en welkom!

En over die miskramen: ik heb het (gelukkig - afkloppen) ook nog niet meegemaakt en ben er het ene moment banger voor dan het andere. Vorige week schreef ik nog dat het maar 10% kans is en je dus uit moet gaan van de 90%, maar de afgelopen twee dagen was ik als de dood dat het mis ging. Vandaag voel ik me weer 90% zeker. Dus ja... Het hoort er een beetje bij denk ik.

Hier nog steeds amper symptomen. Gister een paar vlagen van ietsiepietsie misselijkheid bij vieze geurtjes en heel sporadisch een steekje van bandenpijn, en ik heb nog steeds last van mijn darmen. Maar al met al weinig om over naar huis te schrijven. Het is meer dat ik er zo op gefocussed ben dat ik die dingen merk, want het stelt weinig voor.

Ik ga morgen denk ik bellen naar de vk. Moet namelijk tussen 9 en 10 en zodirect sta ik op het station dus wordt het niks. Ik hoop heel erg dat ik nog dit jaar terecht kan, maar op de website staat dat de eerste afspraak met 10 weken is... Balen!

Oja, heb het gisteren aan twee beste vriendinnen verteld - en ze waren hartstikke blij, alleen verbaasd dat ik het nu al vertelde. Het is verdorie ook nooit goed. :D Vorige keer kreeg ik de vraag hoe ik het in vredesnaam 12 weken voor me had kunnen houden, en nu krijg ik de vraag waarom ik het nu al vertel :(. Naja.

Goed, an die arbeit :x

9. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik vertel het vandaag tijdens overleg. Een aantal maanden geleden moest ik vroegtijdig bevallen, ons kindje heeft het niet gered, heb veel steun van mijn collega's gehad, dus zij zijn een van de eersten die het horen, heb ik een prettig gevoel bij.;)

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Zodra je weet dat je zwanger bent, kan je bellen, ook een vroege afspraak is geen probleem. Ik kreeg een vroege echo bij de vorige, omdat ik ouder dan 36 ben.

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

zo we hebben het gisteravond aan de schoonfamilie verteld! :D Ze reageerden erg leuk :D We hebben wel gezegd dat ze het nog niet zoveel door moesten vertellen.

Zaterdag mijn verjaardag:D Zit eraan te denken om al iets kleins voor de kleine te vragen aan me man? Als het dan mis gaat dan moeten we het maar even weg leggen. Ik vind het wel iets speciaals omdat ik ook 25 wordt.

Of is dit al erg vroeg?

12. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Hey dames
    Ik heb net toch ook maar naar de vlos gebeld, omdat ik me afvroeg of ik een eerdere echo kon krijgen omdat mijn vorige zwangerschap een miskraam werd.
    Echt super, hoe goed je bij deze praktijk wordt begeleid, de asisstente zei al meteen, ik herkende je naam al, wat ben ik blij voor je dat je weer zwanger bent! Toen zei ze, ik ga gelijk een vroege echo voor je regelen, want ik neem aan dat het nu allemaal wat spannender voor je is! |Dus ik mag 20 dec om 10.20 al voor de eerste echo! Als alles goed is, kunnen we het dan misschien al met de kerst vertellen :) Ik wil het zo graag kwijt hahaha, heb toch een beetje het gevoel dat ik iedereen aan het voorliegen ben ;)
    xxx rianne

13. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Ik heb mijn dochter al iets kleins laten uitzoeken voor haar brusje, en ze heeft een groen klein drinkflesje uitgezocht haha ;) Die gaat onder de kerstboom :) Lekker genieten hoor, hoort erbij :)

14. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    ej meiden,
    ik ben bang dat ik jullie tempo van "kletsen"niet bij kan benen met nog een uk hier rondlopen en een leuke baan maaar wie weet laat ik gewoon beginnen:
    vorige week donderdag positief getest..ik denk da tik een cyclus van 35 dagen had dus heb mn banner echt op t uiterlijk gezet maar kan ook makkelijk een week verder zijn..
    zwanger dus van nr 2 en 23 dec eerste afspraak bij vk. Hebben jullie al afspraak voor een echo? ik wil zo graag een datum maar volgens mij plannen ze dat pas na die afspraak van 23 december........

spannend hè!?pffffff

15. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Het enige wat ik altijd vraag (nee, eis!) is een zwangerschapsdagboek.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben heel erg misselijk, moe en krampen. die laatste twee had ik mijn vorige zwangerschap ook, de misselijkheid is nieuw. ben net bij de vlos geweest en die zei ook dat ik het goed in de gaten moest houden.

@Riannechilly, wat fijn dat je al voor een echo mag!! :) hier pas met 12 weken en dat vind ik vooralsnog prima. ik heb toch geen invloed op hoe het loopt. (maar je zult zien dat het naarmate de weken vorderen toch spannend wordt :D)

17. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    @Marieke
    Ja ik mocht bij de vorige twee ook gewoon met 12 weken al ging de tweede fout, al voor 12 wkn. Dus dat is ook de reden dat ik nu met 7 wkn al mag, anders had ik t ook niet erg gevonden hoor om te wachten. Ik wist niet meer hoever ik was met die miskraam toen het fout ging, maar toen was ik dus 4 wkn en 5 dagen...Net als vandaag dus.... Maakt de dag toch een beetje beladen en wat spannend :S
    @Nicky, ja ik ga ook weer een 40 wkn dagboek bij houden, heb ik van mijn dochter ook gedaan en zelfs bij de mk al, heb ik toen gewoon ingezet, gemaakt in liefde, blijvend in liefde en voor altijd in ons hart.... en het boekje heb ik op zolder gelegd... Zodat ik er niet dagelijks aan hoef te denken, maar het wel bij me in de buurt is
    xx rianne

18. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Er is al een augustus 2011 topic :D! Ik was lid van augustus 2010..

Ik wens jullie allemaal een hele fijne en onbezorgde zwangerschap toe!

Liefs Lt20

19. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Zo dames, nou er wordt weer behoorlijk gekletst zie ik:D Kan het bijna niet bijhouden;)

Vanochtend bij de huisarts geweest. Effe gesprekje met hem gehad en daarna zijn we naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken, hoeft dit niet meer via de verloskundige te gebeuren. Vanmiddag word ik door de verloskundige teruggebeld om een afspraak te maken, ben benieuwd wanneer we terecht kunnen!!!:D

20. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ohja, en voor alle nieuwe mama's, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!:D

Deel Deze Pagina