Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Hey meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Heb vanochtend de kou en de sneeuw getrotseerd en ben wezen Sinterklaas-shoppen. Moest vandaag gebeuren, want moet morgen weer de hele dag werken. Het was zoooo rustig in de stad, echt heerlijk!!!!(en dat voor een donderdag voor sinterklaasweekend!!!)
    Heb ook een super schattig kadootje voor een vriendin gekocht, ze is nu 13 weken zwanger van haar eerste kleintje, en eind juni uitgerekend.
    Heb een wit pakje gekocht van Neintje (op het broekje allemaal kleine neintje figuren, en een klein wit overslagtruitje met een grijd randje, ze weet nog niet of het een meisje of een jongen wordt) , maatje 50, dus echt voor als het kindje net geboren is, zo schattig!...Kan dan ook niet wachten tot mijn 12 weken om zijn, want dan ga ik lekker voor mijn eigen kindje shoppen!Heb al zo vaak voor andere vriendinnen/kennissen geshopt, dat ik denk ik helemaal los ga als het zover is, hihi! Maarja, eerst die moeilijke 12 weken door he?! Gelukkig gaan de weken in deze drukke maand december snel voorbij, met al die decemberfeesten hier en daar, dus ik zeg: op naar januari!!!

xxx Lette

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    van mij kan december ook niet snel genoeg gaan! ;)
    wat fijn dat sommigen al een echo gepland hebben staan, ik wel afspraak bij verloskundige maar is alleen nog een gesprek begreep ik (met ca. 7,5 á 8 weken) denk dat de eerste echo pas rond 12 weken is...toch?

@Lette ik ga ook keihard shoppen als het zo ver is! ik zoek al jaren smoesjes om voor vriend(inn)en hun kindjes dingen te kopen, vind het heerlijk, en bijzonder dat ik dat straks hopelijk voor mijn eigen kindje kan gaan doen!

3. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Bij Milan maakten ze de echo's nog niet zelf maar inmiddels wel maar geen idee of dat dan ook meteen bij de intake is of later met een andere afspraak:(

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meiden,

Misschien een stomme vraag, maar hoe berekenen jullie de datum waarop je bent uitgerekend? Via die calculators op internet?
    En hoe kan ik mezelf toevoegen op de lijst?

Ik heb besloten om zaterdag en zondag nog te testen en als dat goed lijkt maandag de vk te bellen. Dan meteen door naar m'n ouders om het te vertellen. Voelt zo raar nu, zie m'n ouders zaterdag én zondag, maar kan nog niks zeggen...

Is het trouwens normaal dat ik nu steeds meer een soort ongesteldheidskrampjes krijg? Of valt het me nu nog meer op omdat ik weet dat ik zwanger ben? Zaterdag zou m'n NOD zijn...

Liefs!!!

5. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Nou inderdaad! Hoe vaak ik niet heb gedacht, wanneer zal het voor ons zo ver zijn? Weet al precies wat voor kleertjes ik zal uitzoeken...heel veel wit en misschien hier en daar een pastelkleurtje (een beetje petit bateau achtig spul, I love it!!!) Mijn schoonzusje heeft sinds september een kindje, maar heeft zo'n andere smaak dan ik, veel stoerder...maar goed, smaken verschillen natuurlijk!!!En dat is maar goed ook, anders zou iedereen er hetzelfde uitzien...saai!:D

xxx Lette

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    :D Shop-se meiden!

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier ben ik ook voor stoer voor jongetjes, spijkerbroeken, stoere shirts, legerprint broeken enz. Voor meisjes ben ik gek op roze en echt meisjemeisjes achtig.

8. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Je rekent in principe vanaf de eerste van van je laatste ongesteldheid (je telt daar als het ware 40 weken bij op). Nu heb ik een lange cyclus, maar weet wel precies wanneer mijn ovulatie geweest is. Dus vanaf de ovulatie (rond die datum is de bevruchting geweest) heb ik 38 weken gerekend.

xxx Lette

9. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Je krijgt eigenlijk gewoon 2 weken kado als je vanaf je laatste ongi rekent want die eerste 2 weken ben je nog niet zwanger want dan is er nog geen eitje geweest en geen bevruchting maar die 2 weken extra klinkt wel leuker om het uit te spreken hahaha

10. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Nou, ik vind stoere kleertjes ook leuk, maar meer voor als ze wat ouder zijn. Vind het leuk als ze er echt babyachtig uit zien, ik heb een beetje een franse (misschien wel ouderwetse?) smaak!
    En inderdaad veel roze voor een meisje!

xxx Lette

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    ik heb 14 jan. pas een afspraak met de vk.
    maar omdat hun de echo's laten uitvoeren bij een extern bureau mocht ik vanaf de dag dat ik had gebeld een verwijskaart ophalen en hun zelf bellen om een echo af te spreken.
    zoals al eerder gezegd doen ze hier met 9 , 12 en 20 weken en echo.
    dus 30 dec. is de eerste.

zelf zit ik nu al te kijken naar een pretecho.
    denk wel dat ik deze wil laten maken.
    voor 80 euro kan je hier een combipakket nemen met 16 weken echo( plus geslachtsbepaling) en met 28 weken of iets later nog een echo.
    digitale printen en alle beelden met medische uitleg op dvd vastgelegd.
    vind de prijs nog wel meevallen dus ga dit denk ik tijdens mijn eerste echo afspreken.
    die 3d/4d beelden van je kindje zijn zo mooi.

iemand die zwanger is van 2de of 3de kindje ook een pretecho laten uitvoeren??

trouwens het is gelukt om deze topic als voorkeur op te geven bedankt voor de tips hoe ik dit moest doen

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wij moeten ergens anders naar toe, bij hun op de site staat ook dat ze samen werken met een echo bureau. dus ik denk dat ik na de afspraak bij de vk een echo krijg.

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Echo's maken is hier volgens mij veel duurder! Er zit niet eens een bureau in de buurt die pretecho's maakt.. Ik kom op een uitgebreide 2d/3d/4d echo van een half uur met foto's en dvd op 95 euro.
    Op de site van de verloskundigenpraktijk staat dat zij 3 echo's maken. Bij intake, met ong 30 weken voor de groei en met 36 voor de ligging. Daarnaast kun je voor de 20 weken echo kiezen.

Kan nu al niet wachten om onze kleine te bekijken en vooral het hartje te horen kloppen... Maar we zullen nog even geduld moeten hebben :D

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik dacht dat ze altijd een 20 wkn echo zouden doen??

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    20 weken echo mag je voor kiezen, ben nog niemand tegen gekomen die het niet heeft gedaan maar is dus optioneel. Wel is dat een van de echo's die wordt vergoedt door de verzekering.

Hier bij de eerste twee geen 3/4d echo, Roeland vindt dat dan de hele verrassing van je kind eraf is omdat ik ook wil weten wat het geslacht is. Dus dat werd kiezen dus dan liever het geslacht als de echo hahaha

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oja klopt, zo zat het!:)

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Senn wat erg van je zus, weet hoe het helaas hoe het voelt. Ik heb voor deze zwangerschap 4 keer een hele vroege miskraam gehad, telkens positief getest en dag later alweer mis. Dus we zijn nu al veel verder dan we ooit zijn geweest en het ziekenhuis is ook heel positief.
    Hier ook kans op een tweeling, tijdens de echo rond de eisprong zaten er 2 even grote eitjes, dus zit toch een beetje in spanning.

Positiekleding moet er eerlijk gezegd nog even niet aan denken. Maar we zullen het merken.

Het gaat hier trouwens wel heel snel zeg met typen.

18. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    jeetje wat een hoop te lezen na een dag werken!!
    22 dec 11uur een afspraak bij de vk voor intake!!!

ben zooo opgeblazen vandaag pffff.... ga op de bank liggen
    TOT LATER...

19. nitaa

nitaa Actief lid

1 dec 2010
    409
    0
    0
    Hoi allemaal,iedereen die ervandaag nog bij zijn gekomen.gefeliciteerd!!!vandaag de hele dag gwerkt.heb 1 collega verteld dat ik zwanger ben.ze vond het super leuk.voor de rest weet niemand het nog.ga morgen bellen naar de verloskundige.ben benieuwd.meestal maken ze hier ook meteen een echo. mischien een domme vraag ,maar hoe kan ik me bij de lijst invullen??groetjes nitaa

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik vroeg me af hoe de werkenden onder ons het allemaal doen met hun werk..? ben zelf de laatste dagen best wel beroerd (erg moe, hoofdpijn, pijn/ongemak bij buik) heb me vandaag ziekgemeld :( wel van plan morgen weer te werken maar ik vind het wel spannend, sta pas aan het begin en als ik me de komende weken zo blijf voelen (of erger) hoe ga ik dat dan redden met werk?
    ben in ieder geval van plan om afspraken te maken met directe collega's (die weten er van) dat ik genoeg rust kan nemen.. hopelijk helpt dat
    ik moet best wel ver reizen met openbaar vervoer, 1,5 uur, en dat vind ik best wel lastig als ik me ziek voel :(
    hoe doen jullie dit? of (nog) geen last van?

Deel Deze Pagina