Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

@marieke ja pff ik d8 al kben nog nooit zo verkouden geweest hahaha nee neusspray gebruik ik niet, maar ik heb volges mij ergens gehoord dat keelsnoepjes ook neit zo goed zijn? maar of dat waar is??

en moeders voor moeders, tsja ik twijfel, vorrige x niet gedaan omdat ik zo veel moest spugen en ik d8 dat dat het w.s. alleen maar erger zou maken

maar ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat de vrouw die bij ons in de buurt dat doet zegmaar, een kennis van me is! tjsa.. dat vind ik dan dus minder, dat zei het dan al weet... ze past namelijk altijd 1 dag in de week op mn broertje (heeft een dochtertje van zijn leeftijd)

dus ik vind het een beetje moeilijk....

2. xxlindaxx

xxlindaxx Lid

3 dec 2010
    51
    0
    0
    wie heeft dat nog meer gehad, eerst veel klachten zoals misselijkheid, pijnlijke/gespannen borsten en dan ineens geen klachten meer?

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    @Sannehai: Ja leuk he, de zelfde dag uitgerekend!! :) Vind het allemaal zo spannend! Mijn man belde vanacht nog een keer terug na zijn optreden (hij is vandaag jarig - hiephiep) en moest toch nog even bellen (ik lag al lekker te knorren), omdat ie zo blij is met het verjaardagscadeautje in mijn buik :)

@kwaaltjes: vanmorgen een heel sterk gevoel dat het allemaal wel goed zit (weet niet waarom), nog steeds wel pijnlijke boobies, (go's on and off) en verder GEEN kwaaltjes what so ever.... geen afscheiding (eigenlijk helemaal niets), geen buikpijn en niet misselijk. Toch voel ik me lekker zeker vandaag :)

@Diah: Ik las een stukje op internet waarin het juist heel normaal is als je wat bruine afscheiding hebt, zolang het maar niet rood is...

4. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Wat moet je precies doen bij moeders voor moeders?

5. Sannehai

bij moeders voor moeders moet je volges mij een aantal weken in van die kannen plassen, en daar halen ze dan iets uit volges mij (uit je urine) om weer medicijnen te maken voor vrouwen die moeilijk zwanger worden, het staat ook op de internetsite van hun volges mij :)

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja dat zag ik staan... maar er komt ook een intake (is dit dan bij jou thuis?) (heb ik namelijk helemaal geen zin in, maar wil wel graag helpen... ) Mijn tweelingzusje lukt het niet om zwanger te worden, dus zou graag liters hiervan aan haar schenken, maar dat gaat helaas niet zo ;) wel vraag ik me af wat het bedrijf voor winst maakt..... (je zou graag een kortingsbon willen hebben, voor bekende als je hier aan mee hebt gedaan haha)....

7. Sannehai

@suzanne ja volges mij staat er ook iets over de winst op de site en er moet wel iemand langs komen, want die neemt nog een test mee die je dan moet doen om te kijken of je zwanger bent, en die jou ook alles uitlegt over hoe het zal gaan en die jou je kannen brengt om in te plassen.

8. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB

Ja zag ik net ook staan, echter staat er geen duidelijk ja of nee op de site!! Lekker ontwijkend antwoord dus!

Verdient Moeders voor Moeders aan mijn bijdrage?
    Moeders voor Moeders is een onderdeel van MSD. De organisatie verwerft een grondstof voor de productie van een geneesmiddel (zoals Pregnyl® van MSD). Andere afdelingen van MSD maken er een geneesmiddel van. Met de verwerving en inzameling van deze grondstof zijn hoge kosten gemoeid. Mede daardoor zijn de totale kosten voor het maken van dit geneesmiddel hoog. De marges daarentegen zijn significant lager dan gemiddeld voor geneesmiddelen. Pregnyl® behoort niet eens tot de top twintig van best verkochte geneesmiddelen van MSD in Nederland. Echter, Pregnyl® is voor paren met een kinderwens van onschatbare waarde. Dé reden waarom zoveel zwangere vrouwen meedoen aan Moeders voor Moeders. En zo hun steentje bijdragen

Dat is geen antwoord op de vraag.... dat de prijs lager is dan andere geneesmiddelen

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er komt idd iemand bij je thuis, die neemt een test af en legt alles uit. dat duurt 15 minuten ;)

je krijgt iedere week een voorraad flessen en 2 schenkkannen. het is de bedoeling dat je de urine in kan opvangt, overschenkt in de flessen, en die flessen aan het eind van de week weer voor je deur (of andere afgesproken plek) neerzet. dat doe je alleen thuis, dus op je werk enzo hoeft het natuurlijk niet.

het is een kleine moeite en je helpt er idd mensen mee. als een bekende de informatrice is, bel je gewoon het nummer dat op de site staat en vraag je een ander.

als je niet wilt dat mensen weten dat je zwanger bent, kun je met ze afspreken dat ze de flessen op een andere, discrete plek verwisselen. dat is geen enkel probleem.

10. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB

Heb net gebeld, maar kom in een lange wachtrij, ik wil weten of het winstgevend is... als dat antwoord ja is, vind ik dat er een vergoeding zou moeten komen voor de zwangere vrouwen die meehelpen (niet dat ik dat geld graag wil, maar als een bedrijf daar winst opmaakt..... ik zou het geld dan graag geven aan bekende die de medicijnen nodig zou hebben, pas dan heb ik het gevoel dat ik echt bijdraag). Als het nou zonder winstoogmerk was..... is het een ander verhaal.

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ps. denk dat ik sozieso wel mee zou doen, maar wel een beetje vervelend dat je het gevoel hebt misleid te worden....
    Hou ik denk ik niet zo van en sta er dan negatiever tegenover

12. Sannehai

in de regio waar ik woon is maar 1 informatica, of kan ik dan alsnog voor een andere bellen??

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Mee doen aan MvM is natuurlijk heel sociaal maar ze doen dit uit kostenoverwegingen. Het hormoon is namelijk ook gewoon in een lab te maken maar dit is duurder. Op deze manier kunnen ze ervoor zorgen dat de kosten voor het medicijn lager is en dat de zorgverzekeraar minder hoeft te betalen. Op die manier blijft deze fabrikant nummer 1 bij de verzekeringen en dat is wel weer winstgevend natuurlijk.

Ik doe in ieder geval niet meer. Ik vind altijd alles vies dus dit helemaal! Ik weet dat het niet echt sociaal is maar ik ben al misselijk genoeg. Misschien bedenk ik me over een week nog als het minder word.

14. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    MvM is hier woensdag al geweest , mag zondag beginnen. Ik vind het een goed initiatief. en plassen moet je toch. S' nachts van g ik niet op . Ik ga niet met een slapende kop alles omschudden. Ik had ook nog gevraagd of ze er nog andere doeleinden voor hadden. de informatrice verzekerde mij van niet.

Ik heb veel klanten met vruchtbaarheidsproblemen dus als ik hun zo een beetje kan helpen doe ik het graag het zijn maar 10 weken.

@ Sannehai ik denk dat zo'n informatrice heel discreet moet zijn hoor. Ze mogen echt niet tegen jan en alleman gaan vertellen dat jij zwanger bent .

Ik moet de kratten hier ergens om de hoek brengen. Bij een klant van mij in de tuin. nou dat vond ik ook een beetje balen. maar ze hebben zelf een bedrijf en anders ga ik wel even aan en vertel ik, dat ik zwanger ben maar graag wil meedoen aan MvM. maar nog niet wil dat het hele dorp het weet.
    Als je zo'n bak in je tuin hebt moet je ook discreet zijn. Ik ga ze toch voor de zekerheid alleen maar sávonds weg brengen.

nou ik moet zo weer beginnen.
    Vanavond een 12,5 jarige bruiloft . pfff heb geen zin ben zo moe s 'svonds.
    Morgen en zondag sinterklaas !

groetjes

15. Sannehai

@janineenevie ja ik weet dat hun het niet mogen door vertellen (teminste lijkt me) maar ik vind het gewoon vervelend omdat ze mijn stiefmoeder elke week ziet, en dat zei het dan eerder weet dan mn stiefmoeder enzo zelf.. heb er gewoon een beetje een gek gevoel bij, ik kijk ook nog wel even wat ik doe :)

en owja hier ook doodmoe zeg.. pfff.. ik moet nog van alles doen, boodschapjes, opruimen, stofzuigen, de was.. maar er komt nix uit mn handen dan alleen spelen met mn dochtertje, beetje tv kijken of computeren.. echt erg.. pff wou dat ik lekker in mn bedje kon liggen, weet zeker dat ik binnen 1 tel lag te slapen! hahaha

kga nu zo toch maar ff boodschapjes doen, anders hebben we vanavond niets te eten haha, en dan gewoon lekker mee naar bed als mn dochtertje vanmiddag weer gaat slapen.. echt erg.. maar pff khep het nodig denk ik haha:p

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik ga maar even reageren op de laatste paar pagina's (de rest laat ik zitten, sorry).

@Ros84: Wat betreft zeggen op werk: ik ben niet echt misselijk, dus dat speelt bij mij niet. Bovendien doe ik behoorlijk zelfstandig werk (heb mijn eigen project) en kan ook thuiswerken, dus als ik wel strontmisselijk was dan zou ik gewoon thuis gaan werken. Het hangt erg van je werk af denk ik. Als je collega's er bijvoorbeeld 'last' van hebben (als je nauw samenwerkt) en je hebt een goede band met ze, dan zou ik wel wat zeggen. Maar je hebt ook het volste recht om het voor je te houden. Ik reis trouwens ook met de trein en merk dat ik dat ook niet altijd even lekker vind, maar dat is maar een half uur, en zoals gezegd, ik ben niet echt misselijk... Misschien zijn er trucjes voor je zodat de reis wat fijner is? Bijvoorbeeld: vooruit zitten, niet lezen, maar naar buiten kijken, muziek luisteren? Geen idee hoor, ik roep maar wat.

@Suzanne1: Jemig zeg, 60 uur per week? Let je wel op dat je voldoende rust neemt nu?
    Wat betreft die geurtjes: dat herken ik ook weer! Dat zomaar ineens iets heel erg stinkt, en dan weer een dag niet, en dan weer wel. Vaag...

@Marieke1983: wat betreft het afnemen van de kwaaltjes: bij mij gaat het ook op en af. Ik heb wel vaak 's avonds last van een opgezette buik, maar de ene dag voel ik me overdag wel heel erg zwanger en de andere dag niet. Bij sommige vrouwen hoort dat er waarschijnlijk een beetje bij.

@Liesl: hier ook bijna geen klachten. Ik moet er echt naar zoeken zeg maar. Soms wel (mini)vlagen van misselijkheid en zoals ik hierboven schrijf ineens last van sterke geuren, maar dat lijkt ook wel een beetje inbeelding. 's Avonds vaak last van mijn darmen en regelmatig honger (maar dat heb ik altijd ;)) Maar het zegt niks hoor, ik had het bij mijn zoontje ook: de eerste drie maanden bijna geen kwaaltjes...

@dian04: ik duim mee!

Over MvM: Tja. De vorige keer heb ik niet meegedaan omdat ik best bang was dat het misging en ik geen zin had om het dan af te zeggen enzo. (Daarom heb ik toen ook pas met 12 weken het kdv geregeld en stond ik dus mooi met lege handen negen maanden later... Grr...) Bovendien zaten we middenin een verhuizing. En nu... Na wat ik hierboven lees (over winst maken) denk ik: laat maar zitten. Maar ja, het is natuurlijk wel een nobel idee. Ik zal in ieder geval nog even op die website kijken.

Ik heb trouwens net een afspraak gemaakt met de vk voor 29 januari en ik krijg dan meteen een echo. Ik ben wel erg blij dat ik nog redelijk snel terecht kan. Ik was een beetje bang dat het pas januari ging worden, vandaar.

Verder heb ik het dus tegen twee vriendinnen verteld en ik denk dat ik het verder toch nog voor me houd. Een paar collega's van mij hebben wel vermoedens volgens mij (ik was gister tijdens een etentje als enige alleen maar thee aan het drinken ;)), dus die ga ik maar een tijdje ontlopen. Heel irritant hoor, van die vragen 'maar nu zou het toch wel leuk zijn he, een tweede, hij is nou bijna twee'. Ja, dat zou ook heel leuk zijn, maar dat ga ik jou toch niet aan je neus hangen :D. Goed, ik ben allang al blij dat het nu raak is, want die opmerkingen vond ik een of twee maanden terug eigenlijk helemaal vervelend. We wilden namelijk wel, maar het lukte niet... :x

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Uitgerekend--- Naam--- Aantal--- Afsprk.---Ronde---J/M/ :( voorgevoel???---
    31-07-2011---Janineenevi---2e kindje---15 dec vk---2e ronde
    01-08-2011---Silv---
    01-08-2011---Debbedebs---2e kindje-------------------------Meisje
    01-08-2011---MNM---2e kindje---17 dec 09.30 gyn---2e ronde
    02-08-2011---Ingrid130---3e kindje---21 dec 09:20 vk---1e ronde
    03-08-2011---Tulli---2e kindje---14 dec.13:50 Gyn---3e ronde(Clomid)---:(
    03-08-2011---Theeleut---2e kindje---
    03-08-2011---Lindangel---2e kindje---29 dec 15 uur vk (+echo)---6e ronde---:(
    04-08-2011---Sannehai---2e kindje---15dec. 14u Gyn---Verassing!--:(
    04-08-2011---Suzanne1---1ste kindje---28 Dec VK/29 Dec ECHO---1e ronde
    05-08-2011---Lette---1e kindje----------------------3e ronde!
    06-08-2011---Ros84---1e kindje-----20dec.15.40u vk----2e ronde
    07-08-2010---Nicky1973---3e kindje-----------------6e ronde
    07-08-2011---Consider---2e kindje
    07-08-2011---Tooske----1e kindje------------------4e ronde
    07-08-2011---Maienditje---1e kindje-----------------1e ronde
    08-08-2011---NorwegianSky---1e kindje---------------3.5jr (MMM)
    08-08-2011---Vlinder3---1e kindje------------------4,7jr (2jr MMM)
    08-08-2011---Sjoon---2e kindje---30 dec vk---ronde 16
    08-08-2011---zj84---1e kindje---10 dec. Gyn.---(4 jaar en 8 maanden MMM)
    10-08-2011---078mama---2e kindje---20 dec. eerste echo!---Meisje
    10-08-2011---Senn---1e kindje---29 dec. vk---3e ronde
    10-08-2011---Dootje24---2e kindje---7 jan. vk---2e ronde---:(
    10-08-2011---Luna1---2e kindje---? vk---1e ronde
    -------------Pientje01

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@lindangel: ik denk dat je december bedoelt?? hihi

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Uitgerekend--- Naam--- Aantal--- Afsprk.---Ronde---J/M/ :( voorgevoel???---
    31-07-2011---Janineenevi---2e kindje---15 dec vk---2e ronde
    01-08-2011---Silv---
    01-08-2011---Debbedebs---2e kindje-------------------------Meisje
    01-08-2011---MNM---2e kindje---17 dec 09.30 gyn---2e ronde
    02-08-2011---Ingrid130---3e kindje---21 dec 09:20 vk---1e ronde
    03-08-2011---Tulli---2e kindje---14 dec.13:50 Gyn---3e ronde(Clomid)---:(
    03-08-2011---Theeleut---2e kindje---
    03-08-2011---Lindangel---2e kindje---29 dec 15 uur vk (+echo)---6e ronde---:(
    04-08-2011---Sannehai---2e kindje---15dec. 14u Gyn---Verassing!--:(
    04-08-2011---Suzanne1---1ste kindje---28 Dec VK/29 Dec ECHO---1e ronde
    05-08-2011---Lette---1e kindje----------------------3e ronde!
    06-08-2011---Ros84---1e kindje-----20dec.15.40u vk----2e ronde
    07-08-2010---Nicky1973---3e kindje-----------------6e ronde
    07-08-2011---Consider---2e kindje
    07-08-2011---Tooske----1e kindje------------------4e ronde
    07-08-2011---Maienditje---1e kindje-----------------1e ronde
    08-08-2011---NorwegianSky---1e kindje---------------3.5jr (MMM)
    08-08-2011---Vlinder3---1e kindje------------------4,7jr (2jr MMM)
    08-08-2011---Sjoon---2e kindje---30 dec vk---ronde 16
    08-08-2011---zj84---1e kindje---10 dec. Gyn.---(4 jaar en 8 maanden MMM)
    10-08-2011---078mama---2e kindje---20 dec. eerste echo!---Meisje
    10-08-2011---Senn---1e kindje---29 dec. vk---3e ronde
    10-08-2011---Dootje24---2e kindje---7 jan. vk---2e ronde---:(
    10-08-2011---Luna1---2e kindje---? vk---1e ronde
    -------------Pientje01

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Sjoon::D Zullen de hormonen wel zijn :p