Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Zeker weten!!! mooie smoes om daar nu alles op af te schuiven als je zwanger bent! haha

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ohja: even een vraag voor iedereen!

Ik maakte dus vanochtend een afspraak met de vk en die zei dat ik maar na moest gaan denken over een combinatietest... Wij hebben dat de vorige keer wel gedaan (ik vond het gewoon allemaal zo spannend, dus daarom eigenlijk), maar nu... Ik weet het niet zo goed. Toen was de kans 1 op 1500 ofzo, wat dus hoger is dan gemiddeld, maar helemaal niet hoog natuurlijk, en daar werd ik al zenuwachtig van. Bovendien: dan is de kans straks wel 1 op 200 ofzo, en dan moet je weer gaan beslissen of je een vwp wilt... Pfff...

Ik denk nu dat we het maar niet moeten doen, maar ik denk er nog wel even over na.

En jullie?

3. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Hallo allemaal!
    ik kom me hier ook voorzichtig melden:)
    Ik ben doortje, 31 jaar en zwanger van de tweede! In de eerste ronde al raak, dus ben nog in shock haha! Voor Sara heb ik 2x een miskraam gehad, dus spannende weken breken aan!
    Ik ga even kijken of ik wat kan bijlezen!

4. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ik ga nu zeker niet zoveel meer werken, probeer gewoon veel thuis te doen (kan dat toch niet laten) ;)

Ja ik moet dus ook gaan nadenken over die test, maar heb er geen verstand van.... (1ste keer zwanger dus ja) ik ben ook wel benieuwd naar andere meningen?

Ik heb deze middag lekker vrij genomen (ben wel een beetje moe) en moe vanavond naar sinterklaas feest bij mijn zusje en stiefkids van haar) snel even een tukkie doen ;)

Succes allemaal!

5. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB

Gefeliciteerd en welkom!
    ja dat bijlezen wordt lastig... zou alleen de laatse pagina's doen anders ben je volgende week al klaar, zitten behoorlijk te beppen hier :)

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    volgend week pas klaar, moet dat zijn natuurlijk :p

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Welkom en gefeliciteerd Doortje! Inderdaad, niet te veel bijlezen hoor, daar is geen beginnen aan.

@Suzanne1: Het is vooral in de eerste drie maanden belangrijk om niet te veel te werken. Een tijdje geleden was er zelfs een onderzoek waarin werd aangeraden om de eerste maanden minder te werken dan normaal. Niet echt praktisch haalbaar natuurlijk, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik heb het ook druk op mijn werk (werk gelukkig maar 3 1/2 dag), maar ik houd er wel rekening mee.

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    ok haha, dan laat ik dat bijlezen wel zitten! Ben wel erg benieuwd wie hier allemaal zitten, is er een lijst?

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, op de vorige pagina! Dat valt nog mee he, 1 pagina terug?

10. xxlindaxx

xxlindaxx Lid

3 dec 2010
    51
    0
    0
    Ik was ook begonnen bij te lezen maar gaf het op het is inderdaad teveel lol Ik realiseerde me dat ik eigenlijk niet echt echt veel over mezelf heb verteld toen ik begon met posten.. Ik ben dus Linda, 27 jaar en zwanger geraakt tijdens mijn amerikaanse vriend zijn laatste bezoek aan nederland, we waren 1x onvoorzichtig geweest maar ik schatte de kans zo ontzettend klein in omdat ik in een voorgaande relatie 2 jaar geprobeerd had en de schuld natuurlijk bij mezelf had gezocht dat ik nog steeds een beetje in shock ben.. wordt allemaal lastig maar nu we een beetje van de shock zijn bijgekomen gaan we hard werken om hem hierheen te halen zodat we een gezinnetje kunnen vormen..ik vind het nog wel heel spannend en eng allemaal eerste keer natuurlijk en allemaal nog zo pril..
    @doortje gefeliciteerd meid!!

11. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @lindangel: ik ga kijken of dat gaat lukken ;)

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

@lindangel ow daar wist ik niets van eigenlijk, maar opzich wel logisch natuurlijk, dan is je kleintje in aanbouw dus dan is rustig aan doen wel belangrijk lijkt me, zouden ze een leuke wet ofso van moeten maken;) dat werkgevers de zwangere de eerste 3 maanden de helft vd tijd moesten laten werken (maar wel het geld krijgen natuurlijk haha) maar goed, dat zal wel nooit gebeuren haha.

@testen doen

ik ben er niet zo voor eigenlijk, maar het ligt denk ik ook helemaal aan in welke situatie je zit, kijk wij zijn allebij jong (ik 24 hij 26) en gezond, we hebben niets van dat soort dingen in onze familie, en dan kijk, als het kindje dan echt geen normaal leven zou kunnen hebben, dan zien ze dat ook wel gewoon bij de 20 weken echo, en verder van een kindje met down syndroom of wat dan ook, zou ik netzoveel houden als van een kindje zonder dat. mij lijkt het ook maar eng die testen, omdat sommige dingen je ook meer kans geven op een mk. dus hier word dat allemaal niet gedaan.

owja over die 20 weken echo, iemand zei pas dat ze nog nooit iemand had gehoord die die niet gedaan had, nou ik ook niet tot mn collegatje hem niet ging doen!

maar hun zijn erg gelovig en ze wouden gewoon niet weten als er iets zou zijn met het kindje omdat hun vanwege geloofsovertuigingen toch geen abortus of wat dan ook mogen plegen en dit natuurlijk ook helemaal niet zouden willen doen, ookal zou er wel iets met het kindje zijn. maar goed, bij de 20 weken echo zijn ze dus wel verplicht om te vertellen als er iets "mis" is met je kindje.

@doortje gefeliciteerd, gezellig dat je er ook bij komt, en nee teruglezen zou ik ook echt niet aan beginnen hahaha :p

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @xxlindaxx (naamgenoot :D): jeetje, wat een romantisch verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je in shock bent. Blijkbaar lag het dus niet aan jou! Wat betreft je vriend hier naartoe halen: dat klinkt ook spannend. Hebben jullie al lang een relatie? En is dat eigenlijk moeilijk om te regelen? Succes in ieder geval!

14. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Uitgerekend--- Naam--- Aantal--- Afsprk.---Ronde---J/M/ :( voorgevoel???---
    31-07-2011---Janineenevi---2e kindje---15 dec vk---2e ronde
    01-08-2011---Silv---
    01-08-2011---Debbedebs---2e kindje-------------------------Meisje
    01-08-2011---MNM---2e kindje---17 dec 09.30 gyn---2e ronde
    02-08-2011---Ingrid130---3e kindje---21 dec 09:20 vk---1e ronde
    03-08-2011---Tulli---2e kindje---14 dec.13:50 Gyn---3e ronde(Clomid)---:(
    03-08-2011---Theeleut---2e kindje---
    03-08-2011---Lindangel---2e kindje---29 dec 15 uur vk (+echo)---6e ronde---:(
    04-08-2011---Sannehai---2e kindje---15dec. 14u Gyn---Verassing!--:(
    04-08-2011---Suzanne1---1ste kindje---28 Dec VK/29 Dec ECHO---1e ronde
    05-08-2011---Lette---1e kindje----------------------3e ronde!
    06-08-2011---Ros84---1e kindje-----20dec.15.40u vk----2e ronde
    07-08-2010---Nicky1973---3e kindje-----------------6e ronde
    07-08-2011---Consider---2e kindje
    07-08-2011---Tooske----1e kindje------------------4e ronde
    07-08-2011---Maienditje---1e kindje-----------------1e ronde
    08-08-2011---NorwegianSky---1e kindje---------------3.5jr (MMM)
    08-08-2011---Vlinder3---1e kindje------------------4,7jr (2jr MMM)
    08-08-2011---Sjoon---2e kindje---30 dec vk---ronde 16
    08-08-2011---zj84---1e kindje---10 dec. Gyn.---(4 jaar en 8 maanden MMM)
    10-08-2011---078mama---2e kindje---20 dec. eerste echo!---Meisje
    10-08-2011---Senn---1e kindje---29 dec. vk---3e ronde
    10-08-2011---Dootje24---2e kindje---7 jan. vk---2e ronde---:(
    10-08-2011---Luna1---2e kindje---? vk---1e ronde
    -------------Pientje01
    12-08-2011---Doortje79---2e kindje---? vk---1e ronde---???

15. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

even over de lijst, pientje ben je er nog??

@xxlindaxx wauw zeker romantisch verhaal, hopelijk dat je vriend wel gewoon hier heen kan komen en dat dat niet allemaal te veel moeilijk gedoe word!!

@all

nu ga ik toch Echt hier eens opruimen hoor.. hahaha;) groetjes!

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @sannehai: Ja, apart he, dat mensen die 20-wekenecho niet doen? Ik begrijp dat toch niet helemaal. Kijk, oke, als je gelovig bent zou je sowieso het kind willen krijgen, dat begrijp ik wel. Maar ik heb juist ook altijd begrepen dat het nuttig is dat ze al van tevoren zien dat een kind een bepaalde aandoening heeft bijvoorbeeld zodat ze meteen actie kunnen ondernemen en geen tijd verliezen. Stel dat ze op de echo zien dat het kindje iets aan zijn hart heeft en dat is redelijk makkelijk te 'verhelpen' maar anders levensbedreigend, dan kunnen ze dat meteen doen. Als je dat niet weet, wordt het kind geboren, loopt het blauw aan, en dan moet je dan nog uit gaan zoeken wat er aan de hand is. Met alle gevolgen van dien.

Zijn er hier dames die de 20-wekenecho niet willen doen?

17. xxlindaxx

xxlindaxx Lid

3 dec 2010
    51
    0
    0
    @LindaAngel jij ook gefeliciteerd :D naam genootjes!! we zijn al 2 jaar samen dus dat scheelt wel :D maar het gaat inderdaad nog heel lastig worden hem hierheen te halen :O ik moet dat allemaal nog precies uitzoeken maar dat komt allemaal nog wel eerst maar eens naar de eerste echo toeleven en die is pas 10 januari ik ben zo ongeduldig haha

18. xxlindaxx

xxlindaxx Lid

3 dec 2010
    51
    0
    0
    ben ik de enige die zo laat de eerste echo heeft? of is dat wel normaal?

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik weet nog nit wanneer ik een echo krijg, eerseen afspraak bijde vk, daarna kan ik pas bellen voor d echo.
    dus ik zal ook ergens in januari de echo hebben

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@nieuwe mama's: gefeliciteerd. en idd terug lezen is niet echt een optie, of je moet heel veel tijd hebben!

Deel Deze Pagina