Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door debbedebs, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    @de nieuwe meiden, gefeliciteerd en welkom! Gezellig om met z'n allen hier te kletsen!

@de rest, hoe is het met iedereen?

@klachten, ik begin steeds meer klachtjes te krijgen. Ben bij m'n zoontje ruim 5 maanden super ziek geweest, met elke dag een paar keer spugen. Was nu al 2 wkn misselijk en moest vandaag voor het eerst spugen :(. Ga nu wel sneller met medicatie beginnen dan bij mijn zoontje hoor. Merk dat een 2e dan toch wat lastiger is omdat je er al 1 rond hebt lopen. Maar komt goed! En die kou he, brrrrr. Het is idd net of de kou tot in je botten zit. Hier ook verwarming op standje sambal, dikke trui en 's avonds onder een dekentje op de bank :).

@augustus mama zijn, was ik 2 jaar geleden ook en is me prima bevallen hoor. De een vindt het fijner om in de zomer zwanger te zijn en de ander in de winter. Was toen ook een hittegolf en met dikke buik niet altijd fijn. Maar het is heerlijk om lekker heel de zomer verlof te hebben en lekker met je dikke buik buiten in de schaduw te kunnen zitten. Vond het ook heerlijk om nadat mijn zoontje geboren was lekker veel te kunnen wandelen!

xxx

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hee, gevonden, de augustusmama's!
    Gister 2 positieve tests gedaan (huismerk en clearblue digital), vanmorgen langs de huisarts geweest. Zou op/rond 6 augustus uitgerekend zijn
    kan er nog met mijn hoofd niet bij en vind het ook spannend, idee dat er nog van alles kan gebeuren.. maar voorzichtig voeg ik me dan toch hierbij alvast bij de augustus mama's!

hoi allemaal! gefeliciteerd, andere augustusmama's :)
    hoe voelen jullie je nu?

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    @Ros84: Gefeliciteerd! Het is niet vreemd dat het nog een beetje onwerkelijk is hoor. Ik heb dat ook.

@debbedebs, sannehai & nicky1973: Ik vind het juist leuk om in de zomer zwanger te zijn! Nu speelt ook wel mee dat we voor de rest al allemaal in de winter/herfst jarig zijn, dus ik ben blij dat we een keer een verjaardag in de tuin kunnen vieren. En inderdaad, je kan dan fijn wandelen als het kind er is. En tijdens je verlof op het terras zitten ;) Bij mijn zoontje was het IJSkoud. Ook niet te doen. Dat je in de schaduw moet zitten vind ik niet erg, want dat doe ik meestal toch al.

4. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ieder zijn voorkeur! Ik heb twee lentebevallingen gehad..

5. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

mij lijkt het in de zomer ook wel behoorlijk heet ja, pff zo met die dikke buik.. dat is wel iets minder dan natuurlijk maar mn dochtertje is in november geboren,

duurde een week of 2 voordat ik pas met dr naar buiten kon/durfde ivm de kou! das dus ook echt niets he! dus dat lijkt me wel een voordeel ja van de zomer

owjaa... ships.. in de schaduw zitten ja.. dat was ik weer even vergeten... hahahah:p wil geen zwangerschapsmasker krijgen natuurlijk! haha

een lentebevalling lijkt me ook wel ideaal eigenlijk hoor hahaha, dan heb je w.s. gewoon best goed weer niet te warm niet te koud hahaha:p maar goed tmaakt me helemaaaal nix uit hoor, ik vind het zowiso al weer super leuk om zwanger te zijn, (maar dat geld w.s. voor iedereen dat het niet uit maakt wneer ze zwanger zijn)

nou dames, ik ga nog es ff verder neuzen! groetjess

6. Pientje01

Pientje01 Actief lid

16 jun 2010
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga zo op mijn gemakje jullie verhalen lezen! Als het mag klets ik graag met jullie mee! Gisteren een positieve test, joehoe!!! Zwanger van de tweede!!! Ben erg blij maar nog een beetje onzeker (na een miskraam), maar dat gaat vast goed komen! Maandag de verloskundige bellen voor een afspraak, spannend!

Ik ga snel lezen! Liefs Pien

7. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil me ook graag hier voorzichtig aansluiten, vandaag positief getest alleen wel 3 dagen te vroeg getest. Kan het ook nog niet echt geloven, we zijn al ruim 4 en half jaar bezig voor een kindje en dan zou het nu opeens gelukt zijn.

Alle andere gefeliciteerd

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hallo zwangere meiden,

van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik heb 2 keer mee mogen schrijven met aug mama's (2008 en 2009) en vind het een heel gek idee dat er nu alweer nieuwe aug 2011 mama's zijn.

Ik hoop dat jullie een voorspoedige zwangerschap gaan krijgen met uiteindelijk een pracht van een augustus baby.

Ik heb genoten, en doe dat nog steeds, met mijn mede mama's, Nu na 3 jaar hebben we nog steeds een intensief contact. Dit gaat voornamelijk over onze peuters maar na 3 jaar deel je lief en leed met elkaar.

Heel veel plezier met het schrijven met elkaar en nogmaals van harte

groetjes Petra (moeder van 2 fantastische leeuwtjes)

9. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    @ nieuwe meiden , van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom ! Gezellig word al steeds drukker hier ! Sorry voor het lettertype maar ik doe dit met mijn telefoon en weet niet meer hoe ik hem van hoofdletters afkrijg. Ben nu een weekend weg , dus zal niet veel aanwezig zijn. Heb ook nog niet echt bijgelezen. Sorry hier begint de vermoeidheid toch wel erg door te komen. @ petrabr leuk dat je even komt kijken ik was ook een augustus 2008 mama. Alleen door omstandigheden was ik op het laatst niet veel meer aanwezig . Hoe gaat het met jou en je kids ? En wat betrefft zomer kindjes ik vond het toen op het laatst niet meer leuk. 6 kilo erbij in de laatste maand puur vocht. 2008 was een warme juli.hoop dat dat nu wat minder is. Maar idd wel fijner om te gaan wandelen met de baby. Nou ik ga zo mijn bedje opzoeken en ik denk dan tot maandag mss dat ik ussendoor hier ergens op een computer kan want met telefoon is niet zo handig. Liefs janine

10. Sannehai

hoii dames

tword hier al gezellig druk zo :D leuk hoor

@debbedebs hopen dat het spugen deze zwangerschap minder is! ik had het ook wel maar niet zo erg dat er medicatie aan te pas kwam.

@janineenevie leuk een weekendje weg :D veel plezier!

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Je hebt gelijk hoor, wat maakt het jaargetijde ook uit, zwanger is zwanger en we hebben er lang genoeg op moeten wachten!:p

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Gefeliciteerd Pien! Ik snap de onzekerheid, ik ben een half jaar geleden bevallen van een niet levensvatbaar kindje. Ik weet sinds twee dagen dat ik zwanger ben en ben nu al zwaar gestresst. Ik ga maandag ook bellen.

13. Sannehai

@ nicky jeetje dat is wel heel erg heftig zeg wat jullie hebben mee gemaakt, ik snap dat je erg in de stress zit, maandag lekker snel bellen en dan mag je vast binnenkort voor een echo:)

en ja hier waren we nog niet persee echt bezig met klussen (hadden wel bedacht dat we eind vh jaar weer wouden beginnen) maar dat was dus niet meer nodig :D

ik d8 even dat ik vandaag nog nietecht veel zwangerschapskwaaltjes voelde.. maar ik voel toch mn boobs wel weer (gelukkig) ik ga zo ff in mn zwangerschapsdagboek van mn dochtertje kijken wanneer ik waar ongeveer last van kreeg bij haar hahaha;)

nou groetjes!

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ja, ik wil veel echo's om zeker te zijn. Ik ga zo nog even wat testen halen om de onzekerheid weg te halen...

15. Sannehai

khep net dus even gekeken, spugen begon bij 5 weken, khep nog een paar dagjes dus;) haha wie weet is het bij deze zwangerschap wel helemaal niet, we zullen wel zien:)

16. Sannehai

@nicky ja dat snap ik dat jeveel echo's wilt, maar die zal je ook vast wel krijgen toch??

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hoi Dames,
    Hier al even mezelf niet gemeld, gister een slechte dag gehad. De moeheid is echt toegeslagen. Tevens spelen me SI gewrichten al op...Ohw mijn god..dit gaat toch niet nog 8maanden zo door!
    Bij mijn zoontje BI gehad...dat zijn geen grappen!
    Voel de pijn nu al erg goed als ik me zoontje vast houd...hoe gaat dit uitpakken???
    Gister ook erg misselijk geweest bah! Vandaag minder misselijk...maar wel moe moe en nog eens moe!
    Ohw ja...en de vergeetachtigheid...betrap mezelf erop dat ik alweer stomme dingen aan het uithalen ben. Pakje smeerboter in de pannenkast gezet :( ipv in de koelkast.

Ik heb geprobeerd alles te lezen..en te onthouden...hier even korte reactie op jullie alle. Voor de dames die ik vergeten ben...vergeef me! Ik kan er niets aan doen ;)

@Sannehai, 15dec. naar de gyn...spanennd! Waarom eigelijk bij de gyn?

@Nicky1973, Welkom hier...en van Harte Gefeliciteerd natuurlijk! Voor jou ook spannende tijden dus.

@Lindangel, Jij ook van harte! (het wordt gezellig hier! ;)) Volgens onze eige berekeningen zouden we op dezelfde dag uitgerekend zijn! Leuk! Leuk dat jou zoontje ook een brusje krijgt.

@Pien, jij ook al gefeliciteerd! Leuk al die felicitaties! Super spannend voor jou dus...ivm een eerdere mk. Kan ik me helemaal indenken, probeer deze zwangerschap los te zien van je mk. Tis toch een nieuwe kans op slagen...je gaat deze zwangerschap gewoon met ons voldragen!

Wordt t geen tijd dat er een lijstje gemaakt wordt hier? Zal ik deze spoedig maken? Of is er iemand anders die dit graag wilt doen?
    Ik ga nu mijn verdrietige zoontje uit bed halen en naar een verjaardag.
    Tot snel...en niet teveel kletsen...anders houd ik het echt niet bij hoor ;)

18. Sannehai

@tulli wat vervelen dat je zo mega moe en misselijk bent geweest, en ook al last van je gewrichten pff ik hoop voor je dat dat geen 8mnd gaat duren nee! ik ben benieuwd wanneer de vermoeidheid en misselijkheid bij mij zal toeslaan.. ik hoop het toch wel eigenlijk, dan voel ik me weer een stukje zekerder

ik mocht kiezen tussen de gyn en tussen de vk want bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje ben ik in de laatste week overgedragen naar de gyn

omdat mijn placenta te dicht bij de uitgang lag, en dat voor veel bloedverlies kon zorgen, of een keizersnede

en ook vonden ze dat mn dochtertje heel erg licht was (dysmatuur) ze woog 2780gr. maar in iedergeval, de vk had haar groei beter in de gaten moeten houden toen en ook was ze nog niet ingedaald met 41 weken

ik had op het laatst ook mega pijnaanvallen kon niet normaal mn bed uit enzo, en dan werd ik wel gecontroleerd, maar verder werd er neits mee gedaan

ik (en de osteopaat van mn dochtertje) denkt dat ze vast/klem heeft gezeten en daardoor dus ook niet was ingedaald en dat we daardoor best wat probleempjes in het begin hebben gehad met haar

de osteopaat had ook nog nooit zo'n vast/verkrampt meisje gezien (en ze heeft heel veel kindjes)

dus om een beetje meer zekerheid/controle te hebben vind ik het wel fijn om nu bij de gyn terecht te kunnen en w.s. wat vaker een echo te hebben dan bij de v.k.

(lang verhaal gewordne maar goed;))

en ik vind het prima als jij een lijstje maakt hoor :) wat wil je weten?

uitgerekende datum en afspraak gyn of?

ik denk dat ik 4-08-2011 ben uitgerekend en 1e afspraak op 15 dec om 14.00

veel plezier bij de verjaardag:)
    groetjes!

19. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb vanochtend ook een zwangerschapstest gedaan, en ben ook zwanger! Als alles goed gaat ben ik rond 5 augustus uitgerekend. (ik had niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn, want was pas de 3e ronde!)

Ben erg benieuwd naar wat jullie allemaal voelen op dit moment aan zwangerschapskwaaltjes. Ik heb af en toe een zeurend gevoel in mijn onderbuik, kan zijn omdat je baarmoeder groter wordt heb ik ergens gelezen. (zolang het maar geen echte steken/krampen zijn, vind ik alles best want dat kan een aankondiging van een miskraam zijn las ik ergens)

Vind het zo ontzettend spannend allemaal, hoop echt héél erg dat het vruchtje blijft zitten!

Wel grappig: droomden jullie ook dat jullie zwanger waren voordat je het überhaupt wist? Ik heb de afgelopen nacht zo'n realistische droom gehad over dat ik een test ging doen die positief was, dat ik er wakker van werd. Heb toen gekeken of ik nog kon slapen, maar dat lukte niet meer. Heb toen om half 5 's ochtends (!!!) een zwangerschapstest gedaan, en ja hoor: twee streepjes! Alsof ik het aangevoeld had. gek he?!:D Gelukkig was mijn vriend er ook héél blij mee, tot zover je blij kunt zijn als je uit je slaap wordt gehaald, hihi!!!

Groetjes Lette

20. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dat denk ik wel, sowieso een vruchtwater punctie en vlokkentest.

Deel Deze Pagina