ik wil me ook voorzichtig aansluiten...volgens de berichten ben ik 3 augustus uitgerekend. maandag heb ik een echo.. ben benieuwd. dit is mijn tweede kindje en ik vind het ook anders voelen dan bij de eerste. voor de eerste heb ik een miskraam gehad dus de spanningen zitten er wel weer in. wel veel nare berichtjes van veel meiden hier... miskramen, niks op echo te zien, hartjes die nog niet kloppen. Hopelijk snel goed nieuws voor iedereen!
Hallo dames, Ben er een paar dagen niet geweest, want druk met de verjaardag van mijn zoontje (nogmaals bedankt voor de felicitaties) en verder nog steeds moe. Ik was ook nogal ondersteboven van die malloot in Amsterdam. Hij blijkt ook 9 dagen op de creche van mijn nichtje te hebben gewerkt... Gelukkig niet op haar groep, maar toch. @Dootje en zeehondje: wat een naar nieuws zeg... Heel erg veel sterkte! Ik hoop dat het snel weer raak is bij jullie. @alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!!!! En welkom natuurlijk. Een tip: ga niet alles teruglezen. Zonde van je tijd. @miepens: ik lees dat je een veeg rood bloed had. Dat hoeft volgens mij niets te betekenen. Ik had dat bij mijn zoontje ook een paar keer en de vk verklaarde het door de doorbloeding van de baarmoedermond. @simple: wat vreemd zeg... Kan je niet ergens anders nog een echo regelen? @anders dan de eerste: ja, ik vind het wel anders. Maar ik voel nu ook meer. bij mijn zoontje was ik alleen een beetje moe, en nu heb ik ook pijnlijke borsten, ik ben soms misselijk, heb honger maar geen trek en ben ik afgepeigerd. Maar ja, ik heb nu natuurlijk ook een druktemaker rondlopen. Verder merk ik dat ik toch wat zekerder ben. Bij mijn zoontje was het voor mijn gevoel bij 12 weken pas 'echt waar' en nu geniet ik er toch nu al van. En ik vind het gewoon een geweldig idee dat mijn zoontje een broertje of zusje krijgt, dat is wel een extra gouden randje aan het prille geluk. @Uitgaven: ik denk dat ik me vooral te buiten ga aan stofjes, want ik heb sinds een jaar een nieuwe hobby - naaien - dus ik vrees dat dit kleine schatje onder een zelfgemaakte quilt gaat liggen, op een zelfgemaakt boxkleed, verschoond gaat worden op een zelfgemaakt verschoningsmatje, etc. Wat betreft kleertjes: als het een jongetje wordt komen er sowieso wel wat nieuwe spulletjes bij, maar bij een dochter wordt het een nieuwe garderobe. In dat geval ga ik wel wat spullen van mijn zoontje verkopen. Ik heb zelf net een afspraak gemaakt voor een (inwendige) echo voor donderdag. Ik wil het namelijk toch graag met kerst vertellen, en wilde dus eigenlijk volgende week, maar toen zaten ze al helemaal vol. Dus nu dus al over twee nachtjes... Spannend hoor! Ergens heb ik er toch wel vertrouwen in, dus ik hoop heel erg dat mijn gevoel klopt. Als het allemaal goed is, vertel ik het misschien wel al maandag. Dan is de sterfdag van mijn moeder en ga ik met mijn vader en zusje naar het graf en samen eten. Eigenlijk zou ik het wel mooi vinden om het dan tegen mijn moeder te zeggen. Ik ben (helemaal) niet gelovig, maar als het om mijn kind(eren) gaat, heb ik toch het idee dat ze achter me staat en me helpt. Vorige maand was ik op een gegeven moment zo verschrikkelijk gestresst van het zwanger proberen te worden (precies op de dag van mijn eisprong - dus wanneer je geen stress kan gebruiken) - ik stond gewoon helemaal stijf van de spanning. Toen ben ik even rustig op bed gaan zitten, heb 'gemediteerd' en me voorgesteld dat ik mijn kinderwens aan mijn moeder gaf en erin berustte dat zij het voor me zou regelen. Ik voelde me meteen een stuk rustiger. En wonder boven wonder: in die ronde was het raak... Toch wel apart dus, voor een nuchter iemand als ik. Nou, ik ga zo maar weer eens wat doen... Zou eigenlijk wel willen slapen, maar meneer wordt zo wakker...
Ik moet eventjes kwijt dat ik sinds gisteren geen bloedverlies meer heb gehad. Ik ben zojuist nog even naar de wc geweest om te checken, maar sinds gisteren 1 velletje bloed heb ik 1x wat bruin gehad en daarna helemaal niets meer. Ik ben best opgelucht @lindangel: ik kan me voorstellen dat je het graag aan je familie wilt vertellen. Ikzelf wil ook met de kerst de ouders en de broers en zussen op de hoogte brengen. Ik heb 2 dagen daarvoor ook mijn echo, dus hopelijk is dan alles goed. Is toch wel een wondertje!
@lindangel, jeetje ik lees dat je geen moeder meer hebt, ik zelf ook niet meer (en ook geen vader) maar ik vind het heel mooi dat je het toen echt zo aan je moeder hebt overgelaten, ze heeft je vast geholpen hoor! @miepens gelukkig geen bloed meer gezien bij jou! @all pff kben echt nog niet helemaal zo fitjes, en ow zo zenuwappig.. morgen de echo!!! pff wat zal ik blij zijn als ik een knipperlichtje zie gaan daar, en dan nog blijf ik denk ik wat onzeker tot de 12/13 weken had ik bij de 1e niet zo, maarja wat doe je eraan he?
Ik kom me hier ook melden, ben zwanger van ons tweede kindje. En vind het weer super spannend! Ben rond de 21e uitgerekend. Zet iemand mij ook op de lijst? Uitgerekend = 21 aug; Naam = Laurie; Leeftijd = 39 jaar; Aantal = 2e; afspraak VK = 7 januari; ronde = 2
@ nieuwe, gefeliciteerd en welkom . @ anderen: ik heb vanochtend mijn urine voor het eerst naar de huisarts gebracht om te controleren, en ook daar kwam positief uit. Ze heeft wel naar mijn eileiders gekeken maar daar was ook niets aan te zien. Moet zeggen dat ze meteen begon met er is niets te zien en toen stopte de wereld om mij heen. Had alle scenario's bedacht maar dit niet. Nu kan ik weer wat meer relativeren en zegt iedereen dat het idd misschien kan dat ik minder ver ben. Mijn zus zei dat ze ook bij een 1 had dat ze niets zagen en toen ze een week later terug gingen wel, helaas zagen ze toen ook dat het niet goed ging maar dat terzijde. Het is moeilijk om nog hoop te houden, maar ik zal wel moeten voor het kleintje wat er kan zitten. Ik laat jullie zeker iets weten, vrijdag ga ik naar de huisarts en bespreken we hoe verder. Ik schat dat deze zegt over een week of 3 nog eens een echo maken. Ik zou nu willen dat ik die echo helemaal niet gehad had en dat ik gewoon bij 12 weken kon gaan, maar helaas wegens medische redenen moest ik zo vroeg.
@Simple: wat balen voor je dat je nu in onzekerheid moet leven. In principe doen we dat allemaal, maar bij jou is het toch weer wat erger. Ik hoop dat ze er gewoon naast zitten en dat je vruchtje gewoon nog te klein is. Weet je wanneer je eisprong is geweest?
pff zit er ff helemaal door heen! Ben zo moe kan amper op me benen staan. Net vk opgebeld of dat normaal was ze zegt 1 heeft meer dan ander mocht het nog erger worden moet ik weer bellen! en omdat ik ze moe ben begin ik overal om te huilen Zit te twijfelen om me morgen ziek te melden???? En dan lekker hele dag in bed liggen
Misschien krijg je een griepje bumpie, had ik ook afgelopen weekend, toen kon ik ook niet meer blijven staan op mijn benen enz. Beterschap
echt vreselijk! Maar alles voor het goede doel! Maar wist echt niet dat je hier zo moe van kon worden Als het hier wel van komt hoop ik dat het na 12 weken minder wordt
hoi bumpie, ik ben ook echt super moe. Smiddags rond 14.00 uur ben ik helemaal op en kan me nauwelijks concentreren op mijn werk. De weekenden breng ik slapend door.... maar ik ben niet misselijk gelukkig! xxx
zeehondje en doortje heel veel sterkte, hopelijk mogen jullie weer snel op roze. Hier ook heel erg moe en heb net een voor mij heel vervelende kwaal ontdekt. Ik ben echt een grootverbruiker van haarlak, maar ga ervan over mijn nek. Beetje vervelend en ben begonnen met urine opvangen voor moeders voor moeders. En idd wat die vrouw zei het spul wat erin zit stinkt. Miepens fijn dat je geen bloed meer hebt en dat het bruin ook is gestopt. rest alle nieuwe vrouwen welkom
nu wel iets misselijk maar denk dat dat komt omdat ik zo moe ben! Voelt echt alsof ik flinke griep heb! Me benen doen ook pijn pff ben hypochonder en twijfel aan alles als ik wat voel Dat is nu niet handig
@Miepens en andere: hopelijk haalt dit wat spanning weg bij sommigen?: Bij ons eerste kindje hebben wij met week 11 een week 13 enorm bloedverlies gehad, Je schrikt je dan echt rot !! Zeker de eerste keer was ons hele bed 's ochtends helemaal rood; Paniek! In het ziekenhuis (na aandringen, want invalverloskundige vond het niet nodig.. 50 % kans dat het goed gaat!) een echo gemaakt daar wel kloppend hartje maar zagen het toen vanuit baarmoeder bloeden, gyn zei toen ook 50% kans dat het goed gaat. Niet echt gerustgesteld zeker na nog een keer niet (week 13) beide keren 5-6 dagen helder rood bloed meerdere inlegkruisjes/ tampons per dag!! Gelukkig ging alles daarna goed en hebben we een gezonde jongen!! Later gesprek gehad met eigen verloskundige en die zei dat ong 50% van de dames wel eens bloedverlies heeft gedurende normale en goede zwangerschappen in meer of mindere mate, maar dat zij dit nooit vertellen om geen onnodige angsten op te wekken, iedereen denkt altijd.. OHHH JEE Miskraam..!! Maar dit hoeft dus totaal niet...!!Wij hadden deze informatie graag wel eerder gehoord, scheelt dan veel stress! Zij zei toen als het een miskraam is dan merk/voel je het echt wel wanneer het los laat, daar heb je geen invloed op! Dit stelde ons wel enigszins gerust....hopelijk jullie ook ! Nu hoop ik dat iedereen zo goed en zo kwaad mogelijk weer kan genieten van het wondertje!
Hallo, kom even snel langs zwaaien *zwaaizwaai* Helaas geen tijd om alles van de afgelopen dagen bij te lezen. Door drukte hier in huis nergens aan toe gekomen en morgen moet ik alweer werken dus dan schiet het ook niet op. Hoop snel meer tijd te hebben om weer echt mee te kletsen. Alle nieuwe mama's gefeliciteerd en welkom!!! Alle mama's die helaas afscheid hebben moeten nemen: Heel veel sterkte en een dikke knuffel!! Hoop snel weer wat van jullie te horen met een posi test!!!
Hee meiden, Ik zou graag mee willen schrijven als jullie dit goed vinden heb posi. getest gisteren en heb vanochtend een inwendige echo gehad. Ik weet nog nie precies hoe lang ik zwanger ben. Ik moet over 3 weken weer, maar denk dat ik nu ongeveer 5 weken zwanger ben. Tis dus allemaal nog erg pril en het was errug onverwachts (we hebben een zoontje van net 1 jaar) maar we zijn er errug blij mee! Liefs
Hé hallo, Kom even zwaaien . @Nieuwe mama's: Welkom errug leuk dat jullie mee kletsen (als het bij te houden is met alle mama's die zich al aangemeld hebben ). @Simple: Raar zeg wel positief, maar niets kunnen zien. Moet zeggen dat met onze 1e het ook niet te zien was bij de eerste echo. Ook niet met een inwendige echo. Paar weken gewacht en toen zagen we echt een hartje kloppen. @Iedereen die moe is: Het wordt nog veel erger . We zijn nog maar net begonnen hihi. @Janineenevie: Hé leuk een aug '08 mama en dan ook nog op de 19e jarig! Wat een toeval! Dus bij jullie wordt het ook druk in juli en aug met de verjaardagen . Heb na de bevalling van Patrick ook niet veel meegeklets met de aug '08 dames. Het werd op een gegeven moment wel een selectief clubje .