@Suzanne1: Gefeliciteerd en welkom! Ja, stoppen met roken... Ik ben gestopt voordat ik zwanger wilde worden (of nou ja, ik wilde toen al wel, maar mijn vriend niet) en ik vond het wel zwaar, maar ik was er wel echt aan toe. Ik was er zo klaar mee. Wat niet wegneemt dat je vooral in het begin heel veel moeilijke momenten hebt. Ik leef met je mee hoor! Oh, en een tip: niet te veel snoepen. Dat heb ik toen gedaan (vond mezelf nogal zielig), daarna zwanger, dus een hoop extra kilo's die er na de zwangerschap weer afmoesten... Heftig hoor, dat je het je man pas met kerst kan vertellen. Maar wel een leuk kadootje idd. Heb je het wel aan anderen verteld? Lijkt me zo eenzaam anders... Ja was ook al aan het begin van dit jaar 4 maanden gestopt, maar inmiddels was ik weer begonnen.... drink nu een glas water als ik trek heb (weeg maar 60 kilo en ben 177 lang) dus wat extra kilo's zijn opzich welkom... ik heb wel tegen mijn ouders en tweelingzusje verteld, zij zijn ook helemaal blij.... mijn zusje is ook bezig om zwanger te worden, dus wie weet zijn we straks samen zwanger )
Ja, op dit forum stond er ergens een filmpje over te vroeg geboren kindjes, nou dan heb je inderdaad geen trek meer in een sigaret! Succes ermee!! Volhouden hoor, mij is wel eens verteld, beter een paar sigaretten per dag dan te veel stress van het niet roken, echter heb ik niet zoveel stress ervan, dus probeer het op 0 te houden,....
@Suzanne1: Oh, nou, als je die extra kilo's kan hebben, zou ik ook gewoon wat lekkers nemen als je zin hebt in een sigaret. Bij mij hielp het wel als troost namelijk. En ik ben er echt vanaf. Voor mijn geen sigaretten meer! Spannend dat je zusje het ook aan het proberen is! Dat zou wel bijzonder zijn, als jullie samen zwanger zouden zijn.
ja zeker... moet wel zeggen dat ik blij ben met zo'n forum als dit... kun je ook van anderen ervaringen horen aangezien het de eerste keer is en ik geen idee heb hoe en wat... Bij deze dus allemaal bedankt!
Forumlijst Augustus 2011 Mama's! Uitgerekend--- Naam--- Aantal--- Afsprk.---Ronde--- 31-07-2011---Janineenevi---2e kindje--- 01-08-2011---Silv--- 01-08-2011---Debbedebs---2e kindje--- 02-08-2011---Ingrid130---3e kindje--- 03-08-2011---Tulli---2e kindje--- 14 dec. 13:50 Gyn---3e ronde! 03-08-2011---Theeleut---2e kindje--- 03-08-2011---Lindangel---2e kindje------------------6e ronde! 04-08-2011---Sanneahai---2e kindje---15dec. 14u Gyn--- 04-08-2011---Suzanne1---1ste kindje 05-08-2011---Lette---1e kindje----------------------3e ronde! 06-08-2011---Ros84--- 07-08-2011---Consider---2e kindje 08-08-2011---NorwegianSky---1e kindje---------------3.5jr (MMM) -------------Nicky1973 -------------Pientje01 -------------zj84 -------------Vlinder3
he wat grapppig! Ik kom hier steeds meer Dordtenaren tegen! Uit welke wijk kom je? Roken in de zwangerschap is voor mij echt niet te begrijpen en ook niet goed te praten als ik eerlijk ben. Ik ben echt altijd van het "lang leven de lol" en Marlboro was mijn middle name maar het is zooooo slecht voor je kindje. Ik ben gelukkig 3 maanden geleden gestopt. Geloof mij, je bent jezelf erg dankbaar als je dadelijk trots kan zeggen dat je niet hebt gerookt in je zwangerschap en als je het wel doet en de vk of gyn vraagt dit aan de hand van je placenta schaam je je echt dood.
Forumlijst Augustus 2011 Mama's! Uitgerekend--- Naam--- Aantal--- Afsprk.---Ronde--- 31-07-2011---Janineenevi---2e kindje--- 01-08-2011---Silv--- 01-08-2011---Debbedebs---2e kindje--- 02-08-2011---Ingrid130---3e kindje--- 03-08-2011---Tulli---2e kindje--- 14 dec. 13:50 Gyn---3e ronde! 03-08-2011---Theeleut---2e kindje--- 03-08-2011---Lindangel---2e kindje------------------6e ronde! 04-08-2011---Sanneahai---2e kindje---15dec. 14u Gyn--- 04-08-2011---Suzanne1---1ste kindje 05-08-2011---Lette---1e kindje----------------------3e ronde! 06-08-2011---Ros84--- 07-08-2011---Consider---2e kindje 08-08-2011---NorwegianSky---1e kindje---------------3.5jr (MMM) 10-08-2001---078mama---2e kindje -------------Nicky1973 -------------Pientje01 -------------zj84 -------------Vlinder3
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die daar zo over denken, echter is de een veel meer verslavingsgevoelig dan de ander en heeft iemand meer wilskracht en doorzettingsvermogen dan de ander... denk niet dat ik kan oordelen over een ander, voor mij gaat het n iet roken vrij gemakkelijk af, maar de ander zal er veel meer moeite mee hebben, hoe spijtig ook. Denk niet dat als het voor iedereen zo makkelijk is dat zwangere vrouwen nog zouden roken.... maar wie ben ik om daar over te oordelen.......
Gevolg niet roken is.... Snoepen! De minst bekende in het rijtje 'niet doen' is snoepen. Teveel snoepen in de zwangerschap lijkt volgens recent onderzoek de kans op een open ruggetje te verviervoudigen. Wohw....nou zit ik dan met me doosje merci voor me neus!
Ik snap heel goed wat je bedoelt! En tuurlijk is het echt niet makkelijk! Maar het is wel een stap richting het moederschap. Het is niet meer alleen maar ikke en dat gaat samen met moeilijke wegen betreden. Geloof mij, ik snap het! Ik vind het niet drinken van een wijntje echt 9 maanden lang een drama maar toch weet ik nu al dat ik geen druppel zal drinken omdat het nu even niet om mij gaat. Ik veroordeel niemand hoor maar ik hoop dat iedereen er gewoon goed over na zal denken. Gezellige binnenkomer ook haha
Geeft niet hoor deze binnenkomer..altijd in voor een gezellig gesprek! Maar goed...het moederschap doe ik ook al weer even in mee. Het roken heeft hier wel degelijk met stressfactoren te maken....ook al rook ik niet...ik ben en blijf een roker! Bij mijn zoontje ook niet gerookt,..geen moeite. En nu....vind ik het zo moeilijk! Wil niet zeggen dat ik het niet ga doen hoor! Wil wel degelijk stoppen...en probeer het ook echt! En iedereen weet toch hoe slecht roken is...ook ik! Maar wil niet zeggen dat het zo gemakkelijk is. Dus tja...tis echt even een knop omzetten voor mij...weet hem nog niet goed te vinden. Rook overigens ook alleen buiten!
uhm...Wisselend. 5 tot 15 sigaretten...normaal een pakje... Ene dag gaat het beter dan de andere dag. Maar goed weet ook pas een week dat ik zwanger ben, en had voor mezelf wel deze week aangenomen als stopweek.... Zal niet zeggen dat het me in 1x lukt...de pest is ook gewoon, mijn man rookt als een ketter! En vind altijd "gezellig" om bij hem te gaan staan "roken"
OOPS sorry dat ik misschien fel overkom... niet mijn bedoeling (zullen de hormonen zijn "lekker omdat te misbruiken terwijl er natuurlijk niets van waar is .... Maar snap gewoon wel dat het moeilijk is, ben het zeker met je eens dat het belangrijk is dat iedereen 3x nadenkt voor men een sigaret opsteekt! (ben al lang blij dat ik nooit van alcohol gehouden heb, anders had ik daar ook nog van moeten ontwennen Ps. die Merci klinkt aanstekelijk
Na mij toe kom je niet fel over hoor! Geen probleem...misschien heb ik dat wel nodig...een aantal meiden op dit forum die mij een schop onder me hol verkopen Even iets anders...hier ook meiden die al last van hun stoelgang hebben..?? Heb echt buikpijn van het niet kunnen gaan...
Hoi dames, Ik kan het nog nauwelijks geloven, maar ik ben helemaal in de wolken!!! Zojuist 5 vet positieve zwangerschapstesten vast mogen houden (Digitale test van Clear Blue, Kruidvat, Predictor en 2 dipsticks van babyboom) Ik ben zoooooo gelukkig!!! Mijn uitgerekende datum is: 10 augustus 2011
GEFELICITEERD Senn!! We voelen wat je voelt @ Tulli, ik heb nog nergens last van, ben vanmiddag gewoon naar de toilet geweest en stoelgang is het zelfde.... ook hoor ik veel over afscheiding, maar heb ik helemaal geen last van.... ga dan gelijk weer twijfelen... hehe
In welke cyclus je bent zwanger geraakt. Bij ons was het de derde maand van proberen raak, dus de '3e ronde'.