bij mij ook al in maart, werd 7 eken en boombam heel erg misselijk ik hoop dat het jouw gespaard blijft off iig wel overgaat na zoveel weken!
Goedemorgen dames, Hoe is het met jullie? Ik ben echt kotsmisselijk en ik heb het idee dat het elke dag erger wordt.... Ik moet eigenlijk vandaag weer werken (5 uurtjes), maar even van de woonkamer naar de keuken lopen is al een hele opgave.... Ik ben een beetje bang voor wat ze gaan zeggen op mijn werk als ik me "weer" ziek meld... Ik twijfel wat ik moet doen. Iemand een tip??? Ik wil ook gewoon een beetje de feestdagen normaal doorkomen en als ik dan nu al over mijn grenzen ga.....
Nee ik gokte zelf dat ik wat verder zou zijn, maar wist het niet zeker. Ik hou namelijk niet echt mn cyclus bij en die is onregelmatig. Dus vandaar dat ik al mocht komen om te kijken hoe en wat.
Meid, bedankt nog voor je lieve woorden een paar pagina's terug! Doet me goed! Bij mij is het ook bij 6,5 week veel erger geworden de misselijkheid. Ik ben gewoon thuis nu, op mijn werk weten ze niet dat ik zwanger ben. Maar ik ben echt gewoon niet bekwaam om te werken nu.... Morgen heb ik echo, als die goed is ga ik het wel vertellen, dan kan mijn baas mijn loon ook vergoed krijgen als ik ziek ben. Ik vind dat je gewoon goed naar je lichaam moet luisteren en als naar de keuken lopen al te veel is NIET gaan werken. Jij bent de enige die voor je eigen lichaam (en je spruitje) kan zorgen, dus je bent verplicht dat ook te doen! Succes en sterkte meis!!!!
Even een vraagje, wie weet weet iemand wat het is! Tijdens mijn echo zagen we de beeb met een mooi kloppend hartje, maar daarnaast was nog een vruchtzakje. Achteraf had ik natuurlijk moeten vragen aan de vk of dit misschien een tweede beeb kan zijn, maar ze deed er heel luchtig over zo van kijk en daar is een vruchtzakje. Maar nu ben ik er steeds meer over aan het denken of het nu een tweeling zou kunnen zijn (geweest) of hoort dat vruchtzakje bij de beeb? Overigens zei de vk ook dat ze bij de volgende echo gingen kijken of er 1 of 2 beebjes waren.. @Cindy: Ik kan je alleen maar beterschap wensen!
Het vruchtzakje is waar je beeb in zit. Wat je hebt gezien is het dooierzakje, daar halen ze in het begin de voedingsstoffen uit!
Meiden met misselijkheid: sterkte en luister naar je lichaam!!! Je lichaam heeft nu alle energie nodig voor je beebje, dus rustig aan en denk aan jezelf!! Knuffel
Na die 'vage' echo van gister, zit ik te denken om het ziekenhuis te bellen en een echo voor eind deze week aan te vragen. Hoe kan ik nou twee weken lang in onzekerheid zitten?? Ik word er helemaal gek van!!! Maar ja, dan denk ik weer dat ze me daar dan een aansteller vinden. Maar pfff, dit is echt niks...helemaal omdat mijn eerste miskraam op 1ste kerstdag was en ik dat nog steeds erg moeilijk vind...jakkes, wat een kl*te situatie zeg. Wat zouden jullie doen, bellen?
@ Dootje; ik zou zeker bellen! Ik zou die twee weken niet volhouden denk ik en ik vind het heel begrijpelijk dat je duidelijkheid wil. Je kunt het altijd proberen, succes! @ misselijk; allemaal sterkte meiden! Hier valt het nog steeds reuze mee *even afkloppen; klop klop *. Heb er met vlagen last van en warm eten smaakt ook hier steeds minder goed, maar ja, als dat alles is heb ik geen reden tot klagen. Heb alleen nog steeds geen echo gehad dus ik denk dat ik vanmiddag bij de vk toch maar aan ga geven dat mijn cyclus vrij onregelmatig was en ik dus niet weet hoe ver ik ben, misschien mag ik dan eerder...
Gewoon bellen, in onzekerheid zitten is veel vervelender als dat ze daar misschien denken dat je een aansteller bent. Denk dat wanneer je uitlegt waarom, dat ze je zullen begrijpen. Succes!
Je bent niet zo ver als deze echo (van mijn dochtertje) maar zag het eruit als dit ongeveer? Bekijk bijlage 116392 Ik was hier geen 7w5 maar 8 weken, was vroege echo ivm bloedverlies. De bolletje boven aan was de dooierzak (wel grappig haha) In de duurd at je nu bent is de dooierzak wss iets groter dan de beeb of even groot. Als de vk luchtig over deed kan zijn dat het : -dooierzakje was -2e vruchtje maar mssn niet goed en omdat zij dan later beter wilt kijken kan zij met zekerheid zeggen wat het is. Spannend!!
Ja het was wel zoiets inderdaad, dooierzakje was even groot/iets kleiner als de beeb. Ik zal het 10 januari wel horen, ben allang blij dat ze zei dat het beebje er goed uitzag!
haha, ik zie echt helemaal niets op de echo... zie de namen staan, maar verder een zwart gat zo onervaren
@ dootje; gewoon bellen, wie weet ziet men het nu beter Zeker niet in spanning zitten, dat is ook niet goed voor de kleine en je kerstgevoel!
ik leef met je mee meis Ik wou ook maandag echo om vast te stellen dat er uberhaupt iets zit ondanks ongi maar ik mag donderdag pas.. 2 dagen voor kerst We hadden echt verwacht met mijn geschiedenis dat ik al meteen mocht komen maar de vk hier beweert dat je niks ziet met die duur. Ik zei je ziet geen hart nee maar wel wat blegh...
de zwart in het midden is de ruimte in mijn baarmoeder. daar omheen een dikke witte stuk, dat is de bm slijmvlies. Aan de linkerkant onderin de zwarte gat is mijn dochtertje. Iets boven die vlek is een kleine vlek, dat is de dooierzak. Bij het woord lijfje die je een soort streep, dat is de lijn van de vruchtenzak (net als de glans op een belletje )
@ ziek thuis zijn ik ben de afgelopen weken meer ziek thuis geweest dan op mijn werk, baal er echt van om zo vaak af te melden.. maar niks aan te doen toch? ben zo moe/misselijk groot deel van de dag dat het me echt niet lukt. Gister intake gehad bij de vk, alleen nog gesprek, die zei dat dat vaak voorkomt en dat je je niet schuldig moet voelen. Als het goed is gaat het over een paar weken weer wat beter. Op mijn werk weten ze er wel van, vind ik persoonlijk wel fijn, gevoel dat er dan ook meer begrip is voor mijn afwezigheid. @ emetofobie; lastig! hopelijk blijft het je dan bespaard maar dat wens ik natuurlijk iedereen toe
zo nu ben ik hier weer vorige week plat gelegen maar voel me nu gelukkig weer beter! hoe groot is de kans op een tweeling? want zelf was ik een tweeling maar 1 is overleden en ik heb ook een tweeling in mijn familie.