Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babyboo92, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik reageer niet zo heel vaak. Heb het best druk en dan krijg ik op mijn werk ook nog eens een hoop gedonder over me heen. Ben begin dit jaar van werkplek gewisseld, door een stagiaire opgevolgd op de oude plek, maar die griet die weet niks en nu mag ik dus de vuile was opknappen en verwachten ze dat ik me in tweeën splits en op twee plekken aanwezig ben. Ik werk met afspraken en kan de mensen op de andere locatie natuurlijk niet laten zitten. Pfff dacht rust te hebben. Ben benieuwd hoe het verder gaat....

1e echo was echt super. Wat is het geweldig om dat hartje te zien knipperen! Ik mag begin februari weer en dan gaat mijn zusje mee. Ben eens benieuwd wat zij van haar neefje/nichtje vind.

Ik blijf nog altijd super misselijk. Heb sinds donderdag Emesafene zetpillen gekregen. Gelukkig helpen die erg goed. Maar blijf het voorlopig ff rustig aan doen.

Groetjes angel

2. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Sjorsjette; mmmm, klinkt heerlijk, dat eten, krijg er trek van! :p

@ Josjo; dat wachten is ook killing, ik vond het vreselijk. En nu is de echo alweer bijna een week geleden...Het gaat uiteindelijk toch heel snel allemaal vind ik. Mijn echo was met 9w en 5d, ik dacht precies 10 weken, maar zat er dus twee daagjes naast. Toch vond de echoscopiste het niet nodig om nog een keer een termijnecho te doen. Het is dus vrij vroeg, maar schijnbaar is dat niet erg. ;)
    Ik moet nog best een tijdje studeren ja. Officiëel 4 jaar en ik zit nu in mijn tweede jaar. Ik probeer wel te versnellen dus wil ik in Juli weer examen doen. Dan kan ik als de kleine er is gaan afstuderen. Ik stop ook tijdelijk met werken dus naast mijn studie heb ik dan alle tijd voor mijn kindje, moet lukken. :)

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Heej meiden

Hoe is het hier?
    alweer mooie echo´s gehad lees ik wel.
    ik schrijf hier ook niet zoveel ook te druk met andere dingen maar ik volg alles wel hoor!!

Ik heb vandaag de echo gehad!! wauw wat was dat weer mooi. echt een klein mini mensje en het was volop in beweging!!
    de kwaaltjes zijn hier nog wel maar de ene keer erger dan de andere keer.

Ik ben super blij nu en vanaf vandaag gaan we het ook iedereen vertellen!!

Ik was vanochtend erg zenuwachtig voor de echo en het ergste vond ik nog dat het stel voor ons geen goed nieuws kregen daardoor werd ik nog zenuwachtiger.
    Ik hoorde de vrouw die daar binnen was echt ontzettend huilen ow wat vond ik dat erg!!!

Nou voor iedereen die nog een echo krijgt binnenkort succes en geniet ervan!!!!

4. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Josjo
    de link doet het niet meis!!....???

@Bibi
    Hoe ist nu met je??

@Paars
    Wauw wat goed je echo!! Kan me heel goed voorstellen dat het rot is iemand zo te horen huilen ... bah zou ook kippevel hebben en beetje angst..

@ALL
    Hebben zo de 2e echo.. spannenddddddd... ben zooooo benieuwd!
    Moeten er om 13:00 zijn, laat het nog weten hoe het was meiden.

xxx

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    oh wat naar als je dat hoort. Voor die vrouw is het natuurlijk het ergste maar oh daar moet ik echt niet aan denken hoor!!

@sjorsjette: en, hoe was de echo??? Ben benieuwd!!! die link deed het eerst wel, snap het ook niet. Maak nog wel een keer een foto met de gewone camera (deze was met iphone en dan naar mijn werk gemaild en vervolgens gedoe omdat het bestand te groot was etc). Maar daar moet je altijd net even de tijd voor vinden vind ik... komt gauw!

oh wat ben ik onzeker, nog een paar dagen voor de echo... de tweede wel maar toch pff maandag 11.00, duimen jullie mee? :)

Verder nog nieuws meiden? het is maar stil hier....;)

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden!!!

@Josjo & @ALL

Gister de 2e echo gehad.... het was geweldig!!!!
    Heel gaaf om het hartje te zien kloppen. Er is arm & been vorming en verder hersenontwikkeling noemde de gyn. Verder klopte het hartje dus goed en zijn we nu weer een week vooruit gezet. De voorlopige uitreken datum is 23 aug maar 26 januari mogen we weer voor een echo (termijn) en moeten na denken over evt nekplooi meting (of we dat onderzoek willen). Nou dat was even ons happy berichtje!!!! :D:D:D

LiefsSjors

7. angel229

Super meid. Toch fijn dat hartje goed klopte! Ben benieuwd op welke termijn je uit gaat komen aangezien we eerst samen uitgeteld zouden zijn (volgens onze eigen berekeningen). Wij krijgen begin februari de termijnecho.

8. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL
    Hier even aan het stoeien met printer/scanner... lukt me ff niet dus moet wachten tot lieffie wakker is hihi... maar echo foto en buikfoto onderweg!

Hoe ist hier????

xxx

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sjorsjette: wat superheerlijk meis! Lijkt me zo gaaf als je al wat meer kan zien ook! Morgen heb ik mijn tweede echo oh zoooo spannend!

Net de studeerkamer nu babykamer in wording leeggeruimd, poeh wat een klus! En ook een gezoek waar alles nu kan staan.... Maar het is gelukt! Kunnen we binnenkort gaan verven en mijn man wilde dan ook maar meteen een nieuwe vloer boven haha dus die hebben we al aangeschaft... God wat kan klussen leuk zijn :D hahaha

Liefs, jolande

10. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Nou jeetje eindelijk de foto kunnen scanne... zie hier ons mini mensje :D

@Josjo ja leuk he klusse!!! Wij gaan zo ff spulle kijke... ff lekker neuze.

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sjoersjette: coole foto zeg!! Ik kan alleen de teksten niet lezen :(

Heb vandaag ook weer een echo gehad en die kleine uk zwaaide gewoon!!!!! Met 2 handjes! Erug grappig en fantastisch om te zien! Oh wat leef ik op een wolk even zeg.... :)

Alles verder goed hier? Zijn jullie ook zo doooooodmoe? Mijn dipje van 3 uur smiddags is nu de hele dag, werkelijk, heb me nooit zo lang zo moe gevoeld haha ach, ik vind het op zich niet erg hoor, maar pff hoe sleep je jezelf door de dag heen he?

Liefs, Jolande

12. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Josjo
    Ow nou ik dacht als je op de foto klikt is het vast te lezen... hihi niet dus... nou er staat dus bij hersen ontwikkeling, arm vorming en been vorming ;)

Wat gaaf ook voor jullie!!!!!!! Och ik kan gelijk al niet meer wachten tot de 26e! hahaha dan zou die van ons ook al kunne zwaaie ;):p

Ik herken dat van de vermoeidheid zoooooo goed!!!! :( weet middels ook niet meer hoe de dagen door te komen :( hahaha hoort er bij.. ja... en ben zeker blij zwanger te zijn maar bij ons (mij) is het ook niet alleen de middag dip.. eerder vandaag kon je me rond 12:45 opvege, had totaal geen energie meer. Al met al gaat het nu weer beetje maar ben blij dat ik zo naar huis kan/ga.

xxx

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @sjorsjette: de 26e is al over een weekje of kan je niet meer wachten haha. Dat wachten is af en toe is ook echt vreselijk he? Maar je hebt vast ook een prachtige echo! Het is zo bijzonder! Het was natuurlijk niet echt zwaaien, maar wel hele grappige bewegingen die op zwaaien lijken, zooo bijzonder! Ik leef echt nog steeds op een wolkje sinds de echo :)

oooh en die vermoeidheid! Ik dacht dat als je tegen het eind van het eerste trimester liep het steeds minder werd :(

Hoe is het verder hier? Het is hier maar rustig weer.....

14. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Hee aanstaande mama’s,

Hoe gaat het met iedereen? Aangezien ik ontslagen ben en toch niet de hele dag door kan solliciteren, ga ik proberen om beter bij te blijven op het forum. Natuurlijk volg ik nog steeds iedereen alleen neem ik niet elke keer de tijd om zelf ook weer even een berichtje achter te laten. Dus vanaf nu gaat iedereen weer wat meer over mij lezen hier hoop ik. Ik voel me op zich wel goed, maar met een heel vreemd gevoel wat ik niet zo goed kan omschrijven. En voor de rest elke dag opnieuw weer dood en dood moe!
    Om weer even helemaal terug te komen in de verhalen ga ik maar reageren vanaf mijn eigen laatste bericht.

@Sjorsjette
    Nog altijd zoveel etentjes als in het begin? Klinkt heel gezellig, maar het idee om elke keer zoveel te moeten eten pfff..
    Ik heb ook gelezen over je 2e echo laatst. Gaaf joh! Ik heb vrijdag 15:15 mijn 2e echo. Ben zo benieuwd. De vorige keer was puur omdat ik dacht dat het foute boel was en toen kon je eigenlijk nog bijna niks zien, alleen een soort vlek. Maar ik kan niet wachten.! Op jou foto is toch al een baby’tje te herkennen. Mooii!!
    Wat mag jij trouwens vaak voor een echo. 2 binnen 1 maand. Wel tof, want dan hou je je kindje goed in de gaten. Maar is daar een reden voor?
    En natuurlijk zoals volgens mij bij de meeste, de vermoeidheid! Wat een ramp zeg, In dat opzicht ben ik wel weer blij dat ik even rust heb.

@Josjo
    Ik denk precies hetzelfde over die kwaaltjes hoor! Als ik nu helemaal niks meer zou voelen, wat dan?! Is dat wel goed, gaat het nog wel goed met de kleine. Ergens is het voor ons alleen maar prettig denk ik dat je iets voelt, dan weet je tenminste voor je gevoel dat er nog iets is. Al heb ik van de misselijkheid niet meer zo veel last als in het begin en ook de gevoelige borsten zijn wel iets minder geworden. Gaat een beetje in golven. Alleen die vermoeidheid is echt een regelrechte hel. Helemaal kapot en dan ben ik amper mijn bed uit! Dus wat mij betreft is het helemaal niet zo raar !
    En je hebt al een bedje gevonden zag ik, ik ben helaas niet in staat om de foto te zien. Maar klinkt wel erg leuk! Jullie zijn zo te lezen al erg druk met de hele kamer inrichting. Ook optimaal aan het genieten van de hele zwangerschap dus. En op die wolk blijven he! Hoop dat ik dat vrijdag ook op die manier kan zeggen

@Bibi26
    Ik las dat je nog studeert. Wat ik momenteel heel erg merk dat wanneer ik weer wil leren, elke keer zo moe ben dat ik mezelf daar gewoon niet toe kan zetten. En ik doe een thuisstudie via het LOI dus er is ook geen leraar die mij daar even toe kan zetten helaas. Moet even weer wat meer discipline erin gooien geloof ik. En inderdaad als doe stellen om het af te hebben voor die kleine er is, want dan komt er denk ik niks meer van hahaha.,

@Angel229
    Fijn he zo’n werkgever. En bedankt zou ik zeggen. Vind het echt ontzettend knap dat je het vol kan houden. Als ik al zo moe ben zonder te werken. Hoe moet jij je dan wel niet voelen?!
    Vervelend joh die misselijkheid, dan liever vermoeidheid of heb je dat niet. Probeer vooral een beetje rustig te blijven, Ik merkte dat het dan nog wel mee kon vallen soms.

@Paars
    Volgens mij werken wij precies op dezelfde manier haha. Even kijken hoe het met iedereen gaat, verhaaltjes lezen en dan gauw weer verder met andere dingen. Gefeliciteerd met je mooie echo. Iedereen ondertussen al weer zoveel mooie echo’s. Ben jaloers. Maar geweldig joh. Dat helpt je echt wel om op die roze wolk te zitten denk ik. Vind je dat niet een enorme opluchting dat je het iedereen kan vertellen? Een teken dat het erg goed gaat met de kleine en je hoeft je ook niet meer in te houden met wat je wel en niet kan zeggen. Ik vond het heerlijk. Bij mij weten de meeste het nu toch wel. Heel fijn! Kan je er tenminste lekker met iedereen over praten.

15. angel229

@ Babyboo92
    Vandaag moest ik er eigenlijk weer werken, maar was dus op een andere locatie. Geen telefoon gehad, dus ze zullen het wel snappen denk ik. Ik ga er ook niet meer om wakker liggen als hun hun vervanging/opvolging slecht geregeld hebben.
    Ik ben naast het misselijke ook vreselijk moe, dus ik weet er alles van.
    Maar ik moet eten.

16. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Zo, kom ook even snel langs. :)
    Gisteren onverwacht onze beeb weer gezien! Vk kon het hartje niet vinden, maar we konden meteen terecht voor een echo en alles is perfect in orde! :D

@ Babyboo; ik heb mijn vorige opleiding via het NTI gedaan en ik vind het heerlijk als er niemand zegt wat ik moet doen. Maar er is wel discipline voor nodig.
    Wat doe jij nu? Ik heb toen onderwijsassistent gedaan en ik vond dat heel goed te doen gewoon zo zelfstandig thuis.

17. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Vandaag niet super lang geslapen, maar toch best uitgerust vergeleken met voorgaande dagen. Fijn! Volgens mij hebben we nou ondertussen wel een vast groepje gevormd of niet? Wel gezellig, want dat grote forum vond ik iets te veel om iedereen bij te houden. Alleen nog maar blije berichtjes yeah!

@Angel229
    En terecht! Daar moet je echt niet over gaan wakker liggen! Zij horen de juiste vervanging te regelen.,
    En doen ze dat niet dan is dat lekker hun probleem! Je moet ook wel blijven eten, maar dat doe ik zelf ook alleen dan gewoon wat minder en af & toe weer wat meer.

@Bibi26
    Je zal wel even in shock zijn geweest toen het hartje niet te vinden was? Ik zou me echt even helemaal kapot schrikken. Gelukkig is alles helemaal in orde YEAH :D weer een geruste mama.
    Ik doe dus een thuisstudie via het LOI --> praktijk boekhouden, en inderdaad ik vind het ook heerlijk om het gewoon lekker zelf te doen en je eigen tempo te bepalen, maar omdat ik momenteel zoveel stress en spanning heb en om me heen vond ik het wel heel moeilijk om me te concentreren. Maar even doorzetten zodat ik het nog op tijd af heb!

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hallo allemaal!

@babyboo; ik had een beetje gemist geloof ik dat je bent ontslagen. Heftig wel om dat juist nu mee te maken! Mijn baan stond ook een tijdje op de tocht, advocaat en alles er bij maar uiteindelijk hebben ze me een andere baan aan geboden en kon ik dus blijven. 2 weken later bleek ik zwanger... Aan de andere kant, nu niet hoeven werken zou ik ook niet erg vinden, ik ben kapot! zoooo moe! Ik ben echt niet zo heel erg productief al de hele week en slaap 9 a 10 uur per dag...en ben nog steeds moe... :)

@bibi: doodeng lijkt me dat als ze het hartje niet kunnen vinden! Al weet ik wel dat ze bij mijn zus uitwendig pas bij 16 weken wat hoorden, dan nog. Als je het eerder al wel hebt gehoord helemaal... wel goed dat ze meteen een echo maakten.

Ik vind dit ook een lekker rustig groepje zo, beter inderdaad dan de andere augustus groep, al zal het daar ongetwijfeld gezellig zijn, ik hou dat niet bij (en ik kijk en meestal schrijf echt zo'n beetje elke dag, kun je nagaan). Al mogen er best meiden bij, niet dat iemand dit nu leest en zich niet durft aan te sluiten om die reden.. :)

meiden, studeer ze, zal wel zwaar zijn nu! Met mijn werk kan ik nog een beetje de kantjes er vanaf lopen als het echt niet anders gaat maar met een studie wordt dat toch lastig want dan zak je gewoon voor je tentamen... daar houden ze er geen rekening mee dat je zwanger bent... petje af hoor!

Groetjes! Jolande

19. angel229

Hallo meiden,

Ten eerste vind ik dit groepje ook erg leuk. Niet zo kolossaal. Ik heb vrij weinig tijd om te posten. Lees wel vaak mee vanaf het werk, maar log dan niet in. Dit is goed bij te houden. En daarnaast komen jullie over als leuke meiden. Voelt gewoon goed hier.

Bibi wel vervelend dat ze het hartje niet konden vinden, maar een extra echo ter geruststelling is dan wel weer leuk.

Ik heb op het werk een eigen doppler-apparaatje dus hoop dat ik over een paar weken zelf kan luisteren. Als ik geluk heb mag ik hem van mijn baas mee naar huis nemen. Dan kan vriendlief er ook van meegenieten.
    Verder gaat het allemaal zijn gangetje. Dacht even dat het overgeven minder werd, maar helaas. Vanmorgen was het toch weer raak. Op deze manier ga ik in ieder geval niet twijfelen of ik wel echt zwanger ben! Eten gaat heel moeizaam. Was voordat ik zwanger werd bij een dietiste want ik was een beetje te zwaar. Nu kan ik zo weinig op dat de kilo's er haast afvliegen. Straks zullen die er wel snel aan zitten.

Ik ga zorgen dat we nu wel wat te eten krijgen!
    Groetjes!

20. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    #220 Babyboo92, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
    Oh oh wat ben ik toch ontzettend moe. Hele zware ogen en flinke koppijn. Die kleine vraagt een hoop energie van je, maar dat moeten we positief bekijken toch. Morgen eindelijk weer een echo. Lees al die blije berichten hier elke keer over mooie echo's. Hopen dat ik morgen avond ook met zo'n goed bericht kan komen! Kan niet wachten om die kleine weer is te bekijken. Lijkt mee heerlijk. Nu maar hopen dat er ook goed bericht is!

@Josjo
    Ik weet ook eigenlijk niet zeker hoor of ik hier wel had vermeld dat ik ontslagen was. Maar ik ben dus sinds vorige week maandag ontslagen. Ik denk dat het komt omdat ik nog een week in mijn proeftijd zat en ik had me 's ochtends ziek gemeld. Al die andere keren ben ik gewoon gegaan als ik me rot voelde, maar nu was ik gewoon duizelig zodra ik opstond. Dat leek me toch wel een punt waarop ik me ziek mocht melden.
    Wel prettig dan toch dat je iets anders kon krijgen? Tegenwoordig mag je geloof ik al blij zijn als je een baan kan krijgen! Weten ze ondertussen op je werk eigenlijk wel dat je zwanger bent of nog niet?
    En inderdaad mochten er meiden zijn die dit allemaal lezen. LAAT JE AUB NIET AFSCHRIKKEN EN MELD JE GEWOON AAN. Alleen maar heel erg gezellig!

@Angel229
    Voelt goed he zo in een bepaald groepje. Ookal ken je elkaar niet. Toch op een bepaalde manier weet je bij iedereen wel hoe het gaat en de situatie. Ik vind het ook vooral erg leuk om gewoon met andere over de zwangerschap te kunnen praten! Heerlijk. Bovendien al die verhalen zijn alleen maar super leuk om te lezen!
    Wat gaaf dat jij een eigen doppler apparaatje hebt! Lijkt me echt hartstikke leuk, kan je naar je kleintje luisteren wanneer je dat zelf wilt. Hoe kom je daar eigenlijk aan dan?
    Als je de kleine op een gegeven moment gaat voelen lijkt me dat ook heel prettig met zo'n apparaatje in de buurt. Mocht ie dan even niet meer bewegen, kan je het altijd even checken. Top! Vervelend joh dat je zoveel moet overgeven, Bij mij is het gelukkig op dit moment tot 1 keer gebleven. Probeer inderdaad gewoon kleine beetjes te eten en heel rustig te blijven. Ik hoop voor je dat het gauw wat minder wordt!;)

Deel Deze Pagina