joehoe eindelijk een dagje niet zoooo moe mijn god zeg, ik dacht gisteren; ik KAN gewoon niet meer. Nog een dag werken trek ik echt niet!! pff maar gelukkig, vandaag valt het mee... En we gaan uit eten met de collega's vanavond dus gelukkig... Bij mij weten ze het allemaal al hoor. We zijn zwanger geworden met IVF namelijk.. dus we hebben het al redelijk vroeg ook verteld omdat mijn lieve collegaatjes allemaal zo meeleefden... maar ja, wel des te lulliger (sorry for my language) van mijn leidinggevende dat hij mij wilde ontslaan terwijl we middenin dat IVF traject zaten... wel grappig, nog nooit zooooo veel stress gehad en dan wordt ik zwanger na 2,5 jaar haha maar wel rot zeg babyboo dat jij dus ontslag hebt gekregen. Tuurlijk kon je je ziekmelden! kom op zeg, heb ik ook helaas al 2 keer moeten doen maar ja, het is niet anders... Ik hoorde dat iemand zo'n doppler apparaatje bij een abbonnement op een kinderblad ofzo had gekregen, dat is wel een cool cadeau! Toch eens informeren waar dat dan bij was Jullie nog leuke plannen? Wij gaan morgen verder met ons huis opknappen (alles schilderen en boven een nieuwe vloer en de trap schuren en verven pff). Zondag naar het wk sprint, zin in! groetjes Jolande
Ik werk in een huisartsenpraktijk. Wij gebruiken dat doppler-apparaat normaal voor controle van de bloedvaten in de benen. Maar als er weer eens iemand zwanger is dan word het dus daarvoor gebruikt . Ik heb zelf mijn bloeddrukmeter via dit bedrijf besteld en die hebben de angelsound. Ik vind hem niet heel erg duur, dus dat is ook een goede optie. Daarnaast is de service van hun erg goed. Medische Artikelen Hier gaat het gelukkig beter. Ik heb mijn sleutel van mijn oude werkplek ingeleverd en ben er lekker helemaal klaar mee. Geen stress meer voor mij! Ik moet zeggen dat de ene helft van de meisjes die er werken heel vriendelijk waren, me goede dag zeiden en me succes in de toekomst wensten en de andere helft (werkzaam voor een andere baas) zich nog te veel voelden om 'hoi' te zeggen! Heb de eer maar aan mezelf gehouden. Daarna ben ik van nog twee directe collega's afscheid gaan nemen (die wisten ook van mijn zwangerschap af) en die waren blij voor me dat het afgelopen was. Hun zie ik toch nog wel op nascholingen. Nu ga ik een leuke tijd tegenmoet. De vrouw van mijn baas vind het geweldig dat ik zwanger ben. De dochter van hun andere medewerkster heeft daar een waar speelparadijs en zij past twee dagen per week op. Ze hebben zelf geen kinderen en voor hun zijn het kleinkinderen. Beter kun je het niet treffen en ik hoef me straks niet druk te maken als ik eens geen oppas heb. Dan gaat de kleine gewoon met mama mee naar het werk. Ideaal!!
Hee meiden, Ik had nog zo gehoopt dat dit niet had gehoeven, maar bijna met tranen in mijn ogen moet ik toch vertellen dat ik momenteel moet gaan wachten op een miskraam. Gisteren naar de verloskundige geweest. Ik zag de baby en alles zag er gewoon uit zoals ze het omschreven weet je wel. Totdat ik op een gegeven moment bedacht dat ik het hartje helemaal niet zag en door kreeg dat ze daarnaar aan het zoeken was. Omdat ze het niet kon vinden deden we nog een inwendige echo maar ook daar was hoe we ook keken niks op te vinden, Het viel me zo rauw op mijn dak! Zag het gewoon totaal niet aankomen!! Maar helaas is het niet anders. Als ik naar het ziekenhuis ga kijken ze gelukkig nog wel 1 keer bij de gynacoloog. Dat vind ik wel heel erg belangrijk. Je weet maar nooit! Iemand hier heeft dat toch ook meegemaakt dat ze bij de verloskundige geen hartje konden vinden en in het ziekenhuis toch weer wel? Ik vind het echt verschrikkelijk, maarja wat kan ik er nog tegen doen. Volgens de afmeting van het kindje was ie pas 9 weken terwijl ik nu eigenlijk al 11 weken ben. Ik vind het ook heel erg jammer omdat ik heel graag tot het eind met jullie had willen kletsen, was erg gezellig! Bij deze wil ik afscheid van jullie nemen. Ik ga zeker af en toe nog is kijken want ben wel benieuwd hoe het met jullie gaat! Heeel veel succes en geniet! @Bibi26 Hoe zat dat bij jou dan, want bij jou kon de verloskundige toch ook een keer het hartje niet vinden?
@Babyboo92 WOOW meis toch wat lees ik nu toch allemaal voor naars!!!! Ik was er ff paar dagen niet ivm moegies zijn door de weeks naast het werk en ben nu bij mams in Heerlen... zit zo te lezen en te onthouden wie ik wat terug ga schrijven.. en dan als laatste jou bericht... dikke knufff meis!!!! Ik had wel iets gelezen over dat je bij de gyn nog een check krijgt in het ziekenhuis... wanneer mag/kan je daar heen???? Vandaag????? Hou het nog effies in de gaten en denk aan je. xxx en nogmaals knuffff @Bibi26 ow meid lijkt me schrikken het hartje effies niet vinden.. maar leuk dat je meteen een echo kon maken en alles oke bleek! Hoe was je echo??? Heb je een foto gekregen?? en was dit dan ej 2e echo? @All Voel me hier verder naast de dus duidelijk aanwezige vermoeidheid goed. Boobs zijn aan het groeie hihi en buikje nog wel het zelfde denk. Kijk nu uit naar woensdag dan hebben we de 3e echo. Nu ff lekkers in Heerlen bij me mams.. morgen terug naar Rotterdam. OW eh babyboo je vroeg waarom zo vaak de echo's 2x in 1 maand... wij hebben 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarvan 1 keer van een twinn dus nu scherpe controle. Maar als alles goed gaat dan mogen we evt met 15 weken door naar een vk. hoe ist met de rest??? Vind dit trouwens ook een fijn clubje girls! LiefssSjors
@babyboo: oh nee toch he????!! Ben je al bij de gyn geweest? Mocht je niet meteen door naar her zkh dan? Ze laten je toch niet naar huis gaan in die onzekerheid?? Oh wat vind ik dit erg voor je. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! hoop dat je gauw wat weet! Liefs, Jolande
Ze is er van overtuigt dat het kindje echt dood is. Ik denk ook wel dat ze gelijk heeft, maar het is voor mij gewoon pas echt bevestigd wanneer een gynacoloog er echt naar heeft gekeken. Waarom heb ik dan nergens last van en waarom komt het kindje er niet gewoon uit.. vind het gewoon allemaal zo raar! Vandaag wordt ik als het goed is gebeld door de verloskundige en mag ik mijn keus eventueel laten weten,. Dus dan laat ik onder begeleiding van het ziekenhuis via pillen het kind opwekken. Dan gaat ook eerst een gynacoloog kijken. Ik hoop toch zo op een wonder, maar ben toch bang dat ik volledig van de roze wolk ben afgeduwd. Het is echt een hel, maarja is niet anders. Hoe gaat het met jullie? Nog nieuwe berichten en nog altijd gelukkig?
bah, ik vind het vreselijk voor je!! Als ze geen hartje kon vinden is het misschien ook wel echt zo maar aan de andere kant... je had nog gewoon last van alle kwaaltjes de dagen ervoor en inderdaad, waarom heb je dan geen kramp of bloedverlies? Ik begrijp dit niet.... ik hoop ook op een wonder, hoop dat die nog bestaan.... sterkte...!
Hoi meiden, Even een tijdje niet geweest wegens erg moe zijn enzo, maar wil graag weer meeschrijven! Babyboo, bah wat lees ik nu voor nare berichten..ik weet niet wat ik moet zeggen, ik duim mee voor een wonder! Misschien heeft de verlos het niet juist, maar anders heeeeel veel sterkte en een dikke knuffel! Laat je t weten? Josjo als je weet waar die Doppler gratis bij was, ik ben erg benieuwd! Lijkt me zo gaaf om te hebben Ik zal morgen even verder terug gaan lezen en op de rest reageren, ben nu te moe en ga in bed zo. Voel me sinds 2 weken moeier dan ooit, last van obstipatiie niet normaal en sinds vandaag hevige bandenpijn. Fijne avond meiden!
@Babyboo Weet je al iets meid???? Ben zo benieuwd.. duim voor je en denk aan je *knuff* @Kanely1981 leuk ook van jou te horen meid... schrijf lekker mee. Hoe gaat het met jou?? LiefsSjors
@ALL Meiden ben trouwens behoorlijk zenuwachtig voor morgen... weet niet zo goed waardoor precies... hoop dat het wel oke is allemaal. Pffff kan niets anders dan afwachten.
Hee meiden, Gisteren is er een afspraak voor me gemaakt bij de verloskundige voor donderdag. Maar ik denk dat ik toch maar even af ga bellen, want gistermiddag een heel klein beetje bloed verloren. Daarna niks meer., fijn! Nu het toch begint laat het dan maar opschieten. Dan wil ik ook niet te lang meer wachten. Echt klote want dat maakt het erg definitief. Tot nu toe geen bloed meer gezien. Pfff hel hel, ook afwisselend last van kramp. Maar hoe gaat het hier? Leuke berichten nog misschien? @Kanelly1981 Wat leuk dat je er ook weer bent! Bekijk het van een positieve kant! Je hebt veel last van allerlei kwaaltjes dus is het kindje wel meer dan duidelijk aanwezig! Probeer ervan te genieten zou ik zeggen, hoe stom dat ook klinkt! @Sjorsjette Nou zoals je kon lezen heb ik dus gisteren een heel klein beetje bloed verloren, Sindsdien niks meer en af & toe wat krampen. Verschrikkelijk maarja het moest er blijkbaar toch wel een keer van komen. Hoezo ben je zo zenuwachtig? Heb je morgen een nieuwe echo? Zo ja, probeer je niet te druk te maken, Je hebt er toch geen controle over.
@ babyboo: vreselijk zeg, is dus echt zo he... bah! hoop voor jou inderdaad dat het gauw doorzet en dat je daarna gauw alles een plekje kan geven en ook weer snel goed nieuws hebt... laat je af en toe nog weten hoe het met je gaat? @sjorsjette: dat had ik vorige week ook, of voor vorige week maandag. Ik had geen kwaaltjes meer of bijna niet en ik was zo onzeker, bang dat het niet meer goed was ofzo. Maar alles was gelukkig helemaal goed! Onze uk lag met zijn armen te zwaaien, zooooo cute! En het stomme is dat ik nu, een week verder weer af en toe onzeker ben.... donderdag gelukkig weer echo, maar tjonge, ik hoop dat ik daarna ophoud met dat onzekere gedoe hoor! Afwachten is idd het enige wat je kan doen, probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken, leuke dingen te doen of hard te werken of wat dan ook. De klok gaat er niet sneller van tikken maar het kan wel sneller voelen . Ik ga gewoon uit van een prachtige echo voor je! @kanelly: gezellig dat je er weer bent! Oh oh die moeheid, ik weet precies hoe je je moet voelen! Wat kan die heftig zijn he?? Ik ben gelukkig deze week wat fitter maar vorige week sleepte ik mezelf door elk kwartier heen onderhand, pfff. Maar ja, wel een teken dat alles het nog doet he Sterkte met je kwaaltjes!
Hoi meiden, Vandaag lekker een dagje vrij, heerlijk! Heb gister zo'n Angelsound besteld en als het goed is wordt hij vandaag geleverd! ik ben benieuwd of ik het hartje kan horen.. Heb weer lekker last van borrelende darmen nu, en gisteravond stond mn eten voor mn neus en in ene weer geen honger. Hebben julle dat ook wel eens? Ben dan soms wel eens bang dat ik te weinig eet voor de baby stom he? @Sjorsette: Hoe ging je echo meid? Ben erg benieuwd.. @ Babyboo: Hoe gaat het nu? Heb je nog bloed verloren? Ik hoop van niet! @Josjo: Ja die moehed is killing soms, maar wel een goed teken idd! We doen het voor een goed doel, ik zie dat jij ook uit Arnhem komt wat grappig ik ook! Woon je toevallig ook in Zuid? We hebben trouwens 16 feb een pretecho voor het geslacht! Dan ben ik iets meer dan 16 week, ben zoooo benieuwd!
@kanelly: ja! ik woon ook in Zuid, wat grappig! Ik woon helemaal achterin rijkerswoerd, tegen Huissen aan zeg maar... en jij? Wat grappig zeg! straks ben je mijn buuv ofzo? Zag gisteren wel een buuv lopen die dacht ik zwanger is van de tweede? haha erug grappig! Waar komen jullie allemaal vandaan? Als je het niet wil vertellen dan maakt dat niet uit hoor Voel me onzeker, morgen naar de vk, waarom voel ik me toch steeds zo onzeker??? Als morgen alles goed is ga ik me niet meer onzeker voelen haha, zei ik de vorige keer ook... zucht... hebben jullie dat ook? We leuk he, zo'n angelsound! ik kan niet meer terughalen waar die gratis bij was maar mocht ik het weer tegenkomen dan laat ik het wel weten! (moet je wel een abonnement nemen op dat blad... Ik moet rennen, heb een afspraak en dan zit de dag er alweer op... morgen uitslapen want dat is mijn vrije dag joehoehoe! Duimen jullie om 11.00 uur voor me?
Lieve meiden, Met tranen in mijn ogen en pijn in mijn hart wil ik jullie mijn treurige nieuws vertellen dat mijn angst voor vandaag (3e echo) niet voor niets was. Tijdens de echo was er geen kloppend hartje te zien. Ze hebben uitwendig en inwendig erg lang gekeken en zelfs de bloeddoorstroming proberen te pijlen maar helaas. Aan de afmeting was ook duidelijk te zien dat we behoorlijk achter liepen. Vrijdag aanstaande worden we om 08:30 terug verwacht in het ziekenhuis. Daar zullen ze ter controle nog 1 maal een echo doen en met ons bespreken wat de gang van zaken verder zal zijn. Verder weet ik even niet wat ik ervan moet zeggen. Liefs een verdrietige Sjors
Sjors! Dat meen je niet! He bah wat een nare berichten hier allemaal zeg... Heeeeel veel sterkte en een dikke knuf!
Ik heb ondertussen helemaal geen bloed meer verloren na gisteravond. Toen dacht ik dat het echt op gang ging komen. Als ik het zo mag zeggen; het drupte er zo ongeveer uit voor een paar seconde. Pff wat een hel, wordt er helemaal gek van! @Sjorsjette Ookal maak ik op dit moment hetzelfde mee. ik vind het echt verschrikkelijk Sjors en ik weet precies hoe je je voelt!!! Vooral omdat ook jij waarschijnlijk alles al kon zien. Heel veel succes en sterkte met dit verlies, meer weet ik niet wat ik moet zeggen. Als ik het zo lees heb je echt exact hetzelfde meegemaakt als ik. Ook hoe je het zo vertelde met je kwaaltjes. Ik weet niet maar is gewoon hetzelfde. Hou je sterk en weet dat je op een dag een mooi kleintje in je armen hebt liggen! Ik denk echt aan je en hele dikke knuffel voor jou! Morgen heb ik mijn afspraak bij de gynacoloog. Ben erg benieuwd wat ze te zeggen heeft. Goed is het in ieder geval niet, maarja helaass... Hoe gaat het hier met de rest? Aan jullie periode te zien zijn jullie allemaal eigenlijk wel uit de gevarenzone nu. De aanleg is er, nu nog het groeien! Geniet ervan zolang als het kan
aah sjorsjette en babyboo wat een naar nieuws zeg!!! ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen.. Heel veel sterkte hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven hier alles goed.. vind het allemaal heel erg onwerkelijk 2 weken geleden de echo gehad en bij de vk het hartje al gehoord maar heb nu vrij weinig kwaaltjes. en dat zeggen ze ook altijd he dat de kwaaltjes afnemen na de 12 weken maar toch ben je onzeker omdat je nog niets voelt van de baby.. en dan denk ik... Ben ik echt zwanger?? pff word gek van die onzekerheid had gehoopt dat het bij een 2e kindje niet zo zou zijn maar het is nog erger zelfs haha iedereen uit onze omgeving weten inmiddels.. heerlijk hoef ik mijn mond niet meer te houden! 11 febr mag ik weer naar de vk.. kunnen we het hartje weer horen nu alweer zin in maar toch ook weer heel spannend!! En hou gaat het met de rest van de dames?
Lieve meiden, Heb heel slecht geslapen, lig hier te malen en te woelen... Hoe heeft dit toch kunnen gebeuren? Waarom is dit zo gegaan? Waarom heeft ons ongeboren kindje geen recht gehad om te mogen bestaan? Heb jullie berichtjes allemaal zitten lezen.. wil jullie allen danken voor de lieve woorden en reactie's! Kan het nog steeds niet bevatten. Het is gister chaos geweest in het ziekenhuis. Verschrikkelijk nu ik er terug aan denk. Het erge is dat ik NIKS voel! Ik voel niets anders als anders.. in vergelijking met de afgelopen weken... (ja nu we het gezien en gehoort hebben MEGA hoofdpijn en oneindige golf aan tranen en pijn in m'n hart) maar me buik... geen pijn... geen misselijkheid die anders is of wat ook... zucht. 1 van de 6 mk's verloopt zo vertelde ze in het zh... sommige verliezen vruchtwater en andere bloed. De een heeft een heftige steek en de ander constante buikpijn/kramp. Het lichaam krijgt van het kindje een actie opgedragen en als reactie de symtonen zoals ik net noemde... alleen soms is het zo dat alleen het hartje stopt.. het vruchtwater gewoon blijft in het zakje... er geen bloed komt, geen pijn of wat ook. Lucky uss wij zijn 1 van die 6. Vind dit zo verschrikkelijk moeilijk. Vrijdag moeten we ons om 08:30 melden en maken ze ter controle nog een echo, daarna word er besproken hoe verder. Ik moet for sure nuchter komen. Evt opname als er een operatie nodig is. Sorry girls kan mijn verhaal niet vrolijker maken. Nogmaals ben enorm blij dat ik jullie heb. Het hier kwijt kan... jullie luisteren/lezen... en jullie lieve woorden schrijven. Sjors @Babyboo Dank voor je lieve woorden en je begrip meis. Jij ook heel veel sterkte. Hoe voel jij je nu? wanneer moet jij evt naar het zh?