Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babyboo92, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katiemom

katiemom Niet meer actief

#41 katiemom, 15 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2010
    @mien25
    Wel fijn dan dat je volgende week al een echo hebt. Maar hoeft niks te zijn hoor. Bij mijn eerste verloor ik zoveel bloed, helder rood, dat het langs mijn benen naar beneden liep. En heb een prachtige dochter nu :D Maar elk drupje bloed blijft angstig vooral als je het echte bewijs nog niet in handen hebt gehad. Ik heb voor mijn laatste zwangerschap ook 2x een mk gehad en het blijft je bij. Soms mis ik de roze wolk die ik had bij mijn eerste wel een beetje. Nu weet ik wel beter.. een kindje krijgen is een echt wonder, en echt niet vanzelfsprekend.
    Hopelijk gaat de tijd lekker snel voor je zodat je snel voor een goede echo kan gaan.

@Sandra
    ik ben ook erg onzeker hoor, ik kan echt niet wachten op mijn echo.
    Ben sinds een paar dagen verschrikkelijk misselijk, dus op zich voelt het allemaal goed.. maar toch.. ik blijf onzeker totdat ik het echte bewijs in handen heb.
    Mijn test zei ook 1-2 weken terwijl ik 2-3 weken had verwacht. Heb ook helemaal geen innesteling bloeding gehad dit keer. Tot nu toe had ik dat altijd. Maar kwa tijd zat ik er de vorige twee zwangerschappen ook steeds 5 dagen naast dus zou bij mij dus best kunnen kloppen.

2. Puppyduck

Puppyduck Nieuw lid

13 dec 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Jij/jullie ook gefeliciteerd!!

Het enige wat echt veranderd is, is dat mn vriend in tweevoud tegen me praat haha!
    "Gaan jullie maar lekker slapen" & "jullie moeten goed eten" :D het is een lieverd!

@Babyboo92
    Bij mij verloopt het net zo, af en toe misselijk maar dat merk ik nauwelijks, gewoon heledag door kleine beetjes eten helpt erg goed.
    Heb wel het idee dat mn darmen/buik beginnen op te zetten en mn broeken iets strakker zitten!
    Maar ik ben het helemaal met je eens dat het pas "echt" is als je bij de vk bent geweest! (spannend he?) is het je eerste zwangerschap?
    @katiemom
    Gefeliciteerd! We zijn op dezelfde dag uitrekend (naja volgens internet dan, de vk zal misschien iets anders zeggen?!) Hopelijk gaat alles goed, lekker genieten!

3. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    #43 Babyboo92, 15 dec 2010
    Laatst bewerkt: 15 dec 2010
    @Puppyduck

Hmm misschien moet ik dat dan ook maar gaan proberen. Ik vind het echt rampzalig om misselijk te zijn! Heb er echt een hekel aan! Ja mijn buik begint ook op te zetten en beetje een opgeblazen gevoel,. Mijn vriend zei er ook al wat over dus blijkbaar is het niet het idee. Zal vanzelf allemaal wel weer wegzakken denk ik! Ja echt super spannend, maar ik heb er ook heel veel zin in. De echo om ook vooral te zien of alles goed gaat. Want nu als ik soms buikpijn heb ben ik zo bang om een miskraam te krijgen en dat wil ik echt niet! Doe er alles voor om het goed te laten gaan!
    Ja, het is mijn allereerste zwangerschap dus ook nog is extra spannend. Alles is helemaal nieuw..
    Mijn vriend praat inderdaad ook in dubbeltaal. is wel grappig, want in het begin had ik echt zo iets van: waar heb je het over:p?

4. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @ Katiemom,

Ja, en zo zie je maar weer hoeveel je ermee bezig bent. Ik bedoel het feit dat je erover droomt zal toch wel zijn, omdat je er zo veel mee bezig bent. Dromen zijn vaak ook zo echt dus dat is dat echt even een shit moment als je dan wakker wordt. Maar alles komt vast wel goed, en veel invloed heb je er natuurlijk niet op. Gewoon gezond leven toch en dan komt alles vast goed. je hebt al 2 prachtige geschenken. Dan kan een derde er ook echt nog wel bij! Ik probeer ook op een roze wolk te gaan zitten, maar momenteel voel ik me telkens zo beroerd, dat het nog niet helemaal wil lukken. Maar dat zal vanzelf wel komen als die kwaaltjes een beetje over zijn. Vanochtend was ik echt heel erg beroerd. Had me bijna ziek gemeld, maar toch mezelf overwonnen en ben gaan werken :p Stiekem toch weer een beetje trots op mezelf! hahah
    Alleen beide ouders weten het nu dus plus broertjes en zusjes. En voor de rest, nouja komen ze er vanzelf wel een keertje achter. Heb er niet echt de behoefte aan om het aan iedereen te vertellen. Het is iets van mezelf en ik wil ervan kunnen genieten. Nog 8 maanden te gaan hahaha. Pas 6 weken pfff..

@Bibi26

Wees blij dat je niet zo veel klachten hebt! Ik vind het een regelrechte ramp! Moe zijn is nog niet eens zo heel erg, maar vooral die eeuwige misselijkheid is echt niet fijn! En elke keer als ik ook maar een beetje pijn voel in mijn buik ben ik bang dat het fout gaat! Dus geniet ervan zolang als je nergens last van hebt., En inderdaad met avond eten zit ik veel sneller vol. Terwijl ik overdag constant kleine dingen eet hahaha..

5. katiemom

Dank je wel Babyboo92
    heb je ook helemaal gelijk in hoor ;) Lijkt me zo leuk om het te vertellen.. haha mijn man heeft als reden, ja maar als het mis gaan weet iedereen dat we proberen zwanger te worden.. lekker belangrijk.. (wat zijn we toch weer lekker negatief :p)
    Maar heb er een gevoel over "D

Zou wel erg leuk zijn om het met de kerst te vertellen. Op het werk zullen ze wel wat minder blij zijn.. we mogen niet meer vrij in de bouwvak.. ben ik in de bouwvak uitgerekend. Lekker toevallig.. niet dat dat mij wat uitmaakt hoor.
    Hoe gaan/ hebben jullie het verteld?
    Bij de eerste hebben we de foto van de echo gegeven en bij de tweede een fotolijstje met tekst. Lijkt me leuk om nu wat anders te bedenken.

6. katiemom

heej

ik meld me even af.. denk dat ik toch een mk krijg.
    Verlies ineens helder bloed en begin weeige krampen te krijgen..

we hadden in de auto net besloten om het van het weekend te gaan vertellen..

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Katiemom; néééé! :( Hè meid, wat vervelend...Weet niet zo goed wat ik moet zeggen...Heel veel sterkte en wie weet valt het mee en komt het toch goed. *dikke knuffel*

@ Babyboo; je hebt gelijk, ik moet niet zeuren dat ik geen klachten heb, maar juist blij zijn. :) Mijn vk zei dat ook, het is niet raar dat je niks van je zwangerschap merkt dus ik probeer me ook niet druk te maken.

Ik zie wel dat jullie allemaal last hebben van dezelfde onzekerheden als ik, zal er wel bij horen. ;) Ben echt aan het aftellen tot dinsdag, eindelijk naar de vk. Hopelijk dringt het dan weer wat beter door dat ik echt zwanger ben. :)

8. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hallo meiden!!

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!! spannend!
    had hier laatst al eens een berichtje gepost maar geen tijd weer gehad om echt mee te lezen en te antwoorden.
    hoop dat ik hier wat vaker kom weer. gezellig!

Ik ben erg misselijk en sinds vrijdag doe ik anders niet dan overgeven. warm eten heb ik al een aantal dagen niet gehad omdat ik de geur echt niet kan verdragen word al misselijk als ik er aan denk.
    ook heb ik een klein beetje bloedverlies gehad. ik mocht van de vk langs het ziekenhuis gaan omdat de gyn net bezig was met een bevalling. ze wilden wel even kijken of er iets mis was of niet.

je kon bijna nog niets zien nog heeel klein maar toch al een heel licht knipperend hartje gezien! en de gyn dacht dat er helemaalniets aan de hand was

afgelopen maandag de intake gehad bij de vk en volgende week maandag de oficiele termijn echo!

onze ouders broers en zussen weten het al en daar ben ik ook blij om.
    toen ik plots naar het ziekenhuis moest voor de echo ( dit was savonds) moest ik mijn ouders bellen omdat ik natuurlijk oppas nodig heb voor mijn zoontje mijn vriend was aan het werk!!

dus ik was blij dat ze het wisten want anders waren ze er ook op een rare manier achter gekomen!!!

En hoe gaat het met jullie dames?? ook al veel kwalen?

Liefs,

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    katiemom wat erg!! heel veel sterkte de komende tijd. hoop dat het alsnog niets is. mijn vriendin verloor ook veel bloed en is nu inmiddels 30 weken zwanger.

En anders hoop ik dat je dit een plekje kan geven en met goede moed de volgende ronde in gaan...

10. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Katiemom, meid wat erg!!!! Hoe is het nu met je?? Ik hoop echt dat het niks ernstigs is, maargoed jij kent jouw lichaam natuurlijk het beste :(:( Wat zei de verloskindige? Ik blijf voor je duimen...Heel veel sterkte in ieder geval!
    Xxx

11. katiemom

Gaat wel goed hier, erg onzeker.
    Heb na de bloeding, gisteren niks meer verloren, en vanmorgen wat bruin in mijn mndverband. Bij het afvegen wat rood slijm en tot nu toe nog niks meer. Ik heb geen idee wat ik moet denken,
    het is tenminste niet zoals mijn laatste mk. Toen had ik gelijk veel pijn en stolsels. Mijn buik voelt wat gevoelig, gister had ik het idee dat er wat knapte.. zo'n gevoel, beetje moeilijk uit te leggen.
    Heb nu ook buikgriep dus wat wat is?

Ik ga zo om 13:00 naar de vlos bellen, bij mijn dochter had ik ook heel veel bloed, maar dat kwam als gevolg van sex en nu ging het zo maar.

Afwachten dus, ik probeer er maar vanuit te gaan dat het mis is.
    Toch blijf je stiekem hopen.
    Ben trouwens nog wel erg misselijk en gevoelige borsten.. maarja, hormonen blijven wel even dus dat zegt misschien ook niks.

pff wachten duurt lang

dank jullie wel voor jullie meeleven :) En de positieve berichten natuurlijk, ik hoop echt dat ik straks ook zo'n positief bericht mag zijn.

12. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    @Katiemom,

Oh dat is echt heel erg :$ weet niet zo goed wat ik moet zeggen! Maar misschien valt het wel mee. Volhouden! Dat had je bij de eerste ook toch? Ik hoop echt dat we je hier nog gaan terug zien! En geef anders de moed niet op he,! Ik zal toch nog even antwoord geven op je vraag.
    Aan de moeder van mijn partner hebben we het verteld door middel van de ketting die ik van hem had gekregen. Zo'n zwangerschapsbelletje en zijn vader kwam er per ongeluk al gelijk achter door zijn moeder, omdat die erover begon.
    Mijn vader heb ik opgebeld, omdat ik niet goed wist hoe ik het moest vertellen en naar mijn moeder ben ik toe gegaan en had ik een kaartje gegeven met daarop lieve oma en een verhaaltje aan de binnenkant.
    Ik duim heel hard voor je dat alles goed komt en dat we toch straks alsnog met zijn alle samen mogen genieten van de kindjes. Alles komt goed, blijf rustig en hopelijk tot snel (L)!

@Bibi26

Hahaha ik begrijp je ook wel weer hoor! Waarschijnlijk als ik nergens last van zou hebben zou ik me ook af gaan vragen of alles wel goed gaat., Maar ik wil best wel met je ruilen hoor haha. Echt super spannend, echt leuk voor je dat je al bijna gaat! Ik moet nog even wachten helaas. En dan hopen op een goed kloppend hartje.

@Paars

Leuk dat je er weer bent. Ik zat laatst te denken, weet niet waar iedereen in de buurt woont. Misschien kunnen we dan een keertje met zijn alle meeten als je kindjes er zijn. Lijkt me best wel leuk. Of in ieder geval wat foto's dumpen.
    Die misselijkheid is verschrikkelijk he! Ik heb er ook echt heel veel last van, maar gelukkig hoef ik steeds net niet over te geven, want dat vind ik echt een ramp!
    En uiteraard een grote opluchting denk ik dat er toch niets aan de hand was. Daar heb ik trouwens echt last van aangezien het bij mij de eerste keer is, telkens wanneer ik ook maar een beetje buikpijn heb, schrik ik en gaat er toch wel even een moment door me heen van: er zal toch niks ergs aan de hand zijn??!
    Fijn dat iedereen het nou weet! Ik heb het de afgelopen dagen ook aan beide gezinnen verteld en dat lucht voor mij wel heel erg op.
    Qua kwaaltjes heb ik vooral heel erg last van misselijkheid, heel erg vermoeid. En ik kan echt niet tegen al die etensluchten. Ik ruik nu zo goed en het is echt verschrikkelijk als iemand in mijn buurt dan iets zit te eten.!

13. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Komt goed katiemom!!
    Inderdaad moet je er gewoon van uitgaan dat het mis kan zijn, des te groter is anders misschien wel de teleurstelling. Maar wat je zelf al eerder zei (Dat had ik even teruggezocht) Had je het bij de eerste ook dus misschien was het gewoon niks.
    Ik ben heel erg benieuwd naar wat de verloskundige gaat zeggen en hopen dat gewoon alles goed mag komen. Zolang jij maar probeert je te ontspannen. Al zeg ik dat natuurlijk wel heel simpel, want zo makkelijk is dat niet.
    En nu blijf ik afwachten op een heel positief bericht!!

14. katiemom

Heb net met de vlos gebeld, als ik nu weer ga bloedden en krampen heb is de kans groot dat het mis gaat, maar als het hierbij blijft kan het best zijn dat er niks aan de hand is. Tja het kan beide kanten uit gaan.. ik ga "proberen"om het gewoon even helemaal los te laten.
    We zien wel wat er gebeurd. Als het maandag nog goed is gaan we een echo plannen.

Ze zei wel dat bij een buikgriep en als de darmen overstuur zijn, de baarmoeder dat ook kan raken, en daardoor ook wel bloedingen ontstaan. Dus dat zou mijn hoop nog kunnen zijn.

We zien het vanzelf.. <zucht>

Duim duim duim dat het hierbij blijft.

Voor deze zwangerschap was ik negen dagen overtijd en verloor ik bij de ongesteldheid wat stolsel en een stukje weefsel van ong 1 cm. Volgens haar was de kans groot dat dat ook een vmk was.. 2x achter elkaar aan zou ik belachelijk vinden van moeder natuur :(
    Dus! :p

15. katiemom

#55 katiemom, 16 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2010
    Heb het toch even van me afgeschreven, gezien niemand weet dat ik zwanger ben plaats ik het hier :p Helpt best van je af schrijven. Voel
    me best weer rustig gelukkig.

tranen vullen mijn hart

de gedachte dat je me verlaten zal

misschien is er nog een kans

een weg uit dit donkere dal

zachtjes huil ik

toch heb ik hoop

met mijn vingers gekruist

en een gebedje aan God

onderhandelen

over hoeveel liefde je krijgt

hoeveel moois je ziet

als je bij me blijft

Een papa, een mama

een grote broer en grote zus

en het allermooiste

van elk die dikke kus

terwijl ik met woorden de onrust sus

mijn gedachten een plekje gegeven

hoop in het midden van mijn wereld plaats

wachtend op een teken van leven

16. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hallo meiden!

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest voor de 1e keer en blijk miinder ver te zijn dan we dachten. Ik dacht al bijna 9 weken maar is nog maar 7 weken! Ik ben dus ook 4 aug uitgerekend, dus wordt ook een augustusmama! Moest ook inwendige echo, uitwendg kon ze nog niks zien,we knepen hem wel eventjes,

Ik ga deze dagen even alles teruglezen zodat ik een beetje weet hoe en wie jullie zijn.
    Katiemom ik hoop echt dat alles goedkomt en dat het niet doorzet, wat een prachtig gedcht heb je geschreven zeg!

grt

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Joehoe meiden mag ik ook meekletsen vorige week de 1ste echo gehad en 3 augustus uitgerekent!!Spannend he!!

X Sjaantje

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik mag ook met jullie meekletsen. Ben 15-08 uitgeteld.

19. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hey dames

Mag ik me bij jullie toevoegen :D Ik ben 20-08 uitgeteld ..

20. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Hoi Dames,

Als jullie het goed vinden kom ik ook gezellig meekletsen..
    Ben 22-08-2011 uitgerekend

Deel Deze Pagina