Augustus 2011 Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babyboo92, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met jullie?
    Ik ben vooral erg moe en die darmen zijn ook aant rommelen.
    Verder weinig klachten gelukkig..

@Babyboo: wat fijn dat je eerder een echo krijgt! Ik zou daat ook hebben hoor, die onzekerheid als ik bloed zou verliezen. Maar het kan ook een bloedvaatje zijn die gesprongen is he? Zolang je maar geen heftige krampen hebt zei mijn verlos is er waarschijnlijk niks aan de hand. Ik duim voor je!

@Katiemon: Hoe was je echo? Ik had met 7 weken een inwendige echo, ze konden uitwendig niks zien. Misschien verschilt dat per praktijk/apparatuur?

@Sjorsette: Ik had geen moment kunnen liegen over die alcohol, want mn familie en vrienden zijn gewend van me dat ik alijd wel een wijntje drink, anders moet k wel heel ziek zijn. Daarom hebben we het gelijk verteld hoef k ook niet me in bochten te wringen. Ik merk wel dat ik het af en toe moeilijk heb met geen alcohol drinken, vooral nu de feestdagen eraan komen. Maarja over 7 maanden mag ik weer haha.

@Sjulie: Ik heb ook getwijfeld over zalm, als hij maar goed doorbakken is mag het gewoon en is het ook erg goed!

Nou meiden fijne dag, ik ga maar eens evven wat huishouden doen blegh..

2. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    Had ik net een heel verhaal geschreven. Heb ik op de een of andere manier alles in 1 keer gewist hahaa fijn! Kan ik weer opnieuw beginnen.

Hoe is het met iedereen? Zijn er nog nieuwtjes? Ik voel me vandaag best wel goed. Nog geen bloedspatje gezien, maar ik voel me een beetje onzeker nog steeds omdat mijn kwaaltjes wel iets minder zijn geworden qua misselijkheid. Verschrikkelijk, dus ik zal blij zijn als ik die echo heb gehad. Al hoewel het feit dat ik niet zo misselijk meer ben is geen probleem :p maar voor hetzelfde geld is het foute boel! Gisteravond wilde we patatjes eten, maar het ging helemaal niet lekker. Kon het niet weg krijgen en ergens was ik daar toch wel stiekem blij mee, omdat ik dus toch nog misselijk wordt van geuren en bepaald eten. Ik eet 's avonds ook helemaal niet veel meer. Krijg het gewoon niet weg!
    En tja waarom inwendig? Geen flauw idee, ik ga er eigenlijk automatisch vanuit dat dat is, omdat ik nog maar 7 weken ben, Het maakt mij allemaal niks uit, zolang het kindje maar gezond is vind ik alles prima!! En ik heb begrepen dat het helemaal niet pijnlijk is, zolang je gewoon ontspannen blijft is er niks aan de hand. Vandaag ook maar gelijk even bloed geprikt, is dat ook weer geregeld!

@Paars
    Verloor je echt bloed bloed dan? Of een beetje rood/roze tussen het slijm gemengd? Want ik heb niet echt rood bloed verlies ofzo!

@katiemom
    Krampen heb ik wel gehad, maar niet extreem ofzo! Gewoon een beetje last van mijn buik en rug. Kruik erop en proberen te ontspannen! Stolsels heb ik absoluut niet gehad. Alleen een beetje lichtroze. Vind het wel griezelig. Ik kan nou wel mee zekerheid zeggen, dat ik me wel een beetje kan inleven in wat jij heb gevoeld. Wat een hel zeg! Gelukkig duurt het nog maar 2 dagen en dan gaan ze kijken. Nu maar hopen dat er ook daadwerkelijk een knipperend lichtje te zien is!

Iedereen heel erg bedankt voor alle steun! Is echt super fijn en je kikkerd er ook best wel van op! En ze zeggen misschien geniet van je zwangerschap, nou ik zal eerlijk gezegd blij zijn als het kindje eruit is, want nu weet ik nooit wat er gebeurd!

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    En katiemom hoe is de echo gegaan vandaag?

4. katiemom

katiemom Niet meer actief

De echo was goed, we hadden gelijk een kloppend hartje. Wel nog traag, dus nog in opstart fase maar dat liep mooi op met de 6.1 wk die ze meten. Dus we leveren wel weer een weekje in, maar dat had ik ook wel verwacht. Was met de andere twee kids ook zo.
    En ik had de cb test gedaan die zei 1-2 wk, terwijl ik 2-3 dacht.. dus ziet er allemaal goed uit nu.
    Over ong 3 week gaan we weer, de kleine was moeilijk te meten doordat hij tegen de wand lag en ook nog eens tegen het vruchtzakje. Dus dat kan mijn man ook mooi mee :)

Gelukkig uitwendig hier, inwendig lijkt me maar niks. Maarja.. als het niet anders wil ;) Ze zei er hier wel bij, kan zijn dat we het moeilijk zien, maar dan doen we een inwendige. Dus ben blij dat het te zien was.

We hebben het gelijk mijn ouders verteld, ik wou het eigenlijk gewoon wel zeggen nu. Ik heb haar de echo gegeven en ondanks haar 8 kleinkinderen drong het niet snel door ;)
    Ben nu wel wat onzeker oven hun reactie, ze hadden het in elk geval nog niet verwacht gezien mijn zoontje 11 maanden is nu.
    Maar die reactie zullen we wel meer krijgen ben ik bang, wij vinden het in elk geval erg leuk zo snel achter elkaar aan.

Dus.. ik ben weer opgelucht. Nog een paar week en dan weten we wel hoever we exact heen zijn.

Heel raar maar ik besef me na deze echo pas echt dat ik gewoon zwanger ben. Waarschijnlijk geloofde ik het echt pas wanneer ik het bewijs in handen had. Van het weekend vertellen we het de schoonouders, zullen ook wel verrast zijn, maar zijn wel iets beter met emoties tonen zodat ik wel weet of ze blij zijn of niet :)
    Ben benieuwd, wij zijn in ieder geval heeeeeeeeel blij!

Zo heel verhaal..

@Babyboo92
    Fijn dat je je goed voelt en bloed wegblijft. Mijn kwaaltjes zijn ook echt minder hoor.. maar zoals je ziet een prima echo dus dat zegt niks. En een beetje roze zal wel niet heel erg zijn.. ik had echt helder bloed wat door mijn kleren heen was gelekt. En niks aan de hand. Pff flauw dat we alleen maar kunnen wachten en hopen of niet? En wachten kan lang duren.. ik hoop dat de dagen voor je omvliegen. Ik denk aan je.. komt helemaal goed!

5. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hey dames,

Ook ik mag me melden ! Afgelopen maandag een positieve zwangerschapstest ! Gister mocht ik naar het ziekenhuis & direct een echo gehad !! Ik ben vandaag 5 week en 2 dagen.. Er was een klein stipje te zien op de echo.. Over 2 weken op 5 januari mogen we weer heen !
    Hopen dat alles goed gaat met ons kleintje, en dat we dan een mooi kloppend hartje mogen zien !

Op 23 augustus uitgerekend :)

6. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje zeg augustus 2011 mama's al!

Iedereen hartelijk gefeliciteerd met de zwangerschap! Ga er lekker van genieten.

Groetjes een augustus 2010 mama.

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Cayth welkom en gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat je het meteen heb kunnen zien op een echo.. was/is er een speciale reden waarom je meteen mocht?

@Katiemom
    wauw girl wat fijn dat het allemaal oke was! Leuk he dat je kan vertellen!!!
    Trouwens dat minimale verschil tussen je zoontje en deze zwangerschap is toch ook leuk! Gefeliciteerd ngomals meid!

Ik kan bijna niet wachten tot morgen meiden!
    Heb gister 2 kerstballen gehaald waarop je kunt krijten.. heb er met blauw en roze krijt opgeschreven... zo groot is jullie kleinkind nu en heb daar een rijstkorrel opgeplakt... die willen geven (1e kerst schoonvader en diens partner & 2e kerstdag schoonmoeder) als morgen alles oke blijkt te zitten. Morgen vertellen we het aan mijn moeder.

Voel me verder momenteel eigenlijk heel goed, nog wel moe maar verder niets. Gister ff lekker weze shoppe en oriënteren op leuke nieuwe kleding (nog niet veel gekocht hoor :p) alleen een nieuwe bh en een truitje.. ja en een kerstcadeau voor me liefje.

Hoe ist met jullie meiden??

LiefsSjors

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Babyboo; wanneer is nu je inwendige echo? Pas Januari of moet het 24-12 zijn? Anders moet je wel erg veel geduld hebben. Ik hoop in elk geval dat je snel duidelijkheid en een goed bericht hebt!

@ Katiemom; gefeliciteerd met je goede echo! Leuk dat je het nu aan mensen kunt gaan vertellen. En die reacties, tja...mensen hebben toch snel een oordeel klaar en 11 maanden vind ik nog wel meevallen hoor. Het belangrijkste is dat het voor jullie goed voelt. ;)

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik heb het al gezien babyboo, je hebt morgen de echo. ;) Succes!!

10. Babyboo92

Babyboo92 Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.697
    0
    0
    Had ik maar een baan..
    Nijmegen
    IK HEB SUPER GOED NIEUWS!!!!! :D:D:D:D:D

Ik ben zo blij!! Het was allemaal super goed en positief blabla.. In het begin zag ik niks en opeens zag ik ergens heel snel een lichtje knipperen. Ze zijn dat het er echt heel goed uit zag en dat het precies zo verliep als het hoorde. De kans dat het nou nog fout kon gaan zit onder de 5% GELUKKIG!!
    Dus ik ben op dit moment echt helemaal in de wolken. Nu kan ik denk ik wel echt op een roze wolkje gaan zitten. Al was ik vanochtend weer is kotsmisselijk. Maarja hoort erbij toch.
    Mijn moeder was ook helemaal naar nijmegen gekomen. Even het centrum in geweest en een paar leuke kleine cadeautjes gekocht.

Hoe gaat het met de rest??
    IK BEN IN IEDER GEVAL HAPPY HAPPY HAPPY!!!!
    Niks aan het handje dus!

DIKKE KUS VOOR IEDEREEN :D:D

11. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Super Babyboo! Fijn zo de kerstdagen in he, zonder wijntjes hihi

12. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Fijn hoor Babyboo, jij kunt lekker kerst gaan vieren! ;)

Iedereen fijne feestdagen!

13. katiemom

Geweldig babyboo92 !!
    Leuk he de kleine even te zien, wordt het gelijk helemaal echt van.
    Op naar een mooie rustige zwangerschap, lekker genieten.

Fijne feestdagen iedereen!

14. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Babyboo; wat geweldig meid! Lijkt me super, om zo je kindje te zien!! En fijn dat alles goed is...Geen zorgen meer. Geniet ervan! Hoe ver was jij toen? Ik krijg woensdag mijn eerste echo, vind het zó spannend! Ben dan 7 weken volgens mijn eigen berekeningen. Ik hoop echt dat alles goed is..Ik heb namelijk nog steeds geen tot weinig kwaaltjes. Als ik zie dat alles op de echo goed is, ga ik daar echt van genieten :D

@Katiemom, fijn dat jouw echo ook goed was! Nu lekker genieten :)

@Sjorsjette; hoe was jouw echo geweest? En hoe reageerden de opa's en oma's?? Ben benieuwd!! Vond het echt een heel leuk idee om het te vertellen!

Xxx Sanda

15. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

De echo was vrijdag gaaf, zit netjes in de baarmoeder pfff zijn zo blij, 13 januari mogen we voor de 2e echo en kunnen we het hartje zien.

We hebben het afgelopen kerst ook schoonouders en mijn ma laten weten. We hadden een krijtkerstbal en daar hebben we een rijstkorrel opgeplakt en met blauw en roze krijt opgeschreven; zo groot is jullie kleinkind nu! En dan een blauwe en roze cadeaulint eraan... schoonvader en diens partner en me ma vonden het zoooooooooo gaaf!!! Echt helemaal uit hun bol... me schoonmoeder reageerde een beetje ingetoge met nou gefeliciteerd punt. Mijn liefje was daar gister erg boos en verdrietig om... maar dit heeft allemaal een soort van oorzaak.. fam gedoe.

Hoe dan ook leuk leuk leuk!!! Ga zo de foto's op mijn profiel plaatsen!

Hoe ist met de rest????

LiefsSjors

16. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Hier minder goed nieuws..sinds vandaag (en gisteren ook een beetje) bruin slijmverlies :(:( Vandaag donkerder dan gisteren, maar wel nog bruin dus niet rood...Heb ook geen krampen..Ik hoop zooo dat het hierbij blijft!! Woensdag 1ste echo, hopelijk geeft deze meer duidelijkheid...
    Wat denken jullie ervan? Is natuurlijk bij iedereen anders, maar maak me wel een beetje ongerust :(
    Wat ik niet begrijp; ze zeggen dat bij een zwangerschap de baarmoeder afgesloten wordt met een slijmprop, om virussen etc. buiten te houden. Maar hoe kan het dan dat het wel mogelijk is dat er rood/bruin bloed/slijm naar buiten komt? Betekent dit dat de baarmoederhals niet goed gesloten is? Weet iemand dit??

Xxx Sanda

17. katiemom

zover ik weet sluit de baarmoeder pas volledig na 12 weken..
    hoop met je mee dat het hierbij blijft, je hebt geen krampen en alleen een beetje bruin dus hoeft helemaal niks te betekenen hoor.
    Vooral rond deze weken kan het prima,
    Wel fijn dat je woensdag al je eerste echo hebt.. ja ik weet hoe lang dagen kunnen zijn in dit geval, hoop dat je snel een kloppend hartje mag zien.

18. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Katiemom, dankjewel voor je opbeurend woorden! Wist helemaal niet dat de baarmoeder pas met 12 weken volledig sluit, maar dat maakt het wel logischer..
    Vandaag (nog) geen bruinverlies...Hoop dat het zo blijft! Zou het dan een soort innestelingsbloeding kunnen zijn?? Het is mijn eerste kindje en ik merk nu al dat ik overbezorgd ben ;)
    Heb jij helemaal geen last meer van bloedverlies?

19. katiemom

@Sanda Ik weet het ook nog maar net hoor ;) Werd me toevallig net van de week verteld.
    Voor innestelingsbloeding lijkt het me wat laat, maar wie weet dat er nog wat oud bloed zit, wat nu met extra afscheiding meegaat?
    Geen idee hoor, ik had best veel helder rood bloed en de dag daarop de hele dag wat bruin. Daarna niks meer gehad.
    Bij mij was het waarschijnlijk door buikgriep.

Logisch toch dat je bezorgt bent. Dat gaat rustig door totdat je je kindje in handen hebt en gaat daarna gewoon verder haha
    Kids zijn de mooiste zorgen die je kunt hebben.

Morgen dus de echo?
    Helaas kun je alleen maar rustig afwachten..
    En morgen naar huis met een mooie echo :D

20. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze leren we nog eens wat ;) Haha ja idd, die bezorgdheid gaat gewoon door...Ik moet er maar aan gaan wennen ;)
    Gelukkig dat het met jou nu goed gaat! Bloedverlies is gewoon not done in een zwangerschap vind ik...Maar blijkbaar hoort het er soms gewoon bij..Naja, als het maar goed afloopt dan :)
    Jaaa ik kan niet wachten tot morgen! Heb echt zin om eindelijk te zien wat er nou in mijn buik zit :):) Hopelijk zie ik ook een hartje kloppen...

Morgenavond heb ik de echo, ik laat weten hoe het gegaan is!

Deel Deze Pagina