Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Cindy vervelend dat noah vooral op schoot wilt zit je toch gebonden en je hebt nog een kind natuurlijk.

Wel balen dat je niet aan die zetpillen kan komen als dat werkte, hebben ze ook geen vervangend iets met evt. zelfde werkingsstoffen.

Leeuwtje, jetemy heeft er gelukkig geen jeuk of last van ziet er alleen echt niet uit.

Zj toch maar hopen dat timme iets onder zijn leden heeft en snel opknapt.

En syzanne hoop dat jiu meisje vrij binnenkort alles er uit kan gooien daar vanondere.

Ik ga hier weer lekker slapen, bijna weekend en dan zit de eerste werkweek erop.
    Zusje van man is hier hebben vanavond samen boodschappen gedaan dus die zijn binnen.
    Van het weekend ook nog geen verplichte plannenm heerlijk

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie fijn dat de zalf blijkt te helpen, minder jeuk scheelt al heel veel weet ik uit ervaring.

Leeuwtje hopen dat er nu niks achter gebleven is, moet dat dan evt.er operatief uit of niet?.

Sex vond ik de eerste keer ook vreemd al was het niet langeleden.
    Laatste week deden we het elke dag om te kijken of de fabel waar was, wat overigs niet geholpen heeft bij ons.
    Ik had natuurlijk niet te maken met hechtingen dus dat kon geen pijn geven.

Vloeien is hier nu helemaal over.

3. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Noah heeft gisteren om 18.30uur een fles gehad en werd om 01.15uur pas wakker! En vanmorgen om 07.00uur weer de fles! Ik ben gisteren begonnen met 5x 150cc, want ik merkte dat hij na zijn fles onrustig bleef en vroeger kwam.

4. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    goedemorgen,

vandaag laatste werkdag van mijn eerste werkweek, merk wel dat ik mijn energiepeil nog erg laag is.
    heb sinds vandaag ook wat rugpijn dus van het weekend ga ik lekker op bed hangen.
    huishouden laat ik zo ie zo toch nog aan mijn man over ik neem echt die 6 weken wel in acht na de ks en spaar alles voor me werk.
    daar verdien ik me geld mee en ik tegenwoordig kan ik in deze maatschappij niet meer zonder mijn inkomen.

ik ben ook wel blij dat ik dan geen nachtbraker heb als kind anders ben je nog meer uitgeput de volgende ochtend.

hier is hij gisteren om 9 uur na het badje naar slapen en ik ging om half 10 erin.
    om 3 uur werd hij wakker voor zijn fles en half 4 sliepen we weer beide.

om 7 uur werd hij wakker voor zijn 1ste fles en nu slaapt hij alweer vanaf 8 uur.

hier geef ik eigenlijk al na 1 week 4x150 om de 4 uur en dan natuurlijk nog een nachtvoeding.
    maar dat tellen ze niet mee met het aantal voedingen.
    hij was nu ook weer in 3 dagen 110 gram aangekomen dus ik vind het best en hij is er tevreden op.

trouwens heel lang geleden had hier iemand een negatieve gehoortest, sorry weet niet meer wie maar is dat nu goed of wat hebben ze nog gedaan?

nou we gaan maar weer eens aan het werk.
    uitslag is trouwens nog niet minder hier maar de creme zal zijn tijd nodig hebben.

k lees vandaag mee via de telefoon en zal vanavond weer reageren

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    goeiemorgen!
    3de nacht op rij dat mn meisje door heeft geslapen:) van 21.00 tot 6.30:) heerlijk! en nou ligt ze nog lekker te knorren op ons bed

6. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat heerlijk guppekop!

Timme begint het nu een beetje door te krijgen. Slaapt nu van half 11 tot half 5, begin is er ;)

Hebben jullie nog tips voor mij, want volgens mij zit Timme nu ook verstopt :(. Hij heeft nu al 3 dagen niet gepoept, hij wil wel maar er komt niets. Heb al geprobeerd met wat extra vaseline op de thermometer, maar niets. Toen hielden mijn ideetjes op?

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    drupje zonnebloemolie in zn fles? (als hij fles krijgt;))

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het poep-probleem juist tegenovergesteld. Als ik niet snel genoeg de luier verschoon, kan ik alles verschonen:( ach ja, dan is ze in ieder geval goed open:D

9. Asun

Asun Niet meer actief

owww jaloers!! doe mij 1 zo'n nacht!;)

10. bumpie

bumpie Niet meer actief

11. Asun

Asun Niet meer actief

Haha heel herkenbaar.. ze poept ons arm. De luiers vliegen er hier doorheen.. haha

12. bumpie

bumpie Niet meer actief

pff heb opeens erg last van mijn wond..... en er komt rood/bruine afscheiding :S Hopelijk niets ernstigs gewoon menstruatie ofzo. Toch maar ff vk opbellen.

13. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Tips genoeg ;)

Geef je BV of FV?

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie oeh vervelend, ik zou idd even de vk bellen of langs de huisarts gaan daarmee

@gehoortest dat was Pandora, toch? maar de 2e keer was het wel positief.

@poepen hier ook echt een poepmachientje, de luiers vliegen er doorheen! maar is nu niet erg want mijn man had een hele lading newborn-luiers gekocht (ergens in de aanbieding) en die zijn maar tot +/- 5kg dus wordt nog spannend of we die op krijgen ;)

@nacht hier redelijk, ze heeft tussen de voedingen goed geslapen maar kwam wel weer om 4.30 uur (na avondvoeding rond 23u), tussenpozen waren tijdje terug langer, hoop dat dat snel weer terugkeert

@Maienditje fijn dat je weer bijna weekend hebt nu, lijkt me pittig hoor om alweer aan de bak te zijn..

@bad ik ben van de week voor het eerst na de bevalling weer in bad geweest maar het voelde best wel raar daar beneden, toch gevoelig/pijnlijk bij litteken en het voelt ook alsof het nog een beetje open staat (het gat is ook zichtbaar uitgerekter :p).. heeft iemand dat ook gehad of geen last van?

@sporten is er iemand al aan het sporten gegaan? ik wil binnenkort voorzichtig daarmee beginnen maar dacht dat wordt gezegd pas na 2 maanden weer, de sportschool zei dat het met 6 weken wel weer zou kunnen.. ik twijfel omdat mijn litteken e.d. nog best wel pijnlijk zijn soms

15. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb de huisarts gebeld. Zolang ik geen koorts heb moet ik het in de gaten houden :( Zou het dan toch mijn menstruatie zijn?

16. Asun

Asun Niet meer actief

Bumpie Wat vervelend.. anders gewoon ff de VK bellen als je t niet vertrouwd.

Ros Hier nog niet gesport of in bad geweest. Al zou ik wel graag in bad willen. Vanaf wanneer mag dat eigenlijk. Weet iemand dat? Sporten lijkt me ook wel fijn. Probeer nu wel iederen dag een stuk te wandelen. Maar heb snel last van m'n rug. Voordat ik zwanger werd liep ik hard.. wil ik graag weer oppakken.

Volgens mij hier een regeldag. Lize komt om de 2 uur. pfff. Dood vermoeiend. Denk je net na t voeden ff wat in t huis te kunnen doen of ff kop thee te drinken en dan komt ze alweer.
    Met als resultaat dat ik nergens aan toe kom en het hier 1 grote vieze bende is. En als ik ergens niet tegen kan.. pfff
    Ik blijf tegen mezelf zeggen.. Accepteren en leuk vinden! Het wordt er niet anders van.

Ik geloof dat de medicatie goed werkt tegen de Sprew. Ik heb nog wel gevoelige tepels.. Maar dat kan ook komen doordat lize steeds klakt met haar tong als ze drinkt, alsof ze steeds iets loslaat (heeft ze altijd al gedaan). Ben haar dit nu aan het afleren door haar steeds opnieuw te laten aanhappen. Pff heeeeel veeeeel geduld heb ik nodis, en laat dit nou net niet m'n sterkste kant zijn:(

Vanavond naar m'n schoonouders, daar ff een hapje eten en vanavond naar vrienden. Ik heb weinig energie.. maar er ff uit is wel heerlijk. Door al die regen kom ik nergens (we hebben maar 1 auto en die heeft m'n husband nodig voor t werk)

17. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suzanne ik geef flesvoeding

18. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ok, wat gup al zei, een halve theelepel zonnebloemolie per 100 ml door de flesvoeding doen. ( olijfolie mag ook, maar zit een smaakje aan wat niet iedere baby lekker vindt).

Thermometer met vaseline kan inderdaad ook helpen, heel zachtjes op en neer bewegen ( niet te vaak doen overigens als het werkt, daar kunnen ze een luie kringspier van krijgen).

Buikmassage kan ook helpen.

Of een heel klein stukje parfumvrije zeep tussen je vingers kneden en oprollen en dat in zijn achterste stoppen ( maar zou ik alleen doen als het heeeeeel lang aan gaat houden).

Als het echt lang duurt kun je naar de HA die zal dan een klysma voorschrijven ( al is dat ook zonder recept te verkrijgen bij de apotheek)

Bij ons werkte niets na 15 dagen. ( alleen de overloop poep kwam er uit, beetje bruin water), maar nu gebruiken we lactulosestroop en heeft ze eindelijk wat normalere ontlasting! Nog niet helemaal goed, maar is pas dag 2!

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hier geen bad, mis ik nu wel lijkt me heerlijk straks met mijn kleintje in bad.
    dus word weer tijd voor en hotelweekend met bad.

had gehoord dat je in bad mag als je niet meer vloei ofzo.

sporten: wil ik ook snel weer gaan doen dacht ik vraag het bij het nagesprek met de gyn. vanaf wanneer dat mag.
    op de gym hebben we een boek met buikspieroefeningen die je vanaf 10 dagen na de bevalling mag doen.

suzanne gelukkig is er wel iets van verbetering te zien met die stroop ook al is het niet veel het helpt toch.
    hier bij elke voeding een standaard poepluier.

nachten: fijn he als je een nacht zelf ook heb kunnen bijtanken, afgelopen nacht kwam hij hier na zijn fles van 7 uur pas om 3 uur weer, was eerder steeds half 2 dus ben benieuwd wat hij vanacht doet.

asun: daarom geef ik de bv afgekolfd ik had me dus heel duidelijk voorgenomen om voor mij gevoel niet heel de dag met voeden bezig te zijn of aan te blijven klooien met goed aanleggen.
    het ging me om de voeding al was de vk erg bang dat ik er later last van kreeg dat ik hem toch niet uit de borst heb gegeven.
    nou dus echt niet het gaat me op de voeding en ik geef net zo makkelijk fv, vind ik net zo goed dus mocht ik volgende week leeg zijn geen probleem.

heb ook helemaal geen stuwing dat vind ik wel heerlijk.

bumpie jij had toch een keizersnee of ben ik nou mis, of bedoel je ook de wond ik je buik en dan het vloeien van onder.
    kortom net of het lijkt dat er iets geklapt is of dat er door de menstruatie wat druk of gevoel op de kswond komt.

hier is mijn schoonzusje na 2 dagen logeren weer naar huis dus ga nu languit op de bank.

vandaag zijn mijn man en ik 2 jaar getrouwd dus heb lekker gebak gehaald voor nu en morgen voor de visite.
    even een avondje niks.

zijn jullie nu al helemaal klaar met de kraamvisite ik heb de komende 3 weekenden dan op de zaterdag nog steeds 1 gezin dat komt.
    dan hebben we het denk ik echt allemaal gehad.

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd maienditje!

Suzanne dankjewel voor de tips, gaan het proberen

Deel Deze Pagina